Menu Zamknij

RYTMIKA

6latki KOTKI

 Malarze – zabawa doskonaląca sprawność rąk i dłoni.
Słuchanie nagrania instrumentalnego w pogodnym charakterze. Dzieci w rozsypce, wykonują ruchy naśladujące malowanie. Dzieci przechodzą do pozycji stojącej. Nauczycielka rozpoczyna opowiadanie, ponownie włączając płytę z muzyką relaksacyjną.https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

– Pewnego dnia miś Trufelek wybrał się na spacer do lasu – dzieci idą w określonym kierunku przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę.
– Oj, zjadło by się coś dobrego, mru,mru – zatrzymują się w miejscu i rozglądają w różne strony, następnie robią daszek nad oczami, spoglądają w górę.
– Tam jest gniazdo pszczół, czuję zapach słodziutkiego miodu, – głaszczą się po brzuchach.
– Muszę koniecznie wdrapać się na drzewo – przechodzą do przysiadu naśladują powolne wspinanie się na drzewo. Przechodzą do pozycji stojacej, unoszą się na palcach.
– Nagle pojawiły się pszczoły. Bzzz.., bzzz…, naśladują brzęczenie pszczół.
– Nagle jedna z nich użądliła misia w nos. Miś pac, spadł na ziemię. – dzieci przewracają się na dywan. Miś próbuje jeszcze raz.

Zabawę powtarzamy dwa, trzy razy. 

6latki PSZCZÓŁKI

 Malarze – zabawa doskonaląca sprawność rąk i dłoni.
Słuchanie nagrania instrumentalnego w pogodnym charakterze. Dzieci w rozsypce, wykonują ruchy naśladujące malowanie. Dzieci przechodzą do pozycji stojącej. Nauczycielka rozpoczyna opowiadanie, ponownie włączając płytę z muzyką relaksacyjną.https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

– Pewnego dnia miś Trufelek wybrał się na spacer do lasu – dzieci idą w określonym kierunku przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę.
– Oj, zjadło by się coś dobrego, mru,mru – zatrzymują się w miejscu i rozglądają w różne strony, następnie robią daszek nad oczami, spoglądają w górę.
– Tam jest gniazdo pszczół, czuję zapach słodziutkiego miodu, – głaszczą się po brzuchach.
– Muszę koniecznie wdrapać się na drzewo – przechodzą do przysiadu naśladują powolne wspinanie się na drzewo. Przechodzą do pozycji stojacej, unoszą się na palcach.
– Nagle pojawiły się pszczoły. Bzzz.., bzzz…, naśladują brzęczenie pszczół.
– Nagle jedna z nich użądliła misia w nos. Miś pac, spadł na ziemię. – dzieci przewracają się na dywan. Miś próbuje jeszcze raz.

Zabawę powtarzamy dwa, trzy razy. 

6latki ZAJĄCZKI

 Malarze – zabawa doskonaląca sprawność rąk i dłoni.
Słuchanie nagrania instrumentalnego w pogodnym charakterze. Dzieci w rozsypce, wykonują ruchy naśladujące malowanie. Dzieci przechodzą do pozycji stojącej. Nauczycielka rozpoczyna opowiadanie, ponownie włączając płytę z muzyką relaksacyjną.https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

– Pewnego dnia miś Trufelek wybrał się na spacer do lasu – dzieci idą w określonym kierunku przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę.
– Oj, zjadło by się coś dobrego, mru,mru – zatrzymują się w miejscu i rozglądają w różne strony, następnie robią daszek nad oczami, spoglądają w górę.
– Tam jest gniazdo pszczół, czuję zapach słodziutkiego miodu, – głaszczą się po brzuchach.
– Muszę koniecznie wdrapać się na drzewo – przechodzą do przysiadu naśladują powolne wspinanie się na drzewo. Przechodzą do pozycji stojacej, unoszą się na palcach.
– Nagle pojawiły się pszczoły. Bzzz.., bzzz…, naśladują brzęczenie pszczół.
– Nagle jedna z nich użądliła misia w nos. Miś pac, spadł na ziemię. – dzieci przewracają się na dywan. Miś próbuje jeszcze raz.

Zabawę powtarzamy dwa, trzy razy. 

6latki GUMISIE

 Malarze – zabawa doskonaląca sprawność rąk i dłoni.
Słuchanie nagrania instrumentalnego w pogodnym charakterze. Dzieci w rozsypce, wykonują ruchy naśladujące malowanie. Dzieci przechodzą do pozycji stojącej. Nauczycielka rozpoczyna opowiadanie, ponownie włączając płytę z muzyką relaksacyjną.https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

– Pewnego dnia miś Trufelek wybrał się na spacer do lasu – dzieci idą w określonym kierunku przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę.
– Oj, zjadło by się coś dobrego, mru,mru – zatrzymują się w miejscu i rozglądają w różne strony, następnie robią daszek nad oczami, spoglądają w górę.
– Tam jest gniazdo pszczół, czuję zapach słodziutkiego miodu, – głaszczą się po brzuchach.
– Muszę koniecznie wdrapać się na drzewo – przechodzą do przysiadu naśladują powolne wspinanie się na drzewo. Przechodzą do pozycji stojacej, unoszą się na palcach.
– Nagle pojawiły się pszczoły. Bzzz.., bzzz…, naśladują brzęczenie pszczół.
– Nagle jedna z nich użądliła misia w nos. Miś pac, spadł na ziemię. – dzieci przewracają się na dywan. Miś próbuje jeszcze raz.

Zabawę powtarzamy dwa, trzy razy. 

4latki STOKROTKI

Dzieci w rozsypce na dywanie, w siadzie skrzyżnym.
– Był piękny wiosenny dzień. Świeciło słońce – siad skrzyżny, ręce w górze, poruszające się w nadgarstkach dłonie.
– Śpiewały ptaki – naśladowanie głosów na głoskach: „pi”, „kra”, „kiwit”.
– Nagle pojawiła się mała pierzasta chmura – przejście do pozycji stojącej.
– Szybko płynęła po niebie, raz w jedną, raz w drugą stronę – skręty tułowia.
– To wyżej, to znów niżej – stanie na palcach, przejście do przysiadu.
– Bardzo się zmęczyła i postanowiła odpocząć – leżenie przez chwilę na dywanie z zamkniętymi oczami  

3latki MOTYLKI

Dzieci słuchają muzyki. Muzyka lekka, wesoła – dzieci podskakują z nogi na nogę, wykonują obroty, machają chustami. „Pojawiają się ciężkie ciemne chmury” – zwis tułowia, stawiają ciężkie, leniwe kroki.  https://www.youtube.com/watch?v=FWedWZXa1IA

5 latki SŁONECZKA

Dzieci „tulipany” w rozsypce, przechodzą do przysiadu. „Tulipany są jeszcze w ziemi” – muzyka grana piano. „Tulipany rosną” – powoli przechodzą do pozycji stojącej – muzyka grana crescendo. „Tulipany zakwitły” – stoją z rękami wyciągniętymi w górę i szeroko rozłożonymi – „wygrzewają się w słońcu”.  

 

6latki Gumisie

Zabawa przy melodii głośno – cicho. Jeśli dzieci słyszą głośną melodię, wówczas podskakują jak piłeczki na całych stopach. Jeśli dzieci słyszą cichą melodię – przeskakują z nogi na nogę na paluszkach. Posłuchaj utworu i namaluj ilustrację do piosenki  https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4  
4 latki Stokrotki
  Wykonaj polecenia z filmu https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s   Marsz po obwodzie koła w rytmie https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk . Na hasło stop – dzieci zatrzymują się tworząc wymyśloną przez siebie figurę. Na hasło start – poruszają się, jakby były samochodami. Na hasło niedźwiedzie– poruszają się jak niedźwiedzie. Na hasło pajace – skaczą jak pajace. 
 
5LATKI Słoneczka
  Wykonaj polecenia z filmu https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s  Wysłuchaj piosenki , następnie nie śpiewaj tekstu tylko mrucz do melodii piosenki https://www.youtube.com/watch?v=axhr4XYazYs
 
6LATKI Pszczółki
Zabawa przy melodii głośno – cicho. Jeśli dzieci słyszą głośną melodię, wówczas podskakują jak piłeczki na całych stopach. Jeśli dzieci słyszą cichą melodię – przeskakują z nogi na nogę na paluszkach. Posłuchaj utworu i namaluj ilustrację do piosenki  https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4  
 
3latki Misie
Zabawa „Echo rytmiczne” – Rodzic tupie, uderza dłońmi o kolana, bądź klaszcze proste tematy rytmiczne, dzieci powtarzają je na zasadzie echa.   
 

