Menu Zamknij

Grupa IV – STOKROTKI

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA  PAŹDZIERNIK

 

TYDZIEŃ I  – Jesień w sadzie.

  • Rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku.
  • Zapoznanie z drzewami owocowymi, wyjaśnienie znaczenia słowa: sad.
  • Słuchanie opowiadania M. Kowalewskiej „Sąsiedzi”- zachęcanie do tworzenia dłuższych wypowiedzi.
  • „Kolorowe jabłuszko”- wypełnianie sylwety jabłka kuleczkami plasteliny- rozwijanie sprawności manualnej.
  • Zabawy przy piosence „ Jesień w sadzie i ogrodzie”- kształtowanie poczucia rytmu.
  • „Liczymy owoce”- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie czterech.
  • Zabawa muzyczno- ruchowa „Zrywamy owoce”.
  • Zabawa dydaktyczna „Owoce egzotyczne”- poznawanie wybranych owoców egzotycznych.

 

TYDZIEŃ II – Jesień w ogrodzie.

  • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.
  • Słuchanie wiersza S. Grabowskiego „Dary jesieni”- rozwijanie mowy.
  • Rozwijanie sprawności manualnej- wydzieranka z kolorowego papieru „Ulubione warzywa”.
  • Umuzykalnianie dzieci- słuchanie piosenki „Czerwony pomidorek”.
  • „Długi, krótki”- porównywanie długości pasków.
  • Zabawa orientacyjno- porządkowa „Zbieramy ziemniaki”.
  • Zabawy muzyczno- ruchowe „Tańcz ze mną”, „Labada”.
  • „Co można zrobić z ziemniaka?”- zachęcanie do wypowiadania się na określony temat.

 

TYDZIEŃ III- O sobie samym.

  • Określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu.
  • Zabawy imionami- przygotowanie do czytania.
  • Wskazywanie części ciała i nazywanie ich.
  • Zabawy pod hasłem „Znam nazwy części ciała”- rozwijanie orientacji przestrzennej.
  • Umuzykalnianie dzieci- zabawy przy piosence „O charakterach”.
  • „Moja twarz”- ćwiczenia plastyczne, staranne wykonanie pracy.
  • Zabawa ruchowa „Chodzimy i dotykamy”.
  • Słuchanie opowiadania E. Kaniewskiej „Szuflada”- rozwijanie mowy.

 

TYDZIEŃ IV – Moje zmysły.

  • Rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu.
  • Wyjaśnienie roli zmysłów w życiu człowieka.
  • „Miękkie czy twarde?”- rozwijanie zmysłu dotyku, wykonanie kompozycji z materiałów o różnych fakturach.
  • Zabawy przy piosence „O zmysłach”- reagowanie ruchem na wolną i szybką melodię.
  • „Wszystko ma kolory”- ćwiczenia w utrwalaniu nazw kolorów.
  • „Ładne i brzydkie zapachy”- ćwiczenia rozwijające zmysł węchu.
  • Zabawa orientacyjno- porządkowa „Kolory oczu”.

 

 TYDZIEŃ V – To jest mój dom

 

  • Zabawa dydaktyczna „Co może mieć dom?”
  • Ćwiczenia klasyfikacyjne „Pomieszczenia znajdujące się w domu”
  • Poznanie nazw pomieszczeń w mieszkaniu.
  • „Piesek i buda”- układanie obrazka wg wzoru, rozwijanie sprawności manualnej i percepcji wzrokowej.
  • Poznanie sposobu osiągania spokoju przez ruch.
  • Ćwiczenia ortofoniczne „Odgłosy domu”.

 

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Spacery w najbliższej okolicy przedszkola. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

 

Codziennie o godz. 8:30 prowadzone będą ćwiczenia i zabawy logopedyczne rozwijające narządy mowy.

 

Rozmowy indywidualne z rodzicami w ostatni czwartek miesiąca od godz.15.30 – 16.30 (po wcześniejszym umówieniu się)

 

  • Zajęcia otwarte dla rodziców pt. „W krainie jesieni”

                               24.10.2019r. (czwartek) godz. 9:30.

  • Wycieczka do najbliższego warzywniaka- zapoznanie z wyglądem wybranych warzyw i owoców.

 

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W  PAŹDZIERNIKU

 

Wiersz pt.: „Smaczne śliwki i jabłuszka”

 

Smaczne śliwki i jabłuszka

wędrują z buzi do brzuszka.

Smaczne są i bardzo zdrowe

gruszki jabłka surowe.

Jedzą je Zosia i Witek,

ale tylko te umyte.

 

Piosenka pt. „ Małe czerwone jabłuszko”.

 

  1. Małe czerwone jabłuszko
    tańczy dziś pod drzewem z gruszką.
    Ref. Za rączki się trzymają
    i w koło obracają        (x2)
  2. Małe czerwone jabłuszko
    tańczy dziś pod drzewem z gruszką
    Ref. Jabłuszko podskakuje
    a gruszka przytupuje   (x2)
  3. Małe czerwone jabłuszko
    tańczy dziś pod drzewem z gruszką
    Ref. W rączki klaszcze jabłuszko
    razem z dojrzałą gruszką  (x2)

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA  WRZESIEŃ

 

TYDZIEŃ I  – W przedszkolu.

  • Tworzenie warunków do adaptacji dzieci i poznania przedszkola;
  • Zapoznanie ze zwyczajami panującymi w przedszkolu i poznanie pomieszczeń przedszkola;
  • Zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem swojej sali, omówienie sposobu korzystania z niej;
  • Ustalenie porządku dnia w przedszkolu;
  • Przestrzeganie ustalonych umów i zasad  w grupie, uświadamianie dziecku, że jest częścią grupy-rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi oraz podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • Opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu;
  • Słuchanie wiersza M. Terlikowskiej „Jestem sobie przedszkolaczek”.
  • Rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych, wyjaśnienie do czego służą;
  • Rozwijanie poczucia rytmu, ilustrowanie piosenki ruchem;
  • Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat – słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej „Złość”.

