Menu Zamknij

VI GRUPA PSZCZÓŁKI

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 03.04.2020 (piatek)

Scenariusz zajęć 03.04.2020(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 02.04.2020 (czwartek )

Scenariusz zajęć 02.04.2020(kliknij aby pobrać)

Ważny dzień 2.04.2020r (kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 01.04.2020 (środa)

Scenariusz zajęć 01.04(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 31.03.2020 (wtorek)

Scenariusz zajęć 31.03 wtorek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 30.03.2020 (poniedziałek)

Scenariusz zajęć 30.03.2020(kliknij aby pobrać)

Poznajemy literę J, j(kliknij aby pobrać)

 

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI
POSZUKIWANIE OZNAK WIOSNY

Dzień dobry,

W dniu dzisiejszym będziemy poszukiwać oznak wiosny. Dzisiaj zamiast kart pracy proponuje czytanie opowiadania Agaty Widzowskiej Ozimina i rozmowę na temat pierwszych oznak wiosny. Życzę udanej zabawy Agnieszka Ogórek.

  1. Gimnastyka dla dzieci
  • Zabawa ruchowa Podglądamy przyrodę.

Dzieci, w leżeniu przodem (na brzuchu), naśladują obserwowanie przyrody przez lornetki. Trzymają przed oczami dłonie zwinięte w pięści i co chwilę starają się podnieść łokcie tak, aby nie dotykały podłogi.

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Słoneczko i deszczyk.
    Na hasło: Słoneczko, dzieci poruszają się swobodnie po sali. Hasło: Deszczyk, jest sygnałem do przysiadu, stukania palcem w ziemię i rytmicznego powtarzania słów: kap, kap, kap.
  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Bociany na łące.

Dzieci są bocianami. Chodzą po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymują się, stają na jednej nodze, wystawiają złączone dłonie przed siebie, rytmicznie poruszają nimi jak dziobem i powtarzają: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

  • Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Przestraszone żabki.

Dzieci są żabkami. Naśladują skoki żabek. Klaśnięcie w dłonie jest sygnałem, że zbliża się bocian. Przestraszone żabki nieruchomieją. Dwa klaśnięcia  są sygnałem, że

bocian odszedł, i żabki mogą skakać dalej.

  1. Opowiadanie. Dorosły czyta opowiadanie, a dzieci uważnie słuchają.

Zbliżała się wiosna. Słońce świeciło coraz mocniej, a dni stawały się coraz dłuższe. Olek

z Adą przeglądali księgozbiór babci i dziadka. Były tam książki o przyrodzie.

– Dziadku, co to jest ozimina? – zapytał Olek.

– To są rośliny, najczęściej zboża, które wysiewa się jesienią, bo lubią spędzać zimę pod śniegiem.

Wtedy najlepiej rosną.

– A ja myślałem, że to są zimne lody! Na przykład ozimina waniliowa, ozimina czekoladowa…

– Cha, cha, cha! Poproszę dwie kulki oziminy rzepakowej – roześmiał się dziadek. – Świetnie

to wymyśliłeś. Jednak oziminy nie sprzedaje się w cukierniach ani w lodziarniach. Jeśli

chcecie, możemy się zaraz wybrać na spacer i sprawdzić, jakie są oznaki wiosny i co wykiełkowało

na polach.

– Ja wolę zostać z babcią – powiedziała Ada. – Poczekam, aż wiosna sama do mnie przyjdzie.

– Mam pomysł – stwierdziła babcia. – Wy idźcie szukać wiosny na polach, a my z Adą

sprawdzimy, czy przypadkiem nie ukryła się w naszym ogródku.

Olek z dziadkiem wyruszyli na poszukiwanie wiosny. Szli skrajem lasu, a Olek co chwilę przystawał i pytał dziadka o nazwy roślin. Podziwiali białe zawilce i fioletowe przylaszczki.

Olek miał trudności z wymówieniem słowa „przylaszczka” i było dużo śmiechu. Dziadek, wielbiciel i znawca ptaków, opowiadał Olkowi o przylatujących na wiosnę ptakach.

– Na pewno przylecą do nas bociany i jaskółki – powiedział Olek. – A jakich ptaków nie

wymieniłem?

– Są takie niewielkie szare ptaki z białymi brzegami na ogonku. Na pewno usłyszymy ich

przepiękny śpiew nad polami.

– Już mi się przypomniało! To skowronki! – zawołał Olek.

– Brawo! A znasz taki wierszyk?