3-LATKI MOTYLKI

  Wykonaj polecenia z filmu https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s
Zabawa „Echo rytmiczne” – Rodzic
 tupie, uderza dłońmi o kolana, bądź klaszcze proste tematy rytmiczne, dzieci powtarzają je na zasadzie echa.   
6-LATKI ZAJĄCZKI
  Zabawa przy melodii głośno – cicho. Jeśli dzieci słyszą głośną melodię, wówczas podskakują jak piłeczki na całych stopach. Jeśli dzieci słyszą cichą melodię – przeskakują z nogi na nogę na paluszkach. Posłuchaj utworu i namaluj ilustrację do piosenki  https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4
6-LATKI KOTKI
  Zabawa przy melodii głośno – cicho. Jeśli dzieci słyszą głośną melodię, wówczas podskakują jak piłeczki na całych stopach. Jeśli dzieci słyszą cichą melodię – przeskakują z nogi na nogę na paluszkach. Posłuchaj utworu i namaluj ilustrację do piosenki  https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4  
 

6-latki

Marsz  https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0 , proszę o wykonywanie poleceń z z filmu. Pamiętaj maszerując patrz przed siebie i trzymaj plecy prosto.Wysłuchaj piosenki o  wiośnie  https://www.youtube.com/watch?v=hHvqucAAN28 , a jak ty wyobrażasz sobie panią wiosnę?  

5-latki
Rozgrzewka, poruszamy się w rytm muzyki na przerwę w utworze kucamy https://www.youtube.com/watch?v=qBP5Qyxowug.  Zabawa rytmiczna w oparciu o rymowankę „Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba”: rytmiczne recytowanie rymowanki: sylabami, z klaskaniem, tupaniem, podskokami, z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych
4-latki
  Zabawa ruchowa „Biedronki na łące”:   dzieci recytuje słowa rymowanki: „Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba”  biedronki rozkładają skrzydła i fruwają po łące  na hasło „Pająk idzie!” biedronki odlatują na wyznaczone miejsce.  
3-latki
Zabawa w mrówki  (mrówki) maszerują w różnych kierunkach jeden za drugim za osobą prowadzącą (królową- rodzic/opiekun) pokonując napotkane przeszkody deszcz” mrówki uciekają do mrowiska (na wyznaczone miejsce) i następuje zmiana królowej.

 

6 LATKI KOTKI/ZAJĄCZKI

Zabawa ‚Kolorowe motylki” Podczas słuchania utworu motylki-dzieci delikatnie poruszają się po sali na przerwie w muzyce przykucają na kwiatu. https://www.youtube.com/watch?v=-p973zOPu7U  
3 LATKI MOTYLKI
Maluszki znają taniec pszczółki https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8, proszę aby go wykonały, następnie. Male pszczółki wydają odgłos bzyczenie na przerwie w muzyce przysiadają na kwiatku.
 

 

6 LATKI

Zabawa ‚Kolorowe motylki” Podczas słuchania utworu motylki-dzieci delikatnie poruszają się po sali na przerwie w muzyce przykucają na kwiatu. https://www.youtube.com/watch?v=-p973zOPu7U  

5LATKI
Uczymy się śpiewać piosenkę o żabce. https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s. Proszę o naśladowanie żabek trzy poskoki w bok, trzy w przód i trzy do tyłu.
4 LATKI
Zabawa w auta. Dzieci trzymają kierownicę, gdy opiekun pokaże coś czerwonego, auta stoją, na kolor zielony, ruszają. Zabawa odbywa się przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=lW_XYk-Xc94
 
3 LATKI
Maluszki znają taniec pszczółki https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8, proszę aby go wykonały, następnie. Male pszczółki wydają odgłos bzyczenie na przerwie w muzyce przysiadają na kwiatku.
 

 

07.05 czwartek

6latki KOTKI

Ciekawa jestem czy pamiętacie piosenkę o planetach https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

Prosze abyście maszerowali w rytm muzyki na paluszkach i na piętach, kolanka wysoko. https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6DrvwkProszę abyście ściągnęli kapcie i założyli je na ręce, następnie włącznie utwórhttps://www.youtube.com/watch?v=iSrZZ0x86Ho i niech wasze kapcie tańczą i klaszczą.

6latki PSZCZÓŁKI

Ciekawa jestem czy pamiętacie piosenkę o planetach https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

Prosze abyście maszerowali w rytm muzyki na paluszkach i na piętach, kolanka wysoko. https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6DrvwkProszę abyście ściągnęli kapcie i założyli je na ręce, następnie włącznie utwórhttps://www.youtube.com/watch?v=iSrZZ0x86Ho i niech wasze kapcie tańczą i klaszczą.

6latki ZAJĄCZKI

Ciekawa jestem czy pamiętacie piosenkę o planetach https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

Prosze abyście maszerowali w rytm muzyki na paluszkach i na piętach, kolanka wysoko. https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6DrvwkProszę abyście ściągnęli kapcie i założyli je na ręce, następnie włącznie utwórhttps://www.youtube.com/watch?v=iSrZZ0x86Ho i niech wasze kapcie tańczą i klaszczą.

6latki GUMISIE

Ciekawa jestem czy pamiętacie piosenkę o planetach https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

Prosze abyście maszerowali w rytm muzyki na paluszkach i na piętach, kolanka wysoko. https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6DrvwkProszę abyście ściągnęli kapcie i założyli je na ręce, następnie włącznie utwórhttps://www.youtube.com/watch?v=iSrZZ0x86Ho i niech wasze kapcie tańczą i klaszczą.

4latki STOKROTKI

Przygotujcie sałatkę owocową z truskawek i bananów. https://www.youtube.com/watch?v=9KvDK9egVBU Posłuchajcie piosenki, spróbujcie się jej nauczyć śpiewać https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08Przy włączonej muzyce wszyscy biegamy, skaczemy, tańczymy…W pewnym momencie zatrzymujemy muzykę i wydajemy komendę:-Dotknij krzesła, albo biegniemy do drzwi, lub dotykamy podłogi…

3latki MOTYLKI

Posłuchaj , spróbuj zaśpiewać https://www.youtube.com/watchv=LEl5rLWcNoI&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=9

Pamiętasz utwór o ciszy, spróbuj ją zbudować https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvM

3latki MISI

Posłuchaj , spróbuj zaśpiewać https://www.youtube.com/watchv=LEl5rLWcNoI&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=9

Pamiętasz utwór o ciszy, spróbuj ją zbudować https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvM

5 latki SŁONECZKA

Opowiadanie muzyczne- dzieci naśladują. Pewna rodzina słoni udała się na spacer- tata słoń- idzie ciężko- bum,bum,bum, / mama – szla szybko/ słoniątko- najszybciej- lekko i podskakiwało/ nagle zobaczyli tygrysa- pauza muzyczna- wszyscy nieruchomo/ tata słoń zatrąbił i tygrys uciekł- i powtarzamy od początku.Pamiętasz utwór o ciszy, spróbuj ją zbudować https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvM

 

3.05 środa

6latki GUMISIE

Dzieci w rozsypce na dywanie- w tle wolna muzyka- „zamieniają się w piękne kolorowe motylki’ gdy usłyszą- pauzę muzyczną- siadają na kwiatku i odpoczywają.

https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=11 Posłuchaj utworu, spróbuj zaśpiewać.

4latki STOKROTKI

Rozgrzewka https://www.youtube.com/watch?v=RqjXRJN–oY&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=4Siadamy na dywanie po turecku- naśladowanie gry na instrumentach po wyznaczonej osobie-naśladowanie np.: pianisty- ruchy palców po podłodze; gra na flecie, na bębenku,itp.

5latki SŁONECZKA

Zabawa „Egzotyczne zwierzęta”https://www.youtube.com/watch?v=Ls3bTxCvw50https://www.youtube.com/watch?v=5FxlJGCmanU – naśladowanie do odpowiedniej muzyki ruchów zwierząt: żyrafa, wąż, lew, tygrys itp. Następnie śpiewajcie i pokazujciehttps://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

6latki PSZCZÓŁKI

Dzieci w rozsypce na dywanie- w tle wolna muzyka- „zamieniają się w piękne kolorowe motylki’ gdy usłyszą- pauzę muzyczną- siadają na kwiatku i odpoczywają.

https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=11 Posłuchaj utworu, spróbuj zaśpiewać.

3latki MISIE

Marsz po kole- na przerw w muzyce (pauza)- dzieci siadają po turecku w ciszy i czekają na pojawiająca się muzykę.

https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0 Jakie słyszysz zwierzątka youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=10

 

12.05 wtorek

3-latki MOTYLKI

Marsz po kole- na przerw w muzyce (pauza)- dzieci siadają po turecku w ciszy i czekają na pojawiająca się muzykę.

https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0Jakie słyszysz zwierzątka youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=106-latki ZAJĄCZKI

Dzieci w rozsypce na dywanie- w tle wolna muzyka- „zamieniają się w piękne kolorowe motylki’ gdy usłyszą- pauzę muzyczną- siadają na kwiatku i odpoczywają.

https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=11Posłuchaj utworu, spróbuj zaśpiewać.

6-latki KOTKI

Dzieci w rozsypce na dywanie- w tle wolna muzyka- „zamieniają się w piękne kolorowe motylki’ gdy usłyszą- pauzę muzyczną- siadają na kwiatku i odpoczywają.

https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=11Posłuchaj utworu, spróbuj zaśpiewać.