TYDZIEŃ II – Droga do przedszkola.

  • Inscenizacja utworu D. Gellner „Światła sygnalizatora”- zapoznanie z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię;
  • Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze „Jakie to pojazdy?”- poznanie różnych środków lokomocji;
  • Zabawa matematyczna „Kolorowe paski”- porównywanie liczebności zbiorów.
  • Wycieczka na skrzyżowanie- prawidłowe poruszanie się w ruchu ulicznym;
  • Zabawy przy piosence „Taniec pajacyka z misiem”- umuzykalnianie dzieci.

 

TYDZIEŃ III – Nadeszła jesień.

  • Zapoznanie z nadchodzącą porą roku, rozpoznawanie i nazywanie przedstawionej pory roku – jesień;
  • Wprowadzenie w świat podstawowych symboli charakterystycznych dla jesieni;
  • Wprowadzenie w świat symboli charakterystycznych dla danej pory roku (kolor, smak, zapach);
  • Słuchanie wiersza T. Śliwiaka „Idzie jesień” , rozwijanie mowy.
  • Obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie i dominującą kolorystkę;
  • Rozwijanie poczucia rytmu, ilustrowanie piosenki ruchem;
  • Zapoznanie z wyglądem i nazwami popularnych grzybów rosnących w lasach, segregowanie sylwet grzybów.

TYDZIEŃ IV – Co robią zwierzęta jesienią?

  • Słuchanie wiersza M. Czerkawskiej „Jesienna rozmowa”- rozpoznawanie i nazywanie zwierząt żyjących w lesie.
  • Rozwijanie sprawności manualnej- wykonanie pracy plastycznej „Wiewiórka”,
  • Zabawy przy piosence „Jesienne zapasy”- umuzykalnianie dzieci.
  • Poznanie jesiennych zwyczajów jeży na podstawie opowiadania H. Bechlerowej „Kolczatek”.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie czterech „Liczymy zapasy”.

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

 

05.09.2019 r. (czwartek) o godz. 15:30 – Zebranie organizacyjne dla rodziców

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU WRZEŚNIU

 

Piosenka pt.: „Zbieramy grzyby”

  1. Z wielkim koszem idzie jesień po lesie.

Co w tym koszu Pani Jesień nam niesie?

Ref. Kurki, rydze i maślaki,

borowiki i kozaki

pozbieramy dziś. (bis)

  1. Muchomora ominiemy z daleka.

Niech muchomor na złe muchy tu czeka.

Ref. Kurki, rydze i maślaki…

  1. Poszukamy żółtych kurek pod sosną.

Nad potokiem smaczne rydze nam rosną.

Ref. Kurki, rydze i maślaki…

Wiersz „Kolczasty jeżyk” D. Gellner
To jest jeżyk.
Mały jeżyk.
Jeżyk z kolców ma kołnierzyk.
Z kolców płaszczyk,
z kolców szalik,
tylko nosek jak koralik.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC

 

Dziecięce przyjaźnie

– Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Dzieci na ziemi”.

– Zabawa przy piosence „Święto dzieci”.

– Słuchanie opowiadania D. Wawiłow „Chcę mieć przyjaciela”.

– Zabawa zręcznościowa – wykonanie prezentu dla przyjaciela.

– Zabawa matematyczna – „W murzyńskiej wiosce”.

– „Potrafię być twórczy – przekształcanie narysowanej linii według własnych pomysłów.

– Zapoznanie z figurą przestrzenną – kulą.

– Wspólne zabawy dzieci na placu zabaw.

Łąka i jej mieszkańcy

– Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej „O żabkach w czerwonych czapkach”.

– „Nasze żabki”- wykonanie żabki z zielonego papieru i płyty CD.

– Zabawa matematyczna – „Biedronki, motyle, kwiaty”.

– Zabawy przy piosence „Konik polny”.

– Zabawa dydaktyczna „Zagadki o łące”.

– „Nasza łąka”- twórcza zabawa plastyczna.

Na naszym podwórku

– Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Podwórko”.

– Nauka piosenki „Podajmy sobie ręce”.

– Zapoznanie dzieci z wybranymi właściwościami fizycznymi piasku i gliny oraz z ich zastosowaniem.

– Zabawa dydaktyczna „Dodaj – odejmij”.

– „Na podwórku” historyjka obrazkowa.

– Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Zabawy na podwórku”.

– „Mój wymarzony plac zabaw”- malowanie farbami.

Polska mój dom

– Słuchanie wiersza K. Datkun- Czerniak „Dom”.

– Zabawa dydaktyczna „Różne domy”.

– Rozmowa na temat charakterystycznych miejsc w swojej miejscowości, które warto odwiedzić.

– Zabawy przy piosenkach ludowych z danego regionu.

– Rozmowa kierowana „Nasze symbole narodowe”.

– „Nasz kraj jest piękny”- twórcza zabawa plastyczna

– Zabawa matematyczna „Pogubione owieczki”.

– Zabawy z figurami.

– Zapoznanie z historią powstania Warszawy na podstawie historyjki obrazkowej .

– Rozmowa na temat przynależności Polski do Unii Europejskiej.

Nadszedł czas wakacji

– Zabawa dydaktyczna „Pakujemy plecak na wakacje”.

– Zabawa dydaktyczna „Czym pojedziemy na wakacje?”

– Wykonanie latających rybek.

– Zabawa matematyczna „W piaskownicy”.

– „Parasol plażowy” – ozdabianie sylwety parasola według pomysłów dzieci.

– Zabawa przy piosence „Wesołe wakacje”.

– „Przedszkolak bezpieczny podczas wakacji”- unikanie zagrożeń podczas wakacji.

 

 

Piosenka do nauki

Ruszył już pociąg nasz, mknie po torach,

A za oknem przesuwa się świat,

Drzew gałęzie kłaniają się nisko,

Pokazując kolory swych szat.