Dziadek przystanął, wcielił się w aktora na scenie i zaczął recytować:
Szpak się spotkał ze skowronkiem.

– Przyszła wiosna! Leć na łąkę!

Czas na twoje ptasie trele,

z tobą będzie nam weselej.

– Drogi szpaku – rzekł skowronek –

gardło całe mam czerwone,

łykam syrop i pigułki,

niech kukają więc kukułki.

Kuku, kuku – wiosna śpiewa!

Pąki rosną już na drzewach.

Kuku, wiosna!

Wiosna, kuku!

Będzie radość do rozpuku!

Olek pochwalił dziadka za świetną pamięć i ocenił jego wystąpienie na szóstkę.

Słońce grzało coraz mocniej. Za zakrętem polnej drogi Olek zobaczył zielone pole. Ciągnęło

się aż po horyzont.

– Dziadku, to wygląda jak zielone morze!

– To jest właśnie ozimina rzepakowa. Rzepak kwitnie na żółto. A tam rosną jęczmień i żyto,

widzisz?

– Tak! I te wszystkie rośliny spały pod śniegiem przez całą zimę?

– Tak. A kiedy słońce roztopiło śnieg, od razu napiły się wody.

– Mądre te zboża – podsumował Olek. – Wiedzą, kiedy leżeć, kiedy kwitnąć i kiedy dojrzewać.

– Czasami pogoda płata figle i niszczy całą uprawę, niestety. Nie może być ani zbyt zimno,

ani zbyt gorąco, bo rośliny obudzą się za wcześnie.

– Tak jak niedźwiedź – zauważył Olek. – Jeśli obudzi się za wcześnie, to będzie ziewał przez

cały czas.

Wracając, nazrywali naręcze wierzbowych bazi, bo Ada uwielbiała je głaskać. Bazie są milutkie jak kotki. W oddali usłyszeli cudny śpiew skowronka.

„To już naprawdę wiosna!” – pomyślał Olek.

W ogródku spotkali Adę, która zrobiła swój własny malutki klombik.

– Zobacz, to są fioletowe krokusy, a te białe dzwoneczki to przebiśniegi, bo przebiły śnieg,

żeby wyrosnąć – wyjaśniła bratu.

– A my widzieliśmy rzepak i słyszeliśmy skowronka. A tu mam dla ciebie bukiet kotkow –

Olek wręczył siostrze bazie.

– Kizie-mizie! – ucieszyła się dziewczynka, a potem szepnęła bratu na ucho:

– Chodź, pokażę ci robale…

– Robale? Jakie robale?

– Kwitnące. Wyrosły na drzewie.

Podeszli do drzewa, z którego zwisały żółtozielone rośliny, wyglądające jak włochate gąsienice.

Było ich tak dużo, że przypominały setki małych żółtych warkoczyków.

– Robaczywe drzewo. Nie boisz się?

– Nie. Na początku myślałam, że to robaki, ale babcia mi powiedziała, że to jest leszczyna.

A wiesz, co z niej wyrośnie?

– Leszcze, czyli ryby – zażartował Olek.

– Nie wygłupiaj się. Wyrosną z niej orzechy laskowe – pochwaliła się swoją wiedzą Ada.

Tego dnia wszyscy poczuli wiosnę. Powietrze pachniało parującą ziemią, kwiatami i świeżością.

Nikt nie miał ochoty oglądać telewizji ani nawet słuchać radia, bo wokoło odbywał się

ptasi koncert. Dziadek pogwizdywał wesoło i planował, co nowego posadzi w ogrodzie.
– A co zrobisz, jak wiosna się jutro schowa i znowu będzie zimno? – zapytała Ada.

– Wiosna? Przecież u nas w domu zawsze jest wiosna.

– Jak to?

– Wiosna to wasza babcia! – powiedział dziadek i dał babci całusa.

  • Rozmowa na temat opowiadania.

− Co to jest ozimina?

− Gdzie poszli Olek z dziadkiem?

− Jakie oznaki wiosny widzieli?

− Co to są bazie-kotki?

− Co robiła Ada?

− Co to są robale?

  1. Praca plastyczna – Wiosenne impresje.

Potrzebujemy czystą kartkę, farbki lub kredki, mazaki, utwór A. Vivaldiego „Wiosna” (link do utworu poniżej).

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

Najpierw posłuchajmy utworu Antonio Vivaldiego „Wiosna”, a potem spróbujmy za pomocą dostępnych nam materiałów (kredek, mazaków, farb – można je łączyć w pracy) narysować naszą wiosnę inspirowaną wysłuchanym utworem.

