ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC CZERWIEC 

TYDZIEŃ I – Dziecięce przyjaźnie.

  • Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Dzieci na Ziemi”- zwrócenie uwagi dzieci na ich prawa oraz na to, że wszystkie dzieci na Ziemi obchodzą swoje święto 1 czerwca;
  • Zabawy przy piosence „Święto dzieci”- rozwijanie poczucia rytmu podczas gry na instrumentach;
  • Słuchanie opowiadania D. Wawiłow „Chcę mieć przyjaciela”- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • Zabawa matematyczna „W murzyńskiej wiosce”- ćwiczenia w liczeniu i tworzeniu zbiorów;
  • Potrafię być twórczy- przekształcanie narysowanych linii wg własnych pomysłów dzieci;
  • Zapoznanie dzieci z figurą geometryczną- kulą;
  • Wspólne zabawy zorganizowane z okazji Dnia Dziecka;
  • Ćwiczenia gimnastyczne w Sali i na powietrzu; ćwiczenia w samodzielnym przebieraniu się w strój gimnastyczny;
  • Zabawa ruchowa rozwijająca pamięć ruchową „Posłuszna małpka”;

 

TYDZIEŃ II – Na naszym podwórku.

  • Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Podwórko”- rozwijanie mowy i myślenia;
  • Wspólne śpiewanie i zabawy przy piosence „Podajmy sobie ręce”- rozwiajnie umiejętności wokalnych dzieci;
  • Zabawy badawcze- zapoznanie dzieci z wybranymi właściwościami fizycznymi piasku i gliny oraz ich zastosowaniem;
  • Zabawa dydaktyczna „Dodaj- odejmij”- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania oraz rozwiązywania prostych zadań z treścią;
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego: układanie historyjek obrazkowych „Na podwórku”;
  • Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Zabawy na podwórku”;
  • Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcje na sygnał „Coraz szybciej, coraz wolniej”;
  • Udział w Mistrzostwach Piłkarskich Przedszkolaków- kibicowanie kolegom i koleżankom;

 

TYDZIEŃ III i IV– Nadszedł czas wakacji.

  • Zabawa dydaktyczna „Pakujemy plecak na wakacje”- rozwijanie umiejętności klasyfikowania i logicznego myślenia;
  • Zabawa dydaktyczna, „Czym pojedziemy na wakacje?”- zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej;
  • Zabawa matematyczna „W piaskownicy”- rozwijanie umiejętności liczenia, dodawania i odejmowania;
  • Parasol plażowy- ozdabianie sylwety parasola wg pomysłów dzieci;
  • Zabawy przy piosence „Wesołe wakacje”- rozwijanie muzykalności;
  • Święto Taty- wykonanie laurki dla taty z okazji jego święta;
  • Bezpieczne lato- rozmowa na temat bezpiecznych zabaw nad morzem i jeziorem, w górach i w lesie podczas wakacji;

  

Codzienne ćwiczenia i zabawy logopedyczne, artykulacyjne, dźwiękonaśladowcze i oddechowe usprawniające narządy mowy dziecka. 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa.

Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych oraz o pozostawienie w szatni zestawu ubrań na zmianę.

 

 

18.06.2018 r. (poniedziałek) o godz. 16: 00 – TRUSKAWKOWE SZALEŃSTWO.

Serdecznie zapraszam dzieci z rodzicami do wspólnej zabawy na podwórku przedszkolnym.

Mile widziany będzie czerwony akcent w stroju

oraz pomoc w przygotowaniu truskawkowego poczęstunku.

19.06.2018 r. (wtorek) o godz.: 16: 00 – ZEBRANIE GRUPOWE

Serdecznie zapraszam rodziców na zebranie podsumowujące.

21.06.2018 r. (czwartek) – Wycieczka na lody do kawiarni Odlodowo.

  

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU CZERWCU

Wiersz pt. „Na wakacje ruszać czas” 

Za dni kilka –o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.

A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.

Ja na morze nie mam czasu.
Wolę jechać het- do lasu.
I tam z dziadkiem zbierać grzyby
albo w rzece łowić ryby.

Dla mnie to najlepsza pora
żeby wskoczyć do jeziora.
Nie chcę w upał chodzić w góry.
Wolę jechać na Mazury.

Morze, góry, las i rzeka;
Wszystko to już na nas czeka.
Bo zaczęło się już lato
Jedźmy mamo, jedźmy tato


Piosenka pt. „Tato już lato” (refren)

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC MAJ 

TYDZIEŃ I –  Polska- mój dom.

  • Rozwijanie mowy i logicznego myślenia podczas słuchanie wiersza K. Datkun- Czerniak „Dom”;
  • Zabawa dydaktyczna „Różne domy”- zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami domów;
  • Rozmowa na temat charakterystycznych miejsc w naszej miejscowości, które warto odwiedzić;
  • Spacer ulicami naszego miasta- poznanie jego historii, ważnych miejsc i budynków;
  • Zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi na podstawie ilustracji, książek i filmu;
  • Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej w zabawie plastycznej „Nasz kraj jest piękny”;
  • Zabawa matematyczna „Pogubione owieczki”- rozwijanie umiejętności przeliczania oraz dodawania i odejmowania w zakresie określonego zbioru;
  • Zapoznanie dzieci z historią powstania Warszawy na podstawie historyjki obrazkowej;
  • Rozmowa na temat przynależności Polski do Unii Europejskiej;
  • Zabawa bieżna „Państwa Unii”;

 

TYDZIEŃ II – Muzyka jest wszędzie.

  • Zabawa dydaktyczna „Co słychać wokół nas?”-rozpoznawanie różnorodnych dźwięków;
  • Rozmowa uświadamiająca dzieci o szkodliwości hałasu;
  • Zabawy przy piosence „Skaczące nutki”- umuzykalnianie dzieci;
  • Zapoznanie dzieci z wyglądem i nazwami wybranych nut;
  • Marakasy- wykonanie instrumentu muzycznego;
  • Zabawa matematyczna „W sklepie muzycznym”- ćwiczenia w odejmowaniu na konkretach;
  • Zabawy folią „Folia i wydawane przez nią dźwięki”- przedstawianie i kojarzenie obrazów z wyobraźni;
  • Rozwijanie płynności ruchów ręki podczas malowania farbami postaci ludzkiej;
  • Słuchanie opowiadania  Z. Chmurowej „O trębaczu z wieży mariackiej”
  • Stwarzanie okazji do słuchania i śpiewania piosenek

 

TYDZIEŃ III – Święto rodziców.

  • Teatrzyk sylwet na postawie inscenizacji B. Szelągowskiej „Zgubione korale”;
  • Zachęcanie dzieci do przygotowywania niespodzianek dla mamy z okazji jej święta;
  • Zabawy przy piosence „Święto naszej mamy”- umuzykalnianie dzieci i rozwijanie poczucia rytmu;
  • Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Mama i tata”;
  • Zabawa ruchowo- naśladowcza „Jak nasi rodzice”;
  • Rozwijanie sprawności manualnej podczas malowania portretu swojej mamy;
  • Zabawa matematyczna „Dzień za dniem, krok w krok i tak cały rok”- posługiwanie się nazwami miesięcy, pór roku i dni tygodnia, zwrócenie uwagi na cykliczność ich występowania;
  • Zabawa dydaktyczna „Zagadki o rodzinie”
  • Dzień Mamy- uczestniczenie dzieci w przygotowaniach do uroczystości z okazji Dnia Matki;
  • Prezentowanie przez dzieci własnych możliwości i umiejętności wokalnych, tanecznych i recytatorskich podczas występu; radzenie sobie z opanowaniem stresu i tremą;

 

TYDZIEŃ IV – Łąka i jej mieszkańcy.