 

Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj,

Żegnamy przedszkole, kolegów i misia,

Wzywają nas pola zielone i las,

Niech żyją wakacje wyruszyć już czas.

 

W dole rzeka się wije błękitna,

Wytyczając do morza swój szlak,

Już na dobre zaczęło się lato,

I z radości rozśpiewał się ptak.

 

Na wakacje pędzimy przed siebie,

Swoim szumem pozdrawia nas las,

Gdzieś za nami zostały równiny

I witają nas już szczyty tatr.

  

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ

TYDZIEŃ  I  – TEATR

 

  • słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Teatr”.
  • wykonanie maski
  • porównywanie wzrostu- „Kto jest wyższy, kto jest niższy?”
  • wykonanie ilustracji do wiersza D. Gellner „Śmieszny zamek”.
  • zabawa przy piosence „Dziwna chatka”
  • teatrzyk paluszkowy na podstawie utworu D. Ślepowrońskiej „Smoczy karnawał”.

 

TYDZIEŃ II – MUZYKA JEST WSZĘDZIE

 

  • zabawa dydaktyczna co słychać wokół nas
  • zabawy przy piosence „Skaczące nutki”
  • zabawa matematyczna w sklepie muzycznym
  • malowanie farbami – Jestem muzykiem
  • ćwiczenia gimnastyczne zestaw XXXIII
  • ćwiczenia poranne zestaw XXX

 

TYDZIEŃ III – ŚWIĘTO RODZICÓW

 

  • teatrzyk sylwet na podstawie inscenizacji B. Szelągowskiej „Zgubione korale”
  • zabawy przy piosence „Święto naszej mamy”
  • słuchanie wiersza „Mama i tata”
  • wykonanie prezentu dla rodziców – praca plastyczna
  • zabawa matematyczna Dzień za dniem
  • zabawa dydaktyczna zagadki o rodzinie
  • ćwiczenia poranne zestaw XXXI
  • ćwiczenia gimnastyczne zestaw XXXIV

 

 

TYDZIEŃ IV – ŁĄKA I JEJ MIESZKAŃCY

 

  • słuchanie wiersza „Łąka”
  • słuchanie opowiadania o żabkach w czerwonych czapkach
  • „nasze żabki” – malowanie farbami plakatowymi
  • Zabawy matematyczne
  • Zabawa dydaktyczna zagadki o łące
  • Nasza łąka – twórcza zabawa plastyczna
  • Ćwiczenia poranne zestaw XXXII
  • Ćwiczenia gimnastyczne zestaw XXXV

 

 

PIOSENKA DO NAUKI

„Życzenia dla mamy”

 

I

Jest na świecie tylko jedna,

tak wspaniała i kochana.

Spytasz pewnie, kto to taki?

Oczywiście moja mama.

Ref.

Życzymy mamie w dniu jej święta,

by była zawsze uśmiechnięta

i aby miała dla nas czas,

i kochała, kochała nas.

II

Przyszedł maj, znów kwitną kwiaty,

jest zielono dookoła.

Nasza mama ma dziś święto,

jest pogodna i wesoła.

 

WIERSZ  DO NAUKI

„Wiersz dla mamy” – I. Landau

 

Moja kochana mamusiu!

To dla ciebie ten wierszyk,

dla ciebie słońce i chmury,

dla ciebie tęcza i wietrzyk.

Wiosną i latem – kwiaty,

jesienią – liście jesienne…

Bądź szczęśliwa, mamusiu,

dziś, jutro i codziennie!

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

 

Wiosna na wsi

– słuchanie wiersza T.Massalskiej „W gospodarstwie”

– zabawa dydaktyczna „Skąd to mamy?”

– „Na wiejskim podwórku”- twórcza zabawa plastyczna

– zabawa matematyczna „Jaki to kierunek?”

– zabawy przy piosence „U nas na podwórku”

– „Rodzice i ich dzieci”- rozmowa na temat młodych i dorosłych zwierząt z wiejskiego podwórka

– słuchanie wiersza H.Zdzitowieckiej „W naszym ogródeczku”. Nauka wiersza.

– zapoznanie z wyglądem dżdżownicy oraz z jej rolą w spulchnianiu gleby

Teatr

– słuchanie wiersza J.Koczanowskiej „Teatr”.

– wykonanie maski

– porównywanie wzrostu- „Kto jest wyższy , kto jest niższy?”

– wykonanie ilustracji do wiersza D.Gellner „Śmieszny zamek”.

– zabawa przy piosence „Dziwna chatka”

– teatrzyk paluszkowy na podstawie utworu D.Ślepowrońskiej „Smoczy karnawał”.

Wielkanoc- zwyczaje i tradycje

– rozwiązywanie zagadek związanych z Wielkanocą

– zabawa dydaktyczna „Co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyku?”

– zabawa dydaktyczna „Wkrótce Wielkanoc”

– „Nasze pisanki”- zabawa plastyczna

-zabawa matematyczna „Kury i kurczątka”.

– słuchanie wiersza K. Datkun- Czerniak „Jajko”

– „Kurczątko wielkanocne”- wykonanie płaskiego origami z kółek

– zapoznanie ze zwyczajami wielkanocnymi na podstawie wiersza J. Koczanowskiej „Wielkanoc”

– zabawy przy piosence „Święta – biją dzwony”

Dbamy o Ziemię

– słuchanie wiersza D. Gellner „Co to jest przyroda?”

– sadzenie drzewka lub krzewu w ogrodzie przedszkolnym

– zabawy przy piosence „Nasze uszy słyszą świat”

– klasyfikowanie z użyciem kart logicznych

– historyjka obrazkowa „Co się stało z drzewem?”

– wykonanie papierowego motyla

– projektowanie odznaki „Przyjaciel przyrody”.

 

Nauka wiersza „Przyjaciel przyrody”

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli

Wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,

Zadbać o lasy, powietrze, wodę,

Kwiaty, zwierzęta, całą przyrodę.

