6latki KOTKI
Ćwiczenia oddechowe: – dzieci siadają w kole, – każde dziecko otrzymuje chusteczkę do ręki (chusteczka podzielona jest na jak najcieńsze warstwy), – dzieci trzymają chusteczki za dwa rogi, nabierają nosem powietrze i dmuchają tak, aby chusteczka się unosiła, – powtórzenie tego samego ćwiczenia ale z trzymaniem za jeden róg, – dzieci maszerują po sali do muzyki, na przerwę (pauzę) dmuchają tak, aby chusteczka uniosła się w powietrzu i opadła na ziemię https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc
6latki PSZCZÓŁKI
Ćwiczenia oddechowe: – dzieci siadają w kole, – każde dziecko otrzymuje chusteczkę do ręki (chusteczka podzielona jest na jak najcieńsze warstwy), – dzieci trzymają chusteczki za dwa rogi, nabierają nosem powietrze i dmuchają tak, aby chusteczka się unosiła, – powtórzenie tego samego ćwiczenia ale z trzymaniem za jeden róg, – dzieci maszerują po sali do muzyki, na przerwę (pauzę) dmuchają tak, aby chusteczka uniosła się w powietrzu i opadła na ziemię https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc
6latki ZAJĄCZKI
Ćwiczenia oddechowe: – dzieci siadają w kole, – każde dziecko otrzymuje chusteczkę do ręki (chusteczka podzielona jest na jak najcieńsze warstwy), – dzieci trzymają chusteczki za dwa rogi, nabierają nosem powietrze i dmuchają tak, aby chusteczka się unosiła, – powtórzenie tego samego ćwiczenia ale z trzymaniem za jeden róg, – dzieci maszerują po sali do muzyki, na przerwę (pauzę) dmuchają tak, aby chusteczka uniosła się w powietrzu i opadła na ziemię https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc
6latki GUMISIE
Ćwiczenia oddechowe: – dzieci siadają w kole, – każde dziecko otrzymuje chusteczkę do ręki (chusteczka podzielona jest na jak najcieńsze warstwy), – dzieci trzymają chusteczki za dwa rogi, nabierają nosem powietrze i dmuchają tak, aby chusteczka się unosiła, – powtórzenie tego samego ćwiczenia ale z trzymaniem za jeden róg, – dzieci maszerują po sali do muzyki, na przerwę (pauzę) dmuchają tak, aby chusteczka uniosła się w powietrzu i opadła na ziemię https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc
4latki STOKROTKI
„Morze” – zabawa muzyczno-ruchowa
Dzieci słuchają utworu C. Debussy’ego pt: „La mer” https://www.youtube.com/watch?v=S_TR0ODb14A Po zaznajomieniu z muzyką stają wokół chusty lub koca i biorą ją w dłonie podczas wstępu do utworu. Gdy zaczyna się temat dzieci poruszają płótnem zgodnie z melodią odtwarzając ruch morskich fal.
5latki SŁONECZKA
Letni wietrzyk – zabawa doskonaląca aparat ruchu.Dzieci biegają lekko na palcach po pokoju w określonym kierunku. Podczas przerwy w muzyce https://www.youtube.com/watch?v=gFSt4wpHuZI przechodzą do lekkiego rozkroku i płynnie kołyszą rękami wypowiadając: szszsz… Przypomnijcie sobie taniec VEO VEO i spróbujcie go wykonać https://www.youtube.com/watch?v=MJaia3iONK4
3latki MOTYLKI
Jestem sobie gruby misio,
A na imię to mam Krzysio,
Siedzę sobie, nic nie robię,
Tylko klaszczę, tylko klaszczę sobie tak….( dzieci klaszczą)…
3latki MISIE
„Gruby misio”- zabawa muzyczna z rytmicznym pokazywaniem
Jestem sobie gruby misio,
A na imię to mam Krzysio,
Siedzę sobie, nic nie robię,
Tylko klaszczę, tylko klaszczę sobie tak….( dzieci klaszczą)…
Marsz po kole- na przerwie w muzyce (pauza)- dzieci zatrzymują się i przybierają jakąś figurkę ://www.youtube.com/watch?v=s-IyfPeQ4d8 . Zabawa muzyczna rowerek https://www.youtube.com/watch?v=D6IK5J7jl20
6-latki
Sposób na nudę https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ . Zabawa ruchowo-muzyczna umożliwiająca nazwanie części ciała i stymulująca rozwój motoryki. Tekst piosenki wypowiada się coraz szybciej.https://www.youtube.com/watch?v=30BVf
5-latki
Na początek proponuję zabawę muzyczno – ruchową do piosenki „Spoko loko – tańce połamańce” https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I Ćwiczenia głosowe, emisyjne – śpiew dzieci na podanych sylabach, głoskach. Dzieci na melodię „Sto lat” śpiewają rytmiczne używając zamiast słów, sylab (ko, mo, to) .
4-latki
. Na początku proponuję zabawę przy muzyce „ Bezpieczne wakacje”
Piosenka – https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM
Zapraszam do gimnastyki rączek – https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w&list=OLAK5uy_nKP7dWj6z3eTLYeLDscl8 RCeqAcIn18_E&index=10&t=0s
Marsz po kole- na przerwie w muzyce (pauza)- dzieci zatrzymują się i przybierają jakąś figurkę ://www.youtube.com/watch?v=s-IyfPeQ4d8 . Zabawa muzyczna rowerek https://www.youtube.com/watch?v=D6IK5J7jl20
6-latki ZAJĄCZKI
Sposób na nudę https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ . Zabawa ruchowo-muzyczna umożliwiająca nazwanie części ciała i stymulująca rozwój motoryki. Tekst piosenki wypowiada się coraz szybciej.https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
6-latki KOTKI
Sposób na nudę https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ . Zabawa ruchowo-muzyczna umożliwiająca nazwanie części ciała i stymulująca rozwój motoryki. Tekst piosenki wypowiada się coraz szybciej.https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
6latki KOTKI
Rozmowa kierowana. Przykładowe pytania:
– Co to jest dźwięk?
– Co to jest muzyka?
– Jakie są rodzaje muzyki?
– Jak powstaje muzyka?
„Jaki instrument słyszymy?” – zagadki słuchowe.
https://www.youtube.com/watch?v=nC12rCRpOwA
https://www.youtube.com/watch?v=YI1fAfdDhhM
https://www.youtube.com/watch?v=i5EhiTWDdn8&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=4
https://www.youtube.com/watch?v=BIrR_AH_hjE&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=8
6latki PSZCZÓŁKI
Rozmowa kierowana. Przykładowe pytania:
– Co to jest dźwięk?
– Co to jest muzyka?
– Jakie są rodzaje muzyki?
– Jak powstaje muzyka?
„Jaki instrument słyszymy?” – zagadki słuchowe.
https://www.youtube.com/watch?v=nC12rCRpOwA
https://www.youtube.com/watch?v=YI1fAfdDhhM
https://www.youtube.com/watch?v=i5EhiTWDdn8&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=4
https://www.youtube.com/watch?v=BIrR_AH_hjE&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=8
6latki ZAJĄCZKI
Rozmowa kierowana. Przykładowe pytania:
– Co to jest dźwięk?
– Co to jest muzyka?
– Jakie są rodzaje muzyki?
– Jak powstaje muzyka?
„Jaki instrument słyszymy?” – zagadki słuchowe.
https://www.youtube.com/watch?v=nC12rCRpOwA
https://www.youtube.com/watch?v=YI1fAfdDhhM
https://www.youtube.com/watch?v=i5EhiTWDdn8&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=4
https://www.youtube.com/watch?v=BIrR_AH_hjE&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=8
6latki GUMISIE
Rozmowa kierowana. Przykładowe pytania:
– Co to jest dźwięk?
– Co to jest muzyka?
– Jakie są rodzaje muzyki?
– Jak powstaje muzyka?
„Jaki instrument słyszymy?” – zagadki słuchowe.
https://www.youtube.com/watch?v=nC12rCRpOwA
https://www.youtube.com/watch?v=YI1fAfdDhhM
https://www.youtube.com/watch?v=i5EhiTWDdn8&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=4
https://www.youtube.com/watch?v=BIrR_AH_hjE&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=8
4latki STOKROTKI
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Bociany na łące”:
https://www.youtube.com/watch?v=hIdfxXctgrs
Dzieci spacerują po sali w dowolnych kierunkach przy piosence „Wiosenny bal”. Na pauzę w muzyce zatrzymują się i stoją przez chwilę na jednej nodze.
Zagadki „Mieszkańcy łąki”:
Bardzo powoli chodzi po świecie,
niewielki domek ma na grzbiecie. ŚLIMAK
Ten dobrze nam znany robaczek
ma bardzo szykowny kubraczek.
Kubraczek wytworny, czerwony,
czarnymi plamkami zdobiony. BIEDRONKA
On, gdy tylko wstaje słońce,
z kwiatka na kwiatek lata po łące,
by wszystkich, którzy są w okolicy
barwa skrzydełek swoich zachwycić. MOTYL
Użądlić boleśnie zdoła
w bajce – Maja
Co to? PSZCZOŁA
3latki MOTYLKI
Pokazywanki śpiewanki – idzie kaczka.
LA BASQUE
Idzie kaczka, idzie kaczka, idzie kaczka (ręka prawa schodzi po lewej ręcę)
kwa (wyrzucamy ręce do przodu i robimy skłon) 2x
kwa, kwa, kwa (można klaszczeć do rytmu)
Jedna płynie z jednej strony z jednej strony kwa (zakręcamy palcem z prawej strony ciała)
Druga płynie z drugiej strony, z drugiej strony kwa (zakręcamy palcem zlewej strony ciała).
Wymyślamy różne wyrazy dźwiękonaśladowcze:
mu,mu,mu
hau,hau,hau
miał, miał,miał
be,be,be
3latki MISIE
Pokazywanki śpiewanki – idzie kaczka.
LA BASQUE
Idzie kaczka, idzie kaczka, idzie kaczka (ręka prawa schodzi po lewej ręcę)
kwa (wyrzucamy ręce do przodu i robimy skłon) 2x
kwa, kwa, kwa (można klaszczeć do rytmu)
Jedna płynie z jednej strony z jednej strony kwa (zakręcamy palcem z prawej strony ciała)
Druga płynie z drugiej strony, z drugiej strony kwa (zakręcamy palcem zlewej strony ciała).
Wymyślamy różne wyrazy dźwiękonaśladowcze:
mu,mu,mu
hau,hau,hau
miał, miał,miał
be,be,be
5latki SŁONECZKA
Dmucha wiatr.
Dmucha wiatr, (dmuchamy przed siebie).
Szumią drzewa, (unosimy ręce do góry i machając na boki udajemy szumiące drzewa).
Idzie burza, (stukamy rączkami o podłogę).
I ulewa, (symulujemy palcami opady deszczu).
A ja w domku schowam się, (unosimy ręce nad głowę i pokazujemy daszek).