 

07.05 czwartek

6latki KOTKI

Dzieci tańczą dowolnie przy muzyce. Kiedy muzyka milknie https://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0 , prowadzący wydaje polecenia:

1 – każdy jest kelnerem w zatłoczonej restauracji

2 – jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, a druga jest jej odbiciem w lustrze

3- każdy jest ptakiem, latającym pomiędzy drzewami

6latki PSZCZÓŁKI

Dzieci tańczą dowolnie przy muzyce. Kiedy muzyka milknie https://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0 , prowadzący wydaje polecenia:

1 – każdy jest kelnerem w zatłoczonej restauracji

2 – jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, a druga jest jej odbiciem w lustrze

3- każdy jest ptakiem, latającym pomiędzy drzewami

6latki ZAJĄCZKI

Dzieci tańczą dowolnie przy muzyce. Kiedy muzyka milknie https://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0 , prowadzący wydaje polecenia:

1 – każdy jest kelnerem w zatłoczonej restauracji

2 – jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, a druga jest jej odbiciem w lustrze

3- każdy jest ptakiem, latającym pomiędzy drzewami

6latki GUMISIE

Dzieci tańczą dowolnie przy muzyce. Kiedy muzyka milknie https://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0 , prowadzący wydaje polecenia:

1 – każdy jest kelnerem w zatłoczonej restauracji

2 – jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, a druga jest jej odbiciem w lustrze

3- każdy jest ptakiem, latającym pomiędzy drzewami

4latki STOKROTKI

Wykonaj ćwiczenia z filmiku, na wstępie spróbuj powtarzać słowa piosenki „My właśnie my” następnie , maszerujemy z rękami przy bokach, kolejne są podskoki jak piłeczki ,a przy zmieniającym się tempie na szybkie, zmieniamy podskok w bieg. Przy mocnym akcencie zmiana kierunku marszu. Potem oglądamy i słuchamy. https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

3latki MOTYLKI

Na pewno pamiętacie piosenkę o pingwinie, proszę zaśpiewajcie i zatańczcie dla rodziców https://www.youtube.com/watch?v=C3hg36xItpM, posłuchaj utworu o kurze, powtarzaj w refrenie sylaby „ko ko ko”3latki MISI

Na pewno pamiętacie piosenkę o pingwinie, proszę zaśpiewajcie i zatańczcie dla rodziców https://www.youtube.com/watch?v=C3hg36xItpM, posłuchaj utworu o kurze, powtarzaj w refrenie sylaby „ko ko ko”

5 latki SŁONECZKA

Wykonaj ćwiczenia z filmiku, na wstępie spróbuj powtarzać słowa piosenki „My właśnie my” następnie , maszerujemy z rękami przy bokach, kolejne są podskoki jak piłeczki ,a przy zmieniającym się tempie na szybkie, zmieniamy podskok w bieg. Przy mocnym akcencie zmiana kierunku marszu. Potem oglądamy i słuchamy. https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

 

06.05 środa

6latki GUMISIE

Zabawa muzyczno-rytmiczna „Smutno-wesoło”
Dzieci losują buźki smutne lub wesołe, słuchają muzyki i określają jej nastrój oraz poruszają się do niej wesoło lub smutno. Utwory: Poranek – (Peer Gynt) Edward Grieg, F. Chopin – Preludium e-moll ,Taniec kurcząt w skorupkach (Obrazki z wystawy) – Modest Musorgski, Samuel Barber – Adagio For Strings , Karnawał zwierząt – Camille Saint-Saëns

4latki STOKROTKI

Dzieci stoją nieruchomo w kole lub rozsypce. Wyznaczamy jedną część ciała, którą mogą poruszać (np. ręka, głowa, stopa, palce) w takt muzyki. Na przerwę w muzyce nieruchomieją.https://www.youtube.com/watch?v=gLzn8nDVSo8

5latki SŁONECZKA

Tańczymy pojedynczo lub w parach na gazecie. Na sygnał prowadzącego składamy gazety na coraz to mniejsze części.https://www.youtube.com/watch?v=iyLdoQGBchQ

6latki PSZCZÓŁKI

Zabawa muzyczno-rytmiczna „Smutno-wesoło”
Dzieci losują buźki smutne lub wesołe, słuchają muzyki i określają jej nastrój oraz poruszają się do niej wesoło lub smutno. Utwory: Poranek – (Peer Gynt) Edward Grieg, F. Chopin – Preludium e-moll ,Taniec kurcząt w skorupkach (Obrazki z wystawy) – Modest Musorgski, Samuel Barber – Adagio For Strings , Karnawał zwierząt – Camille Saint-Saëns

3latki MISIE

Proszę aby dziecko wzięło w rączki swojego ulubionego misia, powiedziało mu na uszko jak ma na imię , i jak bardzo go kocha. Następnie dzieci przytulają misie, mogą zadać przytulance różne pytania.

Proszę aby dziecko posłuchało razem ze swoim ulubionym misiem https://www.youtube.com/watch?v=n9Pk2RY4-TA, spróbuj naśladować ruchem, tekst piosenki . 

 

05.05 wtorek

3-latki MOTYLKI
Proszę aby dziecko wzięło w rączki swojego ulubionego misia, powiedziało mu na uszko jak ma na imię , i jak bardzo go kocha. Następnie dzieci przytulają misie, mogą zadać przytulance różne pytania.

Proszę aby dziecko posłuchało razem ze swoim ulubionym misiem https://www.youtube.com/watch?v=n9Pk2RY4-TA, spróbuj naśladować ruchem, tekst piosenki .

6-latki ZAJĄCZKI
Zabawa muzyczno-rytmiczna „Smutno-wesoło”
Dzieci losują buźki smutne lub wesołe, słuchają muzyki i określają jej nastrój oraz poruszają się do niej wesoło lub smutno. Utwory: Poranek – (Peer Gynt) Edward Grieg, F. Chopin – Preludium e-moll ,Taniec kurcząt w skorupkach (Obrazki z wystawy) – Modest Musorgski, Samuel Barber – Adagio For Strings , Karnawał zwierząt – Camille Saint-Saëns

,
6-latki KOTKI
Zabawa muzyczno-rytmiczna „Smutno-wesoło”
Dzieci losują buźki smutne lub wesołe, słuchają muzyki i określają jej nastrój oraz poruszają się do niej wesoło lub smutno. Utwory: Poranek – (Peer Gynt) Edward Grieg, F. Chopin – Preludium e-moll ,Taniec kurcząt w skorupkach (Obrazki z wystawy) – Modest Musorgski, Samuel Barber – Adagio For Strings , Karnawał zwierząt – Camille Saint-Saëns

 

30.04 czwartek

6latki KOTKI

Posłuchaj utworu https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo ,zatańcz krakowiaka https://www.youtube.com/watch?v=Rg1MMZwgqYs . Proszę o wykonanie ćwiczeń do muzyki https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk&t=22s

  • Maszeruje  przodem i tyłem.
  • Maszeruje ze wspięciem na palce.
  • Maszeruje, a na sygnał „hop” zmienia kierunek. 
  • Maszeruje raz głośno, raz cicho.
  • Maszeruje krokiem dostawnym w przód, w tył, na boki.
  • Maszeruje z jednoczesnym klaskaniem.
  • Maszeruje ze wspięciem na palce i na piętach.
  • Biega w miejscu, tyłem, między klockami.

Biega z wymachem nóg do tyłu.

6latki PSZCZÓŁKI

Posłuchaj utworu https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo ,zatańcz krakowiaka https://www.youtube.com/watch?v=Rg1MMZwgqYs . Proszę o wykonanie ćwiczeń do muzyki https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk&t=22s

  • Maszeruje  przodem i tyłem.
  • Maszeruje ze wspięciem na palce.
  • Maszeruje, a na sygnał „hop” zmienia kierunek. 
  • Maszeruje raz głośno, raz cicho.
  • Maszeruje krokiem dostawnym w przód, w tył, na boki.
  • Maszeruje z jednoczesnym klaskaniem.
  • Maszeruje ze wspięciem na palce i na piętach.
  • Biega w miejscu, tyłem, między klockami.

6latki ZAJĄCZKI

Posłuchaj utworu https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo ,zatańcz krakowiaka https://www.youtube.com/watch?v=Rg1MMZwgqYs . Proszę o wykonanie ćwiczeń do muzyki https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk&t=22s

  • Maszeruje  przodem i tyłem.
  • Maszeruje ze wspięciem na palce.
  • Maszeruje, a na sygnał „hop” zmienia kierunek. 
  • Maszeruje raz głośno, raz cicho.
  • Maszeruje krokiem dostawnym w przód, w tył, na boki.
  • Maszeruje z jednoczesnym klaskaniem.
  • Maszeruje ze wspięciem na palce i na piętach.
  • Biega w miejscu, tyłem, między klockami.