 

To źle marnować wodę w kąpieli

Od poniedziałku aż do niedzieli.

Po co bez przerwy nurkować w wannie?

Lepiej z prysznica zrobić fontannę

 

Ten, kto przyrodę niszczy i truje,

Niech się kolcami jeża pokłuje.

 

Piosenka do nauki

Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie,

Wokół stołu się krzątają mamusie, mamusie.

Wszyscy poważni są tego ranka

niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

 

Ref. Święta , święta biją dzwony,

Każdy dzwon jak roztańczony,

Tańczy , tańczy każdy dzwon,

Bim, bam, bom, bim, bam, bom.

 

Szynka mruga z okrągłego półmiska , półmiska

Tatuś chętnie by z radość zagwizdał, zagwizdał.

Wszyscy poważni są tego ranka

niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC

 TYDZIEŃ I – ZWIERZĘTA NA ŚWIECIE

 

  • Uwrażliwienie dzieci na losy zwierząt – słuchanie wiersza „Tylko jeden raz”
  • Poszerzanie wiadomości o zwierzętach
  • Rozwijanie umiejętności liczenia – liczenie na zbiorach zastępczych z jednoczesnych przeniesienem liczby elementów na inne zbiory
  • Rozwijanie mowy – słuchanie opowiadania „O zwierzątku zwanym osiołkiem”
  • Rozwijanie sprawności manualnej – tworzenie kompozycji „Zwierzęta sawanny”
  • Zabawy przy piosence „Cztery zielone słonie”
  • Ćwiczenia poranne – zestaw numer XXII
  • Ćwiczenia gimnastyczne zestaw XVI

 

TYDZIEŃ II – CZY DINOZAURY ŻYŁY NAPRAWDĘ?

 

  • Rozwijanie mowy – słuchanie wiersza „Dinozaury w przedszkolu”
  • Zabawy przy piosence „Dinozaur w szafce”
  • Rozwijanie sprawności manualnej – Park jurajski wycinanka z wykorzystaniem różnych materiałów
  • Rozwijanie umiejętności liczenia – dodawanie i odejmowanie w zakresie  8
  • Poznanie przypuszczalnych przyczyn wyginięcia dinozaurów
  • Rozwijanie sprawności manualnej Dinozaur- wydzieranka z gazety połączona z rysunkiem
  • Rozwijanie mowy, słuchanie opowiadania, „O czym szeptały iskierki”
  • Budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną – zabawy badawcze, poznanie właściwości fizycznych minerałów: soli kamiennej i węgla kamiennego
  • ćwiczenia poranne – zestaw numer XXIII;
  • ćwiczenia gimnastyczne – zestaw numer XVII.

 

TYDZIEŃ III – NADCHODZI WIOSNA

 

  • rozwijanie pamięci słuchowej – nauka wiersza „Czekam na wiosnę”
  • zapoznanie z kalendarzem pogody – omówienie wyglądu i sposobu prowadzenia
  • zabawy matematyczne, liczymy do 9
  • rozmowa na temat oznak zbliżającej się wiosny
  • rozwijanie sprawności manualnej Wiosna tuż, tuż – rysunek uzupełniony wycinanką
  • nauka piosenki „Wkrótce wiosna”
  • słuchanie opowiadania „Przebiśniegi”
  • zrozumienie konieczności robienia wiosennych porządków – spacer w pobliżu przedszkola
  • ćwiczenia poranne – zestaw numer XXIV
  • ćwiczenia gimnastyczne – zestaw numer XVIII’

 

TYDZIEŃ IV – NADESZŁA WIOSNA

 

  • rozwijanie mowy – rozmowa na tematy o wiosennych powrotach ptaków
  • rozwijanie sprawności manualnej Jaskółka – wyklejanka z czarnego papieru
  • wykazywanie się wiedzą na temat zwierząt
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania – zabawy matematyczne
  • zabawa przy piosence „Wiosna w błękitnej sukience”
  • pierwsze motyle – zapoznanie z etapami rozwojowymi motyla
  • rozwijanie mowy rozmowa na temat pszczół
  • rozwijanie sprawności manualnej – wykonanie papierowych pszczółek
  • ćwiczenia poranne – zestaw XXV
  • ćwiczenia gimnastyczne – zestaw XVIII

 

 

WIERSZ

 

Dość mam sanek, nart i śniegu.

 

Chcę już w piłkę grać!

 

Po zielonej trawie biegać,

 

w berka sobie grać!

 

Dość mam chlapy i roztopów,

 

szarych smutnych dni.

 

Przybądź, wiosno, jak najprędzej,

 

rozchmurz niebo mi.

 

Przynieś kwiaty, promień słonka,

 

zieleń liści, ptaków śpiew.

 

Niech zadźwięczy pieśń skowronka.

 

Przybądź, przybądź, proszę cię!

 

 

PIOSENKA

 

Wiosna w błękitnej sukience

bierze krokusy na ręce.

Wykąpie je w rosie świeżej

i w nowe płatki ubierze.

 

ref: Wiosna buja w obłokach,

wiosna płynie wysoko,

wiosna chodzi po drzewach,

wiosna piosenki śpiewa.

 

Potem z rozwianym warkoczem

niebem powoli gdzieś kroczy.

Wysyła promyki słońca

i wiersze pisze bez końca.

 

ref: Wiosna buja w obłokach…

 

Nocą się skrada z kotami,

chodzi własnymi drogami.

A teraz śpi już na sośnie

i nie wie, że sosna rośnie.

 

ref: Wiosna buja w obłokach…

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY

 

TYDZIEŃ  I  II  FERIE ZIMOWE 28.01 – 08.02.2019R.

