Menu Zamknij

VI GRUPA PSZCZÓŁKI

Wtorek 30.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 -LATKÓW NA DZIEŃ 30.06.2020R(kliknij aby pobrać)

DYPLOM MISTRZA ZDALNEJ EDUKACJI(kliknij aby pobrać)

KARTA PRACY – LETNI PIOTRUŚ(kliknij aby pobrać)

PODZIĘKOWANIE DLA RODZICÓW(kliknij aby pobrać)

KARTA PRACY – LABIRYNT PLAŻOWY(kliknij aby pobrać)

GRA – KTO PIERWSZY DO METY(kliknij aby pobrać)

 

 

Poniedziałek 29.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 LATKÓW NA DZIEŃ 29.06.2020R(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHETNYCH – WYTNIJ EMBLEMATY 1(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – WYTNIJ EMBLEMATY (1)(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – WYTNIJ EMBLEMATY(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – WYTNIJ KOSZE(kliknij aby pobrać)

 

Piątek 26.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 26.06.2020R(kliknij aby pobrać)

ZADANIA DLA CHĘTNYCH – EKOLOGIA(kliknij aby pobrać)

 

Czwartek 25.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 25.06.2020R(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – MEMORY PIŁKI(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – PLASTELINOWA WYKLEJANKA(kliknij aby pobrać)

 

Środa 24.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6- LATKÓW NA DZIEŃ 24.06.2020Rdocx(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – KODOWANIE LODY(kliknij aby pobrać)

ZADANIE PLASTYCZNE – PLASTELINOWA WYKLEJANKA(kliknij aby pobrać)

MEMORY GAMES LODY(kliknij aby pobrac)

 

Wtorek 23.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 23.06.2020R (WTOREK)(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – KOLOROWANKA DLA TATY(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – KOLOROWANKA NA DIEŃ TATY(kliknij aby pobrać)

 

Poniedziałek 22.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 22.06.2020R(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – KOLOROWANKA POJEMNIKI(kliknij aby pobrać)

KARTY MAŁEGO EKOLOGA JAK DBAĆ O NASZĄ PLANETĘ(kliknij aby pobrać)

 

Piątek 19.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 19.06.2020R (PIĄTEK)(kliknij aby pobrać)

DEKORACJA ABSOLWENTKA(kliknij aby pobrać)

DEKORACJA ABSOLWENT(kliknij aby pobrać)

 

 

Czwartek 18.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 18.06.2020R (CZWARTEK)(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – DOPASUJ ELEMENTY W POCIĄGU(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – UKŁADANIE Z FIGUR LOKOMOTYWA(kliknij aby pobrać)

POLICZ OBIEKTY W POCIĄGU(kliknij aby pobrać)

 

Środa 17.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 17.06.2020R (środa)(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – LODOWE GŁOSKI(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – WYCINANKA LODY(kliknij aby pobrać)

 

 

Wtorek 16.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 16.06.2020R. (WTOREK)(kliknij aby pobrać)

NAZWY MIESIĘCY MEMORY GAMES(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – LICZYMY PALCE(kliknij aby pobrać)

 

 

Poniedziałek 15.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 15.06.2020R. (PONIEDZIAŁEK)(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHETNYCH – SUDOKU MUSZLE(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHETNYCH – KODOWANIE TRUSKAWKA(kliknij aby pobrać)

 

Piątek 12.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 12.06.2020R (PIĄTEK)(kliknij aby pobrać)

ZASADY BEZPIECZNYCH WAKACJI KĄPIEL(kliknij aby pobrać)

ZASADY BEZPIECZNYCH WAKACJI NAD MORZEM(kliknij aby pobrać)

ZASADY BEZPIECZNYCH WAKACJI JEZIORO(kliknij aby pobrać)

ZASADY BEZPIECZNYCH WAKACJI LAS(kliknij aby pobrać)

ZASADY BEZPIECZNYCH WAKACJI GÓRY(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – SYMETRIA SŁOŃCE(kliknij aby pobrać)

ZASADY BEZPIECZNYCH WAKACJI OGNISKO(kliknij aby pobrać)

