Menu

Grupa IV – KOTKI

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC

 

Dziecięce przyjaźnie

– Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Dzieci na ziemi”.

– Zabawa przy piosence „Święto dzieci”.

– Słuchanie opowiadania D. Wawiłow „Chcę mieć przyjaciela”.

– Zabawa zręcznościowa – wykonanie prezentu dla przyjaciela.

– Zabawa matematyczna – „W murzyńskiej wiosce”.

– „Potrafię być twórczy – przekształcanie narysowanej linii według własnych pomysłów.

– Zapoznanie z figurą przestrzenną – kulą.

– Wspólne zabawy dzieci na placu zabaw.

Łąka i jej mieszkańcy

– Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej „O żabkach w czerwonych czapkach”.

– „Nasze żabki”- wykonanie żabki z zielonego papieru i płyty CD.

– Zabawa matematyczna – „Biedronki, motyle, kwiaty”.

– Zabawy przy piosence „Konik polny”.

– Zabawa dydaktyczna „Zagadki o łące”.

– „Nasza łąka”- twórcza zabawa plastyczna.

Na naszym podwórku

– Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Podwórko”.

– Nauka piosenki „Podajmy sobie ręce”.

– Zapoznanie dzieci z wybranymi właściwościami fizycznymi piasku i gliny oraz z ich zastosowaniem.

– Zabawa dydaktyczna „Dodaj – odejmij”.

– „Na podwórku” historyjka obrazkowa.

– Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Zabawy na podwórku”.

– „Mój wymarzony plac zabaw”- malowanie farbami.

Polska mój dom

– Słuchanie wiersza K. Datkun- Czerniak „Dom”.

– Zabawa dydaktyczna „Różne domy”.

– Rozmowa na temat charakterystycznych miejsc w swojej miejscowości, które warto odwiedzić.

– Zabawy przy piosenkach ludowych z danego regionu.

– Rozmowa kierowana „Nasze symbole narodowe”.

– „Nasz kraj jest piękny”- twórcza zabawa plastyczna

– Zabawa matematyczna „Pogubione owieczki”.

– Zabawy z figurami.

– Zapoznanie z historią powstania Warszawy na podstawie historyjki obrazkowej .

– Rozmowa na temat przynależności Polski do Unii Europejskiej.

Nadszedł czas wakacji

– Zabawa dydaktyczna „Pakujemy plecak na wakacje”.

– Zabawa dydaktyczna „Czym pojedziemy na wakacje?”

– Wykonanie latających rybek.

– Zabawa matematyczna „W piaskownicy”.

– „Parasol plażowy” – ozdabianie sylwety parasola według pomysłów dzieci.

– Zabawa przy piosence „Wesołe wakacje”.

– „Przedszkolak bezpieczny podczas wakacji”- unikanie zagrożeń podczas wakacji.

 

 

Piosenka do nauki

Ruszył już pociąg nasz, mknie po torach,

A za oknem przesuwa się świat,

Drzew gałęzie kłaniają się nisko,

Pokazując kolory swych szat.

 

Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj,

Żegnamy przedszkole, kolegów i misia,

Wzywają nas pola zielone i las,

Niech żyją wakacje wyruszyć już czas.

 

W dole rzeka się wije błękitna,

Wytyczając do morza swój szlak,

Już na dobre zaczęło się lato,

I z radości rozśpiewał się ptak.

 

Na wakacje pędzimy przed siebie,

Swoim szumem pozdrawia nas las,

Gdzieś za nami zostały równiny

I witają nas już szczyty tatr.

  

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ

TYDZIEŃ  I  – TEATR

 

 

TYDZIEŃ II – MUZYKA JEST WSZĘDZIE

 

 

TYDZIEŃ III – ŚWIĘTO RODZICÓW

 

 

 

TYDZIEŃ IV – ŁĄKA I JEJ MIESZKAŃCY

 

 

 

PIOSENKA DO NAUKI

„Życzenia dla mamy”

 

I

Jest na świecie tylko jedna,

tak wspaniała i kochana.