  • zabawy z chustą animacyjną;
  • zabawy i gry przy stolikach;
  • zabawy ruchowe w sali i na podwórku przedszkolnym;
  • wycinanie nożyczkami ilustracji ze starych gazet;
  • malowanie, rysowanie na tematy bliskie dzieciom;
  • zabawa plastyczna – wykonanie zespołowej pracy o tematyce zimowej;
  • słuchanie bajek czytanych i opowiadanych przez nauczycieli;
  • słuchanie i rozwiązywanie zagadek słownych, obrazkowych, dźwiękowych o tematyce zimowej;
  • zabawy konstrukcyjne;
  • zabawy ruchowe i plastyczne z rymowankami;
  • spacer do pobliskiego parku – obserwacja przyrody;
  • gimnastyka buzi i języka – malujemy językiem;
  • zabawa – dokończ zdanie;
  • zabawy tematyczne w kącikach.

 

TYDZIEŃ III – ZIMOWE ZABAWY

  • rozwijanie mowy- słuchanie opowiadania „Troje dzieci na sankach”;
  • odzwierciedlanie charakteru muzyki za pomocą ruchu – zabawa dydaktyczna :Odwiedziny w pałacu Królowej Zimy”;
  • rozwijanie sprawności manualnej – „Pałac Królowej Zimy” – wykonanie kolażu w zespołach;
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań-  zabawa matematyczna „Liczymy śnieżne kule „;
  • rozwijanie sprawności manualnej – wykonanie portretu śniegowego bałwanka metodą stemplowania;
  • rozwijanie poczucia rytmu – zabawy przy piosence „Buch w śnieżny puch”;
  • zabawa twórcza – różne bałwanki;
  • ćwiczenia poranne – zestaw numer XIX;
  • ćwiczenia gimnastyczne – zestaw numer XIV.

 

TYDZIEŃ VI – TAK MIJA CZAS

  • poznanie pracy zegarmistrza;
  • zapoznanie z nazwami miesięcy – słuchanie opowiadania „Baśń o dwunastu miesiącach”;
  • zabawa dydaktyczna na określanie logicznej wartości zdań „Prawda czy fałsz”;
  • zabawy przy piosence „W zegarze mieszka czas”;
  • utrwalanie nazw pór dnia – Mój dzień- historyjka obrazkowa;
  • próby zrozumienia pojęć – przeszłość, teraźniejszość, przyszłość;
  • zawody przyszłości – twórcza zabawa plastyczna;
  • ćwiczenia gimnastyczne – zestaw numer XV.

 

TYDZIEŃ V – CZY JESTEŚMY SAMI W KOSMOSIE ?

  • rozwijanie mowy – rozmowa na temat kosmosu i układu słonecznego;
  • rozwijanie umiejętności liczenia – wizyta ufoludków – liczymy w zakresie 8;
  • rozwijanie sprawności manualnej – Rakiety kosmiczne – wykonanie pracy przestrzennej;
  • słuchanie opowiadania o kosmosie;
  • zabawy przy piosence „Ufoludki”;
  • słuchanie wiersza „Ufoludki”;
  • rozwijanie słuchu fonematycznego – ćwiczenia słuchowo-wzrokowe  – wokół ufoludków;
  • ćwiczenia gimnastyczne – zestaw XVI.

 

PIOSENKA

 

  1. Pani Zima sypie śniegiem

            My za Panią Zimą biegiem.

 

            Ref. Puch, puch, puch,

            śnieżny puch

            jak to miło w taki puch zrobić buch

 

  1. Pani Zima, biała pani

            hasa w śniegu razem z nami

 

           Ref. Puch, puch, puch…..

 

  1. Pani Zima ciągnie sanki

            a na sankach my…..bałwanki

 

           Ref. Puch, puch, puch…..

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ

Tydzień I – W KRAINIE BAŚNI

– rozmowa na temat ulubionych książek dzieci

– rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych – zabawy przy piosence „Bajkowe marzenia”

– zabawa dydaktyczna Czy znamy te postacie?- rozpoznawanie bohaterów znanych baśni

– moja własna książeczka – twórcza zabawa plastyczna  

– konkurs wiedzy o książkach- prezentowanie swoich wiadomości we współdziałaniu z innymi

– zapoznanie z nazwami tygodnia – słuchanie baśni „Marchewkowy smok”

– ćwiczenia poranne numer XVI

– ćwiczenia gimnastyczne numer XII

Tydzień II – ZIOMOWE POTRZEBY PTAKÓW

– rozumienie konieczności dokarmiania ptaków – teatrzyk Sylwet „Śniadanie wróbli”

– słuchanie wiersza „Wróbelek”

– rozwijanie sprawności manualnej – wróbelek wyklejanka z gazet

– rozwijanie mowy i myślenia – zabawa dydaktyczna zagadki o ptakach

– rozwijanie poczucia rytmu – zabawy przy piosence „Ptasi bar”

– zabawa dydaktyczna – pomagamy ptakom

– nasze ptaki – wykonanie formy przestrzennej z masy solnej i piórek

– rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – historyjka obrazkowa „Pomagamy ptakom”

– zabawy badawcze, Dlaczego ziemia zamarza?  

– ćwiczenia poranne numer XVII

– ćwiczenia gimnastyczne numer XII

 Tydzień III – ZIMOWE ZABAWY

– słuchanie opowiadania – troje dzieci na sankach

– rozwiązywanie zagadek o charakterystycznych cechach zimy

– odzwierciedlanie charakteru muzyki za pomocą ruchu – odwiedziny w Pałacu Królowej Zimy

– Pałac Królowej Zimy – wykonanie kolażu w zespołach

– zabawa matematyczna – liczymy śnieżne kule

– wykonanie portretu śniegowego bałwanka techniką stemplowania

– zabawy przy piosence – „Buch w śnieżny puch”

– rozwijanie inwencji twórczej – różne bałwanki

– ćwiczenia poranne numer XIX

– ćwiczenia gimnastyczne XIV

Tydzień IV – RODZICE RODZICÓW

– rozmowa inspirowana wierszem „Dziadek, pytanie zadał Olek Babci”

– zabawy badawcze – poznawanie właściwości magnesu

– nasze upominki dla najbliższych – wykonanie prezentów dla babci i dziadka

– rozwijanie umiejętności wokalnych – zabawy przy piosence „Wesoła babcia„

– rozwijanie umiejętności dodawania – zabawa matematyczna „Organizujemy przyjęcie dla babci i dziadka”

– rozmowa na temat – Jak pomagamy babci i dziadkowi?