  • Słuchanie wiersza M. Buczkówny pt. „Łąka”;
  • Rozwijanie umiejętności liczenia w zabawie matematycznej „Biedronki, motyle i kwiaty”;
  • Zabawa dydaktyczna „Zagadki o łące”- rozwijanie mowy i logicznego myślenia;
  • Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej w zabawie plastycznej „Nasza łąka”;
  • Zabawy badawcze w ogrodzie przedszkolnym- obserwowanie wzrastających kwiatów i roślin oraz budzących się do życia owadów;
  • Zabawa bieżna „Kto złapie motyla?”
  • Opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące”;

 

Codzienne ćwiczenia i zabawy logopedyczne, artykulacyjne, dźwiękonaśladowcze i oddechowe usprawniające narządy mowy dziecka.

 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa.

Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych oraz o pozostawienie w szatni zestawu ubrań na zmianę.

  

14.05.2018 r. (poniedziałek) – Koncert muzyczny pt. „Muzyczne przeboje z filmów Disney’a”

Bardzo proszę, aby tego dnia dzieci przyszły do przedszkola ubrane na galowo.

18.05.2018 r. (piątek) – Konkurs muzyczny „Jaka to melodia?”

Dzieci wykażą się znajomością znanych i lubianych przez siebie przebojów.

25.05.2018 r. (piątek) o godz. 12:00 – DZIEŃ MAMY.

Serdecznie zapraszamy wszystkie Mamy na uroczystość z okazji ich święta.

Bardzo proszę, aby tego dnia dzieci przyszły do przedszkola ubrane na galowo.

 

 

 WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU MAJU

 

Wiersz pt. „Dziękuję Mamo!” 

Za to, że zawsze jesteś przy mym boku, 
Za to, że wskazujesz drogę mi w mroku, 
Za to, że dni moje tęczą malujesz 
dziś Mamo z całego serca Ci dziękuję!



Piosenka pt. „Tango dla mamy”

1.Bardzo wcześnie wstaje mama
jeszcze słońce mocno śpi
 cicho krząta się po domu
 gdy my mamy słodkie sny.
 Tylko zapach świeżej kawy
 nie chce dłużej dać mi spać
 budzik dzwoni z całej siły
 a więc pora wstać.

Ref.: Kochana mamo
nie możemy żyć bez Ciebie
jesteś jak słońce na niebie,
bez którego ginie świat!

  1. Kochana mamo
    my tak bardzo Cię kochamy
    nie możemy żyć bez mamy
    więc na zawsze z nami bądź!
    Bo tylko mama
    zna najczulsze w świecie słowa
    i tylko mama
    nam wybaczyć dziś gotowa.
    Kochana mamo
    przyjmij od nas dziś życzenia
    100 lat w zdrowiu i spełnienia
    wszystkich marzeń – życzę Ci!

Ref.: Kochana mamo…

 

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC KWIECIEŃ 

TYDZIEŃ I –  Nadeszła wiosna.

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną podczas spacerów do parku i zabawach w ogrodzie przedszkolnym;
  • Rozmowa o wiosennych powrotach ptaków;
  • Poznanie wyglądu i nazw wybranych ptaków (jaskółki, bociana) na podstawie ilustracji i opowiadań oraz własnych doświadczeń;
  • Czy to ptak, czy to ssak? – wykazywanie się wiedzą podczas quizu na temat zwierząt;
  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania podczas zabawy matematycznej „Kukułcze jajo”;
  • „Pierwsze motyle”- zapoznanie dzieci z etapami rozwojowymi motyla;
  • Barwne motyle- rozwijanie sprawności manualnych przy wykonywaniu pracy plastycznej;
  • Ćwiczenia spostrzegawczości i koncentracji uwagi „Motylkowe memo”;
  • Wykonanie papierowych pszczółek;
  • Zapoznanie dzieci z etapami rozwojowymi pszczoły na podstawie ilustracji;
  • Rozmowa na temat pszczół- zwrócenie uwagi na pożyteczną role, jaką pełnią w przyrodzie;
  • Zabawy w ulu- integracja grupy podczas wspólnych zabaw i zadań;
  • Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w czasie zabaw ruchowych w sali i na podwórku;

 

TYDZIEŃ II – Wiosna na wsi.

  • Słuchanie wiersza T. M. Massalskiej pt. „W gospodarstwie”;
  • Ćwiczenia ortofoniczne- naśladowanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka;
  • Zabawa dydaktyczna „Skąd to mamy?”- ukazanie znaczenia hodowli zwierząt dla człowieka;
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania w zabawie „Rodziny zwierząt”;
  • Zabawa plastyczna „Na wiejskim podwórku”- rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w grupie oraz inwencji twórczej;
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej dzieci w zabawie matematycznej „Jaki to kierunek?”;
  • Zabawy przy piosence „U nas na podwórku”- rozwijanie umiejętności śpiewania piosenki i reagowania  ruchem na sygnały muzyczne;
  • „Rodzice i ich dzieci”- rozmowa na temat dorosłych i młodych zwierząt z wiejskiego podwórka;
  • Słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej pt. „W naszym ogródeczku”;
  • Zapoznanie dzieci z wyglądem dżdżownicy oraz jej rolą w spulchnianiu gleby;
  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Nie podepcz grządek”

 

TYDZIEŃ III – Dbamy o ziemię.

  • Bezpośrednie obserwowanie przyrody podczas spacerów do parku;
  • Słuchanie wiersza D. Gellnerowej „Co to jest przyroda?”- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu;
  • Wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku względem przyrody;
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania z wykorzystaniem kart logicznych;
  • Umuzykalnianie dzieci podczas zabaw przy piosence „Nasze uszy słyszą świat”;
  • Rozwijanie u dzieci myślenia przyczynowo- skutkowego na podstawie historyjki obrazkowej „Co się stało z drzewem?”;
  • Wykazywanie się wiedzą z zakresu przyrody i ochrony środowiska w quizie „Przyjaciel przyrody”;
  • Zachęcanie dzieci do współzawodnictwa- zdrowej rywalizacji i uczenie radzenia sobie z przegraną;

 

TYDZIEŃ IV – Teatr.

  • Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Teatr”;
  • Wykonanie maski teatralnej – rozwijanie sprawności manualnej;
  • Zabawy w teatr w kąciku teatralnym w Sali- rozwijanie mowy i inwencji twórczej dzieci;
  • Rozróżnianie wysokości dźwięków w piosence „Dziwna chatka”;
  • Zachęcanie dzieci do interpretowania utworu D. Ślepowrońskiej pt. „Smoczy karnawał” za pomocą pacynek paluszkowych;
  • Zapoznanie dzieci z różnymi lalkami wykorzystywanymi w teatrze oraz rodzajami teatrów na podstawie ilustracji i rekwizytów;
  • Wcielanie się w rolę aktora – odgrywanie scenek w grupach;
  • Wykonanie ilustracji do wiersza D. Gellner  „Śmieszny zamek”;

 

Codzienne ćwiczenia i zabawy logopedyczne, artykulacyjne, dźwiękonaśladowcze i oddechowe usprawniające narządy mowy dziecka.

 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa.

Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych oraz o pozostawienie w szatni zestawu ubrań na zmianę.

  

06.04.2018 r. (piątek) – Zabawy w ulu.

Bardzo proszę, aby dzieci tego dnia przyszły do przedszkola w żółtych koszulkach.