 

Środa 10.0.6.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 10.06.2020R (ŚRODA)(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – PUZZLOWE PASKI LATO(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – DOKOŃCZ WZÓR LATO(kliknij aby pobrać)

 

Wtorek 09.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 09.06.2020R (WTOREK)(kliknij aby pobrac)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – GRA PLANSZOWA WAKACYJNA PODRÓŻ(kliknij aby pobrać)

ZASADY BEZPIECZNYCH ZABAW W GÓRACH(kliknij aby pobrać)

 

Poniedziałek 08.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 08.06.2020R (PONIEDZIAŁEK)(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – POKOLORUJ KULĘ ZIEMSKĄ(kliknij aby pobrać)

 

Piątek 05.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 05.06.2020R (PIĄTEK)(kliknij aby pobrać)

PLANSZE DO KOSTKI EMOCJE CHŁOPIEC(kliknij aby pobrać)

PLANSZE DO KOSTKI EMOCJE DZIEWCZYNKA(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – BALONIKI Z EMOCJAMI(kliknij aby pobrać)

 

Czwartek 04.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 04.06.2020r (kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – POLICZ OBIEKTY NA PLACU ZABAW(kliknij aby pobrać)

 

Środa 03.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 03.06.2020R (ŚRODA)(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – UTRWALENIE ZNAJOMOŚCI LITER(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – KODOWANIE SERCE(kliknij aby pobrać)

 

Wtorek 02.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 LATKÓW NA DZIEŃ 02.06.2020R (WTOREK)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – SYLABY DLA DZIECI

 

Poniedziałek 01.06.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 01.06.2020R (PONIEDZIAŁEK)(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHETNYCH – DZIEŃ DZIECKA 1(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – DZIEŃ DZIECKA 2(kliknij aby pobrać)

 

Piątek 29.05.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 29.05.2020R(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHETNYCH – OBRAZEK RODZINY(kliknij aby pobrać)

 

 

Środa 27.05.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 27.05.2020(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – KARTKA NA DZIEŃ TATY(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – DYPLOM DLA TATY(kliknij aby pobrać)

 

Wtorek 26.05.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 26.05.2020r. (WTOREK)(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – KARTKA NA DZIEŃ MAMY(kliknij aby pobrać)

DYPLOM DLA MAMY(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – ZAKŁADKA DO KSIĄŻKI(kliknij aby pobrać)

 

Poniedziałek 25.05.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 25.05.2020r. (PONIEDZIAŁEK)(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH KOLOROWANKA DZIEŃ MAMY 2(kliknij aby pobrac)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH KOLOROWANKA DZIEŃ MAMY 1(kliknij aby pobrać)

 

Piątek 22.05.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 22.05.2020r. (PIĄTEK)(kliknij aby pobrać)

PSZCZÓŁKOWE RACHUNKI(kliknij aby pobrać)

SYLABOWY UL(kliknij aby pobrać)

PUZZLOWE PASKI PSZCZOŁA(kliknij aby pobrać)

DYPLOM Z OKAZJI DNIA PSZCZOŁY(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH(kliknij aby pobrać)

 

Czwartek 21.05.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 6 – LETNICH NA DZIEŃ 21.05.2020r. (CZWARTEK)(kliknij aby pobrać)

 

Środa 20.05.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 20.05.2020 r. (ŚRODA)(kliknij aby pobrać)

 

Wtorek 19.05.2020

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEŃ 19.05.2020r. (WTOREK)(kliknij aby pobrać)

DYPLOM- PATENT PRZEDSZKOLNEGO ŻEGLARZA(kliknij aby pobrać)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – ŻEGLARSKIE KARTY PRACY(kliknij aby pobrać)

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW
18.05.2020r. (PONIEDZIAŁEK)

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA 6 – LATKÓW NA DZIEN 18.05.2020R. (PONIEDZIAŁEK)(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 15.05.2020( piątek)

Temat dnia: Pierwsza kartka zielnika.

