Menu

Grupa VII – BIEDRONKI

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC CZERWIEC

 

TYDZIEŃ I – WIOSNA NA WSI

 

TYDZIEŃ II –DBAMY O PRZYRODĘ

– segregowanie odpadów

– oczyszczanie ścieków

– zakładanie filtrów na kominy

– ochrona roślin i zwierząt

– oszczędne korzystanie z surowców i materiałów (oszczędzanie wody i energii)

– tworzenie parków narodowych i rezerwatów przyrody

– sadzenie drzew i krzewów

– dokarmianie zwierząt

-segregowania odpadów

– oszczędnego gospodarowania materiałami

– oszczędnego korzystania z wody.

 

TYDZIEŃ III- WAKACYJNE PODRÓŻE

 

TYDZIEŃ IV – POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS

 

 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych.

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU CZERWIEC

 

 

Piosenka pt.: „Lato w kawiarence”

( sł. muz. K. Gowik)

 

1.Za rogiem czeka lato w maleńkiej kawiarence.

Popija słodki soczek, balonik trzyma w ręce

I zaprasza na wakacje teraz, już!

Ref.

Lato, ach lato, zaczaruj wszystkich nas!

Byśmy za Tobą pobiegali w ciepły las

Na mchu i ciepłej trawce przy tobie poleżeli

Na ptaki popatrzeli i wracać stąd nie chcieli.

Zaczaruj dla nas morze, powędruj z nami w góry.

Popluskaj się w jeziorze, popatrz w chmury.

  1. Już woła do nas lato, kapelusz ma na głowie.

I niesie dla nas lody w polewie malinowej!

„Przyjeżdżajcie na wakacje teraz, już!”

Ref.: Lato, ach lato,…

  1. I letnia dyskoteka wesoło też zaprasza.

Z uśmiechem lato czeka, wakacje wita nasze!

Bo wakacje to atrakcje-teraz, już!

 

Wiersz pt.: „ Czemu?”

                  ( P. Beręsewicz)

 

Czemu styczeń nosi skarpety?

Bo mu nogi marzną tak, że o rety!

Czemu luty taki blady stąd smutki?

Bo się martwi, że jest taki krótki!

Czemu marzec się złości i burzy?

Bo za wolno wraca wiosna z podróży.

Czemu kwiecień taki strój ma pstrokaty?

Bo gdzie spojrzy wszędzie kwiaty i kwiaty!

Czemu maj jest zielony u świeży?

Coś się mamom na Dzień Matki należy.

Czemu czerwiec w krótkich spodniach już gania?

Bo to Lato, czas na letnie ubrania!

Czemu lipiec, taki dziwnie wesoły?

Cóż, wygląda, że nie tęskni do szkoły.

Czemu sierpień tak się śmiesznie nazywa?

Kiedyś z sierpem chodził rolnik na żniwa,

Czemu wrzesień wciąż się włóczy po lesie?

Szuka grzybów, może nam też przyniesie.

A październik? Czemu drzewa rumieni?

Bo w kolorach jest do twarzy jesieni.

A listopad? Czemu smutny i bury?

Bo mu liście z drzew zdmuchują wichury.

Czemu grudzień w biały puch się owinął?

Bo mu cieplej pod śniegową pierzyną.

Czemu na tym w wierszu się kończą się słowa?

Bo tu rok się zaczyna od nowa.

 

 

 

 

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC MAJ 

TYDZIEŃ I –  MOJA OJCZYZNA

 

TYDZIEŃ II – ŁĄKA W MAJU

·    Uczestniczenie w zajęciach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęcia gimnastyczne– rozwijanie sprawności ruchowej: Kwiaty, Przeciągamy linę, Mieszkańcy łąki, Biedronki i motyle., Ślimaki, Wyścigi rzędów, Muzyka świerszcza, Idziemy na łąkę, Żuczki, Zabawy na łące, itp.

 

 

TYDZIEŃ III – ŚWIĘTO RODZICÓW

 

TYDZIEŃ IV – NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI

 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych.

 

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU MAJU

 

 

 

Piosenka pt.: „M jak mama, t jak tata”

( sł. muz. K. Gowik)

 

  1. Kiedy mama z tata mają wreszcie dla nas czas, wtedy co najlepsze dają , bo kochają nas.

Kino, lody, rower, tańce i dni pełne słońca,

I wieczorne przytulańce, którym nie ma końca!

Ref.