11.04.2018 r. (środa) o godz. 16:20

Serdecznie zapraszam rodziców na ZEBRANIE GRUPOWE.

12.04.2018 r. (czwartek) – Dzień czekolady.

Bardzo proszę, aby tego dnia dzieci przyszły do przedszkola ubrane w kolorze brązowym

i przyniosły tabliczkę czekolady.

18.04.2018 r. (środa) o godz. 12:00

Zapraszamy rodziców na występ wiosenno- świąteczny oraz do wspólnej zabawy.

Bardzo proszę, aby tego dnia dzieci przyszły do przedszkola ubrane na galowo.

20.04.2018 r. (piątek) – Dzień Ziemi.

Dzieci będą uczestniczyły w Quizie „Przyjaciel przyrody”

Proszę, aby tego dnia dzieci przyszły do przedszkola ubrane na zielono.

27.04.2018 r. (piątek) o godz. 9:00

Serdecznie zapraszam rodziców na ZAJĘCIA OTWARTE.

 

 WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU KWIETNIU 

Wiersz pt. „Wiosna”

Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
– zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki wiadra niosą,
myją ziemię ranną rosą.
Chmury, płynąc po błękicie,
a obłoki miękką szmatką
polerują słońce gładko.
Aż się dziwią wszystkie dzieci,
że tak w niebie ładnie świeci.
Bocian w górę poszybował,
tęczę barwnie wymalował.
A żurawie i skowronki
posypały kwieciem łąki.
Posypały klomby, grządki
i skończyły się porządki.

Piosenka pt. „Bocian”

Witaj boćku, kle-kle,
witaj nam bocianie,
Wiosna ci szykuje,
Wiosna ci szykuje
Żabki na śniadanie.

Kle-kle boćku, kle-kle,
Usiądź na stodole,
Chłopcy ci szykują,
Chłopcy ci szykują
Gniazdo w starym kole.

Kle-kle boćku, kle-kle,
witamy cię radzi,
Gdy zza morza wrócisz,
Gdy zza morza wrócisz,
Wiosnę nam sprowadzisz

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC 

TYDZIEŃ I –  Zwierzęta na świecie.

  • Słuchanie  wiersza M. Buczkówny „Tylko jeden raz” – uwrażliwienie dzieci na losy zwierząt, które nie mogą sobie znaleźć pożywienia podczas srogiej zimy, opadów śniegu.
  • Wzbogacanie wiadomości o zwierzętach poprzez oglądanie i słuchanie fragmentów książek, filmów popularnonaukowych o zwierzętach.
  • Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Wyjaśnianie znaczenia nazwy zwierzęta chronione.
  • Układanie z kamyków tangramu wybranego zwierzątka.
  • Zabawa z wykorzystaniem wiersza B. Szelągowskiej „Jedna głowa”– rozwijanie umiejętności liczenia na zbiorach zastępczych z jednoczesnym przeniesieniem liczby elementów na inne
  • Zabawy ze śpiewem przy piosence „ Dżungla”.
  • Tworzenie kompozycji „Zwierzęta”; rozwijanie sprawności manualnej, wykorzystanie w pracy kilku technik plastycznych. Praca w zespołach – rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole; wspólne wykonanie zadania.
  • Lepienie z plasteliny figurek zwierząt
  • Ćwiczenia logorytmiczne „Co wiemy o zwierzętach?”.
  • Dobieranka słowna – „Jakie są zwierzęta?”. Dzielenie nazw obrazków na sylaby  i  głoski.
  • Rysowanie szlaczków po śladach.
  • Zabawa odprężająca – „Czarodziejski wąż”.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez codzienne zabawy na świeżym powietrzu.

 

TYDZIEŃ II – Czy dinozaury żyły naprawdę.

  • Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Dinozaury w przedszkolu”; wypowiadanie się na temat wiersza.
  • Poznanie przypuszczalnych przyczyn wyginięcia dinozaurów – słuchanie opowiadania nauczyciela (próby zrozumienia ewolucyjnych zmian w rozwoju zwierząt).
  • Rozwijanie umiejętności liczenia – „Osiem dinozaurów”; dodawanie i odejmowanie na konkretach w zakresie ośmiu.
  • Ćwiczenia słuchu fonematycznego – wyklaskiwanie, wytupywanie, odtwarzanie prostych rytmów.
  • Zabawa słowna „Zgadywanki” – układanie zagadek o przedmiotach, opisywanie wyglądu przedmiotu bez podawania jego nazwy.
  • Zabawy przy piosence „Dinozaur w szafie” – umuzykalnienie dzieci; wskazywanie ręką kierunku linii melodycznej.
  • Kolorowanie rysunku według wzoru. Nazywanie zwierzęcia, którego obrazek powstał.
  • „Park jurajski” – wycinanka z gazety połączona z rysunkiem.
  • Rysowanie węglem drzewnym i kredą na temat „Tunele w kopalni węgla”.
  • Zabawy badawcze – poznanie właściwości fizycznych minerałów: soli kamiennej i węgla kamiennego. Budzenie zainteresowań przyrodą nieożywioną.
  • „Dinozaur” – praca przestrzenna; rozwijanie umiejętności pracy w zespole, usprawnianie  wycinania.

 

TYDZIEŃ III – Nadchodzi wiosna.

  • Słuchanie opowiadania I. Kwintowej „Przebiśniegi” – rozmowa na temat opowiadania
  • Nauka wiersza K. Datkun-Czreniak „Czekam na wiosnę”, rozwijanie pamięci słuchowej. Samodzielna i grupowa recytacja.
  • Oglądanie gałązek z baziami wierzbowymi i gałązek forsycji. Porównywanie ich wyglądu, wymienianie oznak zbliżającej się kolejnej pory roku.
  • Ćwiczenia spostrzegawczości i umiejętności kojarzenia.
  • Kolorowanie rysunków kwiatów wg wzoru. Nazywanie ich.
  • Zabawa „Czy to już wiosna?” – wykorzystanie przysłów. Wypowiedzi dzieci o tym, jak ich zdaniem powinna wyglądać wiosna. Uzasadnianie swoich
  • Nauka piosenki „Wkrótce wiosna” – ćwiczenia rytmiczne doskonalące.
  • Uczestniczenie w zabawie tanecznej z elementami krakowiaka, przy piosence „Krakowiak wiosenny”.
  • „Pierwsze bazie” – rysowanie po linii, doklejanie gałązek i bazi wyciętych z gazety.
  • „Szukamy wiosny” – spacer w pobliżu przedszkola, poszukiwanie oznak wiosny; dzielenie się swoimi spostrzeżeniami.
  • Uczestniczenie w ćwiczeniach i zabawach ruchowych − rozwijanie sprawności fizycznej, umiejętności współdziałania z partnerem i grupą.

 

TYDZIEŃ IV – Wielkanoc- zwyczaje i tradycje.

  • Zabawa dydaktyczna – „Co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyku?”; nazywanie produktów z koszyczka wielkanocnego.
  • Rozwiązywanie zagadek związanych z Wielkanocą.
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i na odejmowanie w zakresie 10.
  • Zabawa matematyczna „Kury i kurczęta” − rozwijanie umiejętności liczenia, tworzenie zbiorów równolicznych.
  • Zapoznanie z tradycjami świątecznymi na podstawie wiersza J. Koczanowskiej „Wielkanoc”; zwyczaj wykonywania pisanek, śmigus-dyngus
  • Słuchanie wiersza Datkun-Czerniak „Jajko” poznanie części jajka; wymienianie nazw zwierząt, które wykluwają się z jajek.
  • „Kurczątko wielkanocne” – wykonanie płaskiego orgiami z kółek; rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności odwzorowywania.
  • Zabawy przy piosence Święta – biją dzwony; rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu.
  • „Na wiejskim podwórku” – twórcza zabawa plastyczna; rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej.
  • Zabawy rozwijające szybką reakcję na sygnał „Posłuszne kurczątka” i „Uciekamy przed oblaniem”.