Scenariusz zajęć 15.05.2020 piątek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 14.05.2020( czwartek)

Temat dnia: Wiosenna łąka.

Scenariusz zajęć 14.05.2020 czwartek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 14.05.2020( czwartek)

Temat: Wiosenna łąka.

Scenariusz-zajęć-14.05.2020-czwartek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 13.05.2020 (środa)

Temat: Wiosna na łące.

Scenariusz-zajęć-13.05.2020(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 13.05.2020( środa)

Temat dnia: Wiosna na łące- pszczoły.

Scenariusz zajęć 13.05.2020 środa(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 12.05.2020( wtorek)

Temat dnia: Motyle i kwiaty. 

Scenariusz zajęć 12.05.2020 wtorek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 12.05.2020 (wtorek)

Temat: Motyle i kwiaty.

Scenariusz-zajęć-12.05.2020-wtorek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 11.05.2020( poniedziałek)

Temat: Barwa ochronna.

Scenariusz-zajęć-12.05.2020-wtorek Scenariusz-zajęć-11.05.2020-poniedziałek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 11.05.2020( poniedziałek)

Temat dnia: Łąka w maju- barwa ochronna.

Scenariusz zajęć 11.05.2020 poniedziałek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 08.05.2020( piątek)

Temat: Dania też leży w Europie.

Scenariusz-zajęć-08.05.2020-piątek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 08.05.2020( piątek)

Temat dnia: Dania też leży w Europie. 

Scenariusz zajęć 08.05.2020 piątek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 07.05.2020( czwartek)

Temat dnia: Mieszkamy w Europie.

Scenariusz zajęć 07.05.2020 czwartek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 07.05.2020( czwartek)

Temat: Mieszkamy w Europie.

Scenariusz-zajęć-06.05.2020-środa(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 06.05.2020 (środa)

Temat: Warszawska Syrenka.

Scenariusz-zajęć-06.05.2020-środa(kliknij ab pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 06.05.2020( środa)

Temat dnia: Warszawska Syrenka.

Scenariusz zajęć 06.05.2020 środa(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 05.05.2020( wtorek)

Temat dnia: Stolica, Wisła, syrenka.

Scenariusz zajęć 05.05.2020 wtorek(kliknij aby pobrać)

Scenariusz-zajęć-05.05.2020-wtorek(kliknij aby pobrać)

 

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 04.05.2020( poniedziałek)

Tematyka tygodnia: Moja ojczyzna.

Temat dnia: Zakochany w syrenie.

Scenariusz zajęć 04.05.2020 poniedziałek(kliknij aby pobrać)

Scenariusz-zajęć-04.05.2020-poniedziałek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 30.04.2020( czwartek)

Temat: Album mojej miejscowości.

Scenariusz-zajęć-30.04.2020-czwartek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 29.04.2020 (środa)

Temat: Najpiękniejsze miejsce świata.

Scenariusz-zajęć-29.04.2020-środa (kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 30.04.2020( czwartek)

Temat dnia: Dzień Flagi.

Scenariusz zajęć 30.04.2020 czwartek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 29.04.2020( środa)

Temat dnia: Najpiękniejsze miejsce świata

scenariusz zajęć 29.04.2020 środa(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 28.04.2020 (wtorek)

Temat: Miejsca, które znam.

Scenariusz-zajęć-28.04.2020-wtorek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 27.04.2020( poniedziałek)

Temat: Małe miasteczko.

Scenariusz-zajęć-27.04.2020-poniedziałek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 28.04.2020( wtorek)

Temat dnia: Miejsca, które znam.

Dzień dobry ,,Pszczółki” zapraszam Was do poznania ciekawostek na temat Kołobrzegu oraz do zabaw z kostkami. Wiem, że sobie poradzicie 

Scenariusz zajęć 28.04.2020 wtorek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 27.04.2020( poniedziałek)

Tematyka tygodnia: Moja miejscowość, mój region.

Temat dnia: Małe miasteczko.