Spytasz pewnie, kto to taki?

Oczywiście moja mama.

Ref.

Życzymy mamie w dniu jej święta,

by była zawsze uśmiechnięta

i aby miała dla nas czas,

i kochała, kochała nas.

II

Przyszedł maj, znów kwitną kwiaty,

jest zielono dookoła.

Nasza mama ma dziś święto,

jest pogodna i wesoła.

 

WIERSZ  DO NAUKI

„Wiersz dla mamy” – I. Landau

 

Moja kochana mamusiu!

To dla ciebie ten wierszyk,

dla ciebie słońce i chmury,

dla ciebie tęcza i wietrzyk.

Wiosną i latem – kwiaty,

jesienią – liście jesienne…

Bądź szczęśliwa, mamusiu,

dziś, jutro i codziennie!

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

 

Wiosna na wsi

– słuchanie wiersza T.Massalskiej „W gospodarstwie”

– zabawa dydaktyczna „Skąd to mamy?”

– „Na wiejskim podwórku”- twórcza zabawa plastyczna

– zabawa matematyczna „Jaki to kierunek?”

– zabawy przy piosence „U nas na podwórku”

– „Rodzice i ich dzieci”- rozmowa na temat młodych i dorosłych zwierząt z wiejskiego podwórka

– słuchanie wiersza H.Zdzitowieckiej „W naszym ogródeczku”. Nauka wiersza.

– zapoznanie z wyglądem dżdżownicy oraz z jej rolą w spulchnianiu gleby

Teatr

– słuchanie wiersza J.Koczanowskiej „Teatr”.

– wykonanie maski

– porównywanie wzrostu- „Kto jest wyższy , kto jest niższy?”

– wykonanie ilustracji do wiersza D.Gellner „Śmieszny zamek”.

– zabawa przy piosence „Dziwna chatka”

– teatrzyk paluszkowy na podstawie utworu D.Ślepowrońskiej „Smoczy karnawał”.

Wielkanoc- zwyczaje i tradycje

– rozwiązywanie zagadek związanych z Wielkanocą

– zabawa dydaktyczna „Co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyku?”

– zabawa dydaktyczna „Wkrótce Wielkanoc”

– „Nasze pisanki”- zabawa plastyczna

-zabawa matematyczna „Kury i kurczątka”.

– słuchanie wiersza K. Datkun- Czerniak „Jajko”

– „Kurczątko wielkanocne”- wykonanie płaskiego origami z kółek

– zapoznanie ze zwyczajami wielkanocnymi na podstawie wiersza J. Koczanowskiej „Wielkanoc”

– zabawy przy piosence „Święta – biją dzwony”

Dbamy o Ziemię

– słuchanie wiersza D. Gellner „Co to jest przyroda?”

– sadzenie drzewka lub krzewu w ogrodzie przedszkolnym

– zabawy przy piosence „Nasze uszy słyszą świat”

– klasyfikowanie z użyciem kart logicznych

– historyjka obrazkowa „Co się stało z drzewem?”

– wykonanie papierowego motyla

– projektowanie odznaki „Przyjaciel przyrody”.

 

Nauka wiersza „Przyjaciel przyrody”

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli

Wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,

Zadbać o lasy, powietrze, wodę,

Kwiaty, zwierzęta, całą przyrodę.

 

To źle marnować wodę w kąpieli

Od poniedziałku aż do niedzieli.

Po co bez przerwy nurkować w wannie?

Lepiej z prysznica zrobić fontannę

 

Ten, kto przyrodę niszczy i truje,

Niech się kolcami jeża pokłuje.

 

Piosenka do nauki

Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie,

Wokół stołu się krzątają mamusie, mamusie.

Wszyscy poważni są tego ranka

niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

 

Ref. Święta , święta biją dzwony,

Każdy dzwon jak roztańczony,

Tańczy , tańczy każdy dzwon,

Bim, bam, bom, bim, bam, bom.

 

Szynka mruga z okrągłego półmiska , półmiska

Tatuś chętnie by z radość zagwizdał, zagwizdał.