Deszcz nie zmoczy mnie. (kiwamy przecząco palcem)
Kap, kap, kap bis2x (paluszkami pokazujemy opady deszczyku)
Kap, kap, kap
Jak chodzą zwierzątka.
Kołyszę się jak kaczka
ciężko chodzę tak jak słoń
skradam się jak kotek
wierzgam tak jak koń.
Opis: w trakcie zabawy naśladujemy sposób chodzenia wymienionych zwierzątek.
6latki GUMISIE
Wykonujemy ćwiczenia z filmu https://www.youtube.com/watch?v=x9F1oqntz_o
Posłuchajcie piosenki, spróbujcie namalować letni dywan, spróbujcie śpiewać refren.
https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ
Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami.
Lato, lato, lato, bądźmy kolegami.
Lato, lato, lato, lato z przygodami.
Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami.
4latki STOKROTKI
Zabawa hamująca :Marsz dookoła sali przy akompaniamencie . Na hasło „ręce” – 4 klaśnięcia, na hasło „nogi” – 4 tupnięcia. https://www.youtube.com/watch?v=kNm5bHUtOdU
5latki SŁONECZKA
Zabawy incitacyjne (pobudzające) – marsz, bieg, czworakowanie, lot ptaszków, „koniki” – dzieci reagują ruchem na zmieniającą się muzykę https://www.youtube.com/watch?v=kNm5bHUtOdU.
2. Ćwiczenia głosowe, emisyjne – śpiew dzieci na podanych sylabach, głoskach. Na melodię wlazł kotek, dzieci zamiast słów używają sylab la-la
6latki PSZCZÓŁKI
Wykonujemy ćwiczenia z filmu https://www.youtube.com/watch?v=x9F1oqntz_o
Posłuchajcie piosenki, spróbujcie namalować letni dywan, spróbujcie śpiewać refren.
https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ
Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami.
Lato, lato, lato, bądźmy kolegami.
Lato, lato, lato, lato z przygodami.
Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami.
3latki MISIE
Słuchanie piosenki Świeci słoneczko muzyka :L. Miklaszewski, słowa: H. Kruk
śpiewanej przez nauczycielkę :
Świeci słoneczko złote,
wieje wiosenny wiatr
i każdy ma ochotę
wędrować sobie w świat.] bis
Grzeje słoneczko jasne
pada wiosenny deszcz.
Urosną śliczne kwiaty
my urośniemy też.] bis
Świeci słoneczko złote, – dz. podnoszą ręce w górę i machają dłońmi
wieje wiosenny wiatr – kołyszą ramionami
i każdy ma ochotę – maszerują w miejscu
wędrować sobie w świat.
Świeci słoneczko jasne – naśladują świecące słoneczko
pada wiosenny deszcz. – pokazują spadanie kropelek deszczu
Urosną śliczne kwiaty, – podnoszą się powoli do góry
my urośniemy też. – pokazują na siebie i wyskakują w górę
6latki GUMISIE
Dżungla, posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg, jakie zwierzęta występują w dżungli? Spróbujcie równocześnie poruszać się i wydawać odgłosy: lwa, słonia, węża, małpy.Instrument charakterystyczny dla dżungli to wszystkiego rodzaju bębenki . Posłuchajcie https://www.youtube.com/watch?v=EYsKcrueyLA, spróbujcie stworzyć swój domowy bębenek i poczujcie się jak w dżungli.
4latki STOKROTKI
Zabawa „Twórcze przedszkolaki” – swobodna interpretacja utworu z użyciem instrumentów pochodzących z sali. Zwrócenie uwagi nauczyciela, że instrumentem mogą być również dwa klocki, talerz z łyżką, patyczki do liczenia itd.https://www.youtube.com/watch?v=WmAZoexenx8&list=PL1578ABDEF6918C65&index=4
5latki SŁONECZKA
Zaproszenie dzieci do wysłuchania utworu fortepianowego F. Rybickiego pt. ,,Kot i mysz” https://www.youtube.com/watch?v=05bMARJTEqM Dzieci malują utwór podczas słuchania. Nagranie można włączać kilkakrotnie według potrzeby. Na zakończenie informujemy dzieci jaki był tytuł utworu.
6latki PSZCZÓŁKI
Dżungla, posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg, jakie zwierzęta występują w dżungli? Spróbujcie równocześnie poruszać się i wydawać odgłosy: lwa, słonia, węża, małpy.Instrument charakterystyczny dla dżungli to wszystkiego rodzaju bębenki . Posłuchajcie https://www.youtube.com/watch?v=EYsKcrueyLA, spróbujcie stworzyć swój domowy bębenek i poczujcie się jak w dżungli.
3latki MISIE
Kotek Puszek, wysłuchanie piosenki,https://www.youtube.com/watch?v=UXCewp1kdMQ dzieci poruszają się na czworaka na hasło koci grzbiet, (klękamy,przenosimy ciężar ciała na ręce wyprostowane w łokciach, opierając się na nich; palce dłoni skierowane przed siebie).
Kotek Puszek, wysłuchanie piosenki,https://www.youtube.com/watch?v=UXCewp1kdMQ dzieci poruszają się na czworaka na hasło koci grzbiet, (klękamy,przenosimy ciężar ciała na ręce wyprostowane w łokciach, opierając się na nich; palce dłoni skierowane przed siebie).
6-latki ZAJĄCZKI
Dżungla, posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg, jakie zwierzęta występują w dzungli? Spróbujcie równocześnie poruszać się i wydawać odgłosy: lwa, słonia, węża, małpy.Instrument charakterystyczny dla dżungli to wszystkiego rodzaju bębenki . Posłuchajcie https://www.youtube.com/watch?v=EYsKcrueyLA, spróbujcie stworzyć swój domowy bębenek i poczujcie się jak w dżungli.
6-latki KOTKI
Dżungla, posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg, jakie zwierzęta występują w dzungli? Spróbujcie równocześnie poruszać się i wydawać odgłosy: lwa, słonia, węża, małpy.Instrument charakterystyczny dla dżungli to wszystkiego rodzaju bębenki . Posłuchajcie https://www.youtube.com/watch?v=EYsKcrueyLA, spróbujcie stworzyć swój domowy bębenek i poczujcie się jak w dżungli.
04.06 czwartek
6latki KOTKI
Znajdźcie w domu przedmioty z których możecie stworzyć instrumenty np. pusta butelka, drewniana łyżka, papierowa kartka, uderzajcie w przedmioty, wycinajcie i machajcie nimi. Zobaczcie jakie odgłosy wydają spróbujcie wygrywać rytm do swojego ulubionego utworu.
6latki PSZCZÓŁKI
Znajdźcie w domu przedmioty z których możecie stworzyć instrumenty np. pusta butelka, drewniana łyżka, papierowa kartka, uderzajcie w przedmioty, wycinajcie i machajcie nimi. Zobaczcie jakie odgłosy wydają spróbujcie wygrywać rytm do swojego ulubionego utworu.
6latki ZAJĄCZKI
Znajdźcie w domu przedmioty z których możecie stworzyć instrumenty np. pusta butelka, drewniana łyżka, papierowa kartka, uderzajcie w przedmioty, wycinajcie i machajcie nimi. Zobaczcie jakie odgłosy wydają spróbujcie wygrywać rytm do swojego ulubionego utworu.
6latki GUMISIE
Znajdźcie w domu przedmioty z których możecie stworzyć instrumenty np. pusta butelka, drewniana łyżka, papierowa kartka, uderzajcie w przedmioty, wycinajcie i machajcie nimi. Zobaczcie jakie odgłosy wydają spróbujcie wygrywać rytm do swojego ulubionego utworu.
4latki STOKROTKI
Zaśpiewajcie piosenkę o ciszy, zbudujcie ją https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvM, następnie , weźcie do ręki kredki i spróbujcie narysować ciszę jak ją sobie wyobrażacie.
3latki MOTYLKI
Przypomnijcie sobie wiosenną piosenkę i pokażcie to co słyszycie w piosence https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
3latki MISIE
Przypomnijcie sobie wiosenną piosenkę i pokażcie to co słyszycie w piosence https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
5latki SŁONECZKA
Zaśpiewajcie piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08 Przy włączonej muzyce wszyscy biegamy, skaczemy, tańczymy…W pewnym momencie zatrzymujemy muzykę i wydajemy komendę:-Dotknij krzesła, albo biegniemy do drzwi, lub dotykamy podłogi…
6latki GUMISIE
Taniec połamaniec https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I spróbujcie wykonywać polecenia z piosenki. Gdy już rozgrzewkę macie za sobą , maszerujecie w rytm muzyki na stop wykonujecie podskoki https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_
4latki STOKROTKI
Ćwiczenie redukujące napięcie mięśniowe „Taniec z misiem” (propozycja podkładu: Ennio Morricone – Lo chiamavano Trinita). https://www.youtube.com/watch?v=mV_7xQwXepA Osoba dorosła porusza różnymi częściami ciała pluszowego misia, a dzieci próbują wykonywać takie same ruchy jak miś (poruszają głową, rękami, nogami, głaszczą się po brzuchu, potrząsają całym ciałem itp.).
5latki SŁONECZKA
Improwizacja taneczna „Taniec kwiatów” (propozycja podkładu: Piotr Czajkowski – Walc kwiatów z baletu Dziadek do orzechów). https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc Dzieci indywidualnie i według własnego pomysłu tańczą z chustami w rytm pogodnej muzyki
6latki PSZCZÓŁKI
Taniec połamaniec https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I spróbujcie wykonywać polecenia z piosenki. Gdy już rozgrzewkę macie za sobą , maszerujecie w rytm muzyki na stop wykonujecie podskoki https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_
3latki MISIE
Zwierzęta wiejskie, jakie odgłosy wydaje kura, krowa, koń czy kaczka. Posłuchajcie i spróbujcie odgadnąć https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw&vl=pl
Zwierzęta wiejskie, jakie odgłosy wydaje kura, krowa, koń czy kaczka. Posłuchajcie i spróbujcie odgadnąć https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw&vl=pl
6-latki ZAJĄCZKI
Taniec połamaniec https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I spróbujcie wykonywać polecenia z piosenki. Gdy już rozgrzewkę macie za sobą , maszerujecie w rytm muzyki na stop wykonujecie podskoki https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s
6-latki KOTKI
Taniec połamaniec https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I spróbujcie wykonywać polecenia z piosenki. Gdy już rozgrzewkę macie za sobą , maszerujecie w rytm muzyki na stop wykonujecie podskoki https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s
6latki KOTKI
Malarze – zabawa doskonaląca sprawność rąk i dłoni.
Słuchanie nagrania instrumentalnego w pogodnym charakterze. Dzieci w rozsypce, wykonują ruchy naśladujące malowanie. Dzieci przechodzą do pozycji stojącej. Nauczycielka rozpoczyna opowiadanie, ponownie włączając płytę z muzyką relaksacyjną.https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
– Pewnego dnia miś Trufelek wybrał się na spacer do lasu – dzieci idą w określonym kierunku przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę.