Scenariusz zajęć 27.04.2020 poniedziałek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 24.04.2020( piątek)

Scenariusz zajęć 24.04.2020 piątek (Kliknij aby pobrać)

Scenariusz-zajęć-24.04.2020-piątek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 23.04.2020( czwartek)

Scenariusz-zajęć-23.04.2020-czwartek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 22.04.2020( środa)

Scenariusz zajęć 22.04.2020 środa(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 21.04.2020 (wtorek)

Scenariusz-zajęć-21.04.2020-wtorek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 21.04.2020( wtorek)

Scenariusz zajęć 21.04.2020 wtorek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 20.04.2020( poniedziałek)

Temat: Strażnicy przyrody.

Scenariusz zajęć 20.04.2020 poniedziałek(kliknij aby pobrać)

Poznajemy literę h(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 17.04.2020 (piątek)

Temat: Wiosenne prace na wsi.

Dzień dobry ,,Pszczółki” dziś zapraszam Was do poznania prac, które wykonuje się  wiosną na wsi.

Scenariusz zajęć 17.04.2020 piątek(kliknij aby porać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 16.04.2020 (czwartek)

Temat: Zwierzęta z wiejskiego podwórka.

Scenariusz zajęć 16.04.2020 czwartek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 15.04.2020 (środa)

Temat: Tyle stóp, tyle kroków.

Scenariusz zajęć 15.04.2020 środa(kliknij aby pobrać)

 

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 14.04.2020 (wtorek)

Temat: Wiosna na wsi- uparty kogut.

Poznajemy literę ż(kliknij aby pobrać)

Scenariusz zajęć 14.04.2020 wtorek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 10.04.2020 (piątek)

Temat: Śmigus- dyngus.

Scenariusz zajęć 10.04.2020(kliknij aby pobrać)

 

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 09.04.2020 (czwartek)

Temat: Potrawy z jajek.

Scenariusz zajęć 09.04.2020 czwartek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 08.04.2020 (środa)

Scenariusz zajęć 08.04.2020 środa(kliknij aby pobrać)

kodowanie zając(kliknij aby pobrać)

KODOWANIE PISANKI(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 07.04.2020 (wtorek)

scenariusz zajęć 07.04.2020 wtorek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 06.04.2020 (poniedziałek)

Scenariusz zajęć 06.04.2020 poniedziałek(kliknij aby pobrać)

Poznajemy literę F(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 03.04.2020 (piatek)

Scenariusz zajęć 03.04.2020(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 02.04.2020 (czwartek )

Scenariusz zajęć 02.04.2020(kliknij aby pobrać)

Ważny dzień 2.04.2020r (kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 01.04.2020 (środa)

Scenariusz zajęć 01.04(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 31.03.2020 (wtorek)

Scenariusz zajęć 31.03 wtorek(kliknij aby pobrać)

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 30.03.2020 (poniedziałek)

Scenariusz zajęć 30.03.2020(kliknij aby pobrać)

Poznajemy literę J, j(kliknij aby pobrać)

 

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI
POSZUKIWANIE OZNAK WIOSNY

Dzień dobry,

W dniu dzisiejszym będziemy poszukiwać oznak wiosny. Dzisiaj zamiast kart pracy proponuje czytanie opowiadania Agaty Widzowskiej Ozimina i rozmowę na temat pierwszych oznak wiosny. Życzę udanej zabawy Agnieszka Ogórek.

  1. Gimnastyka dla dzieci
  • Zabawa ruchowa Podglądamy przyrodę.

Dzieci, w leżeniu przodem (na brzuchu), naśladują obserwowanie przyrody przez lornetki. Trzymają przed oczami dłonie zwinięte w pięści i co chwilę starają się podnieść łokcie tak, aby nie dotykały podłogi.

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Słoneczko i deszczyk.
    Na hasło: Słoneczko, dzieci poruszają się swobodnie po sali. Hasło: Deszczyk, jest sygnałem do przysiadu, stukania palcem w ziemię i rytmicznego powtarzania słów: kap, kap, kap.
  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Bociany na łące.

Dzieci są bocianami. Chodzą po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymują się, stają na jednej nodze, wystawiają złączone dłonie przed siebie, rytmicznie poruszają nimi jak dziobem i powtarzają: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

  • Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Przestraszone żabki.

