Menu

Grupa V – MISIE

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC: CZERWIEC

TYDZIEŃ IWIOSNA NA WSI

TYDZIEŃ II DBAMY O PRZYRODĘ

TYDZIEŃ III- WAKACYJNE PODRÓŻE

 

TYDZIEŃ IV – POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS

 

Uwaga Rodzice!

PIOSENKA DO NAUKI:

„Żegnamy dziś przedszkole” (sł. i muz. J. Kucharczyk)  

 

  1. Tak niedawno przyszły dzieci do przedszkola,

jednak to już pożegnania dzisiaj pora.

Czas pożegnać lalki, misie i pajace,

czeka na nas szkoła.

Ref.: Dziś żegnamy się, choć tak smutno nam,

lecz przed nami nowy etap życia,

szkoła woła nas.

Zabierzemy stąd dobrych wspomnień moc.

Gdy będziemy tęsknić za przedszkolem,

odwiedzimy was.

  1. Już czekają nowe książki i zeszyty,

nowy plecak, nowy piórnik, długopisy.

Koleżanki i koledzy, nowa pani,

więc się już żegnamy.

Ref.: Dziś żegnamy się…

 

WIERSZ DO NAUKI:

 „Wakacyjne rady” – Wiera Badalska

Głowa nie jest od parady
I służyć Ci musi dalej
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
Kiedy słońce pali.Płynie w rzece woda,
Chłodna, bystra, czysta.
Tylko przy dorosłych
Z kąpieli korzystaj

Jagody nieznane,
Gdy zobaczysz w borze,
Nie zrywaj! Nie zjadaj,
Bo zatruć się możesz.

Biegać boso – przyjemnie,
Ale ważna rada:
Idąc na wycieczkę
Dobre buty wkładaj.

 

Urządzamy grzybobranie.

Jaka rada stąd wynika?

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,

Nie wkładaj go do koszyka.

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC: MAJ

TYDZIEŃ I MOJA OJCZYZNA

 

TYDZIEŃ II ŁĄKA W MAJU

TYDZIEŃ III ŚWIĘTO RODZICÓW

TYDZIEŃ IV NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI

Uwaga Rodzice!

PIOSENKA DO NAUKI:

„M jak mama, t jak tata” – (sł. i muz. K. Gowik)  

  1. Kiedy mama z tata mają wreszcie dla nas czas, wtedy, co najlepsze dają, bo kochają nas.

Kino, lody, rower, tańce i dni pełne słońca,

I wieczorne przytulańce, którym nie ma końca!

Ref.

M jak mama, t jak tata to jest, co lubię mieć!

Przygód przeżyć na pół świata i następnych tysiąc chcieć!!

M jak mama, t jak tata, słowa kwitną niby kwiat.

Wołam siostrę, wołam brata i ruszamy w wielki świat.

  1. Więc czekamy z utęsknieniem na te fajne dni,

gdy od rana już wiadomo, że dziś tylko my!

Tylko dla nas mama, tata, gdzieś tam inne sprawy,

Gry, zabawy, buźki, noski w bajek świat wyprawy.

Ref…

WIERSZ DO NAUKI:

 „Mama i Tata” – A. Widzowska

Mama i Tata to świat nasz cały,

Ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

To dobre, czułe, pomocne ręce

I kochające najmocniej serce.

To wyprawy do kraju baśni,

Wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

Loty huśtawką, prawie do słońca

Oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato,

Dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

Że nas kochacie, że o nas dbacie i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC: KWIECIEŃ

TYDZIEŃ I WIOSENNE POWROTY

TYDZIEŃ II WIOSNA NA WSI

TYDZIEŃ III WIELKANOC

TYDZIEŃ IV DBAMY O PRZYRODĘ

 

 

 

 

Uwaga Rodzice!

 

PIOSENKA DO NAUKI:

„Bocianek” (sł. i muz. K. Gowik)

Powróciły już bociany z dalekiego lotu.

Pełno teraz tu, na łące, tego ich klekotu.

Małe bocianki mocno dokazują

i rodzicom z gniazda wylatują.

Ref.: A tu kle, kle, kle, a tu kle, kle, kle.

To bocianek wita wiosnę.

A tu kle, kle, kle, a tu kle, kle, kle.

Wszędzie kwitną zioła i kwiaty radosne.

A tu kle, kle, kle, a tu kle, kle, kle.

To bocianek w polu śpiewa.