6latki GUMISIE

Posłuchaj utworu https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo ,zatańcz krakowiaka https://www.youtube.com/watch?v=Rg1MMZwgqYs . Proszę o wykonanie ćwiczeń do muzyki https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk&t=22s

  • Maszeruje  przodem i tyłem.
  • Maszeruje ze wspięciem na palce.
  • Maszeruje, a na sygnał „hop” zmienia kierunek. 
  • Maszeruje raz głośno, raz cicho.
  • Maszeruje krokiem dostawnym w przód, w tył, na boki.
  • Maszeruje z jednoczesnym klaskaniem.
  • Maszeruje ze wspięciem na palce i na piętach.
  • Biega w miejscu, tyłem, między klockami.

4latki STOKROTKI

Wykonaj rymowankę z ruchem „Siała baba mak”
a) Siała baba mak
b) Nie wiedziała jak
c) A dziad wiedział,
d) Nie powiedział,
e) A to było tak, tak, tak i tak

a) Krok lewą noga, krok prawą nogą, lewą i lekkie przygięcie kolan – chodzimy w prawo.
b) Kroki do przodu – jak wyżej
c) i d) Bieg wokół własnej osi – osiem kroczków
e) Trzy kroki do tyłu, trzy do przodu.

5latki SŁONECZKA

Obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=s_SMZxINJJk , spróbuj klaskać najpierw cichutko a potem coraz głośniej.

3latki MOTYLKI

Proszę aby dziecko wykonywało ćwiczenia z filmiku.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=6GA0riOUYjY&feature=emb_logo

3latki MISIE

Proszę aby dziecko wykonywało ćwiczenia z filmiku.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=6GA0riOUYjY&feature=emb_logo

 

 

29.04 środa

6latki GUMISIE

Zabawa w figurki polega na tym, że dzieci biegają po pokoju w rytm puszczonej przez rodzica muzyki https://www.youtube.com/watch?v=d9NSX4BehSo . Gdy muzyka zostanie zatrzymana, rodzic mówi „Figurki, figurki zamieńcie się w…..” − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny. Spróbujcie zaśpiewać piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&t=6s

4latki STOKROTKI

Dzieci poruszają się podskokami. Na hasło „stop”- zatrzymują się w dowolnej pozycji, na słowo „już”- przykucają, na sygnał „hej”- klaszczą w ręce. Posłuchaj i zatańcz do utworu https://www.youtube.com/watch?v=wYSzeb6jrTM

5latki SŁONECZKA

Proszę o wykonanie ćwiczeń do muzyki https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk&t=22s

  • Maszeruje  przodem i tyłem.
  • Maszeruje ze wspięciem na palce.
  • Maszeruje, a na sygnał „hop” zmienia kierunek. 
  • Maszeruje raz głośno, raz cicho.
  • Maszeruje krokiem dostawnym w przód, w tył, na boki.
  • Maszeruje z jednoczesnym klaskaniem.
  • Maszeruje ze wspięciem na palce i na piętach.
  • Biega w miejscu, tyłem, między klockami.
  • Biega z wymachem nóg do tyłu.

6latki PSZCZÓŁKI

Zabawa w figurki polega na tym, że dzieci biegają po pokoju w rytm puszczonej przez rodzica muzyki https://www.youtube.com/watch?v=d9NSX4BehSo . Gdy muzyka zostanie zatrzymana, rodzic mówi „Figurki, figurki zamieńcie się w…..” − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny. Spróbujcie zaśpiewać piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&t=6s

3latki MISIE

Przy akompaniamencie muzyki https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk&t=22s dziecko kroczy unosząc wysoko kolana, podobnie jak koń w cyrku. Chodzi coraz szybciej, aż wreszcie biegnie. Następnie zwalnia i w końcu staje.

 

28.04 wtorek

3-latki MOTYLKI

Przy akompaniamencie muzyki https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk&t=22s dziecko kroczy unosząc wysoko kolana, podobnie jak koń w cyrku. Chodzi coraz szybciej, aż wreszcie biegnie. Następnie zwalnia i w końcu staje.

6-latki ZAJĄCZKI

Zabawa w figurki polega na tym, że dzieci biegają po pokoju w rytm puszczonej przez rodzica muzyki https://www.youtube.com/watch?v=d9NSX4BehSo . Gdy muzyka zostanie zatrzymana, rodzic mówi „Figurki, figurki zamieńcie się w…..” − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny. Spróbujcie zaśpiewać piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&t=6s

6-latki KOTKI

Zabawa w figurki polega na tym, że dzieci biegają po pokoju w rytm puszczonej przez rodzica muzyki https://www.youtube.com/watch?v=d9NSX4BehSo . Gdy muzyka zostanie zatrzymana, rodzic mówi „Figurki, figurki zamieńcie się w…..” − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny.Spróbujcie zaśpiewać piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&t=6s

 

23.04 czwartek

6latki KOTKI

Posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM , chciałabym abyś nauczył się refrenu. Następnie , zatańcz krok podstawowy -który dobrze znasz Krakowiaka (cwał, noga za nogą) https://www.youtube.com/watch?v=IjeK-bjlvXo i Poloneza (długi, krótki,krótki)https://www.youtube.com/watch?v=Um23izRRPUs

6latki PSZCZÓŁKI

Posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM , chciałabym abyś nauczył się refrenu. Następnie , zatańcz krok podstawowy -który dobrze znasz Krakowiaka (cwał, noga za nogą) https://www.youtube.com/watch?v=IjeK-bjlvXo i Poloneza (długi, krótki,krótki)https://www.youtube.com/watch?v=Um23izRRPUs

6latki ZAJĄCZKI

Posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM , chciałabym abyś nauczył się refrenu. Następnie , zatańcz krok podstawowy -który dobrze znasz Krakowiaka (cwał, noga za nogą) https://www.youtube.com/watch?v=IjeK-bjlvXo i Poloneza (długi, krótki,krótki)https://www.youtube.com/watch?v=Um23izRRPUs

6latki GUMISIE

Posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM , chciałabym abyś nauczył się refrenu. Następnie , zatańcz krok podstawowy -który dobrze znasz Krakowiaka (cwał, noga za nogą) https://www.youtube.com/watch?v=IjeK-bjlvXo i Poloneza (długi, krótki,krótki)https://www.youtube.com/watch?v=Um23izRRPUs

4latki STOKROTKI

Obejrzyj i spróbuj zatańczyć do utworu https://www.youtube.com/watch?v=wYSzeb6jrTM (cwał, noga goni nogę) Pszczoły i kwiaty– zabawa orientacyjno – porządkowa.
Rozrzucamy w dowolnych miejscach szarfy, klocki, poduszki coś co ma improwizować „kwiaty”. Dzieci „pszczoły” biegają na palcach w rytmie akompaniamentu między przedmiotami https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c Na hasło „kwiaty” zajmują miejsce w najbliżej leżącej szarfie i przechodzą do przysiadu.

5latki SŁONECZKA

Spróbujcie zatańczyć https://www.youtube.com/watch?v=XdZ5R0Ixmlg

Malarze- zabawa doskonaląca sprawność rąk i dłoni.
Słuchanie nagrania instrumentalnego w pogodnym charakterze. Dzieci w rozsypce, wykonują ruchy naśladujące malowanie. https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c
 

3latki MOTYLKI

Obejrzyjcie i spróbujcie zatańczyć https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

Posłuchaj wierszyka B. Forma: Tulipany

Urosły w ogrodzie
piękne tulipany.
Bukiet z nich zrobimy
specjalnie dla mamy.

Raz, dwa, trzy,
raz, dwa trzy.
Żółte i czerwone
każdy z nich ciekawie
zerka w inną stronę.

Proszę przygotować przedmiot w kolorze żółtym i czerwonym, podczas muzyki https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c dzieci spacerują pomiędzy przedmiotami, na wycpowiedziane hasło (zółty, czerwony) , dziecko podchodzi do przedmiotu w danym kolorze.

3latki MISIE

Obejrzyjcie i spróbujcie zatańczyć https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

Posłuchaj wierszyka B. Forma: Tulipany

Urosły w ogrodzie
piękne tulipany.
Bukiet z nich zrobimy
specjalnie dla mamy.

Raz, dwa, trzy,
raz, dwa trzy.
Żółte i czerwone
każdy z nich ciekawie
zerka w inną stronę.

Proszę przygotować przedmiot w kolorze żółtym i czerwonym, podczas muzyki https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c dzieci spacerują pomiędzy przedmiotami, na wycpowiedziane hasło (zółty, czerwony) , dziecko podchodzi do przedmiotu w danym kolorze.

 

22.04 środa

6latki GUMISIE

Spacer po sali. Na hasło „burza” dzieci zatrzymują się, klaszcząc nad głową równocześnie wypowiadają „bum, bum, bum”. Ponowny spacer, hasło „lekki wiatr” podskoki z nogi na nogę. Marsz, na hasło „słońce” ręce uniesione w górze, poruszanie nimi w nadgarstkach.

