Menu

Grupa II – STOKROTKI

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE W CZERWCU

 

 TYDZIEŃ  I – Lubimy to samo, ale każdy z nas jest inny.

 

TYDZIEŃ  II – Moje podwórko.

 

TYDZIEŃ  III- Żyć w zgodzie i przyjaźni.

 

Tydzień IV –Wakacje TUŻ – TUŻ

 

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

Drodzy rodzice bardzo proszę, aby dzieci miały w szatni odpowiednie nakrycie głowy chroniące przed słońcem. 

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI  NA PAMIĘĆ:

Wiersz „Dla taty”.

Kochany tato – zacznę zwyczajnie,

że z Tobą w domu zawsze jest fajnie:

i w deszcz i w pogodę, w smutku, w radości,

wspierasz i uczysz życia w miłości.

Dzisiaj za wszystko chcę Ci dziękować,

 skromny bukiecik kwiatów darować.

 

Piosenka „Tata jest potrzebny”

  1. Tata jest potrzebny, żeby przybić gwóźdź
    Tata jest potrzebny, by na spacer pójść
    Tata jest potrzebny a ja kocham go
    I czuję się bezpieczny, gdy obok idzie on.

Ref. Bo tata, tata, tata potrzebny bardzo jest. Gdy kiedyś spotkam lwa to on uratuje mnie.

  1. Tata jest potrzebny, żeby w piłkę grać
    Tata jest potrzebny, by na lody dać
    Tata jest potrzebny a ja kocham go
    I czuję się bezpieczny, gdy obok idzie on.

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

W MAJU

 

TYDZIEŃ I – Dbamy o ziemię

 

TYDZIEŃ II – Łąka wiosną.

 

 

TYDZIEŃ III – Znam różne zawody.

 

TYDZIEŃ IV – Moi rodzice.

 

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

 

 

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU MAJU

 

 

Piosenka pt.: „Laurka”

Namaluję na laurce

czerwone serduszko,

ptaka, co ma złote piórka,

i kwiaty w dzbanuszku.

Żyj, mamusiu moja miła,

sto lat albo dłużej.

Bądź wesoła i szczęśliwa,

zdrowie niech ci służy.

 

 

Wiersz pt.: „Laurka dla mamy”

 

Mam papier i kredki

piękne, kolorowe.

Narysuję – Mamusiu

obrazek dla ciebie.

Będą chmurki, słoneczko

i tęcza na niebie.

Narysuję najpiękniej,

bo tak kocham Ciebie.

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

W KWIETNIU

 

TYDZIEŃ I – WIOSNA NA WSI

„Cosłychać na wsi”.

TYDZIEŃ II – DBA MY O ZIEMIĘ

TYDZIEŃ III i IV– WIELKANOC

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Spacery w najbliższej okolicy przedszkola. Proszę o dostosowywanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych i zapewnienie ubranek na zmianę w razie zabrudzenia.

 

Kontakty indywidualne z wychowawcą- czwartek godz. 15:30

(po wcześniejszym umówieniu się)

 

PIOSENKA I WIERSZ DO NAUKI W MIESIĄCU KWIETNIU:

Piosenka „Pisanki”

Pisanki, pisanki, jajka malowane

nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki, jajka kolorowe,

na nich malowane bajki pisankowe.

Na jednej kogucik, a na drugiej słońce,

śmieją się z trzeciej laleczki tańczące,

Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki,

na każdej pisance piękne opowiastki.

 

Wiersz K. Bayer „Pisanki”

Leżą w koszyku piękne pisaneczki,

kolorowe, malowane, ładnie układane.

Pierwsza ma kropeczki, druga – gwiazdki złote,

a na trzeciej siedzi malowany kotek.

W ten wielkanocny ranek poukładam w koszu

śliczne jajka malowane.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC MARZEC

 

TYDZIEŃ I  – Domowi ulubieńcy.

 TYDZIEŃ II- Jestem Polakiem i Europejczykiem.

TYDZIEŃ III – Wiosna idzie przez świat.

TYDZIEŃ IV- Chciałbym zostać sportowcem.

21 marca 2019 (czwartek)- Pierwszy dzień wiosny- powitanie wiosny, spacer do parku; proszę, aby w tym dniu dzieci przyszły ubrane na zielono i przyniosły kwiatka zrobionego z bibuły.

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Spacery w najbliższej okolicy przedszkola.

PIOSENKA I WIERSZ DO NAUKI W MIESIĄCU MARCU:

Wiersz D. Wawiłow „Wiosna”

Idzie wiosna po świecie,

piszą o niej w gazecie.

Ma zziębnięte paluszki

i we włosach kwiatuszki.

Biega boso po trawie,

trzyma ptaki w rękawie.

 

Piosenka „Wiosna w błękitnej sukience” sł. Stanisław Marciniak

  1. Wiosna w błękitnej sukience

bierze krokusy na ręce.