M jak mama, t jak tata to jest, co lubię mieć!

Przygód przeżyć na pół świata i następnych tysiąc chcieć!!

M jak mama, t jak tata, słowa kwitną niby kwiat.

Wołam siostrę, wołam brata i ruszamy w wielki świat.

  1. Więc czekamy z utęsknieniem na te fajne dni,

gdy od rana już wiadomo że dziś tylko my!

Tylko dla nas mama, tata, gdzieś tam inne sprawy,

Gry, zabawy, buźki, noski w bajek świat wyprawy.

Ref…

 

 

 

Wiersz pt.: „ Mama i Tata”

             ( A. Widzowska)

 

Mama i Tata to świat nasz cały,

Ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

To dobre, czułe, pomocne ręce

I kochające najmocniej serce.

To wyprawy do kraju baśni,

Wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

Loty huśtawką, prawie do słońca

Oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato,

Dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

Że nas kochacie, że o nas dbacie i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC KWIECIEŃ

 

TYDZIEŃ I – WIOSENNE POWROTY

 

TYDZIEŃ II – WIOSNA NA WSI

TYDZIEŃ III – WIELKANOC

 

TYDZIEŃ IV – DBAMY O PRZYRODĘ

– segregowanie odpadów

– oczyszczanie ścieków

– zakładanie filtrów na kominy

– ochrona roślin i zwierząt

– oszczędne korzystanie z surowców i materiałów (oszczędzanie wody i energii)

– tworzenie parków narodowych i rezerwatów przyrody

– sadzenie drzew i krzewów

– dokarmianie zwierząt

-segregowania odpadów

– oszczędnego gospodarowania materiałami

– oszczędnego korzystania z wody.

 

TYDZIEŃ V – DBAMY O PRZYRODĘ

·    Nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych obiektów i miejsc. 

·    Poznawanie legend związanych ze swoją miejscowością, swoim regionem.

·    Poznawanie zapisu nazwy swojej miejscowości

·    Poznawanie herbu swojej miejscowości.

·    Kultywowanie tradycji związanych ze swoim regionem.

·    Poznawanie ważniejszych punktów usługowych znajdujących się w pobliżu, określanie pełnionych przez nie funkcji

·    Poznawanie, na podstawie swojej miejscowości, sposobów budowania domów dawniej i obecnie oraz wykorzystywanych materiałów budowlanych. Zwracanie uwagi na architekturę wnętrz oraz architekturę zieleni zwiedzanych obiektów w swojej miejscowości

·    Doskonalenie słuchu fonematycznego: wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

·    Doskonalenie sprawności manualnej : zabawy paluszkowe, prace plastyczne,

·    Doskonalenie umiejętności matematycznych: kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfra, ważenie-porównywanie masy przedmiotów na oko; poznanie różnych rodzajówo wag, wyjaśnienie ich roli w określaniu masy przedmiotów.

·    Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter oraz ich kreślenie.

·    Rozwijanie sprawności manualnej poprzez prace plastyczne, zabawy paluszkowe, kolorowanie i kreślenie szlaczków, wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.

·    Słuchanie wiersza: I. R. Salach. „Dom”, M. Strękowska-Zaremba: „Małe miasteczko”

·    Słuchanie opowiadania: M. Strękowska-Zaremba: „ A tu u nas..”

·     Uczestniczenie w zajęciach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęcia gimnastyczne– rozwijanie

·    Słuchanie piosenki: „To tu” (sł. muz. J. Gowik ).

·    Uczestniczenie w zajęciach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęcia gimnastyczne-  rozwijanie sprawności ruchowej: Zwiedzamy nasz region i naszą miejscowość, Pomniki, Na wycieczce, Rozsypane przesyłki, Poranna mgła, Po drodze do sklepu, Wycieczka, Samochody i garaże, Śmieci, do kosza, itp.

 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU KWIETNIU

 

 

Piosenka pt.: „Bocianek”

( sł. muz. K. Gowik)

 

Powróciły już bociany z dalekiego lotu.

Pełno teraz tu, na łące, tego ich klekotu.

Małe bocianki mocno dokazują

i rodzicom z gniazda wylatują.

Ref.: A tu kle, kle, kle, a tu kle, kle, kle.

To bocianek wita wiosnę.

A tu kle, kle, kle, a tu kle, kle, kle.

Wszędzie kwitną zioła i kwiaty radosne.

A tu kle, kle, kle, a tu kle, kle, kle.