A tu kle, kle, kle, a tu kle, kle, kle.

Grzeje słonko i wiosennie szumią drzewa.

  1. Już bociany widać w gniazdach

przy polach i drogach.

Już po łąkach chodzą sobie

na swych długich nogach.

Małe bocianki, psotne i ciekawe,

już lądują z gniazda prosto w trawę!

Ref.: A tu kle, kle, kle…

  1. Jak to dobrze, że wróciły takie miłe ptaki.

Będą sobie zajadały żabki i ślimaki.

Małe bocianki bardzo szybko rosną,

tak jak wszystkie dzieci rosną wiosną!

 

WIERSZ DO NAUKI:

 „Strażnicy przyrody” – A. Widzowska

Kuku, kuku! – echo niesie.

To kukułkę słychać w lesie.

– Kuku, czekam! Kuku, dzieci!

Czy sprzątniecie swoje śmieci?

Płaczą sarny i jeżyki:

– Ach! Zamienią las w śmietniki!

Rudy lisek wyszedł z norki.

– Dzieci to są mądre stworki.

O! Zbierają już butelki

i zakrętki, i papierki.

Wiedzą, że ze szkiełka w lesie

straszny pożar się rozniesie!

Hyc! Wyskoczył zając Kicek.

– Chcecie poznać tajemnicę?

Każdy maluch las szanuje

i porządku w nim pilnuje.

Wie, że drzewo i roślina

oczyszczają dym z komina.

– Prawda – szepnął wilczek młody.

– Dzieci bronią swej przyrody.

Nikt nie goni nas z patykiem

i nie płoszy zwierząt krzykiem.

Po mrowiskach też nie skaczą.

Przecież wtedy mrówki płaczą!

Odezwała się sarenka:

– Pamiętają o ziarenkach,

w zimie dokarmiają ptaki.

Lubią nas te przedszkolaki!

Cieszmy się więc do rozpuku

i śpiewajmy: Kuku, kuku!

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC: MARZEC

TYDZIEŃ I ZWIERZĘTA Z DŻUNGLI I SAWANNY

TYDZIEŃ II ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW

TYDZIEŃ III MARCOWA POGODA

TYDZIEŃ IV WIOSENNE PRZEBUDZENIA

 

Uwaga Rodzice!

 

PIOSENKA DO NAUKI:

„Żartowniś marzec” (sł. i muz. K. Gowik)

 

  1. Idzie marzec poprzez pola i łąki podmokłe,

a ubranie ma od deszczu prawie całkiem mokre.

Gwiżdże sobie wesolutko, skacze tak radośnie!

Tu napsoci, tam napsoci swojej cioci, wiośnie.

Ref.: W marcu, w marcu jest jak w garncu,

taki pogodowy sos!

Kto nie wierzy, ten dostanie prztyczka w nos!

Kap, kap, kap, kap – deszcz.

Ciap, ciap, ciap, ciap – śnieg.

Puk, puk, puk, puk – grad.

Uuuuu – wiatr!

  1. Wiosna wzięła się pod boki,

dzieci jest jej szkoda.

– Oj, ty marcu łobuziaku, co to za pogoda!

Dzieci chcą iść do ogrodu, chcą iść na spacerek.

Przydałby się promyk słońca i ciepły wiaterek.

Ref.: W marcu, w marcu…

  1. Marzec skoczył hop! pod chmury

i mówi do cioci:

– Ciociu wiosno, zaraz słońce cały świat ozłoci.

Ale to jest przecież nudne, gdy tak słońce świeci.

Deszczu, śniegu, gradu troszkę rzucę więc na dzieci!

Ref.: W marcu, w marcu…

 

WIERSZ DO NAUKI:

 „Leśne piosenki” – M. Strękowska-Zaremba

Do, re, mi, do, re, mi,

skaczę sobie, dwa i trzy,

jedna nuta – jeden skok,

w przód, do góry, potem w bok.

Skaczę sobie pośród drzew,

a nad głową słyszę śpiew:

do, re, mi,

fa, sol, la,

ktoś te nuty w lesie gra.

Mruczy, nuci, gwiżdże, śpiewa,

w rytm melodii szumią drzewa,

wkoło słyszę skoczne dźwięki…

Czy to leśne są piosenki?

Tony niskie i wysokie,

zerkam w górę jednym okiem,

widzę ptaki, ćwiczą gamę,

myślą, że są w lesie same.