 

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 6-LETNICH
WIOSNA – WIOSENNE KWIATY

Dzień dobry,

Dzisiaj przygotowałam dla Państwa materiały do rozmowy i zabawy z dziećmi na temat wiosennych kwiatów. Zapraszam również do gry w „Wiosenne domino”. Życzę udanej zabawy Agnieszka Ogórek.

  1. Gimnastyka dla dzieci
    • Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Kwiatek rośnie

 Dzieci przykucają, głowy wtulają w ramiona. Dorosły  zaczyna rytmicznie klaskać w dłonie –  najpierw cicho, potem coraz głośniej i szybciej. Dzieci powoli się podnoszą, aż do pozycji stojącej, wyciągają ręce do góry.

  • Zabawy z zastosowaniem rymowanki o przebiśniegu.

Gdy poczuł, że zbliża się wiosna,

przebił śnieg i na świat się wydostał.

Wypowiadanie rymowanki przez dzieci ze zwiększającym się natężeniem głosu, a następnie z malejącym natężeniem głosu.

  • Zabawa ruchowa z elementem wyprostnym Wiosenne kwiaty.

Do zabawy potrzebna nam jest grzechotka.

Dzieci są kwiatami. Przykucają w rozsypce; budzi je wiosenne słońce – delikatny akompaniament na grzechotce. Powoli wstają, prostują łodyżki, liście, wyciągają główki kwiatowe w kierunku słońca. Brak akompaniamentu jest sygnałem do powolnego przyjęcia pozycji wyjściowej.

  1. Karty pracy
  2. Pokoloruj według kodu.
  3. Wytnij z kart pracy zdjęcia kwiatów i ich nazwy. Przyporządkuj nazwy kwiatów do ich zdjęć. Spróbuj powiedzieć 1 zdanie na temat każdego kwiatka. Które kwiaty oznajmiają nam przyjście wiosny? (nazwij je i wskaż na obrazku). Porozmawiaj z rodzicami i rodzeństwem na temat oznak wiosny i wiosennych kwiatów.
  4. Zabawa plastyczna – Tulipan.

Potrzebujemy farbki lub plastelinę, kredki, mazaki.

Na karcie pracy wyklejamy tulipana plasteliną, lub malujemy palcami zaznaczone fragmenty kwiatka. Kwiatka wycinamy i naklejamy na kolorową kartkę. Kartkę dekorujemy kredkami lub mazakami dorysowując elementy (np. trawę, słońce, chmury itp.).

  1. Gra „Wiosenne Domino”

Potrzebujemy: tabliczki do domino (można wykonać je samemu wycinając je z karty lub tradycyjne).

domino(kliknij aby pobrać)

kwiaty wiosenne(kliknij aby pobrać)

kodowanie(kliknij aby pobrać)

 

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 27.03.2020 (piątek)

Temat: Zwiastuny wiosny.

Dziś zapraszam do obejrzenia filmów edukacyjnych o zwiastunach wiosny i wysłuchanie muzyki klasycznej w wykonaniu Antonio Vivaldiego pt. ,,Wiosna”.

Pozdrawiam serdecznie- Olga Kaźmierska.

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

 

 

Scenariusz zajęć dla dzieci 6- letnich  26.03.2020r. (czwartek)

Temat: Wiosenne kodowanie.

Serdecznie zapraszam  wszystkie ,,Pszczółki” do wiosennego kodowania. W rolach głównych wystąpi pszczółka (proszę o wydrukowanie str. 3-4).

Zachęcam również do wykonania pszczółki z wykorzystaniem rolki po papierze.

 

Życzę udanej zabawy, pozdrawiam Olga Kaźmierska.

https://drive.google.com/file/d/1TxLxDDyFE0D4ya4KUnvpoa5P0eb0cnE6/view

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 6-LETNICH NA DZIEŃ 25.03.2020 
WIOSNA

Dzień dobry,

W dniu dzisiejszym przygotowałam dla Państwa kilka zadań, które mogą Państwo wykonać razem z dziećmi, lub dzieci same. Myślę, że będą to aktywności, w  których Państwo również mogą wziąć udział. Jeśli mają Państwo jeszcze czas i ochotę to zapraszam do gry w „Chińczyka”. Załącznikach przesyłam planszę oraz pionki, które można zrobić samemu. Można również skorzystać z tradycyjnych pionków.  Życzę udanej zabawy.