To bocianek w polu śpiewa.

A tu kle, kle, kle, a tu kle, kle, kle.

Grzeje słonko i wiosennie szumią drzewa.

  1. Już bociany widać w gniazdach

przy polach i drogach.

Już po łąkach chodzą sobie

na swych długich nogach.

Małe bocianki, psotne i ciekawe,

już lądują z gniazda prosto w trawę!

Ref.: A tu kle, kle, kle…

  1. Jak to dobrze, że wróciły takie miłe ptaki.

Będą sobie zajadały żabki i ślimaki.

Małe bocianki bardzo szybko rosną,

tak jak wszystkie dzieci rosną wiosną!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wiersz pt.: „ Strażnicy przyrody”

             ( A. Widzowska)

 

Kuku, kuku! – echo niesie.

To kukułkę słychać w lesie.

– Kuku, czekam! Kuku, dzieci!

Czy sprzątniecie swoje śmieci?

Płaczą sarny i jeżyki:

– Ach! Zamienią las w śmietniki!

Rudy lisek wyszedł z norki.

– Dzieci to są mądre stworki.

O! Zbierają już butelki

i zakrętki, i papierki.

Wiedzą, że ze szkiełka w lesie

straszny pożar się rozniesie!

Hyc! Wyskoczył zając Kicek.

– Chcecie poznać tajemnicę?

Każdy maluch las szanuje

i porządku w nim pilnuje.

Wie, że drzewo i roślina

oczyszczają dym z komina.

– Prawda – szepnął wilczek młody.

– Dzieci bronią swej przyrody.

Nikt nie goni nas z patykiem

i nie płoszy zwierząt krzykiem.

Po mrowiskach też nie skaczą.

Przecież wtedy mrówki płaczą!

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC MARZEC

 

TYDZIEŃ I –  ZWIERZĘTA Z DŹUNGLI I SAWANNY.

 

TYDZIEŃ II – ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW

TYDZIEŃ III – MARCOWA POGODA

 

TYDZIEŃ IV – WIOSENNE PRZEBUDZENIA.

 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych.

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU MARZEC

Piosenka pt.: „Żartowniś marzec”

( sł. muz. K. Gowik)

 

1.Idzie marzec poprzez pola i łąki podmokłe,

a ubranie ma od deszczu prawie całkiem mokre.

Gwiżdże sobie wesolutko, skacze tak radośnie!

Tu napsoci, tam napsoci swojej cioci, wiośnie.

Ref.: W marcu, w marcu jest jak w garncu,

Tak i pogodowy sos!

Kto nie wierzy, ten dostanie prztyczka w nos!

Kap,kap, kap, kap – deszcz.

Ciap, ciap, ciap, ciap – śnieg.

Puk, puk, puk, puk – grad.

Uuuuu – wiatr!

  1. Wiosna wzięła się pod boki,

dzieci jest jej szkoda.

– Oj, ty marcu łobuziaku, co to za pogoda!

Dzieci chcą iść do ogrodu, chcą iść na spacerek.

Przydałby się promyk słońca i ciepły wiaterek.

Ref.: W marcu, w marcu…

  1. Marzec skoczył hop! pod chmury

i mówi do cioci:

– Ciociu wiosno, zaraz słońce cały świat ozłoci.

Ale to jest przecież nudne, gdy tak słońce świeci.

Deszczu, śniegu, gradu troszkę rzucę więc na dzieci!

Ref.: W marcu, w marcu…

 

 Wiersz pt.: „Pożegnanie Marzanny”

 

Wskakuj na miotłę, mroźna Marzanno!

Czas się pożegnać, zimowa panno!

Nadal ze szronu dziergasz nam getry,

a dla bałwanków bielutkie swetry?

Przestań zamieniać nosy w mrożonki

i pieskom wplatać sople w ogonki!

Spójrz! Wiosna biegnie do nas ze słonkiem,

próbuje zbudzić misia skowronkiem!

Obsypie drzewa brokatem z kwiatków,

na łąkach złoży dywan z bławatków,

z norek wygoni śpiochy – zwierzaki,

zwoła na koncert pszczoły i ptaki!

– Jestem Marzanną, panią zamieci,

zmiotę was miotłą, wiosenne dzieci!

Czy nie lubicie śmigać na sankach,

nurkować w zaspach, lepić bałwanka?

Dla was wymyślam bitwy na śnieżki,

wiewiórkom w dziuplach mrożę orzeszki,

sypię wam białe gwiazdki na głowy!