– Oj, zjadło by się coś dobrego, mru,mru – zatrzymują się w miejscu i rozglądają w różne strony, następnie robią daszek nad oczami, spoglądają w górę.
– Tam jest gniazdo pszczół, czuję zapach słodziutkiego miodu, – głaszczą się po brzuchach.
– Muszę koniecznie wdrapać się na drzewo – przechodzą do przysiadu naśladują powolne wspinanie się na drzewo. Przechodzą do pozycji stojacej, unoszą się na palcach.
– Nagle pojawiły się pszczoły. Bzzz.., bzzz…, naśladują brzęczenie pszczół.
– Nagle jedna z nich użądliła misia w nos. Miś pac, spadł na ziemię. – dzieci przewracają się na dywan. Miś próbuje jeszcze raz.
Zabawę powtarzamy dwa, trzy razy.
6latki PSZCZÓŁKI
Malarze – zabawa doskonaląca sprawność rąk i dłoni.
Słuchanie nagrania instrumentalnego w pogodnym charakterze. Dzieci w rozsypce, wykonują ruchy naśladujące malowanie. Dzieci przechodzą do pozycji stojącej. Nauczycielka rozpoczyna opowiadanie, ponownie włączając płytę z muzyką relaksacyjną.https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
– Pewnego dnia miś Trufelek wybrał się na spacer do lasu – dzieci idą w określonym kierunku przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę.
– Oj, zjadło by się coś dobrego, mru,mru – zatrzymują się w miejscu i rozglądają w różne strony, następnie robią daszek nad oczami, spoglądają w górę.
– Tam jest gniazdo pszczół, czuję zapach słodziutkiego miodu, – głaszczą się po brzuchach.
– Muszę koniecznie wdrapać się na drzewo – przechodzą do przysiadu naśladują powolne wspinanie się na drzewo. Przechodzą do pozycji stojacej, unoszą się na palcach.
– Nagle pojawiły się pszczoły. Bzzz.., bzzz…, naśladują brzęczenie pszczół.
– Nagle jedna z nich użądliła misia w nos. Miś pac, spadł na ziemię. – dzieci przewracają się na dywan. Miś próbuje jeszcze raz.
Zabawę powtarzamy dwa, trzy razy.
6latki ZAJĄCZKI
Malarze – zabawa doskonaląca sprawność rąk i dłoni.
Słuchanie nagrania instrumentalnego w pogodnym charakterze. Dzieci w rozsypce, wykonują ruchy naśladujące malowanie. Dzieci przechodzą do pozycji stojącej. Nauczycielka rozpoczyna opowiadanie, ponownie włączając płytę z muzyką relaksacyjną.https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
– Pewnego dnia miś Trufelek wybrał się na spacer do lasu – dzieci idą w określonym kierunku przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę.
– Oj, zjadło by się coś dobrego, mru,mru – zatrzymują się w miejscu i rozglądają w różne strony, następnie robią daszek nad oczami, spoglądają w górę.
– Tam jest gniazdo pszczół, czuję zapach słodziutkiego miodu, – głaszczą się po brzuchach.
– Muszę koniecznie wdrapać się na drzewo – przechodzą do przysiadu naśladują powolne wspinanie się na drzewo. Przechodzą do pozycji stojacej, unoszą się na palcach.
– Nagle pojawiły się pszczoły. Bzzz.., bzzz…, naśladują brzęczenie pszczół.
– Nagle jedna z nich użądliła misia w nos. Miś pac, spadł na ziemię. – dzieci przewracają się na dywan. Miś próbuje jeszcze raz.
Zabawę powtarzamy dwa, trzy razy.
6latki GUMISIE
Malarze – zabawa doskonaląca sprawność rąk i dłoni.
Słuchanie nagrania instrumentalnego w pogodnym charakterze. Dzieci w rozsypce, wykonują ruchy naśladujące malowanie. Dzieci przechodzą do pozycji stojącej. Nauczycielka rozpoczyna opowiadanie, ponownie włączając płytę z muzyką relaksacyjną.https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
– Pewnego dnia miś Trufelek wybrał się na spacer do lasu – dzieci idą w określonym kierunku przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę.
– Oj, zjadło by się coś dobrego, mru,mru – zatrzymują się w miejscu i rozglądają w różne strony, następnie robią daszek nad oczami, spoglądają w górę.
– Tam jest gniazdo pszczół, czuję zapach słodziutkiego miodu, – głaszczą się po brzuchach.
– Muszę koniecznie wdrapać się na drzewo – przechodzą do przysiadu naśladują powolne wspinanie się na drzewo. Przechodzą do pozycji stojacej, unoszą się na palcach.
– Nagle pojawiły się pszczoły. Bzzz.., bzzz…, naśladują brzęczenie pszczół.
– Nagle jedna z nich użądliła misia w nos. Miś pac, spadł na ziemię. – dzieci przewracają się na dywan. Miś próbuje jeszcze raz.
Zabawę powtarzamy dwa, trzy razy.
4latki STOKROTKI
Dzieci w rozsypce na dywanie, w siadzie skrzyżnym.
– Był piękny wiosenny dzień. Świeciło słońce – siad skrzyżny, ręce w górze, poruszające się w nadgarstkach dłonie.
– Śpiewały ptaki – naśladowanie głosów na głoskach: „pi”, „kra”, „kiwit”.
– Nagle pojawiła się mała pierzasta chmura – przejście do pozycji stojącej.
– Szybko płynęła po niebie, raz w jedną, raz w drugą stronę – skręty tułowia.
– To wyżej, to znów niżej – stanie na palcach, przejście do przysiadu.
– Bardzo się zmęczyła i postanowiła odpocząć – leżenie przez chwilę na dywanie z zamkniętymi oczami
3latki MOTYLKI
Dzieci słuchają muzyki. Muzyka lekka, wesoła – dzieci podskakują z nogi na nogę, wykonują obroty, machają chustami. „Pojawiają się ciężkie ciemne chmury” – zwis tułowia, stawiają ciężkie, leniwe kroki. https://www.youtube.com/watch?v=FWedWZXa1IA
5 latki SŁONECZKA
Dzieci „tulipany” w rozsypce, przechodzą do przysiadu. „Tulipany są jeszcze w ziemi” – muzyka grana piano. „Tulipany rosną” – powoli przechodzą do pozycji stojącej – muzyka grana crescendo. „Tulipany zakwitły” – stoją z rękami wyciągniętymi w górę i szeroko rozłożonymi – „wygrzewają się w słońcu”.
6latki Gumisie
3-LATKI MOTYLKI
6-latki
Marsz https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0 , proszę o wykonywanie poleceń z z filmu. Pamiętaj maszerując patrz przed siebie i trzymaj plecy prosto.Wysłuchaj piosenki o wiośnie https://www.youtube.com/watch?v=hHvqucAAN28 , a jak ty wyobrażasz sobie panią wiosnę?
6 LATKI KOTKI/ZAJĄCZKI
6 LATKI
Zabawa ‚Kolorowe motylki” Podczas słuchania utworu motylki-dzieci delikatnie poruszają się po sali na przerwie w muzyce przykucają na kwiatu. https://www.youtube.com/watch?v=-p973zOPu7U
07.05 czwartek
6latki KOTKI
Ciekawa jestem czy pamiętacie piosenkę o planetach https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
Prosze abyście maszerowali w rytm muzyki na paluszkach i na piętach, kolanka wysoko. https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6DrvwkProszę abyście ściągnęli kapcie i założyli je na ręce, następnie włącznie utwórhttps://www.youtube.com/watch?v=iSrZZ0x86Ho i niech wasze kapcie tańczą i klaszczą.
6latki PSZCZÓŁKI
Ciekawa jestem czy pamiętacie piosenkę o planetach https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
Prosze abyście maszerowali w rytm muzyki na paluszkach i na piętach, kolanka wysoko. https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6DrvwkProszę abyście ściągnęli kapcie i założyli je na ręce, następnie włącznie utwórhttps://www.youtube.com/watch?v=iSrZZ0x86Ho i niech wasze kapcie tańczą i klaszczą.
6latki ZAJĄCZKI
Ciekawa jestem czy pamiętacie piosenkę o planetach https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
Prosze abyście maszerowali w rytm muzyki na paluszkach i na piętach, kolanka wysoko. https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6DrvwkProszę abyście ściągnęli kapcie i założyli je na ręce, następnie włącznie utwórhttps://www.youtube.com/watch?v=iSrZZ0x86Ho i niech wasze kapcie tańczą i klaszczą.
6latki GUMISIE
Ciekawa jestem czy pamiętacie piosenkę o planetach https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
Prosze abyście maszerowali w rytm muzyki na paluszkach i na piętach, kolanka wysoko. https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6DrvwkProszę abyście ściągnęli kapcie i założyli je na ręce, następnie włącznie utwórhttps://www.youtube.com/watch?v=iSrZZ0x86Ho i niech wasze kapcie tańczą i klaszczą.
4latki STOKROTKI
Przygotujcie sałatkę owocową z truskawek i bananów. https://www.youtube.com/watch?v=9KvDK9egVBU Posłuchajcie piosenki, spróbujcie się jej nauczyć śpiewać https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08Przy włączonej muzyce wszyscy biegamy, skaczemy, tańczymy…W pewnym momencie zatrzymujemy muzykę i wydajemy komendę:-Dotknij krzesła, albo biegniemy do drzwi, lub dotykamy podłogi…
3latki MOTYLKI
Posłuchaj , spróbuj zaśpiewać https://www.youtube.com/watchv=LEl5rLWcNoI&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=9
Pamiętasz utwór o ciszy, spróbuj ją zbudować https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvM
3latki MISI
Posłuchaj , spróbuj zaśpiewać https://www.youtube.com/watchv=LEl5rLWcNoI&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=9
Pamiętasz utwór o ciszy, spróbuj ją zbudować https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvM
5 latki SŁONECZKA
Opowiadanie muzyczne- dzieci naśladują. Pewna rodzina słoni udała się na spacer- tata słoń- idzie ciężko- bum,bum,bum, / mama – szla szybko/ słoniątko- najszybciej- lekko i podskakiwało/ nagle zobaczyli tygrysa- pauza muzyczna- wszyscy nieruchomo/ tata słoń zatrąbił i tygrys uciekł- i powtarzamy od początku.Pamiętasz utwór o ciszy, spróbuj ją zbudować https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvM
3.05 środa
6latki GUMISIE
Dzieci w rozsypce na dywanie- w tle wolna muzyka- „zamieniają się w piękne kolorowe motylki’ gdy usłyszą- pauzę muzyczną- siadają na kwiatku i odpoczywają.
https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=11 Posłuchaj utworu, spróbuj zaśpiewać.