M. Kopeć: Wiosenny spacer
Kasię obudziło głośne szczekanie Puszka dzieci naśladują szczekanie psa „hau, hau”
który skrobiąc łapkami po drzwiach jej pokoju drapanie paznokciami po kartce papieru
domagał się wyjścia na spacer. Był wiosenny słoneczny poranek. dowolna improwizacja dźwiękowa
Kasia zabrała swojego przyjaciela do parku. Spacerując po alejkach wsłuchiwała się w lekki szum wiatru. pocieranie dłonią o dłoń
Wtedy jeszcze nie wiedziała, że wiosenna pogoda płata czasem figle. Zerwał się wiatr. szelest celofanu
Zaczęły spadać pojedyncze krople deszczu uderzenia drewnianą łyżką
przchodząc w coraz to gęściejsze krople ciepłego deszczu. uderzenia w podłogę palcami
Zaczęła się prawdziwa wiosenna ulewa, która przerodziła się w burzę. uderzenia w metalową pokrywkę drewnianą łyżką
Kasia wzięła pieska na ręce i zaczęła co sił biec w stronę swojego domu. tupanie
Kiedy dotarła na miejsce była cała mokra. Zaczęła głośno kichać. „apsiu, apsiu”
Mama pomogła Kasi szybko się osuszyć. Podała jej gorącą herbatę z malinowym sokiem, a jej wierny towarzysz wygrzewał się przy kaflowym piecu.

4latki STOKROTKI

Obejrzyj animację, zauważ jak zmienia się melodia w filmie

https://www.youtube.com/watch?v=F2Ck-GNcSf8 , spróbuj zatańczyć do melodi z filmu.

5latki SŁONECZKA

Posłuchaj utworu, opowiedz co robi wiosna w piosence , następnie narysuj fragment piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

6latki PSZCZÓŁKI

Spacer po sali. Na hasło „burza” dzieci zatrzymują się, klaszcząc nad głową równocześnie wypowiadają „bum, bum, bum”. Ponowny spacer, hasło „lekki wiatr” podskoki z nogi na nogę. Marsz, na hasło „słońce” ręce uniesione w górze, poruszanie nimi w nadgarstkach.

M. Kopeć: Wiosenny spacer
Kasię obudziło głośne szczekanie Puszka dzieci naśladują szczekanie psa „hau, hau”
który skrobiąc łapkami po drzwiach jej pokoju drapanie paznokciami po kartce papieru
domagał się wyjścia na spacer. Był wiosenny słoneczny poranek. dowolna improwizacja dźwiękowa
Kasia zabrała swojego przyjaciela do parku. Spacerując po alejkach wsłuchiwała się w lekki szum wiatru. pocieranie dłonią o dłoń
Wtedy jeszcze nie wiedziała, że wiosenna pogoda płata czasem figle. Zerwał się wiatr. szelest celofanu
Zaczęły spadać pojedyncze krople deszczu uderzenia drewnianą łyżką
przchodząc w coraz to gęściejsze krople ciepłego deszczu. uderzenia w podłogę palcami
Zaczęła się prawdziwa wiosenna ulewa, która przerodziła się w burzę. uderzenia w metalową pokrywkę drewnianą łyżką
Kasia wzięła pieska na ręce i zaczęła co sił biec w stronę swojego domu. tupanie
Kiedy dotarła na miejsce była cała mokra. Zaczęła głośno kichać. „apsiu, apsiu”
Mama pomogła Kasi szybko się osuszyć. Podała jej gorącą herbatę z malinowym sokiem, a jej wierny towarzysz wygrzewał się przy kaflowym piecu.

3latki MISIE

Posłuchaj wierszyka

Deszcz
Lubię kiedy wiosną
deszcz o szyby dzwoni
klaszczę kiedy kropla
drugą kroplę goni

Zaczyna padać deszcz. Słuchamy głosu spadających kropliDzieci za pomocą paluszków, lekko uderzają w podłogę.
– Deszcz pada coraz mocniej, dziecko uderza w podłogę całymi dłońmi.

21.04 wtorek

3-latki MOTYLKI

Posłuchaj wierszyka

Deszcz
Lubię kiedy wiosną
deszcz o szyby dzwoni
klaszczę kiedy kropla
drugą kroplę goni

Zaczyna padać deszcz. Słuchamy głosu spadających kropliDzieci za pomocą paluszków, lekko uderzają w podłogę.
– Deszcz pada coraz mocniej, dziecko uderza w podłogę całymi dłońmi.

6-latki ZAJĄCZKI

Spacer po sali. Na hasło „burza” dzieci zatrzymują się, klaszcząc nad głową równocześnie wypowiadają „bum, bum, bum”. Ponowny spacer, hasło „lekki wiatr” podskoki z nogi na nogę. Marsz, na hasło „słońce” ręce uniesione w górze, poruszanie nimi w nadgarstkach.

 

M. Kopeć: Wiosenny spacer
Kasię obudziło głośne szczekanie Puszka dzieci naśladują szczekanie psa „hau, hau”
który skrobiąc łapkami po drzwiach jej pokoju drapanie paznokciami po kartce papieru
domagał się wyjścia na spacer. Był wiosenny słoneczny poranek. dowolna improwizacja dźwiękowa
Kasia zabrała swojego przyjaciela do parku. Spacerując po alejkach wsłuchiwała się w lekki szum wiatru. pocieranie dłonią o dłoń
Wtedy jeszcze nie wiedziała, że wiosenna pogoda płata czasem figle. Zerwał się wiatr. szelest celofanu
Zaczęły spadać pojedyncze krople deszczu uderzenia drewnianą łyżką
przchodząc w coraz to gęściejsze krople ciepłego deszczu. uderzenia w podłogę palcami
Zaczęła się prawdziwa wiosenna ulewa, która przerodziła się w burzę. uderzenia w metalową pokrywkę drewnianą łyżką
Kasia wzięła pieska na ręce i zaczęła co sił biec w stronę swojego domu. tupanie
Kiedy dotarła na miejsce była cała mokra. Zaczęła głośno kichać. „apsiu, apsiu”
Mama pomogła Kasi szybko się osuszyć. Podała jej gorącą herbatę z malinowym sokiem, a jej wierny towarzysz wygrzewał się przy kaflowym piecu.

 

6-latki KOTKI

Spacer po sali. Na hasło „burza” dzieci zatrzymują się, klaszcząc nad głową równocześnie wypowiadają „bum, bum, bum”. Ponowny spacer, hasło „lekki wiatr” podskoki z nogi na nogę. Marsz, na hasło „słońce” ręce uniesione w górze, poruszanie nimi w nadgarstkach.

M. Kopeć: Wiosenny spacer
Kasię obudziło głośne szczekanie Puszka dzieci naśladują szczekanie psa „hau, hau”
który skrobiąc łapkami po drzwiach jej pokoju drapanie paznokciami po kartce papieru
domagał się wyjścia na spacer. Był wiosenny słoneczny poranek. dowolna improwizacja dźwiękowa
Kasia zabrała swojego przyjaciela do parku. Spacerując po alejkach wsłuchiwała się w lekki szum wiatru. pocieranie dłonią o dłoń
Wtedy jeszcze nie wiedziała, że wiosenna pogoda płata czasem figle. Zerwał się wiatr. szelest celofanu
Zaczęły spadać pojedyncze krople deszczu uderzenia drewnianą łyżką
przchodząc w coraz to gęściejsze krople ciepłego deszczu. uderzenia w podłogę palcami
Zaczęła się prawdziwa wiosenna ulewa, która przerodziła się w burzę. uderzenia w metalową pokrywkę drewnianą łyżką
Kasia wzięła pieska na ręce i zaczęła co sił biec w stronę swojego domu. tupanie
Kiedy dotarła na miejsce była cała mokra. Zaczęła głośno kichać. „apsiu, apsiu”
Mama pomogła Kasi szybko się osuszyć. Podała jej gorącą herbatę z malinowym sokiem, a jej wierny towarzysz wygrzewał się przy kaflowym piecu.

16.04 czwartek

6latki KOTKI

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Poranek w Afryce” (propozycja podkładu:https://www.youtube.com/watch?v=-h6aBciHHL4 ). Rodzic opowiada dzieciom następującą historię , którą wraz z dziećmi ilustruje ruchem i gestem: „Wyobraźmy sobie, że jesteśmy w Afryce, gdzie właśnie wstaje kolejny dzień. Stańmy w kręgu, a będzie nam łatwiej obserwować budzący się świat dzikich zwierząt. Pierwsze promienie słońca nieśmiało przedzierają się przez dzikie zarośla. W oddali widać zaspanego jeszcze słonia, który leniwie wyciąga trąbę. Z kolei małpa zgrabnie się przeciąga i ochoczo podskakuje. Popatrzmy w górę – tam papuga rozkłada swoje barwne skrzydła i właśnie wzbija się do lotu. A dziki królik nieśmiało wystawia z norki swój pyszczek i patrzy z uwagą, bo oto nadchodzi król zwierząt – lew. Lew dumnie kroczy, potrząsając swoją bujną grzywą i szeroko otwiera paszczę. Podległe mu zwierzęta radośnie go witają: słoń wymachuje trąbą, małpa podskakuje, papuga zatacza w powietrzu kręgi, królik kica. A w ślad za nimi witają go inne zwierzęta: flaming staje na jednej nodze, krokodyl szeroko rozwiera paszczę, węże się wiją. My jednak nie będziemy im już przeszkadzać. Ostatni raz spójrzmy na dziki świat.”

Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

6latki PSZCZÓŁKI

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Poranek w Afryce” (propozycja podkładu: https://www.youtube.com/watch?v=-h6aBciHHL4 ). Rodzic opowiada dzieciom następującą historię , którą wraz z dziećmi ilustruje ruchem i gestem: „Wyobraźmy sobie, że jesteśmy w Afryce, gdzie właśnie wstaje kolejny dzień. Stańmy w kręgu, a będzie nam łatwiej obserwować budzący się świat dzikich zwierząt. Pierwsze promienie słońca nieśmiało przedzierają się przez dzikie zarośla. W oddali widać zaspanego jeszcze słonia, który leniwie wyciąga trąbę. Z kolei małpa zgrabnie się przeciąga i ochoczo podskakuje. Popatrzmy w górę – tam papuga rozkłada swoje barwne skrzydła i właśnie wzbija się do lotu. A dziki królik nieśmiało wystawia z norki swój pyszczek i patrzy z uwagą, bo oto nadchodzi król zwierząt – lew. Lew dumnie kroczy, potrząsając swoją bujną grzywą i szeroko otwiera paszczę. Podległe mu zwierzęta radośnie go witają: słoń wymachuje trąbą, małpa podskakuje, papuga zatacza w powietrzu kręgi, królik kica. A w ślad za nimi witają go inne zwierzęta: flaming staje na jednej nodze, krokodyl szeroko rozwiera paszczę, węże się wiją. My jednak nie będziemy im już przeszkadzać. Ostatni raz spójrzmy na dziki świat.”

Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

6latki ZAJĄCZKI

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Poranek w Afryce” (propozycja podkładu: https://www.youtube.com/watch?v=-h6aBciHHL4 ). Rodzic opowiada dzieciom następującą historię , którą wraz z dziećmi ilustruje ruchem i gestem: „Wyobraźmy sobie, że jesteśmy w Afryce, gdzie właśnie wstaje kolejny dzień. Stańmy w kręgu, a będzie nam łatwiej obserwować budzący się świat dzikich zwierząt. Pierwsze promienie słońca nieśmiało przedzierają się przez dzikie zarośla. W oddali widać zaspanego jeszcze słonia, który leniwie wyciąga trąbę. Z kolei małpa zgrabnie się przeciąga i ochoczo podskakuje. Popatrzmy w górę – tam papuga rozkłada swoje barwne skrzydła i właśnie wzbija się do lotu. A dziki królik nieśmiało wystawia z norki swój pyszczek i patrzy z uwagą, bo oto nadchodzi król zwierząt – lew. Lew dumnie kroczy, potrząsając swoją bujną grzywą i szeroko otwiera paszczę. Podległe mu zwierzęta radośnie go witają: słoń wymachuje trąbą, małpa podskakuje, papuga zatacza w powietrzu kręgi, królik kica. A w ślad za nimi witają go inne zwierzęta: flaming staje na jednej nodze, krokodyl szeroko rozwiera paszczę, węże się wiją. My jednak nie będziemy im już przeszkadzać. Ostatni raz spójrzmy na dziki świat.” Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

6latki GUMISIE

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Poranek w Afryce” (https://www.youtube.com/watch?v=-h6aBciHHL4 ). Rodzic opowiada dzieciom następującą historię , którą wraz z dziećmi ilustruje ruchem i gestem: „Wyobraźmy sobie, że jesteśmy w Afryce, gdzie właśnie wstaje kolejny dzień. Stańmy w kręgu, a będzie nam łatwiej obserwować budzący się świat dzikich zwierząt. Pierwsze promienie słońca nieśmiało przedzierają się przez dzikie zarośla. W oddali widać zaspanego jeszcze słonia, który leniwie wyciąga trąbę. Z kolei małpa zgrabnie się przeciąga i ochoczo podskakuje. Popatrzmy w górę – tam papuga rozkłada swoje barwne skrzydła i właśnie wzbija się do lotu. A dziki królik nieśmiało wystawia z norki swój pyszczek i patrzy z uwagą, bo oto nadchodzi król zwierząt – lew. Lew dumnie kroczy, potrząsając swoją bujną grzywą i szeroko otwiera paszczę. Podległe mu zwierzęta radośnie go witają: słoń wymachuje trąbą, małpa podskakuje, papuga zatacza w powietrzu kręgi, królik kica. A w ślad za nimi witają go inne zwierzęta: flaming staje na jednej nodze, krokodyl szeroko rozwiera paszczę, węże się wiją. My jednak nie będziemy im już przeszkadzać. Ostatni raz spójrzmy na dziki świat.” Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

4latki STOKROTKI

Zabawa improwizacyjna z wykorzystaniem arkuszy gazet „Deszczowa orkiestra” Propozycja utworu:https://www.youtube.com/watch?v=ny5AcnwkCLQ . Zabawa polega na naśladowaniu odgłosów deszczu poprzez uderzanie w trzymaną w jednej dłoni gazetę w określonym rytmie i z odpowiednim natężeniem według wskazań nauczyciela: mały deszczyk – delikatne stukanie w gazetę jednym palcem; ulewa – stukanie palcami w gazetę; grzmot – uderzenie otwartą dłonią w gazetę; wiatr – wachlowanie gazetą trzymaną oburącz; tęcza – zataczanie gazetą półkola nad głową.Spróbujcie śpiewać https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

5latki SŁONECZKA

Improwizacja kierowana „Poruszamy się jak…” (propozycja podkładu:https://www.youtube.com/watch?v=c8uxrypkqv4 ). Dzieci poruszają się swobodnie w rytm tanecznej muzyki. Na sygnał prowadzącego zmieniają sposób poruszania się i zaczynają ruszać się np.: jak staruszkowie, kangury/ślimaki/ ptaki/niedźwiedzie, jakby podłoga była gorącym piaskiem, jakby stopy przyklejały się do podłogi, jak samoloty/auta/ pociągi, jakby ich nogi były sprężynkami, jak zmęczone/radosne/złe/obrażone/szczęśliwe przedszkolaki. Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08

3latki MOTYLKI

Opowieść ruchowa „Nasionka” (propozycja podkładu:https://www.youtube.com/watch?v=6QTOjhKU20s&list=PLIFAAS9EWjQYOjhdp2JPTqFk8PIywZcc2 ). Dzieci siedzą na piętach, głowy mają oparte na kolanach. Rodzic snuje opowieść, którą dzieci (wraz z nim) ilustrują ruchem i gestem – stopniowo od pozycji wyjściowej przechodzą do pozycji stania na palcach z wyciągniętymi do góry ramionami: „Jest zima. Nasionka śpią uśpione pod śniegiem. Ale wraz ze zbliżającą się wiosną promienie słońca coraz mocniej je ogrzewają, a nasionka budzą się do życia. Każde nasionko wypuszcza kiełek, który powoli rośnie do góry, ku ogrzewającemu je słoneczku. Gdy nadciągają chmury – na nową roślinkę spada deszczyk, który obmywa ją i poi. Roślinka wypuszcza najpierw jeden listek, potem drugi, trzeci, czwarty… a na jej szczycie pojawia się pąk. Pąk powoli się rozwija, płatek po płatku. Rozkwita piękny kwiat, który zwraca swą twarz ku słońcu i uśmiecha się do niego.” Spróbujcie zaśpiewać piosenkę o zajączku https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

3latki MISIE

Opowieść ruchowa „Nasionka” (propozycja podkładu: https://www.youtube.com/watch?v=6QTOjhKU20s&list=PLIFAAS9EWjQYOjhdp2JPTqFk8PIywZcc2 ). Dzieci siedzą na piętach, głowy mają oparte na kolanach. Rodzic snuje opowieść, którą dzieci (wraz z nim) ilustrują ruchem i gestem – stopniowo od pozycji wyjściowej przechodzą do pozycji stania na palcach z wyciągniętymi do góry ramionami: „Jest zima. Nasionka śpią uśpione pod śniegiem. Ale wraz ze zbliżającą się wiosną promienie słońca coraz mocniej je ogrzewają, a nasionka budzą się do życia. Każde nasionko wypuszcza kiełek, który powoli rośnie do góry, ku ogrzewającemu je słoneczku. Gdy nadciągają chmury – na nową roślinkę spada deszczyk, który obmywa ją i poi. Roślinka wypuszcza najpierw jeden listek, potem drugi, trzeci, czwarty… a na jej szczycie pojawia się pąk. Pąk powoli się rozwija, płatek po płatku. Rozkwita piękny kwiat, który zwraca swą twarz ku słońcu i uśmiecha się do niego.” Spróbujcie zaśpiewać piosenkę o zajączku https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

 

6latki PSZCZÓŁKI

B. Forma: Chroń przyrodę

1. Bądźmy zwierząt przyjaciółmi,
chrońmy ptaki i zwierzęta.
Niechaj z nami są bezpieczne,
każdy o tym niech pamięta.

Ref: Kochamy ptaki, zwierzęta, rośliny
i troskliwie o nie dbamy.
Niech nam umilają życie,
właśnie za to je kochamy.