Dzieci są żabkami. Naśladują skoki żabek. Klaśnięcie w dłonie jest sygnałem, że zbliża się bocian. Przestraszone żabki nieruchomieją. Dwa klaśnięcia  są sygnałem, że

bocian odszedł, i żabki mogą skakać dalej.

  1. Opowiadanie. Dorosły czyta opowiadanie, a dzieci uważnie słuchają.

Zbliżała się wiosna. Słońce świeciło coraz mocniej, a dni stawały się coraz dłuższe. Olek

z Adą przeglądali księgozbiór babci i dziadka. Były tam książki o przyrodzie.

– Dziadku, co to jest ozimina? – zapytał Olek.

– To są rośliny, najczęściej zboża, które wysiewa się jesienią, bo lubią spędzać zimę pod śniegiem.

Wtedy najlepiej rosną.

– A ja myślałem, że to są zimne lody! Na przykład ozimina waniliowa, ozimina czekoladowa…

– Cha, cha, cha! Poproszę dwie kulki oziminy rzepakowej – roześmiał się dziadek. – Świetnie

to wymyśliłeś. Jednak oziminy nie sprzedaje się w cukierniach ani w lodziarniach. Jeśli

chcecie, możemy się zaraz wybrać na spacer i sprawdzić, jakie są oznaki wiosny i co wykiełkowało

na polach.

– Ja wolę zostać z babcią – powiedziała Ada. – Poczekam, aż wiosna sama do mnie przyjdzie.

– Mam pomysł – stwierdziła babcia. – Wy idźcie szukać wiosny na polach, a my z Adą

sprawdzimy, czy przypadkiem nie ukryła się w naszym ogródku.

Olek z dziadkiem wyruszyli na poszukiwanie wiosny. Szli skrajem lasu, a Olek co chwilę przystawał i pytał dziadka o nazwy roślin. Podziwiali białe zawilce i fioletowe przylaszczki.

Olek miał trudności z wymówieniem słowa „przylaszczka” i było dużo śmiechu. Dziadek, wielbiciel i znawca ptaków, opowiadał Olkowi o przylatujących na wiosnę ptakach.

– Na pewno przylecą do nas bociany i jaskółki – powiedział Olek. – A jakich ptaków nie

wymieniłem?

– Są takie niewielkie szare ptaki z białymi brzegami na ogonku. Na pewno usłyszymy ich

przepiękny śpiew nad polami.

– Już mi się przypomniało! To skowronki! – zawołał Olek.

– Brawo! A znasz taki wierszyk?

Dziadek przystanął, wcielił się w aktora na scenie i zaczął recytować:
Szpak się spotkał ze skowronkiem.

– Przyszła wiosna! Leć na łąkę!

Czas na twoje ptasie trele,

z tobą będzie nam weselej.

– Drogi szpaku – rzekł skowronek –

gardło całe mam czerwone,

łykam syrop i pigułki,

niech kukają więc kukułki.

Kuku, kuku – wiosna śpiewa!

Pąki rosną już na drzewach.

Kuku, wiosna!

Wiosna, kuku!

Będzie radość do rozpuku!

Olek pochwalił dziadka za świetną pamięć i ocenił jego wystąpienie na szóstkę.

Słońce grzało coraz mocniej. Za zakrętem polnej drogi Olek zobaczył zielone pole. Ciągnęło

się aż po horyzont.

– Dziadku, to wygląda jak zielone morze!

– To jest właśnie ozimina rzepakowa. Rzepak kwitnie na żółto. A tam rosną jęczmień i żyto,

widzisz?

– Tak! I te wszystkie rośliny spały pod śniegiem przez całą zimę?

– Tak. A kiedy słońce roztopiło śnieg, od razu napiły się wody.

– Mądre te zboża – podsumował Olek. – Wiedzą, kiedy leżeć, kiedy kwitnąć i kiedy dojrzewać.

