ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC WRZESIEŃ.  

Tydzień I „W przedszkolu”

  • Poznawanie pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu.
  • Zapoznanie ze zwyczajami panującymi w zerówce, poznanie zasad i umów.
  • Poznawanie imion i nazwisk nowych dzieci z grupy,
  • Kolorowanie swojego znaczka rozpoznawczego –„ Znaczki przedszkolaczków”
  • Poznawanie pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu.
  • Podawanie różnych danych o sobie
  • Utrwalanie nazw części ciała „Znam swoje ciało”
  • Rytmiczne dzielenie słów – wprowadzenie pojęcia sylaba.
  • Nazywanie różnych stanów emocjonalnych
  • Zabawy przy piosence Zmysły.
  • Opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w zerówce.
  • Rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej poprzez wiele zabaw z wyrazami, zdaniami, dźwiękami.
  • Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała

 

Tydzień II „Znowu w przedszkolu”

  • Wypowiadanie się na temat wakacji „Byliśmy na wakacjach”
  • Przybliżenie regionów naszego kraju.
  • Malowanie na nierównym podłożu „Góry, nasze góry
  • Zabawy przy piosence Znowu w przedszkolu.
  • Liczenie w zakresie sześciu „Pamiątki z wakacji”
  • Słuchanie wiersza Doroty Gellner Muszelki.
  • Wykonanie rysunku Moje wakacje”
  • Rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów względem siebie oraz na kartce papieru.
  • Rozwijanie mowy poprzez szereg ćwiczeń w budowaniu wypowiedzi oraz ćwiczeń logopedycznych

 

Tydzień III Moja droga do przedszkola”

  • Wycieczka na najbliższe skrzyżowanie.
  • Zaznajamianie z zasa­dami ruchu drogowe­go
  • Zapoznanie z różnymi środkami komunikacji lądowej, powietrznej i wodnej
  • Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej Przejście przez ulicę.
  • Zabawy przy piosence Ruch uliczny
  • Zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi.
  • Wykonanie pracy plastycznej Znak drogowy
  • Rozmowa na temat: Samochody specjalistyczne
  • Zapoznanie z nazwą miesiąca – wrzesień.
  • Zabawy z kołem.
  • Rozwijanie mowy poprzez szereg ćwiczeń w budowaniu wypowiedzi oraz ćwiczeń logopedycznych

Tydzień IV „Nadeszła jesień”

  • Zachęcanie do obserwowania środowiska przyrodniczego – parku i lasu.
  • Wycieczka do parku
  • Wypowiedzi na temat parku jesienią
  • Zachęcanie do obserwowania środowiska przyrodniczego – parku i lasu.
  • Zapoznanie z wybranymi gatunkami grzybów jadalnych i trujących
  • Zabawy przy piosence Idzie jesień poprzez świat
  • Wykonanie pracy plastycznej „Jesienne drzewo”
  • Rozróż- nianie prawej strony i lewej strony w schemacie ciała „Prawa lewa”
  • Słuchanie opowiadania K. Drzewieckiej Jesienna paleta.
  • Zabawa dydaktyczna – Głosy lasu.
  • Rozwijanie mowy poprzez szereg ćwiczeń w budowaniu wypowiedzi oraz ćwiczeń logopedycznych

 

Codzienne zabawy na podwórku przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego (huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki itp.), kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Dostosowywanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

  

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU WRZEŚNIU

 

 Wiersz „Grzeczne słówka”

 Dziękuję, przepraszam i proszę,

Trzy słówka za małe trzy grosze

I grzeczny królewicz  i grzeczna królewna

Znają te słówka na pewno.

To przecież niewiele kosztuje,

Gdy powiesz, uprzejmie dziękuję.

Korona ci z głowy nie spadnie na pewno.

Nawet, gdy jesteś królewną.

Trzy słówka za małe trzy grosze:

Dziękuję, przepraszam i proszę.

  

Piosenka „Znowu w przedszkolu”

  1. Gdy odejdzie słoneczne, ciepłe lato

 i wakacje już skończą się,

wrócą dzieci do przedszkola,

bo w przedszkolu fajnie jest

Ref.: W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło

, w naszym przedszkolu miło płynie czas.

 Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,

więc tu z chęcią wraca każdy z nas

II Poznajemy literki i cyferki

 i wierszyków uczymy się.

I śpiewamy, i tańczymy,

tu jest piękny każdy dzień.

Ref.: W naszym przedszkolu…

III Tutaj zawsze koledzy, koleżanki

 tak radośnie witają mnie.

Co dzień świetnie się bawimy.

 Czy gdzieś będzie lepiej? Nie!

Ref.: .: W naszym przedszkolu …