4latki STOKROTKI
Rozgrzewka https://www.youtube.com/watch?v=RqjXRJN–oY&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=4Siadamy na dywanie po turecku- naśladowanie gry na instrumentach po wyznaczonej osobie-naśladowanie np.: pianisty- ruchy palców po podłodze; gra na flecie, na bębenku,itp.
5latki SŁONECZKA
Zabawa „Egzotyczne zwierzęta”https://www.youtube.com/watch?v=Ls3bTxCvw50https://www.youtube.com/watch?v=5FxlJGCmanU – naśladowanie do odpowiedniej muzyki ruchów zwierząt: żyrafa, wąż, lew, tygrys itp. Następnie śpiewajcie i pokazujciehttps://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
6latki PSZCZÓŁKI
Dzieci w rozsypce na dywanie- w tle wolna muzyka- „zamieniają się w piękne kolorowe motylki’ gdy usłyszą- pauzę muzyczną- siadają na kwiatku i odpoczywają.
https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=11 Posłuchaj utworu, spróbuj zaśpiewać.
3latki MISIE
Marsz po kole- na przerw w muzyce (pauza)- dzieci siadają po turecku w ciszy i czekają na pojawiająca się muzykę.
https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0 Jakie słyszysz zwierzątka youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=10
12.05 wtorek
Marsz po kole- na przerw w muzyce (pauza)- dzieci siadają po turecku w ciszy i czekają na pojawiająca się muzykę.
https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0Jakie słyszysz zwierzątka youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=106-latki ZAJĄCZKI
Dzieci w rozsypce na dywanie- w tle wolna muzyka- „zamieniają się w piękne kolorowe motylki’ gdy usłyszą- pauzę muzyczną- siadają na kwiatku i odpoczywają.
https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=11Posłuchaj utworu, spróbuj zaśpiewać.
6-latki KOTKI
Dzieci w rozsypce na dywanie- w tle wolna muzyka- „zamieniają się w piękne kolorowe motylki’ gdy usłyszą- pauzę muzyczną- siadają na kwiatku i odpoczywają.
https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=11Posłuchaj utworu, spróbuj zaśpiewać.
07.05 czwartek
6latki KOTKI
Dzieci tańczą dowolnie przy muzyce. Kiedy muzyka milknie https://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0 , prowadzący wydaje polecenia:
1 – każdy jest kelnerem w zatłoczonej restauracji
2 – jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, a druga jest jej odbiciem w lustrze
3- każdy jest ptakiem, latającym pomiędzy drzewami
6latki PSZCZÓŁKI
Dzieci tańczą dowolnie przy muzyce. Kiedy muzyka milknie https://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0 , prowadzący wydaje polecenia:
1 – każdy jest kelnerem w zatłoczonej restauracji
2 – jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, a druga jest jej odbiciem w lustrze
3- każdy jest ptakiem, latającym pomiędzy drzewami
6latki ZAJĄCZKI
Dzieci tańczą dowolnie przy muzyce. Kiedy muzyka milknie https://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0 , prowadzący wydaje polecenia:
1 – każdy jest kelnerem w zatłoczonej restauracji
2 – jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, a druga jest jej odbiciem w lustrze
3- każdy jest ptakiem, latającym pomiędzy drzewami
6latki GUMISIE
Dzieci tańczą dowolnie przy muzyce. Kiedy muzyka milknie https://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0 , prowadzący wydaje polecenia:
1 – każdy jest kelnerem w zatłoczonej restauracji
2 – jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, a druga jest jej odbiciem w lustrze
3- każdy jest ptakiem, latającym pomiędzy drzewami
4latki STOKROTKI
Wykonaj ćwiczenia z filmiku, na wstępie spróbuj powtarzać słowa piosenki „My właśnie my” następnie , maszerujemy z rękami przy bokach, kolejne są podskoki jak piłeczki ,a przy zmieniającym się tempie na szybkie, zmieniamy podskok w bieg. Przy mocnym akcencie zmiana kierunku marszu. Potem oglądamy i słuchamy. https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
3latki MOTYLKI
Na pewno pamiętacie piosenkę o pingwinie, proszę zaśpiewajcie i zatańczcie dla rodziców https://www.youtube.com/watch?v=C3hg36xItpM, posłuchaj utworu o kurze, powtarzaj w refrenie sylaby „ko ko ko”3latki MISI
Na pewno pamiętacie piosenkę o pingwinie, proszę zaśpiewajcie i zatańczcie dla rodziców https://www.youtube.com/watch?v=C3hg36xItpM, posłuchaj utworu o kurze, powtarzaj w refrenie sylaby „ko ko ko”
5 latki SŁONECZKA
Wykonaj ćwiczenia z filmiku, na wstępie spróbuj powtarzać słowa piosenki „My właśnie my” następnie , maszerujemy z rękami przy bokach, kolejne są podskoki jak piłeczki ,a przy zmieniającym się tempie na szybkie, zmieniamy podskok w bieg. Przy mocnym akcencie zmiana kierunku marszu. Potem oglądamy i słuchamy. https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
06.05 środa
6latki GUMISIE
Zabawa muzyczno-rytmiczna „Smutno-wesoło”
Dzieci losują buźki smutne lub wesołe, słuchają muzyki i określają jej nastrój oraz poruszają się do niej wesoło lub smutno. Utwory: Poranek – (Peer Gynt) Edward Grieg, F. Chopin – Preludium e-moll ,Taniec kurcząt w skorupkach (Obrazki z wystawy) – Modest Musorgski, Samuel Barber – Adagio For Strings , Karnawał zwierząt – Camille Saint-Saëns
4latki STOKROTKI
Dzieci stoją nieruchomo w kole lub rozsypce. Wyznaczamy jedną część ciała, którą mogą poruszać (np. ręka, głowa, stopa, palce) w takt muzyki. Na przerwę w muzyce nieruchomieją.https://www.youtube.com/watch?v=gLzn8nDVSo8
5latki SŁONECZKA
Tańczymy pojedynczo lub w parach na gazecie. Na sygnał prowadzącego składamy gazety na coraz to mniejsze części.https://www.youtube.com/watch?v=iyLdoQGBchQ
6latki PSZCZÓŁKI
Zabawa muzyczno-rytmiczna „Smutno-wesoło”
Dzieci losują buźki smutne lub wesołe, słuchają muzyki i określają jej nastrój oraz poruszają się do niej wesoło lub smutno. Utwory: Poranek – (Peer Gynt) Edward Grieg, F. Chopin – Preludium e-moll ,Taniec kurcząt w skorupkach (Obrazki z wystawy) – Modest Musorgski, Samuel Barber – Adagio For Strings , Karnawał zwierząt – Camille Saint-Saëns
3latki MISIE
Proszę aby dziecko wzięło w rączki swojego ulubionego misia, powiedziało mu na uszko jak ma na imię , i jak bardzo go kocha. Następnie dzieci przytulają misie, mogą zadać przytulance różne pytania.
Proszę aby dziecko posłuchało razem ze swoim ulubionym misiem https://www.youtube.com/watch?v=n9Pk2RY4-TA, spróbuj naśladować ruchem, tekst piosenki .
05.05 wtorek
3-latki MOTYLKI
Proszę aby dziecko wzięło w rączki swojego ulubionego misia, powiedziało mu na uszko jak ma na imię , i jak bardzo go kocha. Następnie dzieci przytulają misie, mogą zadać przytulance różne pytania.
Proszę aby dziecko posłuchało razem ze swoim ulubionym misiem https://www.youtube.com/watch?v=n9Pk2RY4-TA, spróbuj naśladować ruchem, tekst piosenki .
6-latki ZAJĄCZKI
Zabawa muzyczno-rytmiczna „Smutno-wesoło”
Dzieci losują buźki smutne lub wesołe, słuchają muzyki i określają jej nastrój oraz poruszają się do niej wesoło lub smutno. Utwory: Poranek – (Peer Gynt) Edward Grieg, F. Chopin – Preludium e-moll ,Taniec kurcząt w skorupkach (Obrazki z wystawy) – Modest Musorgski, Samuel Barber – Adagio For Strings , Karnawał zwierząt – Camille Saint-Saëns
,
6-latki KOTKI
Zabawa muzyczno-rytmiczna „Smutno-wesoło”
Dzieci losują buźki smutne lub wesołe, słuchają muzyki i określają jej nastrój oraz poruszają się do niej wesoło lub smutno. Utwory: Poranek – (Peer Gynt) Edward Grieg, F. Chopin – Preludium e-moll ,Taniec kurcząt w skorupkach (Obrazki z wystawy) – Modest Musorgski, Samuel Barber – Adagio For Strings , Karnawał zwierząt – Camille Saint-Saëns
30.04 czwartek
6latki KOTKI
Posłuchaj utworu https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo ,zatańcz krakowiaka https://www.youtube.com/watch?v=Rg1MMZwgqYs . Proszę o wykonanie ćwiczeń do muzyki https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk&t=22s
- Maszeruje przodem i tyłem.
- Maszeruje ze wspięciem na palce.
- Maszeruje, a na sygnał „hop” zmienia kierunek.
- Maszeruje raz głośno, raz cicho.
- Maszeruje krokiem dostawnym w przód, w tył, na boki.
- Maszeruje z jednoczesnym klaskaniem.
- Maszeruje ze wspięciem na palce i na piętach.
- Biega w miejscu, tyłem, między klockami.
Biega z wymachem nóg do tyłu.
6latki PSZCZÓŁKI
Posłuchaj utworu https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo ,zatańcz krakowiaka https://www.youtube.com/watch?v=Rg1MMZwgqYs . Proszę o wykonanie ćwiczeń do muzyki https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk&t=22s
- Maszeruje przodem i tyłem.
- Maszeruje ze wspięciem na palce.
- Maszeruje, a na sygnał „hop” zmienia kierunek.
- Maszeruje raz głośno, raz cicho.
- Maszeruje krokiem dostawnym w przód, w tył, na boki.
- Maszeruje z jednoczesnym klaskaniem.
- Maszeruje ze wspięciem na palce i na piętach.
- Biega w miejscu, tyłem, między klockami.
6latki ZAJĄCZKI
Posłuchaj utworu https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo ,zatańcz krakowiaka https://www.youtube.com/watch?v=Rg1MMZwgqYs . Proszę o wykonanie ćwiczeń do muzyki https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk&t=22s
- Maszeruje przodem i tyłem.
- Maszeruje ze wspięciem na palce.
- Maszeruje, a na sygnał „hop” zmienia kierunek.
- Maszeruje raz głośno, raz cicho.
- Maszeruje krokiem dostawnym w przód, w tył, na boki.
- Maszeruje z jednoczesnym klaskaniem.
- Maszeruje ze wspięciem na palce i na piętach.
- Biega w miejscu, tyłem, między klockami.
6latki GUMISIE
Posłuchaj utworu https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo ,zatańcz krakowiaka https://www.youtube.com/watch?v=Rg1MMZwgqYs . Proszę o wykonanie ćwiczeń do muzyki https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk&t=22s
- Maszeruje przodem i tyłem.