– Czasami pogoda płata figle i niszczy całą uprawę, niestety. Nie może być ani zbyt zimno,

ani zbyt gorąco, bo rośliny obudzą się za wcześnie.

– Tak jak niedźwiedź – zauważył Olek. – Jeśli obudzi się za wcześnie, to będzie ziewał przez

cały czas.

Wracając, nazrywali naręcze wierzbowych bazi, bo Ada uwielbiała je głaskać. Bazie są milutkie jak kotki. W oddali usłyszeli cudny śpiew skowronka.

„To już naprawdę wiosna!” – pomyślał Olek.

W ogródku spotkali Adę, która zrobiła swój własny malutki klombik.

– Zobacz, to są fioletowe krokusy, a te białe dzwoneczki to przebiśniegi, bo przebiły śnieg,

żeby wyrosnąć – wyjaśniła bratu.

– A my widzieliśmy rzepak i słyszeliśmy skowronka. A tu mam dla ciebie bukiet kotkow –

Olek wręczył siostrze bazie.

– Kizie-mizie! – ucieszyła się dziewczynka, a potem szepnęła bratu na ucho:

– Chodź, pokażę ci robale…

– Robale? Jakie robale?

– Kwitnące. Wyrosły na drzewie.

Podeszli do drzewa, z którego zwisały żółtozielone rośliny, wyglądające jak włochate gąsienice.

Było ich tak dużo, że przypominały setki małych żółtych warkoczyków.

– Robaczywe drzewo. Nie boisz się?

– Nie. Na początku myślałam, że to robaki, ale babcia mi powiedziała, że to jest leszczyna.

A wiesz, co z niej wyrośnie?

– Leszcze, czyli ryby – zażartował Olek.

– Nie wygłupiaj się. Wyrosną z niej orzechy laskowe – pochwaliła się swoją wiedzą Ada.

Tego dnia wszyscy poczuli wiosnę. Powietrze pachniało parującą ziemią, kwiatami i świeżością.

Nikt nie miał ochoty oglądać telewizji ani nawet słuchać radia, bo wokoło odbywał się

ptasi koncert. Dziadek pogwizdywał wesoło i planował, co nowego posadzi w ogrodzie.
– A co zrobisz, jak wiosna się jutro schowa i znowu będzie zimno? – zapytała Ada.

– Wiosna? Przecież u nas w domu zawsze jest wiosna.

– Jak to?

– Wiosna to wasza babcia! – powiedział dziadek i dał babci całusa.

  • Rozmowa na temat opowiadania.

− Co to jest ozimina?

− Gdzie poszli Olek z dziadkiem?

− Jakie oznaki wiosny widzieli?

− Co to są bazie-kotki?

− Co robiła Ada?

− Co to są robale?

  1. Praca plastyczna – Wiosenne impresje.

Potrzebujemy czystą kartkę, farbki lub kredki, mazaki, utwór A. Vivaldiego „Wiosna” (link do utworu poniżej).

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

Najpierw posłuchajmy utworu Antonio Vivaldiego „Wiosna”, a potem spróbujmy za pomocą dostępnych nam materiałów (kredek, mazaków, farb – można je łączyć w pracy) narysować naszą wiosnę inspirowaną wysłuchanym utworem.

 

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 6-LETNICH
WIOSNA – WIOSENNE KWIATY

Dzień dobry,

Dzisiaj przygotowałam dla Państwa materiały do rozmowy i zabawy z dziećmi na temat wiosennych kwiatów. Zapraszam również do gry w „Wiosenne domino”. Życzę udanej zabawy Agnieszka Ogórek.

  1. Gimnastyka dla dzieci
    • Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Kwiatek rośnie

 Dzieci przykucają, głowy wtulają w ramiona. Dorosły  zaczyna rytmicznie klaskać w dłonie –  najpierw cicho, potem coraz głośniej i szybciej. Dzieci powoli się podnoszą, aż do pozycji stojącej, wyciągają ręce do góry.

  • Zabawy z zastosowaniem rymowanki o przebiśniegu.

Gdy poczuł, że zbliża się wiosna,

przebił śnieg i na świat się wydostał.

