Menu

Grupa I – SŁONECZKA

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC CZERWIEC

 

TYDZIEŃ I- Wszystkie dzieci są nasze.

 

TYDZIEŃ II- Na moim podwórku.

 

TYDZIEŃ III- Zbliżają się wakacje.

 

TYDZIEŃ IV- Bezpieczne wakacje.

Codzienne ćwiczenia logopedyczne, artykulacyjne i oddechowe usprawniające narządy mowy dziecka.

 

PIOSENKA I WIERSZ DO NAUKI W MIESIĄCU CZERWCU:

Piosenka pt. „ Już wkrótce wakacje”

  1. Już wkrótce wakacje i piękna pogoda,

wyjedźmy więc czym prędzej,

bo każdej chwili szkoda.

Ref.: Gdzie grzywy morskich fal,

gdzie słońca złoty blask,

gdzie ptaków leśny chór

swym śpiewem wita nas.

 

  1. Żegnamy się z panią,

z Maciusiem i z Anią,

gotowi, spakowani,

dziś w drogę wyruszamy.

Ref.: Gdzie grzywy morskich fal…

 

III. Lecimy, jedziemy,

idziemy, płyniemy,

powietrzem, lądem, wodą,

by spotkać się z przyrodą.

Ref.: Gdzie grzywy morskich fal…

                                                            Wiersz pt. „Pożegnanie”

                                      Minął roczek szkolny, na wakacje nadszedł czas.

                                      Pożegnać przedszkole winien każdy z nas.

                                      Żegnamy was, misie i lalki w wózeczkach,

                                      samochody, książki, kredki w pudełeczkach.

                                      Żegnamy, żegnamy, na wakacje czas.

                                      A gdy się już skończą –

                                      wróci każdy z nas.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC MAJ

TYDZIEŃ I i II- Łąka wiosną.

 

TYDZIEŃ III- Wiosna na wsi.

TYDZIEŃ IV- Moi rodzice.

TYDZIEŃ V- Znamy różne zawody.

Codzienne ćwiczenia logopedyczne, artykulacyjne i oddechowe usprawniające narządy mowy dziecka

 

PIOSENKA I WIERSZ DO NAUKI W MIESIĄCU MAJU

Piosenka pt. „Kocham Cię, Ti Amo, Je T’aime”

  1. Usiądź mamo przy mnie blisko
    I posłuchaj tych słów,
    Ty z pewnością znasz to wszystko,
    Jednak powiem to znów.Ref. Kocham Cię Ti Amo je taime
    I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
    Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
    Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

    2. Popatrz mamo w moje oczy
    Ujrzysz w nich miłość mą.
    Nawet bardzo późno w nocy
    Śpiewać będę Ci to.

Ref. Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

Wiersz pt. „Dwie połówki”

Mama, tata to mądre główki
Są jak jabłka dwie połówki
Tata w piłkę ze mną gra
Mama sto pomysłów ma.

Tata rower zreperuje
Mama siniak pocałuje
Tata zimą ciągnie sanki
Mama z kwiatów plecie wianki.

Mama, tata mądre główki
Są jak jabłka dwie połówki
Co za jabłko mówię wam
Jaki skarb ja w domu mam…

 

 

                    

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

 

Chciałbym być sportowcem

– słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Gimnastyka”

– wykonanie krążka do ćwiczeń

– zabawa relaksująca „W środku leży kamień”

– zabawa przy piosence „Chcę być sportowcem”

– „Kolorowe piłeczki”- ćwiczenia klasyfikacyjne

– „Moje zabawy na powietrzu”- malowanie scen realnych

– słuchanie opowiadania G. Kasdepke „Słupek”

– zawody sportowe na placu przedszkolnym

 

Co się dzieje w kosmosie

– słuchanie opowiadania A.Onichimowskiej  „Zasypianka z ufoludkiem”

– ćwiczenia wizualizacyjne „Wyprawa na zieloną planetę”

– „Życie na zielonej planecie”- wykonanie rysunku zieloną kredką

– zabawy przy piosence „Chciałbym zostać kosmonautą”

– „Gwiazdy, gwiazdeczki”- ćwiczenia klasyfikacyjne

– „W kosmosie”- praca zbiorowa

– słuchanie opowiadania D. Wawiłow , N. Usenko „UFO”

 

Wielkanoc

– słuchanie wiersza D.Gellner „Wielkanocne kolory”

– inscenizowanie utworu T.Fiutowskiej „Awantura o jajko”

– „Kartka wielkanocna”- wykonanie z różnych elementów dekoracyjnych kartki wielkanocnej