  1. Gimnastyka dla dzieci
  • Zabawa ruchowa Głodne żabki.

Dziecko jest żabką. Porusza się, skacząc. Na hasło: Mucha, wyskakuje w górę, aby złapać jedzenie, następnie skacze dalej.

  • Zabawa bieżna

Dziecko jest motylkiem. Biegają przy akompaniamencie klaskania, poruszając rękami jak skrzydełkami. Podczas przerwy w grze zastygają w bezruchu.
• Zabawa ruchowa – Przebudzone pszczółki.

Dzieci są pszczółkami. Poruszają się po pokoju w wyklaskiwanym rytmie, cichutko

bzycząc i machając skrzydełkami (palcami dłoni) na wysokości ramion. Podczas przerwy w grze przykucają na spotkanym kwiatku.

  1. Karty pracy
  2. Motyl – połącz kropki i pokoloruj.
  3. Pokoloruj tyle kratek i wskazuje cyfra.
  4. Zabawa plastyczna – Pierwsze bazie.

Potrzebujemy: wazon narysowany przez osobę dorosłą (na dole przykładowy szablon, który można wyciąć), kolorowy papier, szare gazety, nożyczki, klej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Każde dziecko przykleja na kartce wazon wycięty po liniach narysowanych rodzica, na wazonie przykleja paski kolorowego papieru (gałązki); dokleja po obu stronach gałązek wydarte z gazet niewielkie owale – bazie. Wazon możemy ozdobić według własnego pomysłu (kredkami, mazakami, papierem, naklejkami itp.) Dzieci oglądają powstałe prace; przeliczają gałązki w wazonach; określają, które gałązka ma najwięcej bazi.

  1. Gra „Wiosenny Chińczyk”

Potrzebujemy: pionki (można wykonać je samemu wycinając je z karty lub tradycyjne), kostka do gry.

chińczyk

1

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 6-LETNICH NA DZIEŃ 24.03.2020 
WIOSNA NA ŁĄCE

Dzień dobry,

W dniu dzisiejszym przygotowałam dla Państwa kilka zadań, które mogą Państwo wykonać razem z dziećmi, lub dzieci same. Myślę, że będą to aktywności, w  których Państwo również mogą wziąć udział. Życzę udanej zabawy.

  1. Gimnastyka dla dzieci
  • Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Słonko wschodzi i zachodzi.

Dzieci stopniowo podnoszą się z przysiadu do stania, wyciągają ręce w górę i obracają się wokół własnej osi – słonko wstało i świeci, następnie powoli wracają do przysiadu i kulą się – słonko zaszło.

  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Bociany na łące.

Dzieci są bocianami. Chodzą po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymują się, stają na jednej nodze, wystawiają złączone dłonie przed siebie, rytmicznie poruszają nimi jak dziobem i powtarzają: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

  • Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Przestraszone żabki.

Dzieci są żabkami. Naśladują skoki żabek. Klaśnięcie w dłonie jest sygnałem, że zbliża się bocian. Przestraszone żabki nieruchomieją. Dwa klaśnięcia  są sygnałem, że

bocian odszedł, i żabki mogą skakać dalej.

  • Zabawa ruchowa – Przebudzone pszczółki.

Dzieci są pszczółkami. Poruszają się po pokoju w wyklaskiwanym rytmie, cichutko

bzycząc i machając skrzydełkami (palcami dłoni) na wysokości ramion. Podczas przerwy w grze przykucają na spotkanym kwiatku.

  1. Zadania matematyczne – Motyle i kwiaty. (Przeliczanie w zakresie 10).

Potrzebujemy liczmanów – to mogą być np. klocki lub patyczki itp.

Dorosły przedstawia dzieciom sytuacje, np.

 

Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące?

Połóż  przed sobą tyle liczmanów ile było stokrotek pierwszego dnia i dołóż tyle liczmanów ile stokrotek zakwitło  drugiego dnia, przelicz.

Tak samo postępuj przy kolejnym  zadanianiu.

− Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?

 

  1. Karty pracy
  2. Sudoku – w każdej linii i okienku trzeba tak ułożyć zwierzęta by się nie powtarzały, a jednocześnie tworzyły jedna długą linię.
  3. Oblicz
  4. Oblicz i pokoloruj według podanego kodu.
  5. Praca plastyczna – dzieci mogą namalować łąkę – używamy do tego farb lub kredek. Rysują łąkę według własnego pomysłu (owady, kwiaty, niebo, trawę, zwierzęta, które na niej mieszkają).

czarno białe sudoku

wiosna