Wszyscy poważni są tego ranka

niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC

 TYDZIEŃ I – ZWIERZĘTA NA ŚWIECIE

 

 

TYDZIEŃ II – CZY DINOZAURY ŻYŁY NAPRAWDĘ?

 

 

TYDZIEŃ III – NADCHODZI WIOSNA

 

 

TYDZIEŃ IV – NADESZŁA WIOSNA

 

 

 

WIERSZ

 

Dość mam sanek, nart i śniegu.

 

Chcę już w piłkę grać!

 

Po zielonej trawie biegać,

 

w berka sobie grać!

 

Dość mam chlapy i roztopów,

 

szarych smutnych dni.

 

Przybądź, wiosno, jak najprędzej,

 

rozchmurz niebo mi.

 

Przynieś kwiaty, promień słonka,

 

zieleń liści, ptaków śpiew.

 

Niech zadźwięczy pieśń skowronka.

 

Przybądź, przybądź, proszę cię!

 

 

PIOSENKA

 

Wiosna w błękitnej sukience

bierze krokusy na ręce.

Wykąpie je w rosie świeżej

i w nowe płatki ubierze.

 

ref: Wiosna buja w obłokach,

wiosna płynie wysoko,

wiosna chodzi po drzewach,

wiosna piosenki śpiewa.

 

Potem z rozwianym warkoczem

niebem powoli gdzieś kroczy.

Wysyła promyki słońca

i wiersze pisze bez końca.

 

ref: Wiosna buja w obłokach…

 

Nocą się skrada z kotami,

chodzi własnymi drogami.

A teraz śpi już na sośnie

i nie wie, że sosna rośnie.

 

ref: Wiosna buja w obłokach…

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY

 

TYDZIEŃ  I  II  FERIE ZIMOWE 28.01 – 08.02.2019R.

 

TYDZIEŃ III – ZIMOWE ZABAWY

 

TYDZIEŃ VI – TAK MIJA CZAS

 

TYDZIEŃ V – CZY JESTEŚMY SAMI W KOSMOSIE ?

 

PIOSENKA

 

  1. Pani Zima sypie śniegiem

            My za Panią Zimą biegiem.

 

            Ref. Puch, puch, puch,

            śnieżny puch

            jak to miło w taki puch zrobić buch

 

  1. Pani Zima, biała pani

            hasa w śniegu razem z nami

 

           Ref. Puch, puch, puch…..

 

  1. Pani Zima ciągnie sanki

            a na sankach my…..bałwanki

 

           Ref. Puch, puch, puch…..

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ

Tydzień I – W KRAINIE BAŚNI

– rozmowa na temat ulubionych książek dzieci

– rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych – zabawy przy piosence „Bajkowe marzenia”

– zabawa dydaktyczna Czy znamy te postacie?- rozpoznawanie bohaterów znanych baśni

– moja własna książeczka – twórcza zabawa plastyczna  

– konkurs wiedzy o książkach- prezentowanie swoich wiadomości we współdziałaniu z innymi

– zapoznanie z nazwami tygodnia – słuchanie baśni „Marchewkowy smok”

– ćwiczenia poranne numer XVI

– ćwiczenia gimnastyczne numer XII

Tydzień II – ZIOMOWE POTRZEBY PTAKÓW

– rozumienie konieczności dokarmiania ptaków – teatrzyk Sylwet „Śniadanie wróbli”

– słuchanie wiersza „Wróbelek”

– rozwijanie sprawności manualnej – wróbelek wyklejanka z gazet

– rozwijanie mowy i myślenia – zabawa dydaktyczna zagadki o ptakach

– rozwijanie poczucia rytmu – zabawy przy piosence „Ptasi bar”

– zabawa dydaktyczna – pomagamy ptakom

– nasze ptaki – wykonanie formy przestrzennej z masy solnej i piórek

– rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – historyjka obrazkowa „Pomagamy ptakom”

– zabawy badawcze, Dlaczego ziemia zamarza?  