Wykąpie je w rosie świeżej

i w nowe płatki ubierze.

ref: Wiosna buja w obłokach,

wiosna płynie wysoko,

wiosna chodzi po drzewach,

wiosna piosenki śpiewa.

  1. Potem z rozwianym warkoczem

niebem powoli gdzieś kroczy.

Wysyła promyki słońca

i wiersze pisze bez końca.

ref: Wiosna buja w obłokach…

  1. Nocą się skrada z kotami,

chodzi własnymi drogami.

A teraz śpi już na sośnie

i nie wie, że sosna rośnie.

ref: Wiosna buja w obłokach…

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC LUTY 

Tydzień II W świecie sztuki – muzyka

 

 

Tydzień III ”Nie jesteśmy sami w kosmosie”

 

 

Tydzień IV Projekt Budowle

 

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU STYCZEŃ

Wiersz : B. Szelągowskiej” Ufoludek”

 

Gdzieś daleko, we wszechświecie,

żyją sobie ufoludki.

 Ale jak wyglądać mogą?

Może tak jak krasnoludki:

długa broda, czapka, pasek,

kubrak piękny i czerwony…

Albo może tak jak troll,

 w gęstym lesie zagubiony…

Jak wielkolud, co potraf

 zniszczyć miasto jednym butem…

 Chyba jednak jest niewielki!

 Myślę, że jak liliputek

Ktoś powiedział, że zielony

 i w kosmosie spodkiem lata.

 Ale jedno wiem na pewno: tak jak ja jest ciekaw świata!

PIOSENKA  „Trzej kosmici”

  1. Trzej kosmici, trzej kosmici przylecieli rankiem. Ten w talerzu, tamten w spodku, trzeci leciał w dzbanku

Ref.: Pierwszy – krągłe jajeczko, drugi – chrupka bułeczka, a ten trzeci, drżący, chlupiący jak ta kawa z mleczkiem

  1. Trzej kosmici, trzej kosmici wpadli przez okienko. W pokoiku na stoliku lądowali miękko. Ref.: Pierwszy – krągłe…

Ref…

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC STYCZEŃ

 

Tydzień I Zima i zwierzęta”

 

Tydzień II Projekt Teatr

 

Tydzień III Baśnie, bajki, bajeczki

IV „Babcia i dziadek

V „. Muzyka wokół nas”

 

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU STYCZEŃ

Wiersz :Babcia i dziadek  „ B.Szelągowska

Z babcią na spacer, z dziadkiem na rower.

Tak chętnie z Wami czas swój spędzamy.

 Nawet choroba nie jest tak straszna,

 kiedy jesteście tuż obok, z nami.

Mróz coś rysuje właśnie na szybie.

 Coraz przez okno zagląda słońce.

 Ja też maluję! Dla Was laurki!

Co na nich będzie? Serca gorące!

To Wasze dni! Dzień Babci, Dziadka!

 I dla Was mamy piękne życzenia,

tysiąc buziaków i sto lat w zdrowiu!

Niech Wam się spełnią wszystkie marzenia.

Piosenka „Dokarmiamy ptaszki „

1.W przedszkolnym ogrodzie

wielkie zamieszanie,

do karmnika przyfrunęły

ptaszki na śniadanie.

Ref: Hu, hu, ha, zima zła.

Kto nam dziś ziarenka da?

Hu, hu, ha, zima zła.

Pusty brzuszek każdy ma.

  1. Dzieci dnia każdego

ptaki dokarmiają,

ziarno niosą i słoninkę

w karmniku wieszają.

Ref…

3.Ptaszki podziękują,

gdy wiosna nastanie,

tirlu, tirlu, wiju, wiju,

swym pięknym śpiewaniem.

Ref…

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

 

Tydzień I Idzie zima ze śniegiem”

 

 

Tydzień II Projekt Książka

 

 

Tydzień III W oczekiwaniu na święta

 

 

 

IV „Mijają dni, miesiące, lata”

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

 

06 grudnia „Stokrotki” będą witały w naszym przedszkolu Św. Mikołaj

14.12 (piątek ) godzina 10:00 odbędą się zajęcia otwarte dla rodziców „Warsztaty Bożonarodzeniowe  .

19.12 w naszym przedszkolu odbędzie się Kiermasz Świąteczny

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU GRUDZIEŃ

                                       Wiersz :Moja rodzina i ja  „B. Szelągowska

 

Święta w domu (B. Szelągowska)

Świecą światła na choince,
dom blaskiem jaśnieje.
Święta, święta! – wielka radość
z narodzin w Betlejem!

Ciasta pachną, śledź, pierogi…
Wszystko lśni czystością.
I dwanaście pysznych potraw
podamy dziś gościom.

Wśród prezentów, śmiechu, gwaru
dni spędzimy mile.
W naszych sercach zachowajmy
na długo te chwile.