2. Nie płosz nigdy zwierząt, ptaków
i nie podchodź do nich blisko.
Niechaj żyją własnym życiem,
dbaj wciąż o ich środowisko.

Ref: Kochamy ptaki, zwierzęta, rośliny…

3. W czasie zimy je dokarmiaj,
syp pszeniczkę i ziarenka.
Gdy na dworze mróz, zamiecie
to jest dla nich pomoc wielka.

Ref: Kochamy ptaki, zwierzęta, rośliny…

5.Zabawa ruchowa z elementem czworakowania oparta na melodii piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=HaL1x4DCo3k
Dzieci zamieniają się w „drzewa” zajmuje dowolne miejsca w pokoju, machają rękami w dwie strony .Przy drugiej zwrotce dzieci „zwierzęta” na czworakach spacerują – przy melodii piosenki. Kiedy zapadnie cisza (brak melodii) „zwierzęta czują niebezpieczeństwo” i chowają się.

4latki STOKROTKI

Zwracamy się do dziecka się do dzieci szeptem.
– Zamykamy oczy i przez chwilę wszyscy staramy się posłuchać „ciszy”. Zaśpiewajmy piosenkę „Budujemy ciszę”

https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvMDzieci słuchają i starają się ją naśladować.
– Wchodzimy do lasu, oddychamy świeżym powietrzem– marsz za prowadzącą, zatrzymują się i powoli wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami.
– Jesteśmy ptakami, fruniemy z gałęzi na gałąź– na palcach biegną za prowadzącą. Na hasło „odpoczywamy” przechodzą do przysiadu, opuszczają głowy, następnie ponownie „fruną”.
– Słychać szum leśnego strumyka. Za chwilę do wodopoju przyjdą zwierzęta, będziemy je obserwować. Wyciągamy lornetki– naśladują obserwowanie przez lornetkę. Następnie wykonują przeskoki obunóż przez „leśny strumyk”.
– Odpoczywamy na polanie– przechodzą do leżenia na plecach.

5latki SŁONECZKA

. Marsz po obwodzie koła w rytmie ćwierćnut do utworu https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk

Na hasło stop – dzieci zatrzymują się tworząc wymyśloną przez siebie figurę.

Na hasło start – poruszają się, jakby były ptakami, naśladując lot ptaków.

Na hasło kaczki – poruszają się jak kaczki.

Na hasło dzięcioły – tupią w rytmie szesnastek naśladując pracę dzięcioła.

https://www.youtube.com/watch?v=OExsW0uPFhY , posłuchajcie i wymieńcie ptaki występujące w piosence. Włączcie utwór jeszcze raz i mruczcie jego melodie.

3latki MISIE

Wymień nazwy zwierząt które słyszysz https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

Posłuchaj piosenki i poruszaj się jak zwierzęta wymienione w tekście.

6latki PSZCZÓŁKI

B. Forma: Chroń przyrodę

1. Bądźmy zwierząt przyjaciółmi,
chrońmy ptaki i zwierzęta.
Niechaj z nami są bezpieczne,
każdy o tym niech pamięta.

Ref: Kochamy ptaki, zwierzęta, rośliny
i troskliwie o nie dbamy.
Niech nam umilają życie,
właśnie za to je kochamy.

2. Nie płosz nigdy zwierząt, ptaków
i nie podchodź do nich blisko.
Niechaj żyją własnym życiem,
dbaj wciąż o ich środowisko.

Ref: Kochamy ptaki, zwierzęta, rośliny…

3. W czasie zimy je dokarmiaj,
syp pszeniczkę i ziarenka.
Gdy na dworze mróz, zamiecie
to jest dla nich pomoc wielka.

Ref: Kochamy ptaki, zwierzęta, rośliny…

5.Zabawa ruchowa z elementem czworakowania oparta na melodii piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=HaL1x4DCo3k
Dzieci zamieniają się w „drzewa” zajmuje dowolne miejsca w pokoju, machają rękami w dwie strony .Przy drugiej zwrotce dzieci „zwierzęta” na czworakach spacerują – przy melodii piosenki. Kiedy zapadnie cisza (brak melodii) „zwierzęta czują niebezpieczeństwo” i chowają się.

4latki STOKROTKI

Zwracamy się do dziecka się do dzieci szeptem.
– Zamykamy oczy i przez chwilę wszyscy staramy się posłuchać „ciszy”. Zaśpiewajmy piosenkę „Budujemy ciszę”

https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvMDzieci słuchają i starają się ją naśladować.
– Wchodzimy do lasu, oddychamy świeżym powietrzem– marsz za prowadzącą, zatrzymują się i powoli wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami.
– Jesteśmy ptakami, fruniemy z gałęzi na gałąź– na palcach biegną za prowadzącą. Na hasło „odpoczywamy” przechodzą do przysiadu, opuszczają głowy, następnie ponownie „fruną”.
– Słychać szum leśnego strumyka. Za chwilę do wodopoju przyjdą zwierzęta, będziemy je obserwować. Wyciągamy lornetki– naśladują obserwowanie przez lornetkę. Następnie wykonują przeskoki obunóż przez „leśny strumyk”.
– Odpoczywamy na polanie– przechodzą do leżenia na plecach.

5latki SŁONECZKA

. Marsz po obwodzie koła w rytmie ćwierćnut do utworu https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk

Na hasło stop – dzieci zatrzymują się tworząc wymyśloną przez siebie figurę.

Na hasło start – poruszają się, jakby były ptakami, naśladując lot ptaków.

Na hasło kaczki – poruszają się jak kaczki.

Na hasło dzięcioły – tupią w rytmie szesnastek naśladując pracę dzięcioła.

https://www.youtube.com/watch?v=OExsW0uPFhY , posłuchajcie i wymieńcie ptaki występujące w piosence. Włączcie utwór jeszcze raz i mruczcie jego melodie.

3latki MISIE

Wymień nazwy zwierząt które słyszysz https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

Posłuchaj piosenki i poruszaj się jak zwierzęta wymienione w tekście.

 

08.04 środa

6latki GUMISIE

Improwizacja taneczna „Taniec kwiatów” (propozycja podkładu:https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc ). Dzieci indywidualnie i według własnego pomysłu tańczą z chustami w rytm pogodnej muzyki. Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

4latki STOKROTKI

Zabawa rozluźniająca w parach „Rozwijanie pączków” (propozycja podkładu: https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c ). Dziecko (pączek kwiatu) przysiada na piętach, kładzie głowę na kolanach i chowa ją między ramionami, a drugie dziecko (promyk słońca) ostrożnie i powoli swoimi rękami otwiera „pączek”. Po wykonaniu ćwiczenia następuje zamiana ról. Spróbujcie śpiewać https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

6latki PSZCZÓŁKI

Improwizacja taneczna „Taniec kwiatów” (propozycja podkładu: https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc ). Dzieci indywidualnie i według własnego pomysłu tańczą z chustami w rytm pogodnej muzyki.

Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U 5latki SŁONECZKA

Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem szyfonowych chustek „Podmuchy wiatru” (propozycja podkładu:https://www.youtube.com/watch?v=XgbdqXGr1DQ ). Dziecko trzyma przed sobą chustę i dmuchając na nią, stara się poruszyć lekko najpierw prawy róg, potem lewy, a na końcu mocnymi dmuchnięciami wprawia w ruch całą chustę. Zaśpiewajcie piosenkę z poprzedniego tygodnia https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08

3latki MISIE

Ćwiczenie redukujące napięcie mięśniowe „Taniec z misiem” (propozycja podkładu:https://www.youtube.com/watch?v=mV_7xQwXepA ). Nauczyciel porusza różnymi częściami ciała pluszowego misia, a dzieci próbują wykonywać takie same ruchy jak miś (poruszają głową, rękami, nogami, głaszczą się po brzuchu, potrząsają całym ciałem itp.). Spróbujcie zaśpiewać piosenkę o zajączkuhttps://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

 

 

07.04 wtorek

3-latki MOTYLKI

Ćwiczenie redukujące napięcie mięśniowe „Taniec z misiem” (propozycja podkładu: https://www.youtube.com/watch?v=mV_7xQwXepA ). Rodzic porusza różnymi częściami ciała pluszowego misia, a dzieci próbują wykonywać takie same ruchy jak miś (poruszają głową, rękami, nogami, głaszczą się po brzuchu, potrząsają całym ciałem itp.). Spróbujcie zaśpiewać piosenkę o zajączku https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

6-latki ZAJĄCZKI

Improwizacja taneczna „Taniec kwiatów” (propozycja podkładu:https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc ). Dzieci indywidualnie i według własnego pomysłu tańczą z chustami w rytm pogodnej muzyki. Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

6-latki KOTKI

Improwizacja taneczna „Taniec kwiatów” (propozycja podkładu: https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc ). Dzieci indywidualnie i według własnego pomysłu tańczą z chustami w rytm pogodnej muzyki. Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

 

 

02.04 czwartek

6latki KOTKI

Słuchajcie i starajcie się nauczyć piosenki https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Znajdźcie w domu przedmioty z których możecie stworzyć instrumenty np. pusta butelka wypełniona ryżem, ozdobiona papierem, gdy już zrobicie swoje instrumenty spróbujcie wygrywać rytm do utworu.