– ćwiczenia poranne numer XVII

– ćwiczenia gimnastyczne numer XII

 Tydzień III – ZIMOWE ZABAWY

– słuchanie opowiadania – troje dzieci na sankach

– rozwiązywanie zagadek o charakterystycznych cechach zimy

– odzwierciedlanie charakteru muzyki za pomocą ruchu – odwiedziny w Pałacu Królowej Zimy

– Pałac Królowej Zimy – wykonanie kolażu w zespołach

– zabawa matematyczna – liczymy śnieżne kule

– wykonanie portretu śniegowego bałwanka techniką stemplowania

– zabawy przy piosence – „Buch w śnieżny puch”

– rozwijanie inwencji twórczej – różne bałwanki

– ćwiczenia poranne numer XIX

– ćwiczenia gimnastyczne XIV

Tydzień IV – RODZICE RODZICÓW

– rozmowa inspirowana wierszem „Dziadek, pytanie zadał Olek Babci”

– zabawy badawcze – poznawanie właściwości magnesu

– nasze upominki dla najbliższych – wykonanie prezentów dla babci i dziadka

– rozwijanie umiejętności wokalnych – zabawy przy piosence „Wesoła babcia„

– rozwijanie umiejętności dodawania – zabawa matematyczna „Organizujemy przyjęcie dla babci i dziadka”

– rozmowa na temat – Jak pomagamy babci i dziadkowi?

– portrety babci i dziadka – malowanie farbami

– rozwijanie logicznego myślenia – zabawa dydaktyczna, „Co pasuje do babci? Co pasuje do dziadka?”

– ćwiczenia poranne numer XVIII

– ćwiczenia gimnastyczne XIII

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wiersz do nauki

„Śnieg” 

 

Przez styczniową nockę całą,

dużo śniegu napadało.

To uciecha jest dla dzieci.

Patrzcie! Z nieba puszek leci.

Zabierzemy łyżwy, sanki,

ulepimy dwa bałwanki.

Koleżanki z kolegami,

będą rzucać się śnieżkami.

 

Piosenka do nauki

„Wesoła babcia”

 

Moja babcie lubi śpiewać

Moja babcia lubi grać

Lubi czytać dobre książki

A w niedzielę dłużej spać

 

Ref.: Bo nieprawda, że to babcie

Muszą ciągle w kuchni stać

Smażyć placki, jajecznice

I ubrania nasze prać./2 razy

 

Moja babcia jest zadbana

I ubiera modnie się

Chodzi często do fryzjera

I wspaniale trzyma się.

 

Ref.: Bo nieprawda, że to babcie

 

A ja kocham swoją babcię

I pomagam ciągle jej

Chce by długo była młoda

I by żyło się jej lżej.

 

Ref.: Bo nieprawda, że to babcie

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

  I tydzień – NA JESSIENNY SMUTNY CZAS

– nauka wiersza „Katar”

– zabawy dydaktyczne „W czasie deszczu nie lubimy się nudzić”

– rozwijanie sprawności manualnej „Kolorowy kalosz”

– zabawy matematyczne z wykorzystaniem opowiadania „Śniadanie u wiewiórki”

– rozmowa inspirowana odpowiadaniem – jak ubieramy się jesienią

– zabawa twórcza – kompletujemy jesienną garderobę

– zapoznanie ze skutkami niewłaściwego ubierania się jesienią – teatrzyk Sylwet na podstawie opowiadania przeziębienie Krzysia

II tydzień – CO ROBIĆ W TAKI SMUTNY CZAS?