 

Codzienne ćwiczenia i zabawy logopedyczne, artykulacyjne, dźwiękonaśladowcze i oddechowe usprawniające narządy mowy dziecka. 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa.

Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych oraz o pozostawienie w szatni zestawu ubrań na zmianę.

 

 08.03.2018 r. (czwartek) – Dzień kobiet.

Bardzo proszę, aby chłopcy tego dnia przyszli do przedszkola w strojach galowych.

12.03.2018 r. (poniedziałek) – Dzień matematyki.

Wspólne konstruowanie gry matematycznej.

16.03.2018 r. (piątek) – Dzień dinozaura.

21.03.2018 r. (środa) – Pierwszy dzień wiosny- spacer w barwnym korowodzie z marzanną.

Bardzo proszę, aby tego dnia dzieci przyszły do przedszkola ubrane na zielono

i przyniosły ze sobą do przedszkola kwiaty z bibuły.

22.03.2018 r. (czwartek) – Dzień wody.

Bardzo proszę, aby tego dnia dzieci przyszły do przedszkola ubrane na niebiesko.

27.03.2018 r. (wtorek)  o  godz. 12:00

Zapraszamy rodziców na występ z okazji Świąt Wielkanocnych.

  

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU MARCU 

Wiersz pt. „Czekamy na wiosnę” 

Jakże zima ta marudzi,
odejść nie ma chęci!
Jaś wypędzi ją z podwórka
tylko weźmie pręcik.
          – Zmykaj zimo, zmykaj żwawo,
          mamy ciebie dosyć!
          Pamiętamy jak to nieraz
          szczypałaś nas w nosy.
Teraz wszyscy już czekamy
na miłą wiosenkę.
Przyodzieje świat dokoła 
w zieloną sukienkę!

 

Piosenka pt. „Święta- biją dzwony”

Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie

Wokół stołu się krzątają mamusie, mamusie,

Wszyscy poważni są tego ranka

Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

 

ref.  Święta, święta biją dzwony,

Każdy dzień jak roztańczony,

Śpiewa, śpiewa każdy dzwon

bim-bam-bom, bim- bam-bom.

 

Szynka zerka z okrągłego półmiska, półmiska,

Tatuś chętnie by z radości zagwizdał, zagwizdał

Wszyscy poważni są tego ranka

Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

ref.  Święta, święta biją dzwony…

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC LUTY 

TYDZIEŃ I –  Zimowe zabawy.

  • Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Troje dzieci na sankach”;
  • Rozwijanie mowy dzieci poprzez wypowiadanie się na temat wysłuchanych tekstów literackich;
  • Rozwijanie umiejętności rozwiązywania i układania zagadek o charakterystycznych cechach zimy;
  • Zabawa dydaktyczna „Odwiedziny w pałacu Królowej Zimy”- odzwierciedlanie charakteru muzyki za pomocą ruchu;
  • Rozwijanie sprawności manualnych i współdziałania w zespole- wykonanie pracy plastycznej w małych zespołach;
  • Zabawa matematyczna „Liczymy śnieżne kule”- rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań;
  • „Śniegowy bałwanek”- wykonanie pracy plastycznej;
  • Rozwijanie poczucia rytmu u dzieci poprzez zabawy przy piosence „Buch w śnieżny puch”;
  • Zabawa twórcza „Różne bałwanki”- rozwijanie inwencji twórczej dzieci;
  • Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez zabawy na śniegu;
  • Zabawa ruchowa „Rozgrzewamy się”
  • Zabawa ruchowa rozwijająca spostrzegawczość „Małe bałwanki i duże bałwanki”;
  • Zabawa ruchowa rozwijająca koncentrację uwagi „Policz i odszukaj”;

 

TYDZIEŃ II – Tak mija nam czas.

  • Poznanie pracy zegarmistrza- zwiedzanie zakładu zegarmistrzowskiego;
  • Zapoznanie dzieci z nazwami miesięcy poprzez słuchanie opowiadania J. Porazińskiej „Baśń o dwunastu miesiącach”;
  • Wykonanie kalendarza książkowego na rok 2018 z przygotowanych elementów- rozwijanie sprawności manualnych;
  • Zabawa dydaktyczna na określanie logicznej wartości zdań „Prawda czy fałsz?”;
  • Zabawy przy piosence „W zegarze mieszka czas”- umuzykalnianie dzieci;
  • Zabawa muzyczno- ruchowa „Zegar”;
  • „Mój dzień”- historyjka obrazkowa służąca utrwalaniu nazw pór dnia;
  • Zabawa dydaktyczna „Teraźniejszość,  przeszłość, przyszłość”- próby zrozumienia pojęć czasu: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość;
  • Zabawa twórcza „Zawody przyszłości”;
  • Zabawy orientacyjno- porządkowe „Z domu do domu” i „Miesiąc urodzin”;

 

TYDZIEŃ III i IV – Czy jesteśmy sami w kosmosie?

  • Rozmowa na temat kosmosu i Układu Słonecznego na podstawie ilustracji;
  • Zapoznanie dzieci z nazwami planet Układu Słonecznego- zwrócenie uwagi, że nasza planeta nie jest jedyna w kosmosie;
  • Rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania „Wizyta ufoludków”;
  • „Rakiety kosmiczne”- wykonanie formy przestrzennej z plastikowej butelki;
  • Zabawy przy piosence „Ufoludki”- umuzykalnianie dzieci;
  • Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Ufoludki”;
  • Ćwiczenia słuchowo- wzrokowe „Wokół ufoludków”- rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • Zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniem wyobraźni „Przybysz z  obcej planety”;
  • Zabawy ruchowe: „Start rakiety”, „kosmita jest wokół nas” i „Osiem ufoludków”;
  • Uczestniczenie w Dniu kosmicznym- wspólne zabawy integracyjne z rówieśnikami z grupy „Misie”
  • Sprawdzenie wiedzy dzieci o kosmosie w Quizie;

 

 

Codzienne ćwiczenia i zabawy logopedyczne, artykulacyjne, dźwiękonaśladowcze i oddechowe usprawniające narządy mowy dziecka.

 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa.

Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych oraz o pozostawienie w szatni zestawu ubrań na zmianę.

 

9.02.2018 r. (piątek) – Dzień pizzy.

Będziemy robili pizzę- proszę, aby tego dnia dzieci przyniosły swoje ulubione składniki na pizzę.

13.02.2018  r. (wtorek) – Wycieczka do zakładu zegarmistrzowskiego.

14.02.2018 r. (środa) – Walentynki.

Proszę, aby tego dnia dzieci przyszły do przedszkola ubrane w kolorze czerwonym.

26.02.2018 r. (poniedziałek) – Quiz wiedzy o kosmosie.

27.02.2018 r. (wtorek) – Dzień kosmiczny.

Zabawy integracyjne z rówieśnikami z grupy „Misie”- proszę, aby dzieci przyszły do przedszkola ubrane w kolorze zielonym.

28.02.2018 r. – ZAPRASZAMY DO RAKIETY!

Serdecznie zapraszam rodziców i dzieci do wspólnej zabawy integracyjnej- u dzieci mile widziane przebranie za  ufoludka, a także pomoc w przygotowaniu poczęstunku.

