ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

 

Tydzień I To jestem ja”

  • Poznawanie pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu.
  • Zapoznanie ze zwyczajami panującymi w grupie, poznanie zasad i umów.
  • Poznawanie imion i nazwisk nowych dzieci z grupy,
  • Kolorowanie swojego znaczka rozpoznawczego –„ Znaczki przedszkolaczków”
  • Poznawanie pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu.
  • Podawanie różnych danych o sobie
  • Wysłuchanie piosenki Wesoła zabawa. Ilustrowanie piosenki ruchem. Kształtowania poczucia rytmu
  • Rozmowa na temat fragmentu opowiadania E. Stadtmüller W naszym przedszkolu. Poszerzanie słownictwa czynnego.
  • Opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w grupie .
  • Wysłuchanie opowiadania E. Stadtmüller W naszym przedszkolu.

 

Tydzień II Moja grupa

  • Wysłuchanie opowiadania E. Stadtmüller Dziewczęce spodnie. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji. Ćwiczenia słownikowe – Co to jest?- rozwijanie słownictwa czynnego.
  • Nauka refrenu piosenki Moje przedszkole. Ilustrowanie ruchem treści piosenki.
  • Rozpoznawanie zapisu swojego imienia- kształtowanie poczucia przynależności do grupy.
  • Zabawa porządkująca – Układanie na półkach – stosowanie pojęć: na, nad, pod, obok.
  • Wykonanie pracy plastycznej Znaczek mojej grupy– utrwalanie poczucia przynależności do grupy.
  • Zabawa dydaktyczna Mój znaczek– umożliwienie kontaktu ze znakami i symbolami.
  • Słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej Mam trzy lata; wskazywanie obrazków do odpowiednich fragmentów wiersza.
  • Rysowanie kół różnej wielkości, próby ich kolorowania
  • Rozwijanie mowy poprzez szereg ćwiczeń w budowaniu wypowiedzi oraz ćwiczeń logopedycznych

 

Tydzień III Moja droga do przedszkola

  • Ćwiczenia słownikowe – Kolorowe światła
  • Wysłuchanie opowiadania E. Stadtmüller Pan Świetlik.
    Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania. Zaznajomienie dzieci z numerem alarmowym 112- zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze
  • Nauka refrenu piosenki Na skrzyżowaniu i zabawy rytmiczne przy piosence- rozwijanie poczucia rytmu
  • Rozmowa o bezpieczeństwie na drodze – Strażnicy drogi. Zabawa skoczna Pasy na drodze
  • Loteryjka Znaki przy drodze– kształtowanie umiejętności stosowania się do uzgodnionych reguł gry.
  • Praca plastyczna Przejście dla pieszych – odciskanie dłoni umoczonych w białej farbie na czarnym kartonie.
  • Omówienie ilustracji przedstawiającej ruch uliczny.
    Zabawa porządkowa Przeprowadź mnie przez jezdnię– wdrażanie do praktycznego stosowania zasad ruchu drogowego
  • Quiz dydaktyczny Co już wiem na temat ruchu drogowego?
  • Rozwijanie mowy poprzez szereg ćwiczeń w budowaniu wypowiedzi oraz ćwiczeń logopedycznych

 

 

IV „Idzie jesień… przez las, park”

  • Wysłuchanie opowiadania A. Widzowskiej Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania. Nauka na pamięć wiersza A. Widzowskiej- rozwijanie pamięci
  • Wysłuchanie piosenki Jesień. Odtwarzanie odpowiednich fragmentów piosenki, połączone z wykonywaniem poleceń nauczyciela- utrwalanie tekstu piosenki, powiązanie go z konkretnymi przedmiotami.
  • Zapoznanie z wyglądem kołatki i sposobem gry na niej
  • Segregowanie liści według wielkości- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość
  • Klasyfikowanie liści według kształtu i wielkości, rozróżnianie koloru żółtego.
  • Rozmowa kierowana podczas oglądania atlasu grzybów.
  • Praca plastyczna Grzybobranie – z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych- poszerzanie doświadczeń plastycznych
  • Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – Z czego jest zrobiony ten ludzik?
  • Praca plastyczna Kolorowe liście– rozwijanie zdolności manualnych i drobnych ruchów rąk.
  • Rozwijanie mowy poprzez szereg ćwiczeń w budowaniu wypowiedzi oraz ćwiczeń logopedycznych

 

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

 

 

 

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU WRZEŚNIU

                                                    

Wiersz :Mam trzy lata” I. Suchorzewska

Mam trzy lata, trzy i pół,
Brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
I mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
Myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
Tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
O tchórzliwym koziołeczku
I o piesku co był w polu,
Nauczyłam się w przedszkolu.

 

Piosenka: „Kolorowe światła”

Do przedszkola co dzień rano idę przez ulice z mamą.

Droga wcale nie jest łatwa, bo na skrzyżowaniu światła.

Ref: Czerwone światło stój,

zielone światło idź,

na żółtym świetle zawsze czekaj

 tak już musi być.

 Samochody w rzędach stoją na kierowców spoglądają

Czy już światło jest zielone by odjechać w swoja stronę

Ref…..

Policjanci wciąż pracują,

skrzyżowania obserwują.

Czy przepisy wszyscy znają i czy znaków przestrzegają.