– słuchanie wiersza – „Słodki kucharz”

– twórcza zabawa plastyczna „Talerz pyszności”

– rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną – badanie rozpuszczalności wybranych substancji w wodzie

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania – małe figury , duże figury

– spotkanie z Mikołajem

– ćwiczenia poranne zestaw numer VIII

– ćwiczenia gimnastyczne numer IX

III tydzień – NADESZŁA ZIMA

– słuchanie wiersza „szczypawka”

– rozmowy i doświadczenia dotyczące śniegu

– rozwijanie orientacji przestrzennej – zabawy pod hasłem bawimy się z bałwankiem

– ćwiczenia słuchowe – wokół zimy

– teatrzyk  Sylwet na podstawie utworu „Kręć się koło”

– nauka piosenki „Zima biała”

– poznanie wybranych drzew iglastych

– ćwiczenia poranne numer XIV

– ćwiczenia gimnastyczne X

IV tydzień –  ŚWIĘTA TUŻ, TUŻ

– zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami

– słuchanie fragmentu opowiadania „Choinka”

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania – zabawa matematyczna

– rozmowa o zwyczajach świątecznych, inspirowana wierszem „Wigilia”

– świąteczna serwetka – rozwijanie sprawności manualnej

– układanie historyjki obrazkowej według kolejności i zdarzeń

– zabawy przy piosence „Choinkowe całusy”

– ćwiczenia poranne numer XV

– ćwiczenia gimnastyczne XI

 

Piosenka: „Zima biała”

 Rankiem się zbudziła 
śniegu nasypała. 
Będzie sanna 
bo nareszcie przyszła 
zima biała… 
Będzie sanna 
bo nareszcie przyszła 
zima biała… 

Drzewa w białych czapach, 
droga w śniegu cała 
Lecą , lecą małe piórka 
przyszła zima biała… 
Lecą , lecą małe piórka 
przyszła zima biała…

 

Wiersz: „Choinka” 

 W kącie naszej sali pięknie przystrojona,

Panna choineczka uśmiecha się do nas.

Na niej bańki, łańcuch, lampki kolorowe.

Gwiazdeczki prześliczne, złocone, bajkowe.

Na jednej gałązce piernikowe ludki,

A na innej siedzą małe krasnoludki.

Pajacyk, kogucik maleńkie serduszka,

Chrupiące ciasteczka, pachnące jabłuszka.

Wkoło tańczą dzieci, kolędy śpiewają,

Na choince świecidełka radośnie wieszają.

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD

  I tydzień – DOMY I DOMKI

– rozwijanie wrażliwości muzycznej „co to jest dom” zabawy przy piosence

– zapoznanie z budową domu – zabawa dydaktyczna „różne domy”         

– rozwijanie umiejętności liczenia, zabawy matematyczne „pocięty obrazek domu”

– układanie planu swojego mieszkania

– słuchanie opowiadania „co robią skrzaty zimą”

– ćwiczenia poranne numer IX

– ćwiczenia gimnastyczne numer VI

II tydzień – URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE

– zapoznanie ze sposobem oświetlenia pomieszczeń dawniej i obecnie

– zabawy przy piosence „domowe sprzęty elektryczne”

– słuchanie opowiadania „Ania pomaga mamusi”

– wykonanie koktajlu mleczno-truskawkowego

– rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia – zagadki o urządzeniach elektrycznych

– ćwiczenia poranne numer X

– ćwiczenia gimnastyczne numer VI

III tydzień – A DESZCZ PADA I PADA …

– słuchanie wiersza „listopad”

– rozwijanie muzykalności – zabawy przy piosence „dola parasola”

– rozwijanie umiejętności liczenia i posługiwania się liczebnikami porządkowymi – zabawa matematyczna „kolorowe kalosze”

– rozwijanie sprawności manualnej – pelerynka przeciwdeszczowa

– ćwiczenia poranne numer XI

-ćwiczenia gimnastyczne numer VII

IV tydzień – ZDROWIE NASZYM SKARBEM

– rozwijanie mowy – słuchanie wiersza „Katar”

– zabawy przy piosence „ser z malinami”

– rozmowa na temat pracy lekarzy – uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby

-zapoznanie z pracą stomatologa – zabawy badawcze „chce mieć zdrowe zęby”

– ćwiczenia poranne numer XII

– ćwiczenia gimnastyczne numer VIII

 

Piosenka do nauki:

„Wiatr jesienny” sł. i muz. K. Bayer 

  1. Wiatr jesienny już wstał

i posprzątać w lesie chciał.

Liście pozamiatać wszak

może każdy leśny brat.