 

 

PISENKA : „Mikołaj jedzie samochodem ”

 

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

 

 

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC LISTOPAD

 

Tydzień I Rodzina – największy skarb

 

 

Tydzień II Mój dom

 

Tydzień III Moje prawa i obowiązki

 

 

 

IV „Moje zdrowie i bezpieczeństwo”

Tydzień V „Szara jesień”

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

 

23 listopada „Stokrotki” będą świętowały Dzień Pluszowego Misia.

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU LISTOPAD

                                       Wiersz :Moja rodzina i ja  „B. Szelągowska

 

 

Mama i tata,

i jeszcze ja!

Babcia i dziadek, chomiki dwa!

Pod jednym dachem w zgodzie mieszkamy

i się wzajemnie bardzo kocham.

I nikt nikomu nie przypomina, że najważniejsza  w życiu jest  rodzina.

 

 

PISENKA : „Moja rodzina ”

 

Kiedy jest mi smutno

mama mnie pocieszy,

mocno mnie przytuli

nigdzie się nie spieszy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ref: Mama, tata, sistra, brat

       To jest mój rodzinny świat.

       teraz chcę powiedzieć Wam „

       dobrze ,że rodzinę mam

 

Z siostra albo z bratem

często się bawimy ,

rower, piłka, rolki –

bardzo to lubimy

 

Ref:…

 

Z tatą porozmawiać

mogę dnia każdego,

jest mym przyjacielem

i dobrym kolegą

 

Ref:…

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 

Tydzień I Idzie jesień… przez ogród i sad

 

Tydzień II Idzie jesień… do zwierząt

 

Tydzień III Co z czego otrzymujemy

 

IV „Idzie jesień… z deszczem”

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

UWAGA!

PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA – 26.10.2018 r. (piątek) godz. 10:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich Rodziców.

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU PAŹDZIERNIKU

 Wiersz: „Na straganie” Jan Brzechwa

 

Na straganie w dzień targowy

takie słyszy się rozmowy

– Może pan się o mnie oprze

pan tak więdnie panie koprze.

– Cóż się dziwić, mój szczypiorku

leżę tutaj już od wtorku…

Rzecze na to kalarepa:

– Spójrz na rzepę, ta jest krzepka.

Groch po brzuszku rzepę klepię:

– Jak tam rzepką? Coraz lepiej.

– Dzięki, dzięki panie grochu,

jakoś żyje się po trochu.

Lecz pietruszka – z tą jest gorzej,

blada, chuda, spać nie może.

– A to feler – westchnął seler.

Burak stroni od cebuli,

a cebula doń się czuli.

– Mój buraczku, mój czerwony,

czy byś nie chciał takiej żony?

Burak tylko nos zatyka

– Niech no pani prędzej zmyka,

ja chcę żonę mieć buraczą,

bo przy pani wszyscy płaczą.

– A to feler – jęknął seler.

Naraz słychać głos fasoli:

– Gdzie się pani tu gramoli?

– Nie bądź dla mnie taka wielka – odpowiada jej brukselka.

– Widzieliście jaka krewka – 

zaperzyła się marchewka.

– Niech rozsądzi nas kapusta,

– Co? Kapusta? Głowa pusta.

A kapusta rzecze smutnie.

– Moi drodzy, po co kłótnie,

po co wasze spory głupie – 

wnet i tak zginiemy w zupie.

– A to feler jęknął seler.

 

PIOSENKA : „Zwierzęta jesienią”

 

  1. Szuka orzechów

wiewióreczka mała

            pewnie już kilka

            w dziupli zebrała.

 

Ref.: Będą zapasy

         na zimowe czasy (2x)

 

  1. Jeżyk pod liśćmi

znalazł legowisko.

Czuje, że zima

jest bardzo blisko.

 

Ref.: Spać smacznie będzie,

         aż wiosna przybędzie (2x)

 

  1. Robi porządki

w norce myszka mała,

ziarenek wiele

dawno zebrała.

 

Ref.: Dla swej rodziny

         Na czas długiej zimy (2x)

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

 

Tydzień I To jestem ja”

 

Tydzień II Moja grupa

 

Tydzień III Moja droga do przedszkola

 

 

IV „Idzie jesień… przez las, park”

 

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

 

 

 

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU WRZEŚNIU

                                                    

Wiersz :Mam trzy lata” I. Suchorzewska

Mam trzy lata, trzy i pół,
Brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
I mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
Myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
Tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
O tchórzliwym koziołeczku
I o piesku co był w polu,
Nauczyłam się w przedszkolu.

 

Piosenka: „Kolorowe światła”

Do przedszkola co dzień rano idę przez ulice z mamą.

Droga wcale nie jest łatwa, bo na skrzyżowaniu światła.

Ref: Czerwone światło stój,

zielone światło idź,

na żółtym świetle zawsze czekaj

 tak już musi być.

 Samochody w rzędach stoją na kierowców spoglądają

Czy już światło jest zielone by odjechać w swoja stronę

Ref…..

Policjanci wciąż pracują,

skrzyżowania obserwują.

Czy przepisy wszyscy znają i czy znaków przestrzegają.