Chcesz im pomóc, powtórz to:

do, re, mi,

fa, sol, la,

si, do.

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC: LUTY

TYDZIEŃ I FERIE W PRZEDSZKOLU

 

TYDZIEŃ II BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI

 

TYDZIEŃ III MUZYKA WOKŁÓŁ NAS

 

TYDZIEŃ IV NIE JESTEŚMY SAMI W KOSMOSIE

 

POCZĄTKOWA NAUKA CZYTANIA I PISANIA

Słuch fonematyczny

Przygotowanie do czytania

Przygotowanie do pisania

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna – ustalanie położenia obiektów względem własnej osoby.

Liczenie:

 

 

Uwaga Rodzice!

 

 

 

PIOSENKA DO NAUKI:

„Każdy chciałby być odkrywcą”.” – sł. i muz. K. Gowik

  1. Znam już dobrze kraj nasz, Polskę, miasta, góry, morze.

Byłem także w innych krajach –  zwiedziłem Europę.

Ref.: Chcę poznać cały świat:

kontynenty, morza, oceany.

A kiedy już na Ziemi wszystko zwiedzę,

rakietą w kosmos polecę.

  1. Znam też inne kontynenty: Azję i Afrykę,

a niedługo także zwiedzę ogromną Amerykę.

Ref.: Chcę poznać cały świat…

  1. Będę pływał wielkim statkiem, latał samolotem,

podróżował autokarem i jeździł autostopem.

Ref.: Chcę poznać cały świat…

WIERSZ DO NAUKI:

 „Ufoludki” – J. Koczanowska

W piaskownicy za przedszkolem wylądował srebrny spodek,

a ze spodka już po chwili ufoludki wyskoczyły.

Małe, zwinne i zielone, mądre                              i zaciekawione,

wymierzyły i zbadały ławki, piłki, trawnik cały.

Odleciały Mleczną Drogą na planetę Togo-Togo.

Został po nich pył magiczny,

taki był mój sen kosmiczny.

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ

TYDZIEŃ I i II MIJAJĄ DNI, MIESIĄCE, LATA…

 

TYDZIEŃ III ZIMA I ZWIERZĘTA

 

TYDZIEŃ IV BABCIA I DZIADEK

 

TYDZIEŃ V FERIE W PRZEDSZKOLU

 

POCZĄTKOWA NAUKA CZYTANIA I PISANIA

Słuch fonematyczny

Przygotowanie do czytania

Przygotowanie do pisania

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna – ustalanie położenia obiektów względem własnej osoby.

Liczenie:

 

 

Uwaga Rodzice!

 

 

PIOSENKA DO NAUKI:

„Kraina babci i dziadka” – sł. i muz. K. Gowik

  1. Mama w pracy, tata w pracy, mało widzą nas
    Ale za to babcia z dziadkiem zawsze mają czas.
    Mama w biegu, tata w biegu, śpieszą się, co dnia.
    Ale za to  babcia z dziadkiem mają niezły plan!
    Drzwi krainy czarodziejskiej otwierają nam!

 

Ref.: A tam lody kolorowe i zabawki odlotowe,
karuzela i spacer z psem,
wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem!
A tam kotki jak kłębuszki, a tam bitwa na poduszki.
Potem pizza, a może dżem?
Wszystko wyczarowała dziadek z babcią, ja to wiem!

 

  1. Mama stara się jak może, by być bliżej nas,
    ale ciągle goni, goni ją ten wstrętny czas!
    Tata stara się jak może, aby z nami być,
    ale trudno jest na co dzień tak spokojnie żyć.
    Babcia z dziadkiem zapraszają, by się u nich skryć! 

 

Ref.: A tam lody kolorowe i zabawki odlotowe…

 

WIERSZ DO NAUKI:

 „Kocham babcię i dziadka” – B. Froma

Kocham mocno babcię, dziadka-

To nie żart, moi mili,

dzisiaj im życzenia składam,

by sto latek jeszcze żyli.

Kiedy smutek mnie ogarnia

i wszystkiego mam już dosyć,

dziadek mocno mnie przytuli,

o to go nie trzeba prosić.

Gdy pomyślę o łakociach,

babcia zaraz coś upiecze.

Muszę przyznać, te wypieki

najwspanialsze są na świecie.