– ćwiczenia w liczeniu „Na wiejskim podwórku

– zabawy przy piosence „Wielkanocny koszyczek”

– kolorowanie rysunków jajek

– rysowanie wzorów po śladzie na konturze jajka

– historyjka obrazkowa „ Wielkanocna niespodzianka”

– „Kury i kurczątka”- ćwiczenia ortofoniczne

 

Dbamy o przyrodę

– słuchanie opowiadania H. Koszutskiej „Drzewko Maciusia”

– opowieść relaksacyjna „Zając, który nie ma domu”

– „Piękny świat roślin”- malowanie palcami

– zabawy przy piosence „Dbajmy o przyrodę”

– „Jaka piękna jest przyroda”- liczenie w zakresie pięciu

– wykonanie owadów z materiałów odpadowych

– słuchanie fragmentu wiersza J. Kasperkowiak „Mali strażnicy przyrody

 

Piosenka do nauki

Wśród kolorowych jajek baranek biały śpi,

Przytulił się do baziek, Wielkanoc mu się śni.

 

Ref. La li, la, la, li, la, li, li ,la

Wielkanoc mu się śni.

 

Cukrowe ma futerko, cukrowe nóżki ma,

Cukrowym małym dzwonkiem cukrowe piosnki gra.

 

Ref. La li, la, la, li, la, li, li ,la

Cukrowe piosnki gra.

 

A obok mały zając wystawił uszka swe,

Wygląda, nasłuchuje, Wielkanoc zbliża się.

 

Ref. La li, la, la, li, la, li, li ,la

Wielkanoc zbliża się.

 

Jest cały z czekolady, ubranko srebrne lśni,

Położył się w koszyczku, Wielkanoc mu się śni.

 

Ref. La li, la, la, li, la, li, li ,la

Wielkanoc mu się śni.

 

Wiersz do nauki J.Koczanowskiej „Gimnastyka”.

 

Gimnastyka to zabawa,

Ale także ważna sprawa,

Bo to sposób jest jedyny,

Żeby silnym być i zwinnym.

 

Skłony, skoki i przysiady,

Trzeba ćwiczyć- nie ma rady!

To dla zdrowia i urody

Niezawodne są metody.

 

              

    

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC MARZEC

 

 TYDZIEŃ I – Chciałbym być aktorem.

 

TYDZIEŃ II- Jestem Polakiem i Europejczykiem.

TYDZIEŃ III- Nadeszła wiosna.

TYDZIEŃ IV- Chciałbym być muzykiem.

Codzienne ćwiczenia logopedyczne, artykulacyjne i oddechowe usprawniające narządy mowy dziecka.

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Spacery w najbliższej okolicy przedszkola. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.                                  Prosimy o zapewnienie ubranek na zmianę w szatni.

 

PIOSENKA I WIERSZ DO NAUKI W MIESIĄCU MARCU:

Piosenka pt. „Zielona wiosna”

  1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały i coś do ucha sobie szeptały.

Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,

kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum.

  1. Przyleciał bociek, usiadł na płocie i do drugiego boćka klekoce.

Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,

kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.

III. Wszystko usłyszał mały wróbelek i przetłumaczył na ptasie trele.

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,

ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,

wiosna, wiosna jest już wśród nas.

Wiersz ,, Wiosna Tuż  tuż”

Wiosna, wiosna już tuż, tuż,

Płaszcz słomiany spada z róż,

Pączki ma już każdy krzak,

To jest wiosny pierwszy znak,

Drugi znak- zielony liść,

Na wycieczkę czas już iść,

Biegać łąką ile tchu, szukać wiosny tam i tu.

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC Luty

 

 Ferie zimowe w przedszkolu. ( 2- tygodnie)

TYDZIEŃ I – Jestem samodzielny w kuchni.

 

 

 

TYDZIEŃ II– W krainie baśni.

TYDZIEŃ III- Chcę być matematykiem.

Codzienne ćwiczenia logopedyczne, artykulacyjne i oddechowe usprawniające narządy mowy dziecka.

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Spacery w najbliższej okolicy przedszkola. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.                                    Prosimy o zapewnienie ubranek na zmianę w szatni.

 

UWAGA!

Zachęcam rodziców do czynnego udziału w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.                Tym, którzy poświęcili dzieciom czas i już wzięli udział serdecznie dziękuję.