 

   

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU LUTYM

Wiersz J. Koczanowskiej „Ufoludki”

W piaskownicy za przedszkolem

wylądowała srebrny spodek,

a ze spodka już po chwili

ufoludki wyskoczyły.

Małe, zwinne i zielone,

mądre i zaciekawione.

Wymierzyły i zbadały

ławki, piłki, trawnik cały.

Odleciały Mleczną Drogą

na planetę Togo- Togo.

Został po nich pył magiczny,

taki był mój sen kosmiczny

 

Piosenka pt. „Ufoludki”

Mój brat wciąż czyta o kosmitach, 
gwiazdach, planetach i orbitach. 
O niczym innym nie chce słyszeć, 
nawet do UFO listy pisze. 
Wreszcie zasłużył na nagrodę 
i latający ujrzał spodek, 
bo wylądował dziś w ogródku 
pojazd zielonych ufoludków. 

ref.: Zielone włosy, zielone butki, 
całe zielone są ufoludki x 2

Kot na ich widok zaraz zmyka, 
dziwnego boi się ludzika. 
Pierwszy kot przykrył nos ogonem, 
może to gryzie to zielone. 
A czym się żywi śmieszny stworek? 
Czy zjedzą z nami podwieczorek? 
Kompot dostały, tort dostały, 
zjadły, wypiły, odleciały. 

ref.: Zielone włosy, zielone butki, 
całe zielone są ufoludki x 2

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC STYCZEŃ 

TYDZIEŃ I –  W krainie baśni.

  • Rozwijanie mowy i myślenia- rozmowa na temat ulubionych książek dzieci; prezentowanie przez dzieci swoich ulubionych książek przyniesionych z domu;
  • Konkurs wiedzy o książkach „Książka naszym przyjacielem”;
  • Zabawa dydaktyczna „Czy znamy te postacie?”- rozpoznawanie bohaterów znanych baśni;
  • Moja własna książeczka- twórcza zabawa plastyczna, rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej dzieci;
  • Wycieczka do pobliskiej księgarni- zakup książek do grupowej biblioteczki;
  • Kolorowe zakładki- wykonanie zakładek do książek;
  • Zachęcanie dzieci do oglądania i wspólnego rodzinnego czytania książek;
  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Spacer z książką”;
  • Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał „Postacie z bajek”;

 

TYDZIEŃ II – Zimowe potrzeby ptaków.

  • Teatrzyk sylwet wg utworu T. Fiutowskiej „Śniadanie wróbli”;
  • Uświadomienie dzieciom konieczności dokarmiania ptaków zimą;
  • Słuchanie wiersza F. Kobryńczyka „Wróbelek”;
  • Wróbelek- wykonanie pracy metodą wyklejanki z gazet;
  • Zabawa dydaktyczna „Zagadki o ptakach”;
  • Zabawy przy piosence „Ptasi bar”;
  • Zabawa dydaktyczna „Pomagamy ptakom”;
  • Zabawy orientacyjno- porządkowe „Po ile ptaków?” i „Ptaki w karmnikach”;
  • Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała „Zmarznięty ptaszek- wesoły ptaszek”;

 

TYDZIEŃ III i IV – Ferie zimowe.

  • Nawiązywanie spontanicznych kontaktów z rówieśnikami z grupy „Misiów” – wspólne zabawy integracyjne ułatwiające zacieśnianie więzi koleżeńskich w grupach;
  • Obserwowanie i opisywanie zimowego krajobrazu podczas spacerów po ogrodzie, ale także podczas oglądania książeczek i czasopism dziecięcych o tematyce zimowej;
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez wykonywanie różnorodnych prac plastycznych;
  • Kształtowanie spostrzegawczości słuchowej i koncentracji uwagi. Wsłuchiwanie się w odgło­sy zimy;
  • Rozwijanie pomysłowości i wyobraźni przestrzennej: układanie kompozycji z białych elementów, konstruowanie lodowego zamku dla pani Zimy;
  • Rozpoznawanie i nazywanie ptaków, które znajdują się w najbliższym otoczeniu (m.in. sikorka, gil, wróbel, wrona, sroka). Rozmowy nt. dlaczego zimą należy dokarmiać ptaki;
  • Rozwijanie mowy: wypowiadanie się na temat przedstawionych sytuacji, dzielenie się spostrzeżeniami na temat charakterystycznych cech zimowego krajobrazu;
  • Słuchanie opowiadań i wypowiadanie się na ich temat;
  • Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej, rozwijanie myślenia i spostrzegawczości: (układanki – sześcienne klocki, obrazki po­cięte na kilka części, puzzle);
  • Rozwijanie kompetencji matematycznych: klasyfikowanie, przeliczanie elementów, posługiwanie się liczebnikami głównymi, określanie miejsca na kartce i w przestrzeni, posługując się pojęciami: w, na, pod, za;
  • Śpiewanie poznanych wcześniej piosenek – zabawy przy nich (przedstawianie ich za pomocą improwizacji ruchowych);
  • Zwracanie uwagi na konieczność odpowiedniego ubierania się w zależności od pogody, utrwalanie wiedzy o elementach garderoby przydatnej na zimowe wyprawy;
  • Nabieranie przekonania, że zima wcale nie jest taka zła. Uczestniczenie w zabawach związanych z zimą w sali, na świeżym powietrzu i na śniegu – wspólne lepienie bałwana Zwracanie szczególnej uwagi, na zachowanie odpowiednich zasad bezpieczeństwa;

 

TYDZIEŃ V – Rodzice rodziców.

  • Nasze upominki dla najbliższych- wykonanie prezentów dla babci i dziadka;
  • Zabawa dydaktyczna „Co pasuje do babci? Co pasuje do dziadka?”- rozwijanie logicznego myślenia i spostrzegawczości;
  • Portrety babci i dziadka- wykonanie portretów kredkami akwarelowymi;
  • Rozmowa nt: Jak pomagamy babci i dziadkowi?
  • Nauka wierszy i piosenek dla babci i dziadka- rozwijanie pewności siebie i radzenia sobie ze stresem podczas publicznych wystąpień;
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie, z partnerem- przygotowanie sali na przybycie Babć i Dziadków;

 

Codzienne ćwiczenia logopedyczne, artykulacyjne i oddechowe usprawniające narządy mowy dziecka. 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa.

Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych.

 

4.01.2018 r. (czwartek) – Wycieczka do księgarni.

11.01.2018  r. (czwartek) – BAL KARNAWAŁOWY.

Od 15.01.2018 r. do 26.01.2018 r. – FERIE ZIMOWE W PRZEDSZKOLU.

W tym czasie pracujemy w formie grup łączonych.

31.01.2018 r. (środa) – Dzień Babci i Dziadka.

Zapraszamy Dziadków na przedstawienie z okazji Ich święta w wykonaniu dzieci

o godz. 12:00

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU STYCZNIU

Wiersz „Dzieci z laurkami”

Pędzą wnuki ulicami

z ogromnymi laurkami.

Te laurki pełne kwiatów

są dla wszystkich babć i dziadków.

A dziadkowie wraz z babciami

już czekają przed domami.

Przez lornetki patrzą w dal

wystrojeni jak na bal.

 

„Piosenka dla babci i dziadka”

Wyczaruję dla babuni suknię z kropel rosy,

szal z obłoczków, wstążkę z tęczy wplotę jej we włosy.

Babciu, droga babciu, to wszystko dla Ciebie

Babciu, droga babciu bardzo kocham Ciebie.

 

Namaluję dziadziusiowi rybek pełną rzekę,

koszyk grzybów, działkę z domkiem, pieska na pociechę.

Dziadku, drogi dziadku, to wszystko dla Ciebie.