Babcia z dziadkiem w wolnych chwilach

przekazują wciąż wytrwale

swym kochanym wnukom, wnuczkom

rad życiowych całą gamę.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

TYDZIEŃ I JAK WYGLĄDAŁ ŚWIAT PRZED MILIONAMI LAT

 

 

TYDZIEŃ II IDZIE ZIMA ZE ŚNIEGIEM

 

 

TYDZIEŃ III IDĄ ŚWIĘTA

 

TYDZIEŃ IV ŚWIĘTA

 

POCZĄTKOWA NAUKA CZYTANIA I PISANIA

Słuch fonematyczny

Przygotowanie do czytania

Przygotowanie do pisania

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna – ustalanie położenia obiektów względem własnej osoby.

Liczenie:

 

Uwaga Rodzice!

 

PIOSENKA DO NAUKI:

„W grudniowe noce” – sł. Jadwiga Urbanowicz

 

W grudniowe noce, zimowe noce
Dzieciątko Boże z zimna dygoce.
Idzie przez pola pokryte szronem,
wiatr mu wydzwania piosnki znajome.

Ref. Hej kolęda, kolęda, hej kolędy to czas.
Kto ogrzeje, rączęta, kto schronienie mu da?
Hej kolęda, kolęda hej kolędy to czas.
Kto ogrzeje, rączęta kto schronienie mu da?

Tyle tych domów i okien tyle,
może Go schronią choćby przez chwilę.
Może przygarną do serca ludzie,
może nakarmią, nim dalej pójdzie.

Ref. Hej kolęda, kolęda…..

Świeczki się jarzą w świerkach zielonych
i złote gwiazdy wieńczą korony,
bo zewsząd dzwoni kolęda święta,
lecz o Nim, o Nim nikt nie pamięta.
Ref. Hej kolęda, kolęda….

 

WIERSZ DO NAUKI:

 „Wieczór wigilijny” – T. Kubiak 

Biały obrus lśni na stole,

pod obrusem siano.

Płoną świeczki na choince

co tu przyszła na noc.

Na talerzu kluski z makiem,

karp jak księżyc srebrny.

Zasiadają wokół stołu

dziadek z babcią, krewni.

Już się z sobą podzielili

opłatkiem rodzice.

Już złożyli wszyscy wszystkim

moc serdecznych życzeń.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD

TYDZIEŃ I – Moja rodzina.

 

TYDZIEŃ II – Polska – moja ojczyzna.

 

TYDZIEŃ III – Mój dom.

 

TYDZIEŃ IV – Moje prawa i obowiązki.

TYDZIEŃ V – Moje zdrowie i bezpieczeństwo.

POCZĄTKOWA NAUKA CZYTANIA I PISANIA

Słuch fonematyczny

Przygotowanie do czytania

Przygotowanie do pisania

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna – ustalanie położenia obiektów względem własnej osoby.

Liczenie:

 

Uwaga Rodzice!

 

 

PIOSENKA DO NAUKI:

„Magiczne miejsce” – sł. i muz. K. Gowik

1.Marzył kiedyś mi się dom z żelków i karmelków,

a przed domem słodki płot z dropsów i wafelków.

Wolę jednak to, co mam, bo już teraz wiem,

że mój dom prawdziwy jest, a tamten był snem.

 

Ref.: Teraz już wiem, że mój dom to magiczne miejsce.

W każdym kącie, tu i tam bije jego serce.

Tutaj jem, tutaj śpię, tutaj skarby swoje mam.

Tutaj czeka mama, tata, tu nie jestem nigdy sam!

 

2.Kto by nie chciał królem być, królem lub królewną.

Mieszkać w zamku, złoto mieć i zabawek pełno.

Wolę jednak to, co mam, bo już teraz wiem,

Że mój dom prawdziwy jest, a zamek był snem.

Ref.: Teraz wiem…

  1. W czarodziejskim świecie być każdy chciałby przecież.

Zaczarować, co się da, na calutkim świecie.

Wolę jednak to, co mam, bo już teraz wiem,

Że mój dom prawdziwy jest, inne były snem.

Ref.: Teraz wiem….

 

 

 

WIERSZ DO NAUKI:

 „Moje prawa” – J. Kucharczyk

 Chociaż lat mam tak niewiele,

 mam już swoje prawa,

 chcę być zawsze szanowany

 i chcę być kochany.

 I chcę, by dorośli o mnie dbali,

 bym mógł szczęśliwie dorastać.