– portrety babci i dziadka – malowanie farbami

– rozwijanie logicznego myślenia – zabawa dydaktyczna, „Co pasuje do babci? Co pasuje do dziadka?”

– ćwiczenia poranne numer XVIII

– ćwiczenia gimnastyczne XIII

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wiersz do nauki

„Śnieg” 

 

Przez styczniową nockę całą,

dużo śniegu napadało.

To uciecha jest dla dzieci.

Patrzcie! Z nieba puszek leci.

Zabierzemy łyżwy, sanki,

ulepimy dwa bałwanki.

Koleżanki z kolegami,

będą rzucać się śnieżkami.

 

Piosenka do nauki

„Wesoła babcia”

 

Moja babcie lubi śpiewać

Moja babcia lubi grać

Lubi czytać dobre książki

A w niedzielę dłużej spać

 

Ref.: Bo nieprawda, że to babcie

Muszą ciągle w kuchni stać

Smażyć placki, jajecznice

I ubrania nasze prać./2 razy

 

Moja babcia jest zadbana

I ubiera modnie się

Chodzi często do fryzjera

I wspaniale trzyma się.

 

Ref.: Bo nieprawda, że to babcie

 

A ja kocham swoją babcię

I pomagam ciągle jej

Chce by długo była młoda

I by żyło się jej lżej.

 

Ref.: Bo nieprawda, że to babcie

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

  I tydzień – NA JESSIENNY SMUTNY CZAS

– nauka wiersza „Katar”

– zabawy dydaktyczne „W czasie deszczu nie lubimy się nudzić”

– rozwijanie sprawności manualnej „Kolorowy kalosz”

– zabawy matematyczne z wykorzystaniem opowiadania „Śniadanie u wiewiórki”

– rozmowa inspirowana odpowiadaniem – jak ubieramy się jesienią

– zabawa twórcza – kompletujemy jesienną garderobę

– zapoznanie ze skutkami niewłaściwego ubierania się jesienią – teatrzyk Sylwet na podstawie opowiadania przeziębienie Krzysia

II tydzień – CO ROBIĆ W TAKI SMUTNY CZAS?

– słuchanie wiersza – „Słodki kucharz”

– twórcza zabawa plastyczna „Talerz pyszności”

– rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną – badanie rozpuszczalności wybranych substancji w wodzie

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania – małe figury , duże figury

– spotkanie z Mikołajem

– ćwiczenia poranne zestaw numer VIII

– ćwiczenia gimnastyczne numer IX

III tydzień – NADESZŁA ZIMA

– słuchanie wiersza „szczypawka”

– rozmowy i doświadczenia dotyczące śniegu

– rozwijanie orientacji przestrzennej – zabawy pod hasłem bawimy się z bałwankiem

– ćwiczenia słuchowe – wokół zimy

– teatrzyk  Sylwet na podstawie utworu „Kręć się koło”

– nauka piosenki „Zima biała”

– poznanie wybranych drzew iglastych

– ćwiczenia poranne numer XIV

– ćwiczenia gimnastyczne X

IV tydzień –  ŚWIĘTA TUŻ, TUŻ

– zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami

– słuchanie fragmentu opowiadania „Choinka”

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania – zabawa matematyczna

– rozmowa o zwyczajach świątecznych, inspirowana wierszem „Wigilia”

– świąteczna serwetka – rozwijanie sprawności manualnej

– układanie historyjki obrazkowej według kolejności i zdarzeń

– zabawy przy piosence „Choinkowe całusy”

– ćwiczenia poranne numer XV

– ćwiczenia gimnastyczne XI

 

Piosenka: „Zima biała”

 Rankiem się zbudziła 
śniegu nasypała. 
Będzie sanna 
bo nareszcie przyszła 
zima biała… 
Będzie sanna 
bo nareszcie przyszła 
zima biała… 

Drzewa w białych czapach, 
droga w śniegu cała 
Lecą , lecą małe piórka 
przyszła zima biała… 
Lecą , lecą małe piórka 
przyszła zima biała…

 

Wiersz: „Choinka” 

 W kącie naszej sali pięknie przystrojona,

Panna choineczka uśmiecha się do nas.

Na niej bańki, łańcuch, lampki kolorowe.

Gwiazdeczki prześliczne, złocone, bajkowe.

Na jednej gałązce piernikowe ludki,

A na innej siedzą małe krasnoludki.

Pajacyk, kogucik maleńkie serduszka,

Chrupiące ciasteczka, pachnące jabłuszka.

Wkoło tańczą dzieci, kolędy śpiewają,

Na choince świecidełka radośnie wieszają.