 

 

PIOSENKA I WIERSZ DO NAUKI W MIESIĄCU LUTYM:

PIOSENKA „Szewczyk Dratewka”

                                                 Bardzo dawno temu

                                                 w prastarym Krakowie

                                                 mieszkał sobie Szewc Dratewka

                                                 o Którym opowiem

                                 Był on bardzo dzielny

                                 a więc wkrótce go poznało

                                 miasto prawie całe

                                 byłoby jak w raju

                                 gdyby nie godzina

                                 smok wawelski, który rykiem

                                 dzień każdy zaczyna

                                 wielu było śmiałków

                                 co go zgładzić chciało

                                 bardzo wszyscy się starali

                                 lecz się nie udało

                                 widząc szewc Dratewka

                                 twarze przerażone

                                 zaszył w skórach dwóch owieczek

                                 węgle rozżarzone

                                 co się później działo

                                  dobrze wszyscy wiecie

                                  od tej pory groźnych smoków

                                  nie ma już na świecie.

 

Wiersz pt. „Kuchareczka”

Kuchareczka mała ciasto ucierała,

ugniatała, wałkowała

i ciasteczka wycinała.

 

Wiersz I. Suchorzewskiej „Bolą ząbki na gołąbki…”

– Bolą ząbki na gołąbki,

a na ciasto jakoś nie!

Brzuszek wcale nie chce klusek,

lecz deseru chce!

– W gardle boli mnie gruczołek,

kiedy patrzę na rosołek,

i nie mogę jeść!

Nie chcę, Babciu, nawet wody,

tylko waniliowe lody.

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC STYCZEŃ 

 TYDZIEŃ I i II – Zwierzęta są głodne.

 

 

TYDZIEŃ III– Zimowe zabawy.

TYDZIEŃ IV-  Babcia i dziadek.

Codzienne ćwiczenia logopedyczne, artykulacyjne i oddechowe usprawniające narządy mowy dziecka.

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Spacery w najbliższej okolicy przedszkola. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych. Prosimy o zapewnienie ubranek na zmianę w szatni.

 

PIOSENKA I WIERSZ DO NAUKI W MIESIĄCU STYCZNIU:

Wiersz pt.: „Ile gwiazd”

Ile gwiazd na niebie lśni

Tyle przynieś Nowy Roku

Naszym drogim Babciom, Dziadkom

Jasnych i szczęśliwych dni.

Nowy Roku dużo zdrowia

I pociechy z wnuków daj

By w radości i bez smutków

Każdy dzień się zmieniał w raj.

Piosenka „Kochanej babci”

I. Kochanej babci w naszej piosence  

życzymy stu lat, a nawet więcej,

w szczęściu i zdrowiu tak wielu dni

życzymy dzisiaj, babuniu, ci,

życzymy dzisiaj, babuniu, ci.

II. Nie wiesz, jak bardzo ciebie kochamy,

ty jesteś mamą najdroższej mamy,

w szczęściu i zdrowiu tak wielu dni…

III. W ostatniej zwrotce znów zaśpiewamy,

żyj, babciu, sto lat, tak cię kochamy,

w szczęściu i zdrowiu tak wielu dni…

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

 

 TYDZIEŃ I – Domowi ulubieńcy

 

 

 TYDZIEŃ II – To już zima.

 

 

TYDZIEŃ III i IV- Święta tuż-tuż.

 

 

 

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Spacery w najbliższej okolicy przedszkola. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych. Prosimy                               o zapewnienie ubranek na zmianę w szatni.

Codziennie o godz. 8:30 prowadzone będą ćwiczenia i zabawy logopedyczne rozwijające narządy mowy.

UWAGA!

6.12.2018 r. (czwartek) odwiedzi nas Mikołaj (proszę, aby dzieci przyniosły czapkę Mikołaja),

– Zachęcam rodziców do czynnego udziału w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.                Tym, którzy poświęcili dzieciom czas i już wzięli udział serdecznie dziękuję.

 

PIOSENKA I WIERSZ DO NAUKI W MIESIĄCU GRUDNIU:

 

Piosenka pt.: „Choinka”

 

  1. Stała pod śniegiem panna zielona

Nikt prócz zająca nie kochał jej

Nadeszły święta i przyszła do nas

Pachnący gościu ,prosimy wejdź!

 

Ref. Choinko piękna jak las,

Choinko zostań wśród nas! 2x

 

  1. Jak długo zechcesz, z nami pozostań,

niech pachnie tobą domowy kąt.

Wieszając jabłka na twych gałązkach

życzymy wszystkim Wesołych Świąt.

 

 Ref. Choinko…

 

 

                                                      Wiersz  I. Salach „Choineczka”

 

                                                        Choineczka mała

                                                        w lesie sobie stała.