 Bo prawo do szczęścia każdy ma,

 nawet gdy ma mało lat.

Każdy człowiek, nawet mały,

 ma też obowiązki,

 więc jak umiem, tak pomagam

 mamie, tacie, siostrze.

 Uczę się najlepiej jak potrafię,

 by kiedyś dobrze pracować.

 Bo obowiązki też każdy ma,

 nawet, gdy ma mało lat.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

TYDZIEŃ I – Idzie jesień…przez ogród i sad.

 

TYDZIEŃ II – Idzie jesień…do zwierząt.

 

 

TYDZIEŃ III – Co z czego otrzymujemy.

 

TYDZIEŃ IV – Idzie jesień… z deszczem.

POCZĄTKOWA NAUKA CZYTANIA I PISANIA

Słuch fonematyczny

Przygotowanie do czytania

Przygotowanie do pisania

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna – ustalanie położenia obiektów względem własnej osoby.

Liczenie:

Uwaga Rodzice!

PIOSENKA DO NAUKI:

„Niteczka do niteczki” – sł. i muz. K. Gowik

1.Niteczka do niteczki, kuleczka do kuleczki,

grzybek go grzybka we wrzosach w lesie,

tak rozpoczyna się jesień.

Listek do listka wiatr ciepły niesie.

Tak rozpoczyna się jesień

Ref: I wirujemy, wirujemy, wiuuuuu

I kołyszemy, kołyszemy, szuuuu

I zaplatamy babie lato w długą nić,

bo jesień wesoła ma być!

I zaplatamy babie lato w długą nić,

bo jesień wesoła ma być!

  1. Jabłuszko do jabłuszka, orzeszek do orzeszka,

gruszka do gruszki w sadzie pachnącym,

to jesień u nas już mieszka!

I jarzębina w parku szumiącym

To jesień u nas już mieszka!

Ref: I wirujemy, wirujemy…..

WIERSZ DO NAUKI:

 „Szara pogoda” – K. Datkun-Czerniak

Szara chmurka, obok druga,

pełne kropel dżdżu.

Deszczyk pada już od rana,

smutno, smutno mu.
Szare pole, lasy szare,
kiedy pada deszcz.

Szare niebo, łąki szare,

wszędzie szaro jest.

A tu pada, pada, pada

już przez cały dzień!

Oj, deszczyku, już wystarczy,

zmień pogodę – zmień!

Niech rozzłoci się słonecznie

Wszystko wkoło nas,

a szarości niech odpłyną.

Już słoneczka czas!

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

TYDZIEŃ I – To jestem ja.

TYDZIEŃ II– Moja grupa.

TYDZIEŃ III– Moja droga do przedszkola.

TYDZIEŃ IV– Idzie jesień… przez las, park.

POCZĄTKOWA NAUKA CZYTANIA I PISANIA

Słuch fonematyczny

 

Przygotowanie do czytania

Przygotowanie do pisania

Uwaga Rodzice!

 

PIOSENKA DO NAUKI:

  1. Jedźmy dziś do domu dziadków – prosi Ada

Dziadek cudnie tak o ptakach opowiada.

Na wycieczkę – niespodziankę z nim pójdziemy,

a od babci pyszne lody dostaniemy.

 

Ref.: 

To jest Ada, a to Olek, siostra i brat.

Małe przedszkolaki, które odkrywają świat.

Z przyjaciółmi przygód mają wiele, co dnia

I wesoło uśmiechają się, o tak.

Z przyjaciółmi przygód mają wiele, co dnia

I wesoło uśmiechają się, o tak.

 

  1. Tata często na rowery dzieci bierze

Mówi, jak najlepiej jeździć na rowerze

Na wypadek, gdyby zranił ktoś kolana

Razem z nami jedzie lekarz, czyli mama.

Ref:
To jest Ada, a to Olek, siostra i brat….

 

WIERSZ  DO NAUKI:

„Światła sygnalizatora” – D. Gellner

 

Idą dzieci, idą dzieci,

a nad jezdnią sygnał świeci.

Mam czerwone wielkie oko,

buzię mam jak mak.

Gdy pokażę się nad jezdnią,

wołam do was tak –

Uwaga! Czerwone światło!

Stój! O wypadek łatwo.

Mam zielone piękne oko,

zielone jak liść –

gdy się zazielenię w górze,

to możecie iść.

Zielone światło, zielone!

Przechodźcie na drugą stronę.