Ja mam stąd znikać? Nie! Nie ma mowy!

– A kysz, Marzanno, mrożąca lodem!

Czas na słoneczko i ule z miodem.

Witamy Wiosnę, twą koleżankę!

A ty idź wcinać zimną owsiankę!

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC LUTY

 

TYDZIEŃ I –  II tydzień ferii zimowych

TYDZIEŃ II – Baśnie, bajki, bajeczki.

 

TYDZIEŃ III – Muzyka wokół nas.

 

TYDZIEŃ IV – Nie jesteśmy sami w kosmosie.

 

 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych.

 

 WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU  LUTY 

Piosenka pt.: „Każdy chciałby być odkrywcą”

( sł. muz. J. Kucharczyk)

 

  1. Znam już dobrze kraj nasz, Polskę,

Miasta, góry, morze.

Byłem także w innych krajach

zwiedziłem Europę.

 

Ref.: Chcę poznać cały świat:

Kontynenty, morza , oceany.

A kiedy już na Ziemi wszystko zwierzę

rakietą w kosmos polecę.

 

  1. Znam też inne kontynenty:

Azję i Afrykę,

A niedługi także zwierzę

ogromną Amerykę.

 

Ref.: Chcę poznać…

 

  1. Będę pływał wielkim statkiem,

latał samolotem

podróżował autokarem

 jeździł autostopem.

 

Ref.:  Chcę poznać…

 

 

Wiersz pt.: „Nutki”

( I. R. Salach)

 

Na pięciolinii siedzą nutki.

Wysunęły nóżki, pokazały butki.

A te butki czarne, małe,

do zabawy doskonałe.

 

Skoczyły czarne butki,

Uciekły nocą z piosenki nutki.

 

Do-dobrze tańcowało,

re-w stawie rechotało,

mi-gawędziło miło

fa- fasole i groch sadziło,

sol-malowało parasol,

la-lato pozdrawiało,

si-po włosku gadało,

do-wszystko dokładnie powtórzyło

i na pięciolinię wróciło.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC STYCZEŃ

 

TYDZIEŃ I – Mijają dni, miesiące, lata.

TYDZIEŃ II – Zima i zwierzęta.

 

 

TYDZIEŃ III – Babcia i dziadek.

TYDZIEŃ IV – Kołobrzeg moje miasto

TYDZIEŃ V – Projekt zabawki.

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych.

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU STYCZNIU

 

 

 

Piosenka pt.: „Kraina babci i dziadka”

( sł. muz. K. Gowik)

1.Mama w pracy, tata w pracy, mało widzą nas.

Ale za to babcia z dziadkiem zawsze mają czas.

Mama w biegu, tata w biegu, śpieszą się co dnia.

Ale za to babcia z dziadkiem mają niezły plan!

Drzwi krainy czarodziejskiej otwierają nam!

Ref:

A tam lody kolorowe i zabawki odlotowe,

karuzela i spacer z psem

wszystko wyczarował dziadek z babcią,

ja to wiem!

A tam kotki jak kłębuszki, a tam bitwa na poduszki.

Potem pizza, a może dżem?

Wszystko wyczarował dziadek z babcią,

ja to wiem!

  1. Mama stara się jak może, by być bliżej nas,

ale ciągle goni, goni ją ten wstrętny czas!

Tata stara się jak może, aby z nami być!

Ale trudno jest na co dzień tak spokojnie żyć.

Babcia z dziadkiem zapraszają, by się u nich skryć!

Ref.A tam lody…

 

Wiersz pt.: „Kocham babcię i dziadka”

( B. Forma)

Kocham mocno babcię, dziadka-

To nie żart, moi mili,

dzisiaj im życzenia składam,

by sto latek jeszcze żyli.

Kiedy smutek mnie ogarnia

I wszystkiego mam już dosyć,

dziadek mocno mnie przytuli,

o to go nie trzeba prosić.

Gdy pomyślę o łakociach,

babcia zaraz coś upiecze.

Muszę przyznać, te wypieki

Najwspanialsze są na świecie.

Babcia z dziadkiem w wolnych chwilach

Przekazują wciąż wytrwale

Swym kochanym wnukom, wnuczkom

rad życiowych całą gamę.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

 

TYDZIEŃ I – Jak wyglądał świat przed milionami lat.