6latki PSZCZÓŁKI

Słuchajcie i starajcie się nauczyć piosenki https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Znajdźcie w domu przedmioty z których możecie stworzyć instrumenty np. pusta butelka wypełniona ryżem, ozdobiona papierem, gdy już zrobicie swoje instrumenty spróbujcie wygrywać rytm do utworu.

6latki ZAJĄCZKI

Słuchajcie i starajcie się nauczyć piosenki https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Znajdźcie w domu przedmioty z których możecie stworzyć instrumenty np. pusta butelka wypełniona ryżem, ozdobiona papierem, gdy już zrobicie swoje instrumenty spróbujcie wygrywać rytm do utworu.

6latki GUMISIE

Słuchajcie i starajcie się nauczyć piosenki https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Znajdźcie w domu przedmioty z których możecie stworzyć instrumenty np. pusta butelka wypełniona ryżem, ozdobiona papierem, gdy już zrobicie swoje instrumenty spróbujcie wygrywać rytm do utworu.

4latki STOKROTKI

Spróbujcie pokazywać to co słyszycie w piosence o zajączku https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

5latki SŁONECZKA

3latki MOTYLKI

Spróbujcie pokazywać to co słyszycie w piosence o zajączku https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

3latki MISIE

Spróbujcie pokazywać to co słyszycie w piosence o zajączku https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

5latki SŁONECZKA

Posłuchajcie piosenki, spróbujcie się jej nauczyć śpiewać https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08 Przy włączonej muzyce wszyscy biegamy, skaczemy, tańczymy…W pewnym momencie zatrzymujemy muzykę i wydajemy komendę:-Dotknij krzesła, albo biegniemy do drzwi, lub dotykamy podłogi…

 

01.04 środa

6latki GUMISIE

Proszę abyście wzięli do rąk dwie drewniane łyżki i włączyli utwór https://www.youtube.com/watch?v=R1cAHU-74uk , myślę , że już wiecie co dalej robimy- wystukujemy rytm utworu.

Teraz proszę abyście trochę potańczyli https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&list=PL4r90DVFiQ3H7iDQF0v9zXuuU9WutgWk_

4latki STOKROTKI

Zaczynamy od tańca https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4 . Teraz proszę aby opiekunowie przeczytali wiersz Ptasie Plotki lub włączyli https://www.youtube.com/watch?v=_4uwUEqApPc a dzieci swoim głosem naśladują różne ptaki:bociany, wrony, wróble, słowiki,

6latki PSZCZÓŁKI

Proszę abyście wzięli do rąk dwie drewniane łyżki i włączyli utwór https://www.youtube.com/watch?v=R1cAHU-74uk , myślę , że już wiecie co dalej robimy- wystukujemy rytm utworu.

Teraz proszę abyście trochę potańczyli https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&list=PL4r90DVFiQ3H7iDQF0v9zXuuU9WutgWk_

5latki SŁONECZKA

Wysłuchajcie piosenki, następnie narysujcie do niej ilustracje https://www.youtube.com/watch?v=38QNVaK7a-s , a potem zatańczcie https://www.youtube.com/watch?v=MJaia3iONK4

3latki MISIE

Proszę zapoznać dzieci z tekstem wiersza, następnie proszę aby dzieci powtarzały dźwięki wydobywające się z różnych przedmiotów w wierszu.

Pełno dźwięków jest dokoła,
wrona – kra, kra, kra, woła.
Wietrzyk szumi: szu, szu, szu,
krówka muczy: mu, mu, mu.
Deszczyk pada: kap, kap, kap,
woda chlupie: chlap, chlap, chlap.
Krzesło skrzypi: skrzyp, skrzyp, skrzyp,
zegar tyka : tik-tak, tik.
Kurczę piszczy: pi, pi, pi,
a pies groźnie szczeka kły: wrr.
Stuka obcas: stuk, stuk, stuk,
dzięcioł puka: puk, puk, puk.
Indyk woła: gul, gul, gul,
woda w rurach: bul, bul, bul.

Proszę aby dzieci zaśpiewały swoim opiekunom piosenkę

https://www.youtube.com/watch?v=C3hg36xItpM

 

 31.03 wtorek

3-latki MOTYLKI

Proszę zapoznać dzieci z tekstem wiersza, następnie proszę aby dzieci powtarzały dźwięki wydobywające się z różnych przedmiotów w wierszu.

Pełno dźwięków jest dokoła,
wrona – kra, kra, kra, woła.
Wietrzyk szumi: szu, szu, szu,
krówka muczy: mu, mu, mu.
Deszczyk pada: kap, kap, kap,
woda chlupie: chlap, chlap, chlap.
Krzesło skrzypi: skrzyp, skrzyp, skrzyp,
zegar tyka : tik-tak, tik.
Kurczę piszczy: pi, pi, pi,
a pies groźnie szczeka kły: wrr.
Stuka obcas: stuk, stuk, stuk,
dzięcioł puka: puk, puk, puk.
Indyk woła: gul, gul, gul,
woda w rurach: bul, bul, bul.

Proszę aby dzieci zaśpiewały swoim opiekunom piosenkę

https://www.youtube.com/watch?v=C3hg36xItpM

6-latki ZAJĄCZKI

Proszę abyście wzięli do rąk dwie drewniane łyżki i włączyli utwór https://www.youtube.com/watch?v=R1cAHU-74uk , myślę , że już wiecie co dalej robimy- wystukujemy rytm utworu.

Teraz proszę abyście trochę potańczyli https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&list=PL4r90DVFiQ3H7iDQF0v9zXuuU9WutgWk_

6-latki KOTKI

Proszę abyście wzięli do rąk dwie drewniane łyżki i włączyli utwór https://www.youtube.com/watch?v=R1cAHU-74uk , myślę , że już wiecie co dalej robimy- wystukujemy rytm utworu.

Teraz proszę abyście trochę potańczyli https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&list=PL4r90DVFiQ3H7iDQF0v9zXuuU9WutgWk_

 

26.03.2020  czwartek

6latki KOTKI

Wesoła piosenka o planetach spróbujcie zaśpiewać refren, po wysłuchaniu utworu narysujcie planetę która podobała Wam się najbardziej.

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

Proszę abyście ćwiczyli krok Poloneza (długi, krótki,krótki)

6latki PSZCZÓŁKI

Wesoła piosenka o planetach spróbujcie zaśpiewać refren, po wysłuchaniu utworu narysujcie planetę która podobała Wam się najbardziej.

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

Proszę abyście ćwiczyli krok Poloneza (długi, krótki,krótki)

6latki ZAJĄCZKI

Wesoła piosenka o planetach spróbujcie zaśpiewać refren, po wysłuchaniu utworu narysujcie planetę która podobała Wam się najbardziej.

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

Proszę abyście ćwiczyli krok Poloneza (długi, krótki,krótki)

6latki GUMISIE

Wesoła piosenka o planetach spróbujcie zaśpiewać refren, po wysłuchaniu utworu narysujcie planetę która podobała Wam się najbardziej.

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

Proszę abyście ćwiczyli krok Poloneza (długi, krótki,krótki)

4latki STOKROTKI

Wykonajmy ćwiczenia ruchowe, pobawmy się w kotki. Koty wstają rano i przeciągają się wyciągając wszystkie swoje łapki jak najdalej. Gdy już rozciągną się powoli wychodzą na spacer, rozglądają się na boki w poszukiwaniu myszek… i robią kocie grzbiety.

Przytulcie swoją ulubioną zabawkę(misia,lalkę) i zaśpiewajcie mu kołysankę „Aaa aaa były sobie kotki dwa…”

5latki SŁONECZKA

Proszę aby dzieci naśladowały odgłosy: żabki (re re kum kum) kozy(meee) kaczki (kwa kwa).

Wysłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ i naśladujcie ruchem zwierzątka wymienione w tekście piosenki.

3latki MOTYLKI

Zabawa w autka. Osoba dorosła trzyma przedmiot w kolorze czerwonym i zielonym. Autka jeżdżą gdy widzą zielony kolor, zatrzymują się na kolor czerwony. Przypomnijcie sobie piosenkę o pracowitych praczkach https://www.youtube.com/watch?v=35ztvWERAQ0 i zatańczcie.

3latki MISIE

Zabawa w autka. Osoba dorosła trzyma przedmiot w kolorze czerwonym i zielonym. Autka jeżdżą gdy widzą zielony kolor, zatrzymują się na kolor czerwony. Przypomnijcie sobie piosenkę o pracowitych praczkach https://www.youtube.com/watch?v=35ztvWERAQ0 i zatańczcie.