- Maszeruje ze wspięciem na palce.
- Maszeruje, a na sygnał „hop” zmienia kierunek.
- Maszeruje raz głośno, raz cicho.
- Maszeruje krokiem dostawnym w przód, w tył, na boki.
- Maszeruje z jednoczesnym klaskaniem.
- Maszeruje ze wspięciem na palce i na piętach.
- Biega w miejscu, tyłem, między klockami.
4latki STOKROTKI
Wykonaj rymowankę z ruchem „Siała baba mak”
a) Siała baba mak
b) Nie wiedziała jak
c) A dziad wiedział,
d) Nie powiedział,
e) A to było tak, tak, tak i tak
a) Krok lewą noga, krok prawą nogą, lewą i lekkie przygięcie kolan – chodzimy w prawo.
b) Kroki do przodu – jak wyżej
c) i d) Bieg wokół własnej osi – osiem kroczków
e) Trzy kroki do tyłu, trzy do przodu.
5latki SŁONECZKA
Obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=s_SMZxINJJk , spróbuj klaskać najpierw cichutko a potem coraz głośniej.
3latki MOTYLKI
Proszę aby dziecko wykonywało ćwiczenia z filmiku.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=6GA0riOUYjY&feature=emb_logo
3latki MISIE
Proszę aby dziecko wykonywało ćwiczenia z filmiku.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=6GA0riOUYjY&feature=emb_logo
29.04 środa
6latki GUMISIE
Zabawa w figurki polega na tym, że dzieci biegają po pokoju w rytm puszczonej przez rodzica muzyki https://www.youtube.com/watch?v=d9NSX4BehSo . Gdy muzyka zostanie zatrzymana, rodzic mówi „Figurki, figurki zamieńcie się w…..” − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny. Spróbujcie zaśpiewać piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&t=6s
4latki STOKROTKI
Dzieci poruszają się podskokami. Na hasło „stop”- zatrzymują się w dowolnej pozycji, na słowo „już”- przykucają, na sygnał „hej”- klaszczą w ręce. Posłuchaj i zatańcz do utworu https://www.youtube.com/watch?v=wYSzeb6jrTM
5latki SŁONECZKA
Proszę o wykonanie ćwiczeń do muzyki https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk&t=22s
- Maszeruje przodem i tyłem.
- Maszeruje ze wspięciem na palce.
- Maszeruje, a na sygnał „hop” zmienia kierunek.
- Maszeruje raz głośno, raz cicho.
- Maszeruje krokiem dostawnym w przód, w tył, na boki.
- Maszeruje z jednoczesnym klaskaniem.
- Maszeruje ze wspięciem na palce i na piętach.
- Biega w miejscu, tyłem, między klockami.
- Biega z wymachem nóg do tyłu.
6latki PSZCZÓŁKI
Zabawa w figurki polega na tym, że dzieci biegają po pokoju w rytm puszczonej przez rodzica muzyki https://www.youtube.com/watch?v=d9NSX4BehSo . Gdy muzyka zostanie zatrzymana, rodzic mówi „Figurki, figurki zamieńcie się w…..” − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny. Spróbujcie zaśpiewać piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&t=6s
3latki MISIE
Przy akompaniamencie muzyki https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk&t=22s dziecko kroczy unosząc wysoko kolana, podobnie jak koń w cyrku. Chodzi coraz szybciej, aż wreszcie biegnie. Następnie zwalnia i w końcu staje.
28.04 wtorek
Przy akompaniamencie muzyki https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk&t=22s dziecko kroczy unosząc wysoko kolana, podobnie jak koń w cyrku. Chodzi coraz szybciej, aż wreszcie biegnie. Następnie zwalnia i w końcu staje.
6-latki ZAJĄCZKI
Zabawa w figurki polega na tym, że dzieci biegają po pokoju w rytm puszczonej przez rodzica muzyki https://www.youtube.com/watch?v=d9NSX4BehSo . Gdy muzyka zostanie zatrzymana, rodzic mówi „Figurki, figurki zamieńcie się w…..” − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny. Spróbujcie zaśpiewać piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&t=6s
6-latki KOTKI
Zabawa w figurki polega na tym, że dzieci biegają po pokoju w rytm puszczonej przez rodzica muzyki https://www.youtube.com/watch?v=d9NSX4BehSo . Gdy muzyka zostanie zatrzymana, rodzic mówi „Figurki, figurki zamieńcie się w…..” − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny.Spróbujcie zaśpiewać piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&t=6s
23.04 czwartek
6latki KOTKI
Posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM , chciałabym abyś nauczył się refrenu. Następnie , zatańcz krok podstawowy -który dobrze znasz Krakowiaka (cwał, noga za nogą) https://www.youtube.com/watch?v=IjeK-bjlvXo i Poloneza (długi, krótki,krótki)https://www.youtube.com/watch?v=Um23izRRPUs
6latki PSZCZÓŁKI
Posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM , chciałabym abyś nauczył się refrenu. Następnie , zatańcz krok podstawowy -który dobrze znasz Krakowiaka (cwał, noga za nogą) https://www.youtube.com/watch?v=IjeK-bjlvXo i Poloneza (długi, krótki,krótki)https://www.youtube.com/watch?v=Um23izRRPUs
6latki ZAJĄCZKI
Posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM , chciałabym abyś nauczył się refrenu. Następnie , zatańcz krok podstawowy -który dobrze znasz Krakowiaka (cwał, noga za nogą) https://www.youtube.com/watch?v=IjeK-bjlvXo i Poloneza (długi, krótki,krótki)https://www.youtube.com/watch?v=Um23izRRPUs
6latki GUMISIE
Posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM , chciałabym abyś nauczył się refrenu. Następnie , zatańcz krok podstawowy -który dobrze znasz Krakowiaka (cwał, noga za nogą) https://www.youtube.com/watch?v=IjeK-bjlvXo i Poloneza (długi, krótki,krótki)https://www.youtube.com/watch?v=Um23izRRPUs
4latki STOKROTKI
Obejrzyj i spróbuj zatańczyć do utworu https://www.youtube.com/watch?v=wYSzeb6jrTM (cwał, noga goni nogę) Pszczoły i kwiaty– zabawa orientacyjno – porządkowa.
Rozrzucamy w dowolnych miejscach szarfy, klocki, poduszki coś co ma improwizować „kwiaty”. Dzieci „pszczoły” biegają na palcach w rytmie akompaniamentu między przedmiotami https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c Na hasło „kwiaty” zajmują miejsce w najbliżej leżącej szarfie i przechodzą do przysiadu.
5latki SŁONECZKA
Spróbujcie zatańczyć https://www.youtube.com/watch?v=XdZ5R0Ixmlg
Malarze- zabawa doskonaląca sprawność rąk i dłoni. Słuchanie nagrania instrumentalnego w pogodnym charakterze. Dzieci w rozsypce, wykonują ruchy naśladujące malowanie. https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c |
3latki MOTYLKI
Obejrzyjcie i spróbujcie zatańczyć https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
Posłuchaj wierszyka B. Forma: Tulipany
Urosły w ogrodzie
piękne tulipany.
Bukiet z nich zrobimy
specjalnie dla mamy.
Raz, dwa, trzy,
raz, dwa trzy.
Żółte i czerwone
każdy z nich ciekawie
zerka w inną stronę.
Proszę przygotować przedmiot w kolorze żółtym i czerwonym, podczas muzyki https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c dzieci spacerują pomiędzy przedmiotami, na wycpowiedziane hasło (zółty, czerwony) , dziecko podchodzi do przedmiotu w danym kolorze.
3latki MISIE
Obejrzyjcie i spróbujcie zatańczyć https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
Posłuchaj wierszyka B. Forma: Tulipany
Urosły w ogrodzie
piękne tulipany.
Bukiet z nich zrobimy
specjalnie dla mamy.
Raz, dwa, trzy,
raz, dwa trzy.
Żółte i czerwone
każdy z nich ciekawie
zerka w inną stronę.
Proszę przygotować przedmiot w kolorze żółtym i czerwonym, podczas muzyki https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c dzieci spacerują pomiędzy przedmiotami, na wycpowiedziane hasło (zółty, czerwony) , dziecko podchodzi do przedmiotu w danym kolorze.
22.04 środa
6latki GUMISIE
Spacer po sali. Na hasło „burza” dzieci zatrzymują się, klaszcząc nad głową równocześnie wypowiadają „bum, bum, bum”. Ponowny spacer, hasło „lekki wiatr” podskoki z nogi na nogę. Marsz, na hasło „słońce” ręce uniesione w górze, poruszanie nimi w nadgarstkach.
M. Kopeć: Wiosenny spacer | |
Kasię obudziło głośne szczekanie Puszka | dzieci naśladują szczekanie psa „hau, hau” |
który skrobiąc łapkami po drzwiach jej pokoju | drapanie paznokciami po kartce papieru |
domagał się wyjścia na spacer. Był wiosenny słoneczny poranek. | dowolna improwizacja dźwiękowa |
Kasia zabrała swojego przyjaciela do parku. Spacerując po alejkach wsłuchiwała się w lekki szum wiatru. | pocieranie dłonią o dłoń |
Wtedy jeszcze nie wiedziała, że wiosenna pogoda płata czasem figle. Zerwał się wiatr. | szelest celofanu |
Zaczęły spadać pojedyncze krople deszczu | uderzenia drewnianą łyżką |
przchodząc w coraz to gęściejsze krople ciepłego deszczu. | uderzenia w podłogę palcami |
Zaczęła się prawdziwa wiosenna ulewa, która przerodziła się w burzę. | uderzenia w metalową pokrywkę drewnianą łyżką |
Kasia wzięła pieska na ręce i zaczęła co sił biec w stronę swojego domu. | tupanie |
Kiedy dotarła na miejsce była cała mokra. Zaczęła głośno kichać. | „apsiu, apsiu” |
Mama pomogła Kasi szybko się osuszyć. Podała jej gorącą herbatę z malinowym sokiem, a jej wierny towarzysz wygrzewał się przy kaflowym piecu. |
4latki STOKROTKI
Obejrzyj animację, zauważ jak zmienia się melodia w filmie
https://www.youtube.com/watch?v=F2Ck-GNcSf8 , spróbuj zatańczyć do melodi z filmu.
5latki SŁONECZKA
Posłuchaj utworu, opowiedz co robi wiosna w piosence , następnie narysuj fragment piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
6latki PSZCZÓŁKI
Spacer po sali. Na hasło „burza” dzieci zatrzymują się, klaszcząc nad głową równocześnie wypowiadają „bum, bum, bum”. Ponowny spacer, hasło „lekki wiatr” podskoki z nogi na nogę. Marsz, na hasło „słońce” ręce uniesione w górze, poruszanie nimi w nadgarstkach.