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD

  I tydzień – DOMY I DOMKI

– rozwijanie wrażliwości muzycznej „co to jest dom” zabawy przy piosence

– zapoznanie z budową domu – zabawa dydaktyczna „różne domy”         

– rozwijanie umiejętności liczenia, zabawy matematyczne „pocięty obrazek domu”

– układanie planu swojego mieszkania

– słuchanie opowiadania „co robią skrzaty zimą”

– ćwiczenia poranne numer IX

– ćwiczenia gimnastyczne numer VI

II tydzień – URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE

– zapoznanie ze sposobem oświetlenia pomieszczeń dawniej i obecnie

– zabawy przy piosence „domowe sprzęty elektryczne”

– słuchanie opowiadania „Ania pomaga mamusi”

– wykonanie koktajlu mleczno-truskawkowego

– rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia – zagadki o urządzeniach elektrycznych

– ćwiczenia poranne numer X

– ćwiczenia gimnastyczne numer VI

III tydzień – A DESZCZ PADA I PADA …

– słuchanie wiersza „listopad”

– rozwijanie muzykalności – zabawy przy piosence „dola parasola”

– rozwijanie umiejętności liczenia i posługiwania się liczebnikami porządkowymi – zabawa matematyczna „kolorowe kalosze”

– rozwijanie sprawności manualnej – pelerynka przeciwdeszczowa

– ćwiczenia poranne numer XI

-ćwiczenia gimnastyczne numer VII

IV tydzień – ZDROWIE NASZYM SKARBEM

– rozwijanie mowy – słuchanie wiersza „Katar”

– zabawy przy piosence „ser z malinami”

– rozmowa na temat pracy lekarzy – uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby

-zapoznanie z pracą stomatologa – zabawy badawcze „chce mieć zdrowe zęby”

– ćwiczenia poranne numer XII

– ćwiczenia gimnastyczne numer VIII

 

Piosenka do nauki:

„Wiatr jesienny” sł. i muz. K. Bayer 

  1. Wiatr jesienny już wstał

i posprzątać w lesie chciał.

Liście pozamiatać wszak

może każdy leśny brat.

Ref.: My pracuszki leśne duszki

o las dbamy co dzień, więc

do sprzątania, zamiatania

mamy zawsze dużą chęć. (bis)

  1. Gdy jesienią pada deszcz,

bardzo ważną rzeczą jest,

by osuszyć kałuż sto,

aby wszystko dobrze szło.

Ref.: My pracuszki….

III. Gdy sarenka zgubi się,

któż pomoże wtedy jej?

No wiadomo, leśny brat,

to wiadomo już od lat, że…..

Ref.: My pracuszki….

 

 

Wiersz do  nauki :

 „Płyną chmurki” sł. Lucyna Krzemieniecka 

Płyną chmurki, płyną mgiełki,

Deszcz rozsypał swe perełki.

Cały świat w deszczu pływa,

jesień, jesień prawdziwa.

Płyną chmurki, chłód na dworze,

Czas parasol już otworzyć.

Cały świat w deszczu pływa,

Jesień, jesień prawdziwa.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

TYDZIEŃ I: JESIEŃ W SADZIE     

  • rozpoznawanie wybranych owoców oraz nazywanie drzew owocowych
  • rozwiązywanie zagadek słownych (wskazywanie owoców na obrazkach)
  • rysowanie po śladach rysunków owoców kredkami w odpowiednich kolorach
  • ilustracja ruchowa wiersza „Jesienią”, rozmowa na temat sadu na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń dzieci
  • rozwijanie umiejętności liczenia „Owoce z sadu”
  • wycieczka do pobliskiego sklepu, w którym można oglądać owoce
  • malowanie sylwet owoców
  • wykonanie sałatki owocowej- doświadczanie wrażeń smakowych i dotykowych
  • zabawy z wykorzystaniem rymowanki „W sadzie”, „Spadła gruszka”, zabawa „Prawda-fałsz”
  • ćwiczenia w książce, karty pracy
  • ćwiczenia gimnastyczne – zestaw IV, zabawy w ogrodzie przedszkolnym
  • zabawa orientacyjno-porządkowa „Owoce do koszyków”                                     

TYDZIEŃ II : JESIEŃ NA DZIAŁCE

  • zabawy z wykorzystaniem rymowanki „Kosz warzyw”
  • wycieczka na pobliskie działki – rozmowy z działkowiczami na temat potrzeby wykonania prac w ogrodzie i przyczynach zmian związanych z porami roku
  • zabawa dydaktyczna  „Które części warzyw zjadamy”
  • zabawy badawcze  „Co kryje w sobie ziemniak”
  • historyjka obrazkowa „Pracowity dzień babci Honoraty”
  • zabawy przy piosence „Pomidorek”
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego  opowiadania „Jesienne opowiadanie”
  • wykonanie przetworów na zimę – kiszenie kapusty; zapoznanie ze sposobem kiszenia i kolejnymi etapami pracy
  • ćwiczenia w książce, karty pracy
  • ćwiczenia gimnastyczne -zestaw IV, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.      

TYDZIEŃ III: NASZE RODZINY

  • słuchanie opowiadania „Nikt się nie trzęsie”- zwrócenie uwagi na członków rodziny i ich role w życiu ,ekspresja słowna „Moja rodzina składa się z …”
  • słuchanie wiersza  „Kim jestem”, zabawa artykulacyjna „Dom”
  • zabawy matematyczne „W rodzinnej szafie”
  • zabawy przy piosence „Maszerują przedszkolaki”
  • zabawa dydaktyczna „Kim są nasi rodzice”, „Rodzinne przyjęcie”
  • zabawy badawcze „Bawimy się wiatrem”
  • rozwijanie sprawności manualnej „Portret rodzinny”
  • ćwiczenia w książce, karty pracy
  • ćwiczenia gimnastyczne -zestaw V, zabawy w ogrodzie przedszkolnym

TYDZIEŃ IV: NASI DOMOWI ULUBIEŃCY

  • ćwiczenia słuchowe i zabawy artykulacyjne „Kocie kłopoty”
  • słuchanie opowiadania „Skąd się wzięły koty?”, słuchanie wiersza „Pies Kruczek”
  • „Wełniany piesek”- wyklejanie sylwety psa kawałkami pociętej włóczki
  • zabawy matematyczne „Duże i małe koty”
  • zabawy przy piosence „Popatrzcie na jamniczka”
  • wycieczka do sklepu zoologicznego
  • ćwiczenia w książce, karta pracy
  • ćwiczenia gimnastyczne -zestaw V, zabawy w ogrodzie przedszkolnym

 Piosenka  do nauki:

„Pomidorek” – sł. H. Łochocka

  1. Wyrósł pomidorek mały i zielony,

pięknie się rozejrzał na obie strony.