Wypowiadanie rymowanki przez dzieci ze zwiększającym się natężeniem głosu, a następnie z malejącym natężeniem głosu.

  • Zabawa ruchowa z elementem wyprostnym Wiosenne kwiaty.

Do zabawy potrzebna nam jest grzechotka.

Dzieci są kwiatami. Przykucają w rozsypce; budzi je wiosenne słońce – delikatny akompaniament na grzechotce. Powoli wstają, prostują łodyżki, liście, wyciągają główki kwiatowe w kierunku słońca. Brak akompaniamentu jest sygnałem do powolnego przyjęcia pozycji wyjściowej.

  1. Karty pracy
  2. Pokoloruj według kodu.
  3. Wytnij z kart pracy zdjęcia kwiatów i ich nazwy. Przyporządkuj nazwy kwiatów do ich zdjęć. Spróbuj powiedzieć 1 zdanie na temat każdego kwiatka. Które kwiaty oznajmiają nam przyjście wiosny? (nazwij je i wskaż na obrazku). Porozmawiaj z rodzicami i rodzeństwem na temat oznak wiosny i wiosennych kwiatów.
  4. Zabawa plastyczna – Tulipan.

Potrzebujemy farbki lub plastelinę, kredki, mazaki.

Na karcie pracy wyklejamy tulipana plasteliną, lub malujemy palcami zaznaczone fragmenty kwiatka. Kwiatka wycinamy i naklejamy na kolorową kartkę. Kartkę dekorujemy kredkami lub mazakami dorysowując elementy (np. trawę, słońce, chmury itp.).

  1. Gra „Wiosenne Domino”

Potrzebujemy: tabliczki do domino (można wykonać je samemu wycinając je z karty lub tradycyjne).

domino(kliknij aby pobrać)

kwiaty wiosenne(kliknij aby pobrać)

kodowanie(kliknij aby pobrać)

 

 

Scenariusz zajęć dla 6- latków 27.03.2020 (piątek)

Temat: Zwiastuny wiosny.

Dziś zapraszam do obejrzenia filmów edukacyjnych o zwiastunach wiosny i wysłuchanie muzyki klasycznej w wykonaniu Antonio Vivaldiego pt. ,,Wiosna”.

Pozdrawiam serdecznie- Olga Kaźmierska.

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

 

 

Scenariusz zajęć dla dzieci 6- letnich  26.03.2020r. (czwartek)

Temat: Wiosenne kodowanie.

Serdecznie zapraszam  wszystkie ,,Pszczółki” do wiosennego kodowania. W rolach głównych wystąpi pszczółka (proszę o wydrukowanie str. 3-4).

Zachęcam również do wykonania pszczółki z wykorzystaniem rolki po papierze.

 

Życzę udanej zabawy, pozdrawiam Olga Kaźmierska.

https://drive.google.com/file/d/1TxLxDDyFE0D4ya4KUnvpoa5P0eb0cnE6/view

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 6-LETNICH NA DZIEŃ 25.03.2020 
WIOSNA

Dzień dobry,

W dniu dzisiejszym przygotowałam dla Państwa kilka zadań, które mogą Państwo wykonać razem z dziećmi, lub dzieci same. Myślę, że będą to aktywności, w  których Państwo również mogą wziąć udział. Jeśli mają Państwo jeszcze czas i ochotę to zapraszam do gry w „Chińczyka”. Załącznikach przesyłam planszę oraz pionki, które można zrobić samemu. Można również skorzystać z tradycyjnych pionków.  Życzę udanej zabawy.

  1. Gimnastyka dla dzieci
  • Zabawa ruchowa Głodne żabki.

Dziecko jest żabką. Porusza się, skacząc. Na hasło: Mucha, wyskakuje w górę, aby złapać jedzenie, następnie skacze dalej.

  • Zabawa bieżna

Dziecko jest motylkiem. Biegają przy akompaniamencie klaskania, poruszając rękami jak skrzydełkami. Podczas przerwy w grze zastygają w bezruchu.
• Zabawa ruchowa – Przebudzone pszczółki.