Dziadku, drogi dziadku bardzo kocham Ciebie.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

 

TYDZIEŃ I –  Co robić w taki smutny czas?

  • Rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną;
  • Badanie rozpuszczalności wybranych substancji w wodzie- samodzielne doświadczenia badawcze;
  • Słuchanie wiersza M. Bartkowicza „Słodki kucharz”;
  • Talerz pyszności- twórcza zabawa plastyczna;
  • „Smaczne bałwanki” – zachęcanie dzieci do wykonywania prostych potraw;
  • Wdrażanie dzieci do dbania o własne zdrowie poprzez spożywanie zdrowych potraw;
  • Ćwiczenia w liczeniu- „Liczymy zabawki”
  • Zabawa „Małe figury, duże figury”- rozwijanie umiejętności klasyfikowania;
  • Zabawy „Wokół emocji”- wspomaganie rozwoju emocjonalnego dzieci;
  • Spotkanie z Mikołajem;

 

TYDZIEŃ II – Nadeszła zima.

  • Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Szczypawka”- zapoznanie dzieci z oznakami zimy;
  • Rozmowy i doświadczenia dotyczące śniegu- poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu;
  • Zabawy pod hasłem „Bawimy się z bałwankiem”- rozwijanie sprawności fizycznej dzieci;
  • Zabawy rozwijające orientację przestrzenną dzieci;
  • „Wokół zimy”- ćwiczenia słuchowe;
  • Zabawy na śniegu- zachęcanie do zabaw zorganizowanych i dowolnych na świeżym powietrzu;
  • Teatrzyk sylwet na podstawie utworu H. Bechlerowej „Kręć się koło”- rozwijanie umiejętności interpretowania utworu własnymi słowami;
  • „Nowoczesne bałwanki”- rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej dzieci;
  • Rozmowy i obserwacje dotyczące wyglądu drzew iglastych zimą;
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych dzieci- nauka piosenek na przestawienie zimowe;

 

TYDZIEŃ III – Święta tuż- tuż.

  • Słuchanie fragmentów opowiadania H. Ch. Andersena „Choinka”- zapoznanie dzieci z tradycjami związanymi ze świętami;
  • Zabawa matematyczna „Bombki na choince”- rozwijanie umiejętności klasyfikowania, liczenia i dodawania;
  • Rozmowy o zwyczajach świątecznych inspirowane literaturą;
  • Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Wigilia”- zapoznanie dzieci z wyglądem świątecznego stołu;
  • Świąteczna serwetka”- tworzenie kompozycji z wykorzystaniem ozdobnych papierów z motywem świątecznym;
  • Kolorowe ciasteczka- wykonanie poczęstunku dla rodziców;
  • Wspólne ubieranie choinki- rozwijanie poczucia bycia współgospodarzem sali;
  • Nauka wierszy i piosenek o tematyce zimowej na przedstawienia dla rodziców- rozwijanie umiejętności i talentów scenicznych dzieci;

 

TYDZIEŃ IV – W oczekiwaniu na Nowy Rok.

  • Układanie historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń;
  • Utrwalanie swojego adresu;
  • Zabawy przy piosence „Choinkowe całusy”- umuzykalnianie dzieci;
  • Zabawa ruchowa „Żywa choinka”;
  • Zabawa „Żegnamy stary rok”- poznanie nazw miesięcy;

 

Codzienne ćwiczenia logopedyczne, artykulacyjne i oddechowe usprawniające narządy mowy dziecka.

 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa.

Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych.

 

5.12.2017 r. (wtorek) –Smaczne bałwanki- wykonanie bałwanków z jajek.

Proszę, aby dzieci przyniosły do przedszkola 2 ugotowane jajka.

6.12.2017  r. (środa) – Mikołajki- spotkanie z Mikołajem, wręczenie dzieciom paczek.

Proszę, aby tego dnia dzieci przyszły do przedszkola ubrane na czerwono.

18.12.2017 r. (poniedziałek) – Kiermasz świąteczny od godz. 14:00

20.12.2017 r.(środa) – będziemy dekorowali pierniczki.

21.12.2017 r. (czwartek) – Zapraszamy rodziców na przedstawienie w wykonaniu dzieci

o godz. 12:30

 

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU GRUDNIU

Wiersz „Przyjedź do nas Mikołaju”

Kiedy za oknami

W śniegu rosną drzewa

Kiedy nad polami

Wiatr o zimie śpiewa.

Przyjedź do nas Mikołaju

Z workiem jak to niebo

Przywieź radość i zabawki

Dla nas, dla każdego.

Przyjedź do nas Mikołaju

Na saniach srebrzystych

Niech Ci gwiazdy drogę wskażą

Gdzie czekamy wszyscy.

Usiądź pod choinką

Porozmawiaj z nami

I tak, jak się śniło

Obdziel prezentami.

 

Piosenka pt.: „Grudzień”

Już od dawna z kolegą czekaliśmy na niego,

aż przysypie ziemię śniegiem, wodę zmieni w lód.

Wreszcie będzie tu z nami, jedzie do nas saniami,

z nieba lecą srebrne gwiazdy, to prawdziwy cud.

Ref.: Grudzień, grudzień, grudzień,

tak mówią o nim ludzie.

Grudzień, grudzień, grudzień,

odwiedził nas.

Jadą drogą saneczki, dzwonią srebrne dzwoneczki,

a w nich sam Mikołaj z prezentami jedzie tu.

Grudzień o nas pamięta i przynosi nam święta,

więc na powitanie zaśpiewajmy mu.

Ref.: Grudzień, grudzień, grudzień…

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC LISTOPAD 

TYDZIEŃ I –  Domy i domki.

  • Zabawy przy piosence „Maluję wielki dom”- rozwijanie w dzieciach wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu;
  • Zabawa dydaktyczna „Różne domy” – zapoznanie dzieci z wyglądem i budową różnych domów w różnych miejscach świata;
  • Zabawy matematyczne „Pocięty obrazek”, rozwijanie umiejętności liczenia;
  • Zapoznanie dzieci z figurą geometryczną – trójkątem;
  • Domek w figur- wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem figur geometrycznych;
  • Układanie planu swojego mieszkania;
  • Ćwiczenia słuchowe „Porozmawiajmy o domu” – rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby pt. „Co robią skrzaty w zimie?”- rozwijanie mowy dzieci i koncentracji uwagi na jednej czynności;
  • Zabawa ruchowa z użyciem chusty animacyjnej „Kolorowe wycieczki”;
  • Zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence „Ojciec Wirgiliusz”;

 

TYDZIEŃ II – Urządzenia elektryczne.

  • Zabawy przy piosence „Domowe sprzęty elektryczne”- kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej dzieci;
  • Kolorowe żelazko- wykonanie formy przestrzennej z kolorowego kartonu;
  • Teatrzyk kukiełkowy wg tekstu I. R. Salach „Światło”- zapoznanie dzieci ze sposobami oświetlania pomieszczeń dawniej i obecnie;
  • Słuchanie opowiadania I. R. Salach pt. „Ania pomaga mamusi”;
  • Zachęcanie dzieci do pomagania rodzicom w wykonywaniu drobnych prac domowych oraz samodzielnego wykonywania prostych posiłków;
  • Wykonanie koktajlu mleczno- owocowego z wykorzystaniem miksera;
  • Rozwiązywanie zagadek o urządzeniach elektrycznych;
  • Zabawa matematyczna „W sklepie komputerowym” – rozwijanie umiejętności liczenia i dodawania;
  • Zapoznanie dzieci z zapisem cyfrowym liczby 5;
  • „Co ułatwia nam pracę w domu” – ćwiczenia słuchowe i logiczne;
  • Ozdabianie sylwety lampki nocnej różnym materiałem plastycznym;
  • Zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność szybkiej reakcji na sygnał „Naśladujemy urządzenia elektryczne”;

TYDZIEŃ III – Zdrowie naszym skarbem.

  • Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Katar”;
  • Rozmowa na temat pracy lekarza, uświadomienie dzieciom konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby;
  • Uświadomienie dzieciom konieczności dbania o zęby i ich leczenia;
  • Zabawy badawcze „Chcę mieć zdrowe zęby”;
  • Smakowite myszki- wykonanie zdrowej przekąski;
  • Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcje na sygnał „Hop, szczoteczka do kubeczka”;
  • Rozmowa na temat praw dzieci z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Praw dziecka;
  • Zabawa matematyczna „Liczymy czapki i szaliki” – rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów i odejmowania na konkretach;
  • Zabawy integracyjne z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia;

 

TYDZIEŃ IV – A deszcz pada i pada…

  • Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Listopad”, nauka wiersza na pamięć;
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • Zabawy przy piosence „Dola parasola” – rozwijanie muzykalności;
  • Zabawa dydaktyczna „Jesienne zagadki” – rozwijanie mowy i logicznego myślenia;
  • Zabawa matematyczna „Kolorowe kalosze”- rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi;
  • Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby pt. „Niezwykła podróż kropel wody”- zapoznanie dzieci ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie;
  • Zabawy badawcze „Jak powstają chmury i deszcz? Rozpoznawanie zjawiska parowania i skraplania wody;
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Pomiędzy kroplami deszczu” i „Kałuże”;
  • Andrzejkowe czary- zapoznanie dzieci z tradycjami i obrzędami związanymi z andrzejkami;

 

Codzienne ćwiczenia logopedyczne, artykulacyjne i oddechowe usprawniające narządy mowy dziecka.

 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa.

Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych.

 

2.11.2017 r. (czwartek) – Dyniowe cudaki.

Proszę, aby chętne dzieci przyniosły do przedszkola dynie.

3.11.2017  r. (piątek) – Wesołe Halloween. Zabawy pod hasłem: cukierek albo psikus.

14.11.2017 r. (wtorek) – wykonamy koktajle mleczno- owocowe.

20.11.2017 r.(poniedziałek) – Dzień Ochrony Praw Dziecka.

21.11.2017 r. (wtorek) – Dzień Pluszowego Misia.

Wspólne misiowe zabawy integracyjne z rówieśnikami z gr. V „Misie”.

21.11.2017 r. (wtorek) o godz. 16:00 – Zapraszam rodziców na zebranie grupowe.

30.11.2017 r. (czwartek) – Andrzejki przedszkolaków.

Proszę, aby tego dnia dzieci przyszły do przedszkola przebrane.

 

 WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU LISTOPADZIE

 

Wiersz J. Koczanowskiej pt. „Listopad”

 

Miesiąc listopad nie jest brzydki
i smutny być nie musi wcale,
wystarczy mu się dobrze przyjrzeć
żeby zobaczyć wiele zalet.
Kiedy ostatnie liście spadną
i szare chmury skryją niebo
listopad jest jak baśń ciekawa,
ma w sobie coś tajemniczego.
Wiatr głośno śpiewa, mgły wirują
deszcz kropelkami w okno stuka
to jest melodia listopada
niezwykle piękna, chociaż smutna.

 

Piosenka pt. „Pan Listopad”

Pan listopad gra na basie
dylu, dylu, dyl.
Na jesiennym graniu zna się
trawką dotknął strun.

Wesoło gra muzyka,
pada deszcz.
Świerszcz za kominem cyka
tańcz, gdy chcesz.

Pan listopad gra na bębnie
bara, bara, bum.
Z deszczem puka równo,
pięknie koncert daje mu.

Wesoło gra muzyka…

Pan listopad gra na flecie
fiju, fiju, fiu.
Z liści złotych ma berecik
a kubraczek z nut.

Wesoło gra muzyka…

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

TYDZIEŃ I –  Jesień w sadzie.

  • Rozmowa na temat sadu na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń dzieci;
  • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych drzew owocowych oraz owoców;
  • Ćwiczenia w liczeniu „Owoce z sadu”- rozwijanie umiejętności liczenia;
  • Konstruowanie gry matematycznej „Zbieramy owoce w sadzie”- zachęcanie dzieci do wymyślania i przestrzegania prawideł gry atematycznej;
  • „Skąd są te owoce?” – rozróżnianie owoców pochodzących z sadu i owoców południowych na podstawie naturalnych okazów i ilustracji;
  • Klasyfikowanie owoców ze względu na ich pochodzenie;
  • Zabawy z wykorzystaniem tekstu rymowanki: „Jabłuszko czerwone” i „Spadała gruszka do fartuszka”- rozwijanie mowy;
  • Wykonanie sałatki owocowej- doświadczanie wrażeń smakowych i dotykowych;
  • Wycieczka do pobliskiego sklepu, w którym można oglądać owoce;
  • Zachęcanie dzieci do jedzenia owoców, poznawanie nowych smaków;
  • Wprowadzenie zapisów cyfrowych 1 i 2;
  • Wprowadzenie litery o:małą i wielką, drukowaną i pisaną;

 

TYDZIEŃ II – Nasze rodziny.

  • Słuchanie opowiadania M. Terlikowskiej „Nikt się nie trzęsie” – rozwijanie mowy i myślenia;
  • Teatrzyk sylwet na podstawie wiersza T. Fiutowskiej „Kim jestem?”- określanie relacji między członkami rodziny;
  • Zabawy przy piosence „Maszerują przedszkolaki”;
  • Wyrabianie spostrzegawczości poprzez zabawy matematyczne „W rodzinnej szafie”;
  • Zabawa dydaktyczna „Rodzinne przyjęcie”;
  • Rozwijanie w dzieciach zainteresowania domowymi czynnościami i obowiązkami;
  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych w zabawie „Stary dom”;
  • Zapoznanie z figurą geometryczną: kwadratem – zabawy z wykorzystaniem kwadratów;
  • Wycieczka do apteki- poznanie zawodu farmaceuty;
  • Wypowiadanie się na temat pracy zawodowej rodziców;
  • Wprowadzenie litery m: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;

 

TYDZIEŃ III – Jesień na działce.

  • Słuchanie opowiadania I. R. Salach „Jesienne opowiadanie”- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu;
  • Inscenizowanie wiersza J. Koczanowskiej „W jesiennym ogrodzie”- rozwijanie mowy dzieci;
  • Historyjka obrazkowa „Pracowity dzień babci Honoraty”- dostrzeganie rytmiczności dnia oraz następstwa czasowego;
  • Zabawy z wykorzystaniem piosenki „Pomidorek” i „Urodziny marchewki”;
  • Zabawa dydaktyczna „Które części warzyw zjadamy?”;
  • Zabawy badawcze „Co kryje w sobie ziemniak?”;
  • Wykonanie przetworów na zimę;
  • Wycieczka do pobliskiego warzywniaka- rozwijanie umiejętności obserwacji;
  • Rozpoznawanie i nazywanie warzyw;
  • Zachęcanie dzieci do jedzenia warzyw- doświadczenia smakowe;
  • Wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 3;
  • Wprowadzenie litery a: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;

 

TYDZIEŃ IV – Nasi domowi ulubieńcy.