„Piątek z eksperymentem”

 

TYDZIEŃ II – Idą święta

 

 

TYDZIEŃ III – Idzie zima ze śniegiem

 

 

TYDZIEŃ IV – Projekt prezent

 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych.

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU GRUDZIEŃ

 

 Piosenka pt.: „Idą święta”

            sł. muz. J. Kucharczyk

 

1.Na dworze śnieg już spadł,

na dworze szczypie mróz.

a w domu ciepo tak,

Bo święta przyszły już.

 

Ref.: Biały opłatek na stole

I potrawa świątecznych dwanaście, dzisiaj gwiazdka na niebie

dla wszystkich świeci jaśniej.

Płyną świąteczne życzenia

W mroźny, zimowy świat.

A pod choinką prezenty,

to piękny, radosny świat.

 

  1. Choinka błyszczy, lśni

Tysiącem różnych barw,

 migocze w świetle świec

i pachnie tak jak las.

 

 

  1. Datkun- Czerniak: „Pracowita zima”

 

Zima, zima biała

drogi zasypała.

 Chmury śnieg prószy,

Mróz szczypie w uszy.

Wszystko ubielone,

Śniegiem przyprószone,

lód lśni już na rzekach

a zima narzeka:

-Tyle pracy jeszcze mam!

Czy ja radę sobie dam?

Gdy już wszystko pobieliła,

Wodę w rzekach zamroziła,

Zaprosiła dzieci w koło:

-Śniegiem bawcie się wesoło!

Zróbcie śnieżki i bałwanki.

 I na górkę! I na sanki!

Rzekła jeszcze:

I niech każde z Was pamięta

Najważniejsza w zimie sprawa,

To bezpieczna jest zabawa.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC LISTOPAD 

TYDZIEŃ I – MOJA OJCZYZNA- MÓJ KRAJ

    szlaczków.

    wyjaśnianie praw przyrody oraz  pozytywnych działań na rzec ochrony środowiska: „Piątek z    

   eksperymentem”.

powietrzu oraz w ćwiczeniach gimnastycznych np. Pajacyki i roboty, Dotknij i wróć, Zawody, Robot mojej mamy, itp.

TYDZIEŃ II – Mój dom

powietrzu oraz w ćwiczeniach gimnastycznych np. Pajacyki i roboty, Dotknij i wróć, Zawody, Robot mojej mamy, itp.

 

TYDZIEŃ III – Moje prawa i obowiązki.

 

TYDZIEŃ IV – Moje zdrowie i bezpieczeństwo.

 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych.

 

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU LISTOPADZIE

Piosenka pt.: „Lekcja zdrowia”

            sł. muz. K. Gowik

 

1.Dziś to będzie lekcja zdrowia,

a na lekcji zdrowia ja opowiem wam bajeczkę.

Był raz sobie mały ludzik, co chciał wciąż się brudzić

I leniuszkiem był troszeczkę

A co robić chciał zaraz powiem Wam.

 

Ref.: W komputerze ciągle bywać, och, och, och!

Na kanapie przesiadywać, och, och, och!

Zjadać chipsy i słodycze, och, och, och!

Byś brudaskiem sobie życzył, och, och, och!

Trzeba z tym ludzikiem zrobić coś,

By zrozumiał, że mało zdrowy z niego gość!

 

  1. Już posłuchał ludzik lekcji,

W głowę się podrapał i zamyślił na godzinę.

Wziąć szczoteczkę, umył zęby,

Potem wszedł do wanny

i szczęśliwą zrobił minę.

A co robić chciał? Zaraz powiem wam.

 

Ref.: Już nie siedzieć w komputerze, tak, tak, tak

Jeździć dużo na rowerze, tak, tak, t

Jeść owoce i warzywa, tak, tak, tak

Bo to zdrowie się nazywa, tak, tak, tak.

Ważne by ze sobą robić coś

By zrozumieć, że każdy  z nas to zdrowy gość!

 

 Wiersz pt.: „ O prawach dziecka”

  1. Bryczyński

 

Niech się wreszcie każdy dowie

I rozpowie w świecie całym,

Że dziecko to także człowiek,

Tyle że jeszcze mały.

Dlatego ludzie uczeni,

Którym za to należą się brawa.

Chcąc wielu dzieci los odmienić

Stworzyli dla Was mądre prawa.

Więc je na co dzień i od święta

Próbujcie dobrze zapamiętać:

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego

A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego

Mogę  uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi

I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać.