M. Kopeć: Wiosenny spacer | |
Kasię obudziło głośne szczekanie Puszka | dzieci naśladują szczekanie psa „hau, hau” |
który skrobiąc łapkami po drzwiach jej pokoju | drapanie paznokciami po kartce papieru |
domagał się wyjścia na spacer. Był wiosenny słoneczny poranek. | dowolna improwizacja dźwiękowa |
Kasia zabrała swojego przyjaciela do parku. Spacerując po alejkach wsłuchiwała się w lekki szum wiatru. | pocieranie dłonią o dłoń |
Wtedy jeszcze nie wiedziała, że wiosenna pogoda płata czasem figle. Zerwał się wiatr. | szelest celofanu |
Zaczęły spadać pojedyncze krople deszczu | uderzenia drewnianą łyżką |
przchodząc w coraz to gęściejsze krople ciepłego deszczu. | uderzenia w podłogę palcami |
Zaczęła się prawdziwa wiosenna ulewa, która przerodziła się w burzę. | uderzenia w metalową pokrywkę drewnianą łyżką |
Kasia wzięła pieska na ręce i zaczęła co sił biec w stronę swojego domu. | tupanie |
Kiedy dotarła na miejsce była cała mokra. Zaczęła głośno kichać. | „apsiu, apsiu” |
Mama pomogła Kasi szybko się osuszyć. Podała jej gorącą herbatę z malinowym sokiem, a jej wierny towarzysz wygrzewał się przy kaflowym piecu. |
3latki MISIE
Posłuchaj wierszyka
Deszcz
Lubię kiedy wiosną
deszcz o szyby dzwoni
klaszczę kiedy kropla
drugą kroplę goni
Zaczyna padać deszcz. Słuchamy głosu spadających kropli. Dzieci za pomocą paluszków, lekko uderzają w podłogę.
– Deszcz pada coraz mocniej, dziecko uderza w podłogę całymi dłońmi.
21.04 wtorek
3-latki MOTYLKI
Posłuchaj wierszyka
Deszcz
Lubię kiedy wiosną
deszcz o szyby dzwoni
klaszczę kiedy kropla
drugą kroplę goni
Zaczyna padać deszcz. Słuchamy głosu spadających kropli. Dzieci za pomocą paluszków, lekko uderzają w podłogę.
– Deszcz pada coraz mocniej, dziecko uderza w podłogę całymi dłońmi.
6-latki ZAJĄCZKI
Spacer po sali. Na hasło „burza” dzieci zatrzymują się, klaszcząc nad głową równocześnie wypowiadają „bum, bum, bum”. Ponowny spacer, hasło „lekki wiatr” podskoki z nogi na nogę. Marsz, na hasło „słońce” ręce uniesione w górze, poruszanie nimi w nadgarstkach.
M. Kopeć: Wiosenny spacer | |
Kasię obudziło głośne szczekanie Puszka | dzieci naśladują szczekanie psa „hau, hau” |
który skrobiąc łapkami po drzwiach jej pokoju | drapanie paznokciami po kartce papieru |
domagał się wyjścia na spacer. Był wiosenny słoneczny poranek. | dowolna improwizacja dźwiękowa |
Kasia zabrała swojego przyjaciela do parku. Spacerując po alejkach wsłuchiwała się w lekki szum wiatru. | pocieranie dłonią o dłoń |
Wtedy jeszcze nie wiedziała, że wiosenna pogoda płata czasem figle. Zerwał się wiatr. | szelest celofanu |
Zaczęły spadać pojedyncze krople deszczu | uderzenia drewnianą łyżką |
przchodząc w coraz to gęściejsze krople ciepłego deszczu. | uderzenia w podłogę palcami |
Zaczęła się prawdziwa wiosenna ulewa, która przerodziła się w burzę. | uderzenia w metalową pokrywkę drewnianą łyżką |
Kasia wzięła pieska na ręce i zaczęła co sił biec w stronę swojego domu. | tupanie |
Kiedy dotarła na miejsce była cała mokra. Zaczęła głośno kichać. | „apsiu, apsiu” |
Mama pomogła Kasi szybko się osuszyć. Podała jej gorącą herbatę z malinowym sokiem, a jej wierny towarzysz wygrzewał się przy kaflowym piecu. |
6-latki KOTKI
Spacer po sali. Na hasło „burza” dzieci zatrzymują się, klaszcząc nad głową równocześnie wypowiadają „bum, bum, bum”. Ponowny spacer, hasło „lekki wiatr” podskoki z nogi na nogę. Marsz, na hasło „słońce” ręce uniesione w górze, poruszanie nimi w nadgarstkach.
M. Kopeć: Wiosenny spacer | |
Kasię obudziło głośne szczekanie Puszka | dzieci naśladują szczekanie psa „hau, hau” |
który skrobiąc łapkami po drzwiach jej pokoju | drapanie paznokciami po kartce papieru |
domagał się wyjścia na spacer. Był wiosenny słoneczny poranek. | dowolna improwizacja dźwiękowa |
Kasia zabrała swojego przyjaciela do parku. Spacerując po alejkach wsłuchiwała się w lekki szum wiatru. | pocieranie dłonią o dłoń |
Wtedy jeszcze nie wiedziała, że wiosenna pogoda płata czasem figle. Zerwał się wiatr. | szelest celofanu |
Zaczęły spadać pojedyncze krople deszczu | uderzenia drewnianą łyżką |
przchodząc w coraz to gęściejsze krople ciepłego deszczu. | uderzenia w podłogę palcami |
Zaczęła się prawdziwa wiosenna ulewa, która przerodziła się w burzę. | uderzenia w metalową pokrywkę drewnianą łyżką |
Kasia wzięła pieska na ręce i zaczęła co sił biec w stronę swojego domu. | tupanie |
Kiedy dotarła na miejsce była cała mokra. Zaczęła głośno kichać. | „apsiu, apsiu” |
Mama pomogła Kasi szybko się osuszyć. Podała jej gorącą herbatę z malinowym sokiem, a jej wierny towarzysz wygrzewał się przy kaflowym piecu. |
16.04 czwartek
6latki KOTKI
Zabawa ruchowo-naśladowcza „Poranek w Afryce” (propozycja podkładu:https://www.youtube.com/watch?v=-h6aBciHHL4 ). Rodzic opowiada dzieciom następującą historię , którą wraz z dziećmi ilustruje ruchem i gestem: „Wyobraźmy sobie, że jesteśmy w Afryce, gdzie właśnie wstaje kolejny dzień. Stańmy w kręgu, a będzie nam łatwiej obserwować budzący się świat dzikich zwierząt. Pierwsze promienie słońca nieśmiało przedzierają się przez dzikie zarośla. W oddali widać zaspanego jeszcze słonia, który leniwie wyciąga trąbę. Z kolei małpa zgrabnie się przeciąga i ochoczo podskakuje. Popatrzmy w górę – tam papuga rozkłada swoje barwne skrzydła i właśnie wzbija się do lotu. A dziki królik nieśmiało wystawia z norki swój pyszczek i patrzy z uwagą, bo oto nadchodzi król zwierząt – lew. Lew dumnie kroczy, potrząsając swoją bujną grzywą i szeroko otwiera paszczę. Podległe mu zwierzęta radośnie go witają: słoń wymachuje trąbą, małpa podskakuje, papuga zatacza w powietrzu kręgi, królik kica. A w ślad za nimi witają go inne zwierzęta: flaming staje na jednej nodze, krokodyl szeroko rozwiera paszczę, węże się wiją. My jednak nie będziemy im już przeszkadzać. Ostatni raz spójrzmy na dziki świat.”
Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U
6latki PSZCZÓŁKI
Zabawa ruchowo-naśladowcza „Poranek w Afryce” (propozycja podkładu: https://www.youtube.com/watch?v=-h6aBciHHL4 ). Rodzic opowiada dzieciom następującą historię , którą wraz z dziećmi ilustruje ruchem i gestem: „Wyobraźmy sobie, że jesteśmy w Afryce, gdzie właśnie wstaje kolejny dzień. Stańmy w kręgu, a będzie nam łatwiej obserwować budzący się świat dzikich zwierząt. Pierwsze promienie słońca nieśmiało przedzierają się przez dzikie zarośla. W oddali widać zaspanego jeszcze słonia, który leniwie wyciąga trąbę. Z kolei małpa zgrabnie się przeciąga i ochoczo podskakuje. Popatrzmy w górę – tam papuga rozkłada swoje barwne skrzydła i właśnie wzbija się do lotu. A dziki królik nieśmiało wystawia z norki swój pyszczek i patrzy z uwagą, bo oto nadchodzi król zwierząt – lew. Lew dumnie kroczy, potrząsając swoją bujną grzywą i szeroko otwiera paszczę. Podległe mu zwierzęta radośnie go witają: słoń wymachuje trąbą, małpa podskakuje, papuga zatacza w powietrzu kręgi, królik kica. A w ślad za nimi witają go inne zwierzęta: flaming staje na jednej nodze, krokodyl szeroko rozwiera paszczę, węże się wiją. My jednak nie będziemy im już przeszkadzać. Ostatni raz spójrzmy na dziki świat.”
Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U
6latki ZAJĄCZKI
Zabawa ruchowo-naśladowcza „Poranek w Afryce” (propozycja podkładu: https://www.youtube.com/watch?v=-h6aBciHHL4 ). Rodzic opowiada dzieciom następującą historię , którą wraz z dziećmi ilustruje ruchem i gestem: „Wyobraźmy sobie, że jesteśmy w Afryce, gdzie właśnie wstaje kolejny dzień. Stańmy w kręgu, a będzie nam łatwiej obserwować budzący się świat dzikich zwierząt. Pierwsze promienie słońca nieśmiało przedzierają się przez dzikie zarośla. W oddali widać zaspanego jeszcze słonia, który leniwie wyciąga trąbę. Z kolei małpa zgrabnie się przeciąga i ochoczo podskakuje. Popatrzmy w górę – tam papuga rozkłada swoje barwne skrzydła i właśnie wzbija się do lotu. A dziki królik nieśmiało wystawia z norki swój pyszczek i patrzy z uwagą, bo oto nadchodzi król zwierząt – lew. Lew dumnie kroczy, potrząsając swoją bujną grzywą i szeroko otwiera paszczę. Podległe mu zwierzęta radośnie go witają: słoń wymachuje trąbą, małpa podskakuje, papuga zatacza w powietrzu kręgi, królik kica. A w ślad za nimi witają go inne zwierzęta: flaming staje na jednej nodze, krokodyl szeroko rozwiera paszczę, węże się wiją. My jednak nie będziemy im już przeszkadzać. Ostatni raz spójrzmy na dziki świat.” Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U
6latki GUMISIE
Zabawa ruchowo-naśladowcza „Poranek w Afryce” (https://www.youtube.com/watch?v=-h6aBciHHL4 ). Rodzic opowiada dzieciom następującą historię , którą wraz z dziećmi ilustruje ruchem i gestem: „Wyobraźmy sobie, że jesteśmy w Afryce, gdzie właśnie wstaje kolejny dzień. Stańmy w kręgu, a będzie nam łatwiej obserwować budzący się świat dzikich zwierząt. Pierwsze promienie słońca nieśmiało przedzierają się przez dzikie zarośla. W oddali widać zaspanego jeszcze słonia, który leniwie wyciąga trąbę. Z kolei małpa zgrabnie się przeciąga i ochoczo podskakuje. Popatrzmy w górę – tam papuga rozkłada swoje barwne skrzydła i właśnie wzbija się do lotu. A dziki królik nieśmiało wystawia z norki swój pyszczek i patrzy z uwagą, bo oto nadchodzi król zwierząt – lew. Lew dumnie kroczy, potrząsając swoją bujną grzywą i szeroko otwiera paszczę. Podległe mu zwierzęta radośnie go witają: słoń wymachuje trąbą, małpa podskakuje, papuga zatacza w powietrzu kręgi, królik kica. A w ślad za nimi witają go inne zwierzęta: flaming staje na jednej nodze, krokodyl szeroko rozwiera paszczę, węże się wiją. My jednak nie będziemy im już przeszkadzać. Ostatni raz spójrzmy na dziki świat.” Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U
4latki STOKROTKI
Zabawa improwizacyjna z wykorzystaniem arkuszy gazet „Deszczowa orkiestra” Propozycja utworu:https://www.youtube.com/watch?v=ny5AcnwkCLQ . Zabawa polega na naśladowaniu odgłosów deszczu poprzez uderzanie w trzymaną w jednej dłoni gazetę w określonym rytmie i z odpowiednim natężeniem według wskazań nauczyciela: mały deszczyk – delikatne stukanie w gazetę jednym palcem; ulewa – stukanie palcami w gazetę; grzmot – uderzenie otwartą dłonią w gazetę; wiatr – wachlowanie gazetą trzymaną oburącz; tęcza – zataczanie gazetą półkola nad głową.Spróbujcie śpiewać https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
5latki SŁONECZKA
Improwizacja kierowana „Poruszamy się jak…” (propozycja podkładu:https://www.youtube.com/watch?v=c8uxrypkqv4 ). Dzieci poruszają się swobodnie w rytm tanecznej muzyki. Na sygnał prowadzącego zmieniają sposób poruszania się i zaczynają ruszać się np.: jak staruszkowie, kangury/ślimaki/ ptaki/niedźwiedzie, jakby podłoga była gorącym piaskiem, jakby stopy przyklejały się do podłogi, jak samoloty/auta/ pociągi, jakby ich nogi były sprężynkami, jak zmęczone/radosne/złe/obrażone/szczęśliwe przedszkolaki. Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08
3latki MOTYLKI
Opowieść ruchowa „Nasionka” (propozycja podkładu:https://www.youtube.com/watch?v=6QTOjhKU20s&list=PLIFAAS9EWjQYOjhdp2JPTqFk8PIywZcc2 ). Dzieci siedzą na piętach, głowy mają oparte na kolanach. Rodzic snuje opowieść, którą dzieci (wraz z nim) ilustrują ruchem i gestem – stopniowo od pozycji wyjściowej przechodzą do pozycji stania na palcach z wyciągniętymi do góry ramionami: „Jest zima. Nasionka śpią uśpione pod śniegiem. Ale wraz ze zbliżającą się wiosną promienie słońca coraz mocniej je ogrzewają, a nasionka budzą się do życia. Każde nasionko wypuszcza kiełek, który powoli rośnie do góry, ku ogrzewającemu je słoneczku. Gdy nadciągają chmury – na nową roślinkę spada deszczyk, który obmywa ją i poi. Roślinka wypuszcza najpierw jeden listek, potem drugi, trzeci, czwarty… a na jej szczycie pojawia się pąk. Pąk powoli się rozwija, płatek po płatku. Rozkwita piękny kwiat, który zwraca swą twarz ku słońcu i uśmiecha się do niego.” Spróbujcie zaśpiewać piosenkę o zajączku https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
3latki MISIE
Opowieść ruchowa „Nasionka” (propozycja podkładu: https://www.youtube.com/watch?v=6QTOjhKU20s&list=PLIFAAS9EWjQYOjhdp2JPTqFk8PIywZcc2 ). Dzieci siedzą na piętach, głowy mają oparte na kolanach. Rodzic snuje opowieść, którą dzieci (wraz z nim) ilustrują ruchem i gestem – stopniowo od pozycji wyjściowej przechodzą do pozycji stania na palcach z wyciągniętymi do góry ramionami: „Jest zima. Nasionka śpią uśpione pod śniegiem. Ale wraz ze zbliżającą się wiosną promienie słońca coraz mocniej je ogrzewają, a nasionka budzą się do życia. Każde nasionko wypuszcza kiełek, który powoli rośnie do góry, ku ogrzewającemu je słoneczku. Gdy nadciągają chmury – na nową roślinkę spada deszczyk, który obmywa ją i poi. Roślinka wypuszcza najpierw jeden listek, potem drugi, trzeci, czwarty… a na jej szczycie pojawia się pąk. Pąk powoli się rozwija, płatek po płatku. Rozkwita piękny kwiat, który zwraca swą twarz ku słońcu i uśmiecha się do niego.” Spróbujcie zaśpiewać piosenkę o zajączku https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
6latki PSZCZÓŁKI
|
5.Zabawa ruchowa z elementem czworakowania oparta na melodii piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=HaL1x4DCo3k
Dzieci zamieniają się w „drzewa” zajmuje dowolne miejsca w pokoju, machają rękami w dwie strony .Przy drugiej zwrotce dzieci „zwierzęta” na czworakach spacerują – przy melodii piosenki. Kiedy zapadnie cisza (brak melodii) „zwierzęta czują niebezpieczeństwo” i chowają się.
4latki STOKROTKI
Zwracamy się do dziecka się do dzieci szeptem.
– Zamykamy oczy i przez chwilę wszyscy staramy się posłuchać „ciszy”. Zaśpiewajmy piosenkę „Budujemy ciszę”
https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvMDzieci słuchają i starają się ją naśladować.
– Wchodzimy do lasu, oddychamy świeżym powietrzem– marsz za prowadzącą, zatrzymują się i powoli wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami.
– Jesteśmy ptakami, fruniemy z gałęzi na gałąź– na palcach biegną za prowadzącą. Na hasło „odpoczywamy” przechodzą do przysiadu, opuszczają głowy, następnie ponownie „fruną”.
– Słychać szum leśnego strumyka. Za chwilę do wodopoju przyjdą zwierzęta, będziemy je obserwować. Wyciągamy lornetki– naśladują obserwowanie przez lornetkę. Następnie wykonują przeskoki obunóż przez „leśny strumyk”.
– Odpoczywamy na polanie– przechodzą do leżenia na plecach.
5latki SŁONECZKA
. Marsz po obwodzie koła w rytmie ćwierćnut do utworu https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk
Na hasło stop – dzieci zatrzymują się tworząc wymyśloną przez siebie figurę.
Na hasło start – poruszają się, jakby były ptakami, naśladując lot ptaków.
Na hasło kaczki – poruszają się jak kaczki.
Na hasło dzięcioły – tupią w rytmie szesnastek naśladując pracę dzięcioła.
https://www.youtube.com/watch?v=OExsW0uPFhY , posłuchajcie i wymieńcie ptaki występujące w piosence. Włączcie utwór jeszcze raz i mruczcie jego melodie.
3latki MISIE
Wymień nazwy zwierząt które słyszysz https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
Posłuchaj piosenki i poruszaj się jak zwierzęta wymienione w tekście.
6latki PSZCZÓŁKI
|
5.Zabawa ruchowa z elementem czworakowania oparta na melodii piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=HaL1x4DCo3k
Dzieci zamieniają się w „drzewa” zajmuje dowolne miejsca w pokoju, machają rękami w dwie strony .Przy drugiej zwrotce dzieci „zwierzęta” na czworakach spacerują – przy melodii piosenki. Kiedy zapadnie cisza (brak melodii) „zwierzęta czują niebezpieczeństwo” i chowają się.
4latki STOKROTKI
Zwracamy się do dziecka się do dzieci szeptem.
– Zamykamy oczy i przez chwilę wszyscy staramy się posłuchać „ciszy”. Zaśpiewajmy piosenkę „Budujemy ciszę”
https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvMDzieci słuchają i starają się ją naśladować.
– Wchodzimy do lasu, oddychamy świeżym powietrzem– marsz za prowadzącą, zatrzymują się i powoli wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami.
– Jesteśmy ptakami, fruniemy z gałęzi na gałąź– na palcach biegną za prowadzącą. Na hasło „odpoczywamy” przechodzą do przysiadu, opuszczają głowy, następnie ponownie „fruną”.
– Słychać szum leśnego strumyka. Za chwilę do wodopoju przyjdą zwierzęta, będziemy je obserwować. Wyciągamy lornetki– naśladują obserwowanie przez lornetkę. Następnie wykonują przeskoki obunóż przez „leśny strumyk”.
– Odpoczywamy na polanie– przechodzą do leżenia na plecach.
5latki SŁONECZKA
. Marsz po obwodzie koła w rytmie ćwierćnut do utworu https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk
Na hasło stop – dzieci zatrzymują się tworząc wymyśloną przez siebie figurę.
Na hasło start – poruszają się, jakby były ptakami, naśladując lot ptaków.
Na hasło kaczki – poruszają się jak kaczki.
Na hasło dzięcioły – tupią w rytmie szesnastek naśladując pracę dzięcioła.
https://www.youtube.com/watch?v=OExsW0uPFhY , posłuchajcie i wymieńcie ptaki występujące w piosence. Włączcie utwór jeszcze raz i mruczcie jego melodie.
3latki MISIE
Wymień nazwy zwierząt które słyszysz https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
Posłuchaj piosenki i poruszaj się jak zwierzęta wymienione w tekście.
08.04 środa
6latki GUMISIE
Improwizacja taneczna „Taniec kwiatów” (propozycja podkładu:https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc ). Dzieci indywidualnie i według własnego pomysłu tańczą z chustami w rytm pogodnej muzyki. Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U
4latki STOKROTKI
Zabawa rozluźniająca w parach „Rozwijanie pączków” (propozycja podkładu: https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c ). Dziecko (pączek kwiatu) przysiada na piętach, kładzie głowę na kolanach i chowa ją między ramionami, a drugie dziecko (promyk słońca) ostrożnie i powoli swoimi rękami otwiera „pączek”. Po wykonaniu ćwiczenia następuje zamiana ról. Spróbujcie śpiewać https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
6latki PSZCZÓŁKI
Improwizacja taneczna „Taniec kwiatów” (propozycja podkładu: https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc ). Dzieci indywidualnie i według własnego pomysłu tańczą z chustami w rytm pogodnej muzyki.
Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U 5latki SŁONECZKA
Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem szyfonowych chustek „Podmuchy wiatru” (propozycja podkładu:https://www.youtube.com/watch?v=XgbdqXGr1DQ ). Dziecko trzyma przed sobą chustę i dmuchając na nią, stara się poruszyć lekko najpierw prawy róg, potem lewy, a na końcu mocnymi dmuchnięciami wprawia w ruch całą chustę. Zaśpiewajcie piosenkę z poprzedniego tygodnia https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08
3latki MISIE
Ćwiczenie redukujące napięcie mięśniowe „Taniec z misiem” (propozycja podkładu:https://www.youtube.com/watch?v=mV_7xQwXepA ). Nauczyciel porusza różnymi częściami ciała pluszowego misia, a dzieci próbują wykonywać takie same ruchy jak miś (poruszają głową, rękami, nogami, głaszczą się po brzuchu, potrząsają całym ciałem itp.). Spróbujcie zaśpiewać piosenkę o zajączkuhttps://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
07.04 wtorek
3-latki MOTYLKI
Ćwiczenie redukujące napięcie mięśniowe „Taniec z misiem” (propozycja podkładu: https://www.youtube.com/watch?v=mV_7xQwXepA ). Rodzic porusza różnymi częściami ciała pluszowego misia, a dzieci próbują wykonywać takie same ruchy jak miś (poruszają głową, rękami, nogami, głaszczą się po brzuchu, potrząsają całym ciałem itp.). Spróbujcie zaśpiewać piosenkę o zajączku https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
6-latki ZAJĄCZKI
Improwizacja taneczna „Taniec kwiatów” (propozycja podkładu:https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc ). Dzieci indywidualnie i według własnego pomysłu tańczą z chustami w rytm pogodnej muzyki. Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U
6-latki KOTKI
Improwizacja taneczna „Taniec kwiatów” (propozycja podkładu: https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc ). Dzieci indywidualnie i według własnego pomysłu tańczą z chustami w rytm pogodnej muzyki. Zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U
02.04 czwartek
6latki KOTKI
Słuchajcie i starajcie się nauczyć piosenki https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U
Znajdźcie w domu przedmioty z których możecie stworzyć instrumenty np. pusta butelka wypełniona ryżem, ozdobiona papierem, gdy już zrobicie swoje instrumenty spróbujcie wygrywać rytm do utworu.
6latki PSZCZÓŁKI
Słuchajcie i starajcie się nauczyć piosenki https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U
Znajdźcie w domu przedmioty z których możecie stworzyć instrumenty np. pusta butelka wypełniona ryżem, ozdobiona papierem, gdy już zrobicie swoje instrumenty spróbujcie wygrywać rytm do utworu.
6latki ZAJĄCZKI
Słuchajcie i starajcie się nauczyć piosenki https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U
Znajdźcie w domu przedmioty z których możecie stworzyć instrumenty np. pusta butelka wypełniona ryżem, ozdobiona papierem, gdy już zrobicie swoje instrumenty spróbujcie wygrywać rytm do utworu.
6latki GUMISIE
Słuchajcie i starajcie się nauczyć piosenki https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U
Znajdźcie w domu przedmioty z których możecie stworzyć instrumenty np. pusta butelka wypełniona ryżem, ozdobiona papierem, gdy już zrobicie swoje instrumenty spróbujcie wygrywać rytm do utworu.
4latki STOKROTKI
Spróbujcie pokazywać to co słyszycie w piosence o zajączku https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
5latki SŁONECZKA
3latki MOTYLKI
Spróbujcie pokazywać to co słyszycie w piosence o zajączku https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
3latki MISIE
Spróbujcie pokazywać to co słyszycie w piosence o zajączku https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
5latki SŁONECZKA
Posłuchajcie piosenki, spróbujcie się jej nauczyć śpiewać https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08 Przy włączonej muzyce wszyscy biegamy, skaczemy, tańczymy…W pewnym momencie zatrzymujemy muzykę i wydajemy komendę:-Dotknij krzesła, albo biegniemy do drzwi, lub dotykamy podłogi…
01.04 środa
6latki GUMISIE
Proszę abyście wzięli do rąk dwie drewniane łyżki i włączyli utwór https://www.youtube.com/watch?v=R1cAHU-74uk , myślę , że już wiecie co dalej robimy- wystukujemy rytm utworu.
Teraz proszę abyście trochę potańczyli https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&list=PL4r90DVFiQ3H7iDQF0v9zXuuU9WutgWk_
4latki STOKROTKI
Zaczynamy od tańca https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4 . Teraz proszę aby opiekunowie przeczytali wiersz Ptasie Plotki lub włączyli https://www.youtube.com/watch?v=_4uwUEqApPc a dzieci swoim głosem naśladują różne ptaki:bociany, wrony, wróble, słowiki,
6latki PSZCZÓŁKI
Proszę abyście wzięli do rąk dwie drewniane łyżki i włączyli utwór https://www.youtube.com/watch?v=R1cAHU-74uk , myślę , że już wiecie co dalej robimy- wystukujemy rytm utworu.
Teraz proszę abyście trochę potańczyli https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&list=PL4r90DVFiQ3H7iDQF0v9zXuuU9WutgWk_
5latki SŁONECZKA
Wysłuchajcie piosenki, następnie narysujcie do niej ilustracje https://www.youtube.com/watch?v=38QNVaK7a-s , a potem zatańczcie https://www.youtube.com/watch?v=MJaia3iONK4
3latki MISIE
Proszę zapoznać dzieci z tekstem wiersza, następnie proszę aby dzieci powtarzały dźwięki wydobywające się z różnych przedmiotów w wierszu.
Pełno dźwięków jest dokoła,
wrona – kra, kra, kra, woła.
Wietrzyk szumi: szu, szu, szu,
krówka muczy: mu, mu, mu.
Deszczyk pada: kap, kap, kap,
woda chlupie: chlap, chlap, chlap.
Krzesło skrzypi: skrzyp, skrzyp, skrzyp,
zegar tyka : tik-tak, tik.
Kurczę piszczy: pi, pi, pi,
a pies groźnie szczeka kły: wrr.
Stuka obcas: stuk, stuk, stuk,
dzięcioł puka: puk, puk, puk.
Indyk woła: gul, gul, gul,
woda w rurach: bul, bul, bul.
Proszę aby dzieci zaśpiewały swoim opiekunom piosenkę
https://www.youtube.com/watch?v=C3hg36xItpM
31.03 wtorek
3-latki MOTYLKI
Proszę zapoznać dzieci z tekstem wiersza, następnie proszę aby dzieci powtarzały dźwięki wydobywające się z różnych przedmiotów w wierszu.
Pełno dźwięków jest dokoła,
wrona – kra, kra, kra, woła.
Wietrzyk szumi: szu, szu, szu,
krówka muczy: mu, mu, mu.
Deszczyk pada: kap, kap, kap,
woda chlupie: chlap, chlap, chlap.
Krzesło skrzypi: skrzyp, skrzyp, skrzyp,
zegar tyka : tik-tak, tik.
Kurczę piszczy: pi, pi, pi,
a pies groźnie szczeka kły: wrr.
Stuka obcas: stuk, stuk, stuk,
dzięcioł puka: puk, puk, puk.
Indyk woła: gul, gul, gul,
woda w rurach: bul, bul, bul.
Proszę aby dzieci zaśpiewały swoim opiekunom piosenkę
https://www.youtube.com/watch?v=C3hg36xItpM
6-latki ZAJĄCZKI
Proszę abyście wzięli do rąk dwie drewniane łyżki i włączyli utwór https://www.youtube.com/watch?v=R1cAHU-74uk , myślę , że już wiecie co dalej robimy- wystukujemy rytm utworu.
Teraz proszę abyście trochę potańczyli https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&list=PL4r90DVFiQ3H7iDQF0v9zXuuU9WutgWk_
6-latki KOTKI
Proszę abyście wzięli do rąk dwie drewniane łyżki i włączyli utwór https://www.youtube.com/watch?v=R1cAHU-74uk , myślę , że już wiecie co dalej robimy- wystukujemy rytm utworu.
Teraz proszę abyście trochę potańczyli https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&list=PL4r90DVFiQ3H7iDQF0v9zXuuU9WutgWk_
26.03.2020 czwartek
6latki KOTKI
Wesoła piosenka o planetach spróbujcie zaśpiewać refren, po wysłuchaniu utworu narysujcie planetę która podobała Wam się najbardziej.
https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
Proszę abyście ćwiczyli krok Poloneza (długi, krótki,krótki)
6latki PSZCZÓŁKI
Wesoła piosenka o planetach spróbujcie zaśpiewać refren, po wysłuchaniu utworu narysujcie planetę która podobała Wam się najbardziej.
https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
Proszę abyście ćwiczyli krok Poloneza (długi, krótki,krótki)
6latki ZAJĄCZKI
Wesoła piosenka o planetach spróbujcie zaśpiewać refren, po wysłuchaniu utworu narysujcie planetę która podobała Wam się najbardziej.
https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
Proszę abyście ćwiczyli krok Poloneza (długi, krótki,krótki)
6latki GUMISIE
Wesoła piosenka o planetach spróbujcie zaśpiewać refren, po wysłuchaniu utworu narysujcie planetę która podobała Wam się najbardziej.
https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
Proszę abyście ćwiczyli krok Poloneza (długi, krótki,krótki)
4latki STOKROTKI
Wykonajmy ćwiczenia ruchowe, pobawmy się w kotki. Koty wstają rano i przeciągają się wyciągając wszystkie swoje łapki jak najdalej. Gdy już rozciągną się powoli wychodzą na spacer, rozglądają się na boki w poszukiwaniu myszek… i robią kocie grzbiety.
Przytulcie swoją ulubioną zabawkę(misia,lalkę) i zaśpiewajcie mu kołysankę „Aaa aaa były sobie kotki dwa…”
5latki SŁONECZKA
Proszę aby dzieci naśladowały odgłosy: żabki (re re kum kum) kozy(meee) kaczki (kwa kwa).
Wysłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ i naśladujcie ruchem zwierzątka wymienione w tekście piosenki.
3latki MOTYLKI
Zabawa w autka. Osoba dorosła trzyma przedmiot w kolorze czerwonym i zielonym. Autka jeżdżą gdy widzą zielony kolor, zatrzymują się na kolor czerwony. Przypomnijcie sobie piosenkę o pracowitych praczkach https://www.youtube.com/watch?v=35ztvWERAQ0 i zatańczcie.
3latki MISIE
Zabawa w autka. Osoba dorosła trzyma przedmiot w kolorze czerwonym i zielonym. Autka jeżdżą gdy widzą zielony kolor, zatrzymują się na kolor czerwony. Przypomnijcie sobie piosenkę o pracowitych praczkach https://www.youtube.com/watch?v=35ztvWERAQ0 i zatańczcie.