Dzieci są pszczółkami. Poruszają się po pokoju w wyklaskiwanym rytmie, cichutko

bzycząc i machając skrzydełkami (palcami dłoni) na wysokości ramion. Podczas przerwy w grze przykucają na spotkanym kwiatku.

  1. Karty pracy
  2. Motyl – połącz kropki i pokoloruj.
  3. Pokoloruj tyle kratek i wskazuje cyfra.
  4. Zabawa plastyczna – Pierwsze bazie.

Potrzebujemy: wazon narysowany przez osobę dorosłą (na dole przykładowy szablon, który można wyciąć), kolorowy papier, szare gazety, nożyczki, klej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Każde dziecko przykleja na kartce wazon wycięty po liniach narysowanych rodzica, na wazonie przykleja paski kolorowego papieru (gałązki); dokleja po obu stronach gałązek wydarte z gazet niewielkie owale – bazie. Wazon możemy ozdobić według własnego pomysłu (kredkami, mazakami, papierem, naklejkami itp.) Dzieci oglądają powstałe prace; przeliczają gałązki w wazonach; określają, które gałązka ma najwięcej bazi.

  1. Gra „Wiosenny Chińczyk”

Potrzebujemy: pionki (można wykonać je samemu wycinając je z karty lub tradycyjne), kostka do gry.

chińczyk

1

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 6-LETNICH NA DZIEŃ 24.03.2020 
WIOSNA NA ŁĄCE

Dzień dobry,

W dniu dzisiejszym przygotowałam dla Państwa kilka zadań, które mogą Państwo wykonać razem z dziećmi, lub dzieci same. Myślę, że będą to aktywności, w  których Państwo również mogą wziąć udział. Życzę udanej zabawy.

  1. Gimnastyka dla dzieci
  • Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Słonko wschodzi i zachodzi.

Dzieci stopniowo podnoszą się z przysiadu do stania, wyciągają ręce w górę i obracają się wokół własnej osi – słonko wstało i świeci, następnie powoli wracają do przysiadu i kulą się – słonko zaszło.

  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Bociany na łące.

Dzieci są bocianami. Chodzą po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymują się, stają na jednej nodze, wystawiają złączone dłonie przed siebie, rytmicznie poruszają nimi jak dziobem i powtarzają: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

  • Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Przestraszone żabki.

Dzieci są żabkami. Naśladują skoki żabek. Klaśnięcie w dłonie jest sygnałem, że zbliża się bocian. Przestraszone żabki nieruchomieją. Dwa klaśnięcia  są sygnałem, że

bocian odszedł, i żabki mogą skakać dalej.

  • Zabawa ruchowa – Przebudzone pszczółki.

Dzieci są pszczółkami. Poruszają się po pokoju w wyklaskiwanym rytmie, cichutko

bzycząc i machając skrzydełkami (palcami dłoni) na wysokości ramion. Podczas przerwy w grze przykucają na spotkanym kwiatku.

  1. Zadania matematyczne – Motyle i kwiaty. (Przeliczanie w zakresie 10).

Potrzebujemy liczmanów – to mogą być np. klocki lub patyczki itp.

Dorosły przedstawia dzieciom sytuacje, np.

 

Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące?

Połóż  przed sobą tyle liczmanów ile było stokrotek pierwszego dnia i dołóż tyle liczmanów ile stokrotek zakwitło  drugiego dnia, przelicz.

Tak samo postępuj przy kolejnym  zadanianiu.

− Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?

 

  1. Karty pracy
  2. Sudoku – w każdej linii i okienku trzeba tak ułożyć zwierzęta by się nie powtarzały, a jednocześnie tworzyły jedna długą linię.
  3. Oblicz
  4. Oblicz i pokoloruj według podanego kodu.
  5. Praca plastyczna – dzieci mogą namalować łąkę – używamy do tego farb lub kredek. Rysują łąkę według własnego pomysłu (owady, kwiaty, niebo, trawę, zwierzęta, które na niej mieszkają).

czarno białe sudoku

wiosna