I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami

Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania

Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania

Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa

A gdy różnię się od innych to już moja sprawa

Tak się tu w wiersze poukładały

Prawa dla dzieci na całym świecie

Byście w potrzebie z nich korzystały,

Najlepiej jak umiecie.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 

TYDZIEŃ I – Idzie jesień…przez ogród i sad.

 

TYDZIEŃ II – Idzie jesień…do zwierząt.

 

 

TYDZIEŃ III – Co z czego otrzymujemy.

 

TYDZIEŃ IV – Idzie jesień… z deszczem.

  

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych.

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU PAŹDZIERNIKU

 

Piosenka pt.: „Kłótnia kaloszy”

            sł. muz. K. Gowik

 

1.Pada z nieba deszcz, zimny deszcz

Wieje z nieba wiatr, zimny wiatr

A moje kalosze po wodzie chlapu-chlap

 

Ref.: Kap, kap, kap…,

 

  1. Aż, jednego dnia kalosz siadł,

A z kaloszem też jego brat.

I postanowili, że pójdą sobie w świat.

I postanowili, że pójdą sobie w świat.

 

Ref.: Kap, kap, kap,…

 

  1. Jeden klosz chciał w sklepie stać,

Drugi klosz chciał w piłkę grać.

Niech ktoś ich pogodzi, bo zaraza pójdę spać!

Niech ktoś ich pogodzi, bo zaraz pójdę spać!

 

Ref.: Kap, kap, kap,…

 

  1. Prawy kalosz aż tupnął: tup!

Lewy kalosz aż skoczył: sipu!

Kto rozsądzi kłótnię, by spokój wrócił tu?

Kto rozsądzi kłótnię, by spokój wrócił tu?

 

Ref.: Kap, Kap, kap,…

 

  1. No i wreszcie już kłótni kres.

Mama mówi: – Chodź witać deszcz!

Pójdziemy po wodzie i dwa kalosze też!

Pójdziemy po wodzie i dwa kalosze też!

 

Ref.: Kap, kap, kap,…

 

Wiersz pt.: :Szara pogoda”

  1. Datkun-Czerniak

 

Szara chmurka, obok druga

Pełne kropel dżdżu,

Deszczyk pada już od rana,

smutno, smutno mu.

Szare pole, lasy szare

Kiedy pada deszcz

Szare niebo, łąki szare

Wszędzie szaro jest

A tu pada, pada, pada

Już przez cały dzień!

Oj deszczyku, już wystarczy,

Zmień pogodę-zmień!

Niech rozzłoci się słonecznie

Wszystko wkoło nas,

a szarości niech odpłyną,

Już słoneczka czas.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

TYDZIEŃ I – To jestem ja.

TYDZIEŃ II – Moja grupa.

 

 

TYDZIEŃ III – Moja droga do przedszkola.

TYDZIEŃ IV – Idzie jesień… przez las, park.

 

Codzienne spacery i zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do panujących warunków atmosferycznych.

 

 

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU WRZEŚNIU

 

 

 

 

Piosenka pt.: „Niteczka do niteczki”

1.Niteczka do niteczki, kuleczka do kuleczki,

grzybek go grzybka we wrzosach w lesie,

tak rozpoczyna się jesień

Listek do listka wiatr ciepły niesie.

Tak rozpoczyna się jesień

Ref: I wirujemy, wirujemy, wiuuuuu

I kołyszemy, kołyszemy, szuuuu

I zaplatamy babie lato w długą nić,

bo jesień wesoła ma być!

I zaplatamy babie lato w długą nić,

bo jesień wesoła ma być!

  1. Jabłuszko do jabłuszka, orzeszek d orzeszka,

         gruszka do gruszki w sadzie pachnącym,

        To jesień u nas już mieszka!

         I jarzębina w parku szumiącym

         To jesień u nas już mieszka!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wiersz pt.: „Na pomoc”

Gdy przytrafi się wypadek,

wiem co trzeba robić.

Nauczyła mnie mama

do kogo zadzwonić.

Gdy się zderzą samochody

Okradną Alicję,

997 stukam

dzwonię na policję

Widać z okna ogień

Chmurę jak noc czarną,

998 stukam

Wzywam straż pożarną

Gdy ktoś złamie rękę, nogę

Albo się skaleczy

999 to numer,

Gdzie pa doktor leczy.

A gdy w domu czasem

 potrzebuję pomocy,

do babci mogę dzwonić

rano, wieczorem i w nocy