  • Słuchanie opowiadania E. Lechowicz „Skąd się wzięły koty?”- stymulowanie rozwoju mowy;
  • Ćwiczenia słuchowe i zabawy artykulacyjne „Kocie kłopoty”;
  • Wykonanie pracy plastycznej „Wełniany piesek”- rozwijanie sprawności manualnej;
  • Zabawy przy piosence „Popatrzcie na jamniczka”;
  • Zabawa matematyczna „Duże koty i małe koty”- porównywanie zbiorów równolicznych;
  • Wprowadzenie zapisu cyfrowego 4;
  • Wycieczka do sklepu zoologicznego- oglądanie różnych gatunków zwierząt;
  • Akwarium- wykonanie pracy plastycznej;
  • Wprowadzenie litery e: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;

 

Codzienne ćwiczenia logopedyczne, artykulacyjne i oddechowe usprawniające narządy mowy dziecka.

 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa.

Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych.

 

6.10.2017  r. (piątek) – Będziemy robili sałatkę owocową.

10.10.2017 r. (wtorek) – Odbędziemy wycieczkę do apteki, aby poznać zawód farmaceuty.

18.10.2017 r.(środa) o godz. 16:30 zapraszam rodziców i dzieci do wspólnej zabawy

pod hasłem „Marchewkowy zawrót głowy”.

20.10.2017 r. (piątek) – Wykonamy przetwory na zimę.

24.10.2017 r. – Odbędziemy wycieczkę do sklepu zoologicznego.

31.10.2017 r. (wtorek) o godz. 9:00 – Zapraszam rodziców na zajęcia otwarte

  1. „Jesienne zabawy matematyczne”.

 

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU PAŹDZIERNIKU

 

Piosenka pt.: „Pomidorek”

 

Wyrósł pomidorek

Mały i zielony

Pięknie się rozejrzał

Na obie strony

Tam zielony goździk

Tutaj róże widzi

Więc się zieloności

Swojej zawstydził

 

Ref: Pomi, pomi pomidorek

Krasnym okrył się kolorem

Płaszczyk włożył gładki nowy

pomi, pomi pomidorowy

 

A ten pomidorek

dobrze jest nam znany

dobrze jest nam znany

– bardzo lubiany

Bo i kolor ładny

I potrawa zdrowa

Zupa lub sałatka pomidorowa

 

Ref: Pomi, pomi pomidorek…

 

Wiersz M. Konopnickiej pt.: „Jesienią”

 

 Jesienią, jesienią

Sady się rumienią;

Czerwone jabłuszka

Pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka,

Złociste gruszeczki

Świecą się jak gwiazdy

Pomiędzy listeczki.

Pójdę ja się, pójdę

Pokłonić jabłoni,

Może mi jabłuszko

W czapeczkę uroni!

Pójdę ja do gruszy,

Nastawię fartuszka,

Może w niego spadnie

Jaka śliczna gruszka!

Jesienią, jesienią

Sady się rumienią;

Czerwone jabłuszka

Pomiędzy zielenią.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

TYDZIEŃ I i II – Przedszkole drugi dom.

  • Tworzenie warunków do adaptacji dzieci w nowej grupie i poznania przedszkola;
  • Zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem nowej sali, omówienie sposobu korzystania z niej;
  • Ustalenie porządku dnia w przedszkolu;
  • Przestrzeganie ustalonych umów i zasad  w grupie, uświadamianie dziecku, że jest częścią grupy – rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi oraz podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • Opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu;
  • Rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych, wyjaśnienie do czego służą;
  • Zintegrowanie grupy poprzez różne zabawy i ćwiczenia;
  • Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej „Wesoła zabawa”;
  • Słuchanie opowiadania I. Salach „Kto posprząta”;
  • Zabawa matematyczna „Porządkujemy nasze zabawki”;
  • Zabawy przy piosence „ Do przedszkola” i „Jestem przedszkolakiem”- umuzykalnianie dzieci;
  • Zabawy dydaktyczne pod hasłem „Bawię się z kolegami”;
  • Zabawy i ćwiczenia wyrabiające orientację w schemacie ciała drugiej osoby – „Nasze ciała są podobne”;
  • Zabawa rysunkowa w parach „Obraz mojego ciała”;
  • „Mój ulubiony kolega”- malowanie farbami postaci ludzkiej;
  • Słuchanie wiersza J. Jałowiec „Powrót z wakacji”, zachęcanie dzieci do samodzielnych wypowiedzi na temat minionych wakacji;

TYDZIEŃ II – Uliczne sygnały.

  • Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Uliczne sygnały”;
  • Wycieczka na najbliższe skrzyżowanie ; nauka prawidłowego przechodzenia przez jezdnię;
  • Zabawa dydaktyczna „Kto nam pomoże?”
  • Teatrzyk sylwet na podstawie wiersza K. Wiśniewskiego „Kolorowe znaki”. Zapoznanie dzieci z wyglądem i znaczeniem wybranych znaków drogowych;
  • „Ruch uliczny”- praca zespołowa przy tworzeniu makiety skrzyżowania;
  • Zabawa dydaktyczna „Szybko czy wolno”;
  • „Samochód przestrzenny” – wykonanie pracy przestrzennej;
  • Zabawa rytmiczna przy piosence „Uwaga – czerwone światło”;
  • Spotkanie z policjantem- rozmowa dotycząca bezpieczeństwa na drodze;

 

TYDZIEŃ III – Jesień w lesie.

  • Wycieczka do lasu pod hasłem „I po lesie chodzi jesień”;
  • Słuchanie wiersza T. Fiutowskiej „Ranek na leśnej polanie”;
  • Ćwiczenia liczbowe w formie opowieści matematycznej „Grzybobranie”. Rozwijanie umiejętności przeliczania i klasyfikowania;
  • Zapoznanie z wybranymi gatunkami grzybów jadalnych i trujących na podstawie ilustracji;
  • Zabawy przy piosence „Leśna muzyka”;
  • Zabawa dydaktyczna „Rozpoznajemy drzewa”- rozpoznawanie i nazywanie wybranych gatunków drzew;
  • Zabawy badawcze pod hasłem „Dlaczego nie wszystkie drzewa tracą liście?”;
  • Słuchanie wiersza I. Salach „Zapasy”;
  • „Las i jego mieszkańcy”- wykonanie pracy plastycznej;

 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych.

 

5.09.2017  r. (wtorek) o godz. 16:00 – Pierwsze w nowym roku szkolnym zebranie organizacyjne dla rodziców.

20.09.2017 r. (środa) – Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka.

27.09.2017 r. (środa) o godz. 16:30 – Zebranie dla rodziców.

 

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU WRZEŚNIU

 

 

Piosenka pt.: „Leśna muzyka”

1.Słoneczko dziś świeci i pięknie pachnie las.
Tak cieszą się dzieci,
spójrz, jak dużo nas.

Ref: Wietrzyk śpiewnie gra,
Tralala, la, la,
Z nim także zagram ja.

  1. Ptaszęta ćwierkają,
    A dzięcioł puk, puk, puk
    Kasztany spadają
    W trawę stuk, stuk, stuk.

Ref: Wietrzyk śpiewnie gra,
Tralala, la, la,
Z nim także zagram ja.

 

 

 

Wiersz pt.: „Jesień”

Jesień na paluszkach

Spaceruje w parku

I rozdaje wszystkim

Swe skarby w podarku

Wręcza nam bukiety

Kolorowych liści

I smutek zamienia

W roześmiane myśli

Nasypie w berety

Albo do kieszeni –

Kasztanów, żołędzi

I złotych promieni

Pozdrowi wiewiórkę

Roześmianym echem

A potem pożegna –

Cichutko, z uśmiechem…