                                                       Wiatr ją lulał do snu,

                                                       więc się kołysała.

 

                                                       Przywieźli ją ludzie

                                                       po zmarzniętej grudzie.

                                                      Teraz cieszy dzieci.

                                                      Widzicie, jak świeci?

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC LISTOPAD

 

TYDZIEŃ I  – Pada deszcz.

 

 

TYDZIEŃ II  – Nasza Ojczyzna

 

          

 

 

TYDZIEŃ II – Dbamy o nasze zdrowie.

TYDZIEŃ III- Tutaj rosły paprocie.

TYDZIEŃ IV – Urządzenia elektryczne.

TYDZIEŃ V – Dbamy o nasze zdrowie.

 

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Spacery w najbliższej okolicy przedszkola. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

Codziennie o godz. 8:30  prowadzone będą ćwiczenia i zabawy logopedyczne rozwijające narządy mowy.

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU LISTOPADZIE

 

                                           Piosenka do nauki pt. „Listopadzie”

 

  1. Listopadzie, listopadzie, pospadały liście z drzew.

Co się stało? Co się stało? Nawet ptaków umilkł śpiew.

Ref.: Zła pogoda, wieje wiatr, szare chmury niesie,

z nieba pada deszcz i grad, strąca liście w lesie.

  1. Listopadzie, listopadzie, coraz trudniej rano wstać.

Bo gdy ciemno za oknami, każdy chciałby dłużej spać.

Ref.: Zła pogoda, wieje wiatr…

                                                Wiersz do nauki pt. „ Pada deszcz”

 

Pada, pada deszcz,
do przedszkola śpiesz się, śpiesz.

Masz parasol, masz kalosze,
pelerynę załóż proszę.

Do przedszkola śpiesz się, śpiesz,
śpiesz się, śpiesz.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

  

TYDZIEŃ I  – Jesień w sadzie.

 

TYDZIEŃ II – Jesień w ogrodzie.

 

TYDZIEŃ III- O sobie samym.

 

 

TYDZIEŃ IV – Moje zmysły.

 

 

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Spacery w najbliższej okolicy przedszkola. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU PAŹDZIERNIKU

 

                                              Wiersz pt.: „Smaczne śliwki i jabłuszka”

                                                           Smaczne śliwki i jabłuszka

                                                           wędrują z buzi do brzuszka.

                                                           Smaczne są i bardzo zdrowe

                                                           gruszki jabłka surowe.

                                                           Jedzą je Zosia i Witek,

                                                           ale tylko te umyte.

 

Piosenka pt. „ Małe czerwone jabłuszko”.

 

  1. Małe czerwone jabłuszko
    tańczy dziś pod drzewem z gruszką.
    Ref. Za rączki się trzymają
    i w koło obracają        (x2)
  2. Małe czerwone jabłuszko
    tańczy dziś pod drzewem z gruszką
    Ref. Jabłuszko podskakuje
    a gruszka przytupuje   (x2)
  3. Małe czerwone jabłuszko
    tańczy dziś pod drzewem z gruszką
    Ref. W rączki klaszcze jabłuszko
    razem z dojrzałą gruszką  (x2)

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

TYDZIEŃ I  – W przedszkolu.

TYDZIEŃ II – Droga do przedszkola.

 

TYDZIEŃ III – Nadeszła jesień.

TYDZIEŃ IV – Co robią zwierzęta jesienią?

 

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

 

05.09.2018 r. (czwartek) o godz. 15:30 – Zebranie organizacyjne dla rodziców

 

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU WRZEŚNIU

 

Piosenka pt.: „Zbieramy grzyby”

  1. Z wielkim koszem idzie jesień po lesie.

Co w tym koszu Pani Jesień nam niesie?

Ref. Kurki, rydze i maślaki,

borowiki i kozaki

pozbieramy dziś. (bis)

  1. Muchomora ominiemy z daleka.

Niech muchomor na złe muchy tu czeka.

Ref. Kurki, rydze i maślaki…

  1. Poszukamy żółtych kurek pod sosną.

Nad potokiem smaczne rydze nam rosną.

Ref. Kurki, rydze i maślaki…

 

 

                                                     Wiersz „Kolczasty jeżyk” D. Gellner
                                                                   To jest jeżyk.
                                                                   Mały jeżyk.
                                                                   Jeżyk z kolców ma kołnierzyk.
                                                                   Z kolców płaszczyk,
                                                                   z kolców szalik,
                                                                    tylko nosek jak koralik.