Ref.: My pracuszki leśne duszki

o las dbamy co dzień, więc

do sprzątania, zamiatania

mamy zawsze dużą chęć. (bis)

  1. Gdy jesienią pada deszcz,

bardzo ważną rzeczą jest,

by osuszyć kałuż sto,

aby wszystko dobrze szło.

Ref.: My pracuszki….

III. Gdy sarenka zgubi się,

któż pomoże wtedy jej?

No wiadomo, leśny brat,

to wiadomo już od lat, że…..

Ref.: My pracuszki….

 

 

Wiersz do  nauki :

 „Płyną chmurki” sł. Lucyna Krzemieniecka 

Płyną chmurki, płyną mgiełki,

Deszcz rozsypał swe perełki.

Cały świat w deszczu pływa,

jesień, jesień prawdziwa.

Płyną chmurki, chłód na dworze,

Czas parasol już otworzyć.

Cały świat w deszczu pływa,

Jesień, jesień prawdziwa.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

TYDZIEŃ I: JESIEŃ W SADZIE     

TYDZIEŃ II : JESIEŃ NA DZIAŁCE

TYDZIEŃ III: NASZE RODZINY

TYDZIEŃ IV: NASI DOMOWI ULUBIEŃCY

 Piosenka  do nauki:

„Pomidorek” – sł. H. Łochocka

  1. Wyrósł pomidorek mały i zielony,

pięknie się rozejrzał na obie strony.

Tam czerwony goździk tutaj różę widzi,

więc się zieloności swojej zawstydził.

Ref. Pomi, pomi, pomidorek,

krasnym okrył się kolorem,

Płaszczyk włożył piękny nowy –

pomi, pomi, pomidorowy.

  1. A ten pomidorek, dobrze jest nam znany ,

dobrze jest nam znany, bardzo lubiany.

Bo i kolor ładny i potrawa zdrowa,

zupa lub sałatka pomidorowa.

 Wiersz do nauki: 

„ Jesienią” – M. Konopnicka

Jesienią, jesienią

sady się rumienią,

czerwone jabłuszka

pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka,

złociste gruszeczki,

świecą się jak gwiazdy

pomiędzy listeczki.

Pójdę ja się, pójdę

pokłonić jabłoni,

może mi jabłuszko

w czapeczkę uroni.

Pójdę ja do gruszy,

nadstawię fartuszka,

może w niego wpadnie

jakaś śliczna gruszka.

Jesienią, jesienią

sady się rumienią,

czerwone jabłuszka

pomiędzy zielenią.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 I i II tydzień –  PRZEDSZKOLE DRUGIM DOMEM

III tydzień –  ULICZNE SYGNAŁY

IV tydzień –  JESIEŃ W LESIE 

Piosenka  do nauki: „ Do przedszkola”

  1. Rano budzę się, jaki piękny to czas,

Słońce wstało już, a więc pora też wstać.

Szybko myję się, jem śniadanie i już

gotów jestem, bo chcę już iść, chcę już iść.

Ref. Do przedszkola, do przedszkola,

jak cudownie tutaj, co dzień mija czas.

Do przedszkola, do przedszkola,

o tym już od rana marzy każdy z nas.

  1. Pani czeka już i koledzy już są;

siadam w kole- to jest magiczny nasz krąg.

Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś

tu bawimy się, więc przychodzę, co dzień.

Ref. Do przedszkola, do przedszkola…

Wiersz do nauki:

 „ Uliczne sygnały” – J. Koczanowska

W dużym mieście wielki ruch,

samochodów wiele,

jeśli chcesz bezpiecznym być,

musisz o tym wiedzieć.

Przez ulicę można przejść

tylko w takim miejscu,

gdzie mrugają światła dwa,

pasy są na przejściu.

To czerwone woła: STOP,

stój i czekaj grzecznie,

a zielone prosi – idź,

możesz przejść bezpiecznie.

Zapamiętaj jeszcze to:

gdy po mieście chodzisz,

musisz pod opieką być

dorosłej osoby!