Tam czerwony goździk tutaj różę widzi,

więc się zieloności swojej zawstydził.

Ref. Pomi, pomi, pomidorek,

krasnym okrył się kolorem,

Płaszczyk włożył piękny nowy –

pomi, pomi, pomidorowy.

  1. A ten pomidorek, dobrze jest nam znany ,

dobrze jest nam znany, bardzo lubiany.

Bo i kolor ładny i potrawa zdrowa,

zupa lub sałatka pomidorowa.

 Wiersz do nauki: 

„ Jesienią” – M. Konopnicka

Jesienią, jesienią

sady się rumienią,

czerwone jabłuszka

pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka,

złociste gruszeczki,

świecą się jak gwiazdy

pomiędzy listeczki.

Pójdę ja się, pójdę

pokłonić jabłoni,

może mi jabłuszko

w czapeczkę uroni.

Pójdę ja do gruszy,

nadstawię fartuszka,

może w niego wpadnie

jakaś śliczna gruszka.

Jesienią, jesienią

sady się rumienią,

czerwone jabłuszka

pomiędzy zielenią.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 I i II tydzień –  PRZEDSZKOLE DRUGIM DOMEM

  • wycieczka po przedszkolu- zapoznanie ze zmianami, jakie zaszły  w placówce podczas wakacji
  • ustalenie kodeksu przedszkolaka obowiązującego w grupie
  • integrowanie grupy poprzez wspólne zabawy i ćwiczenia
  • słuchanie opowiadania „Wesoła zabawa”, „Kto posprząta?”, „Marchewkowy tort”, słuchanie wiersza „Powrót z wakacji”
  • zabawa matematyczna „Porządkujemy zabawki”; liczenie obiektów, odróżnianie liczenia błędnego od poprawnego
  • zabawy przy piosence „Do przedszkola”, „Jestem przedszkolakiem”
  • zabawy dydaktyczne „Jak dbamy o nasze zmysły”, „Bawimy się z kolegami”
  • „Przedszkole moich marzeń”- wykonanie pracy plastycznej, malowanie farbami postaci ludzkiej „Mój ulubiony kolega, koleżanka”
  • zabawa ruchowa „Skała”, „Odszukaj swoją parę”, „Pokaż kierunek”
  • uczymy się być samodzielni w domu i w przedszkolu, wdrażanie do przestrzegania zasad Kodeksu Przedszkolaka (zachęcanie do dbania o porządek wokół siebie)
  • dbamy  o własne bezpieczeństwo w czasie zabaw w ogrodzie przedszkolnym, podczas spacerów, wycieczek.
  • ćwiczenia poranne zestaw numer 1 i 2
  • ćwiczenia gimnastyczne zestaw numer 1

III tydzień –  ULICZNE SYGNAŁY

  • słuchanie wiersza „Uliczne sygnały”
  • wycieczka na skrzyżowanie – nauka prawidłowego przechodzenia przez jezdnię
  • zabawa ruchowa „Samochody i garaże”, „Kolor czerwony każe stać”, „Coraz szybciej, coraz wolniej”
  • budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi (rozpoznawanie i nazywanie)
  • teatrzyk sylwet na podst. wiersza „Kolorowe znaki”
  • „Ruch uliczny”- malowanie farbami
  • zabawa dydaktyczna „Szybko, czy wolno?”
  • zabawy przy piosence „Uwaga czerwone światło!”
  • uczymy się być samodzielni w domu i w przedszkolu,
  • wdrażanie  do przestrzegania zasad Kodeksu Przedszkolaka
  • dbamy  o własne bezpieczeństwo w czasie zabaw w ogrodzie przedszkolnym, podczas spacerów, wycieczek.
  • ćwiczenia poranne zestaw numer 3
  • ćwiczenia gimnastyczne zestaw numer 2

IV tydzień –  JESIEŃ W LESIE 

  • zabawa dydaktyczna „Rozpoznajemy drzewa”
  • słuchanie wiersza „Zapasy”, „Ranek na leśnej polanie”
  • praca plastyczna „Las i jego mieszkańcy”
  • zabawy przy piosence „ „Leśna muzyka”
  • ćwiczenia liczbowe w formie opowieści matematycznej „Grzybobranie”
  • dbamy  o własne bezpieczeństwo w czasie zabaw w ogrodzie przedszkolnym , podczas spacerów, wycieczek, podczas  zabaw, uczymy się być samodzielni w domu i w przedszkolu, wdrażanie  do przestrzegania zasad Kodeksu Przedszkolaka.
  • ćwiczenia poranne zestaw numer 4
  • ćwiczenia gimnastyczne zestaw numer 3

Piosenka  do nauki: „ Do przedszkola”

  1. Rano budzę się, jaki piękny to czas,

Słońce wstało już, a więc pora też wstać.

Szybko myję się, jem śniadanie i już

gotów jestem, bo chcę już iść, chcę już iść.

Ref. Do przedszkola, do przedszkola,

jak cudownie tutaj, co dzień mija czas.

Do przedszkola, do przedszkola,

o tym już od rana marzy każdy z nas.

  1. Pani czeka już i koledzy już są;

siadam w kole- to jest magiczny nasz krąg.

Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś

tu bawimy się, więc przychodzę, co dzień.

Ref. Do przedszkola, do przedszkola…

Wiersz do nauki:

 „ Uliczne sygnały” – J. Koczanowska

W dużym mieście wielki ruch,

samochodów wiele,

jeśli chcesz bezpiecznym być,

musisz o tym wiedzieć.

Przez ulicę można przejść

tylko w takim miejscu,

gdzie mrugają światła dwa,

pasy są na przejściu.

To czerwone woła: STOP,

stój i czekaj grzecznie,

a zielone prosi – idź,

możesz przejść bezpiecznie.

Zapamiętaj jeszcze to:

gdy po mieście chodzisz,

musisz pod opieką być

dorosłej osoby!